PDA

צפייה בגרסה מלאה : מתחיל מתלבט...תקציב של 50K ג'ימני משופר או בתול



tzaci
21-05-13, 10:06
שלום
הקדמה
זה הג'יפ הראשון שלי בשלב ראשון בטח טיולים רגועים של סופי שבוע ובמהלך השבוע נסיעה של שעה ביום הלןך חזור לעבודה
אני מתלבט אם לקנות ג'ימני משופר בשנתון ישן יותר או בתול בשנתון חדש
בכל מקרה אם אקנה בתול מה שאעשה זה מיגון סרן,הגבהה ואלי צמיגים אם צריך לא מעבר בשלב הראשוני
אשמח אם תעזרו לי כמה עולים המיגונים הנ"ל ?
ומה כדי בתול או משופר?
שאלה נוספת פעמיים בחודש אני נוסע ירושלים - ת"א באמת סיוט לנסוע בכבישים בין עירונים איתו?

תודה רבה מראש

צחי

zerez
21-05-13, 10:55
לטיולים רגועים מספיק לעשות מיגון ולהתחיל לטייל, סיפור של פחות מ 1000 ש"ח
צמיגים באזור ה 2000 ש"ח
הגבהה - השמים הם הגבול אבל קח בחשבון כמה אלפים טובים (5000-10000)

אפשר למצוא ג'ימני בתול השאלה אם הוא לא "בתול".

שגיא S
21-05-13, 11:21
אני אישית בדעה שאם אתה יודע שאתה הולך לשפר באיזשהו שלב - אז תקנה משופר
תהנה מהשיפורים מהתחלה.
יהיה לך יותר קל בטיולים ולא תצטרך לטאטא עם הגחון את השבילים
ובכל מקרה - לקנות רכב בתול ואז לשפר אוטו יהיה בטוח יותר יקר. מניסיון עם אוטו של חבר שעבר את התהליך, נעילה+הגבהה+צמיגים+מיגון+קולר גיר זה בקלות 5 ספרות

tamir128
21-05-13, 12:14
אני אישית בדעה ההפוכה :cool:
קנה מכונה בתולה שלא ידעה שטח. בשנתון המדובר אתה לא צריך קולר גיר.
מגן טרנספר וסף ותתחיל לטייל.
כשילכו הצמיגים, שים חדשים.
כשתרגיש שזה הזמן, נעל מאחורה.

מוני אורבך
21-05-13, 12:38
גימיני סטנדרטי הוא נמוך (מנסיון כואב)
הבעיה היא לא במכלולים קרטיים (חוץ מטרנספר שאותו ממגנים בזול)
אלא בפגוש קידמי, אוזני רדיוס, ופלסטקי הסף.
החל מרמת מסלולים מסוימת, גם הטרנספר הוא מאוד בעיתי, גם עם מיגון.
אוזני הרדיוס הכי מעצבנים, הם יושבים מאוד נמוך וכל הזמן חוטפים.
ובגלל שהם עשוים מפח דק מאוד, מהר מאוד מתחילה בעיה.
מבחינת עבירות, הגימיני עושה עבודה טובה, ועם נעילה אחורית הוא הופך למעולה.
לעניות דעתי, גימיני סטנדרטי טוב עד לטיולים בעבירות בינונית (בגלל הגובה)
מעבר לזה, הוא יחטוף ובגדול.
אז בגימיני דבר ראשון הגבהה ומיגונים.
ואם אתה קונה אותו כבר משופר, אתה מרוויח הרבה כסף.

ניר_לב
27-05-13, 23:09
צחי,
סלח לי שאנסה לבחון את הנחת היסוד שלך לרכוש ג׳ימני.
שעה ביום הלוך-חזור, כל יום, זה סיפור לא פשוט לעבור עם ג׳ימני.
הג׳ימני רכב מאוד לא נוח, רבים הגדירו אותו אף כספרטני. הוא רועש מאוד בנסיעה מעל 80 קמ״ש (מגיע ל- 3000 סלד), כל מהמורה בכביש תורגש לכל אורך גבך, הוא קטן וצפוף ולא מפנק בשום צורה. בקיצור, רכב שממש לא הייתי ממליץ לבלות בו כל יום שעה הלוך חזור. למען הסר ספק אבהיר שאני מדבר מניסיון אישי (היום אני עם פראדו אבל לפני כן עם ג׳ימני 07 ידני במשך שנה וחצי).

