PDA

צפייה בגרסה מלאה : יעוץ-מערכת קירור לגיר אוטומתי איסוזו D-MAX 2007



בשאר
18-05-13, 16:36
אהלן חברים, יש לי טנדר איסוזו דימקס 2007, הדגם הישן מנוע 3.0 TDI עם 131 כ"ס, 4X4 ,גיר אוטומת, העניין הוא שלפני כמה חודשים הלך לי הגיר ועשינו שיפוץ כללי, ואמרו לי שיש מחלה ידועה בדימקס שהגיר מתחמם וקורס, אז התקינו גם קולר לגיר, וניתקו את הכניסות מהרדיאטור המקורי, ואחרי זה ב4 חודשים עוד הפעם נהרס הגיר ועשינו עכשיו שיפוץ חדש, הגיר עכשיו בסדר גמור ברוך השם, אבל בימים חמים אני מרגיש שהוא קצת עדיין מושפע מהחום, ואני תמיד נוסע עם ארגז עמוס כלים כבדים 600-700 קילו בערך, וזה משקל עצום נחשב לנסיעה יומ-יומית כמעט 300 ק"מ ביום, אז חשבתי אולי להתקין מערכת קירור יותר רצינית, אז מה לדעתכם אפשר לעשות? להוסיף עוד קולר? או לצמיד עליו מאוורר? להתקין שעון חום גיר בתוך האוטו? האם עדיף לחבר את היציאה מהקולר לכיוון הרדיאטור ואז לחזור לגיר? בקיצור אני צריך עצות מבעלי נסיון, תודה רבה.

raanan
18-05-13, 19:30
ממליץ שתקרא את זה :
http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=2506-%D7%9E%D7%91%D7%95%D7%90-%D7%AA%D7%99%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%AA%D7% 99-%D7%9C%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A8-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%92%D7%99%D7%A8-%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%A9%D7%98%D7%97-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%98%D7% 99

האם אתה יודע איזה קולר התקינו לך (יצרן ודגם) ?
אם לא, תצלם הקולר ותן מידות של הרשת (כולל עובי) .
כמו כן היכן מיקמו הקולר (תמונה של הקולר וסביבתו תעזור).

רענן

בשאר
18-05-13, 19:53
הקולר שהתקינו הוא סתם ללא שם וללא אבא ואמא, הוא ממוקם ממש על הרדיאטור המקורי מהצד הפנימי של המנוע, והוא קשור עם בנדים כאלה מיוחדים בתוך הרשתות, ותמונות רק מחר אני יכול לעלות, אז מה לגבי המיקום הוא בסדר?

raanan
18-05-13, 20:52
הקולר נמצא בין המאוורר לרדיאטור ? אם כן,
היעילות שלו ממש נמוכה (נשאב דרכו אוויר חם של הרדיאטור). זאת התקנה לא מומלצת ועפ"י מהנדסי היידן הנצילות 60% לעומת התקנתו בחזית הכי קרוב לגריל.

רענן

בשאר
19-05-13, 07:02
כן בין המאוורר לרדיאטור, ולגבי התקנה בחזית הגריל פעם סיפרו לי שהאוויר שבא מחוץ הוא לא הכי קר ולפעמים הוא חם מאוד לכן עדיף שיהיה מאחורי הרדיאטור כי הרדיאטור עם המים שבתוכו מקררים את האוויר יותר טוב ואז הוא עובר לקולר, מה דעתך? יש דבר כזה?

raanan
19-05-13, 15:17
כן בין המאוורר לרדיאטור, ולגבי התקנה בחזית הגריל פעם סיפרו לי שהאוויר שבא מחוץ הוא לא הכי קר ולפעמים הוא חם מאוד לכן עדיף שיהיה מאחורי הרדיאטור כי הרדיאטור עם המים שבתוכו מקררים את האוויר יותר טוב ואז הוא עובר לקולר, מה דעתך? יש דבר כזה?
אתה צריך שיספרו לך שטויות ?
פתח מכסה מנוע לאחר נסיעה ותרגיש את חום האוויר שהמאוורר זורק לאחור (לכיוון המנוע).

בקיצור, אתה צריך לשנות את מיקום הקולר.
אולי בכלל הקולר קטן ובגלל שהוא לא בנוסף לחליל, הקירור פחות יעיל מהמקור (חליל בלבד).

רענן

סוזי המשתוללת
19-05-13, 16:00
בשאר

גיר אפשר לשרוף בהתחפרות אחת בחול , בטח עם משקל כזה
קודם כל מה אתה עושה למחייתך (סוג העבודה האם כולל שטח או לא, גרירה , נסיעה איטית , עליות קשות וכו ')
דבר שני אני מעריך שהתקינו לך קולר היידן 405 או דומה לו שבניגוד לרענן אני לא רק חושב אלא יודע שהוא מתאים
הנצילות של היידן 405 היא אמנם 75 אחוז כשמותקן בין הרדיאטור מנוע לרדיאטור מזגן אך הרדיאטור הזה גדול בהרבה על הגיר שיש באוטו שלך
או על המנוע או המשקלים שאתה סוחב
לכן הבעייה לא שם
ישנה סבירות גבוהה שיש בעיה במח של הגיר שגוררום להחלקה ואו ממיר מומנט תקול
מטפלים לך בסימפטום ולא בבעיה
אתה צריך לדרוש ( לא לבקש חלילה אלא לדרוש)
1)הוצאת קודי תקלה ולא למחוק אותם
2) בדיקת לחצים עם שעון ובדיוק לפי הוראות היצרן (יש תהליך מאד מסודר שצריך לבצע)
3) בדיקת חנק שתצביע על החלקה בגיר / ממיר מומנט
4) כמות שמן (שוב לפי הוראות יצרין ואם יש מדיד זה יותר קל )
5) אתה יכול לפנות למחלקת השירות של umi ולבקש שיקשרו אותך עם המחלקה הטכנית ותעניין אותם בנושא

בשאר
20-05-13, 20:25
סוזי, הגיר כרגע אחרי שיפוץ כללי ואין לו החלקות, הוא עובד מצויין, לפעמים כאשר וא מורחד הילוך בעליה קשה אז יש כזה דחיפה אבל זה בסדר כי זה לא גיר חדש מהחברה, אז אני כרגע רוצה רק לשפר את המערכת כי תקלות אין ברוך השם, אני עובד במערכות גז ועובד בעיקר בצפון הארץ כולל כל העליות והירידות לצפת והאיזור, ולפעמים גם עובד במרכז נסיעות ארוכות יחסית, לפעמים גורר עגלה עם עוד 500 קילו בערך, אבל לא תמיד גורר, אז מה אפשר לעשות רק כדי לשפר את הקירור ?

-->