צפייה בגרסה מלאה : מה זה סיקס ?
ראשית, ברכות לרגל האתר החדש.
שנית, כידוע אני תר בעת האחרונה אחרי ה 4 על 4 החדש וכניראה שנפל הפור על תוצרת נצרת ( או מתמ"ר .. ) לאחת שאחד המעכרים פה "נתן" לי בראש עד שראיתי את האור וירדתי מהניבה.
אז אחרי חיפושים רבים, החלטתי שיש הרבה שאני לא יודע.
והפנו את תצומת ליבי לאתר של ג'יפים.
אז מה זה בעצם CJ6 ? כי לאחר חיפוש מרובה באתרים האמריקאים, הבנתי שאין כזה דבר בכלל.
( כמו הבדיחה על ההוא שעומד יום שלם מול הג'יראפה בגן החיות, חושב חושב ובסוף אומר: אין חיה כזאת ! )
אם אפשר, אז בבקשה גם תמונה מיצגת.
תודה.
גיא.
ג'יפ CJ6 יוצר בארה"ב משנת 1955 עד 1976, והוא גרסא ארוכה של CJ5. בסיס הגלגלים שלו 101 אינץ'. יוצר כאמור במקביל לCJ5 פחות או יותר עם אותם אופציות במשך השנים (מנועים וכו.) איך תזהה? הוא ארוך, עם מפתן דלת מעוגל כמו CJ5, ובלי סרח עודף אחורי.
תמונה:
http://4wheeldrive.about.com/library/uc/ucgraphics/stephensjeep.JPG
עכשיו מה ההבדל בין CJ6 לCJ8 קצר/מקוצר? ההבדל החיצוני הבולט ביותר, הוא מפתן הדלת - רחב וטרפזי. CJ8S קצר ישראלי:
http://www.jeepolog.com/images/rollcage%20pics/c17_final.jpg
אוקי? ההבדל המסגיר הוא המפתן הדלת.
בארץ יוצרו CJ6, ובאיזשהי שנה עברו ליצר CJ8. אני לא יודע מתי, אני מנחש שבתחילת שנות ה80. מי שיודע בדיוק, מוזמן לעדכן אותנו. יכול להיות גם שיצרו במקביל את שני הדגמים.
בעצם בארץ המשיכו לייצר סיקס אחרי שבארץ הג'יפים הפסיקו. או קיי.
עכשיו עוד שאלה.
מנוע Tornado 230 I6 מתוצרת קייזר ( אם אני לא טועה ? )
מנוע טוב ? אמין ? בעיות מיוחדות ?
איזה טרנס/ היה שם ? דנה 20 ? או 18 ? ומה ההבדל ?
וגיר ? T90 ? יחס העברה של ההילוך הראשון .. לא משהו נכון ?
הטורנדו הוא מנוע V6 , מתוצרת GM דווקא, והיה האופציה ה"חזקה" בג'יפים עד המעבר למנועי 6 בטור של AMC. מנוע ישן נושן.
גיא, אם יורשה לי, מה מטרת השאלות?
ד.א. נתונים רבים אפשר למצוא פה:
www.jeeptech.com
המטרה הסופית הינה הנחת ידי על תוצרת נצרת המפוארת ....
וישנם מגעים בדרג בכיר. :lol:
הטורנדו הוא דווקא מנוע טורי, אתה יכול למצוא אותו על המטרות שזרוקות במטווחי ח"א בנגב.
גיא, אם המטרה שלך היא לכוון גרוטאה מוזיאונית בסגנון CJ6 עם מנוע הוריקן שהורכב במתמר חיפה או whatever' אז מראש אני אומר לך לפני שאתה מנסה - שאתה טועה ובגדול. אם המטרה היא שהרכב יסע בין תקלות, אז תשקיע ברכישת ג'יפ מסודר ממודל נורמאלי עם מכלולים מתקדמים ככל האפשר ושדורש השקעה מינימאלית או בכלל לא. קח רק בחשבון שאתה עומד להוציא 1 ש"ח לק"מ על דלק בלבד ושלא יספרו לך אחרת. זכור, כל מי שניסה לפניך לחסוך כסף ע"י קניית גרוטאה זולה, שקע עד הצוואר בחרא שאני לא בטוח שהצליח לצאת ממנו, הזהרתי את כל מי שהתייעץ לפניך וכולם בחרו להיות הסאקר התורן, תשתדל אתה להיות יוצא הדופן.