יש רכבים אחרים שיותר מתאימים למי שנמצא על הכביש די הרבה כמוך ושומרים על עלויות אחזקה נמוכות. במשפחת הסוזוקי יש את הגרנד-ויטרה וה- xl7 (זולה מאוד ביחס למה שנותנת). בתקציב שלך תוכל אפילו לרכוש SUV לא רע עם מנוע דיזל שיהיה חסכוני יחסית (פראדו, קינג מדברים על איזור ה- 1/9), ברכבים הרכים (במידה ואופציה) יש את הפורסטר שזוכה לביקורות לא רעות בכלל, ראב4 ואולי יש עוד דגמים שאחרים יכולים להמליץ לך עליהם.
בשורה התחתונה, ג׳ימני כרכב עיקרי לנסיעות תכופות וארוכות רעיון גרוע, התקציב שלך לא קטן ויכול לקחת אותך לרכבים נאים ביותר ונוחים משמעותית.

לשאלתך, תפיסת העולם שלי היא שתלך על רכב משופר כבר, תבדוק אותו היטב בטרם הרכישה ועם הרבה סבלנות (בחודשים ולא בשבועות), בסוף תמצא את הרכב הנכון.

בהצלחה!

tzaci
28-05-13, 08:15
תודה לעונים על ההכוונה
מתחיל בחיפושים ....
צחי

zerez
28-05-13, 08:39
ניר תרשה לי לחלוק עליך,
אני מבלה שעה ביום בג'ימני בדרך לעבודה, אני לא צעיר ולא קטן פיזית וסובל מבכיוצ גב ובכל זאת מסתדר, נכון שג'ימני הוא לא מאוד נוח ונכון שפרדו זה עולם אחר לגמרי - אבל זה בהחלט סביר ובטח שלא סיוט.

בתקציב של 50K אין הרבה הרבה ברירות, יש את הגרנד ויטרה שהוא יותר נוח אבל עדיין קופצני ופחות טוב בשטח, אני לא יודע איזה פרדו הוא יכול למצוא ב 50K, בטח לא את המודלים עם האינטרקולר, לא מכיר את הקינג.

מה שכן לג'ימני יהיה קשה עם העליות לירושלים.

GodsFather
28-05-13, 09:00
קשה זה בלחם. ג'ימני עולה את ירושלים בכיף, זה לא WRX אבל עולה.

קח את הג'ימני הכי חדש ותקין שאתה יכול למצוא. אתה טרי בשטח אז אין סיבה שתקנה מכונת טיולים משומנת שכנראה גם עברה איזה טוויסט או שניים.
תעשה את זה עם המון סבלנות, גם אם נראה לך שהראשון שמצאת הוא הכי טוב שאי פעם תמצא. תעשה רשימה מסודרת, תשווה יתרונות לחסרונות בין המעט כלים שתמצא (ויש מעט, כי הרוב חיים בסרט שיש להם מינימום G עם דרישות המחיר ההזויות).

מיגון זה טריוויאלי וצמיגים גם כן (מיגונים יש גם ביד שניה בזול הרבה יותר מאשר בסדנה), אבל כל השאר - תחכה עד שתראה שאתה באמת צריך ואז תחזור לכאן, תעשה חיפוש ותמצא את השרשורים הידועים על "הגבהה או נעילה".

והעיקר, שתהיה עליו מדבקה של ג'יפולוג וכיסוי גלגל תואם.

avikkllk
30-05-13, 18:17
מסכים עם החבר מעליי.
על כל מקרה אם אתה רוצה להכנס לשטח אתה צריך מינימום שיפורים כדי לא לצאת בנזק
ע"פ מה שאתה אומר אתה נהג לא מנוסה מדי וכל חבטה לא במקום ללא מיגון עלולה לעלות ביוקר.

קליקליק

-->