מה ההבדל בין גרוטאה שיוצרה במתמ"ר ובין אחותה שיוצרה בתע"ר ?
מה הבעיה בלקנות גרוטאה שמישהו אחר כבר אכל עליה חרא ועכשיו היא במצב סביר ?
ואחרון, כשחיפשתי ניבה, אמרתם את אותם הדברים כמעט. אז מה ? כולכם נוסעים בגרוטאה ממתמ"ר / תע"ר ...
מה זה אומר, ... כולכם טיפשים ? או אובר-כוחמים ?
אני שואל ברצינות.
כי עוברים עלי פה ימים קשים בלי שום 4X4 והבוץ מסביב קורא לי.
אמנם אני לא קונה בלחץ אבל אני מתחיל לחוש אי-מוחות.. :?
אז ברצינות !
ניר צודק, התבלבתי בין הטורנדו לביואיק V6 שהוצע החל מ1966.
גיא, אנחנו לא נוסעים בגרוטאות, אלא בג'יפים ממודלים מאוחרים יחסית שנקנו במצב טוב יחסית והמשיכו לקבל טיפול טוב.
ב20K אין בעייה לקנות ג'יפ CJ8 שנת 89-91 במצב טוב מאד ללא שיפורים ולהתחיל ממנו. ב30K אפשר לקנות CJ8 כזה אבל מדוגם ומושקע.
בפחות מ10K אפשר לקנות גרוטאה, נקודה.
TANSTAAFL
אין ארוחות חינם.
גיא נמרוד צדק, אבל תרשה לי "לחדד" קצת את הנושא.
הבעייה בלקנות רכב שמישהו כבר אכל עליו את המרורים היא שאתה קמצן!!!!! :lol:
מה שישאיר אותך עם :
1. רכב שהיה פעם טוב.
2. רכב שיעלה הרבה ע"מ שיהיה טוב
3. רכב שלא יעזור לו כלום.
כשאני אומר טוב זה ללא נעילות וכו...
לרדו
בגדול זה "אם אין לך 20 אלף שקל לפחות, אל תקנה ג'יפ".
לא יכול לקבל את זה. מצטער. ומה עם כזה שאין לא 20 אלף אבל זה התחביב היחיד שלו ?
או הדבר שעושה לו טוב בימים קשים ?
שיסתכל טלויזיה וישתוק ?
ואמיר, אני לא קמצן, אבל אתה אידיוט ( ואני גם מוסיף סמיילי בשביל ל"הכשיר" את המילה ) :)
טוב.
בכל מקרה תודה על העיצות.
גיא.
גיא חבר שלי מכר פעם סיקס שנת 78 ב 13 אלף
הרכב היה במצב לא רע - אבל לא היה לו ברזנט.
בגדול אם תחפש אני מאמין שתמצא משהו סביר מסביב ל 15 K
מזה סביר - מסביב לשנות ה 80 פלוס עם גלגלים די מורים וברזנט שראה כבר ימים טובים יותר.
וטכני סביר.
כדאי לחפש בכפרים ערבים, אוהבים שם גיפים ללא רשיון ואפשר ל"הכשיר" אחד כזה. רק תשתדל מאוד שלא יהיה גנוב :lol:
אבל מה - רכב כזה ידרוש השקעה - גלגלים ברזנט מיסבים ועוד ועוד.
אז מה הרווחת 6 K ?
ההוצאה השנתית על ביטוח היא 4K
וכל טיול לנגב בסביבות 5K
לי נראה שהבעיה שלך היא לא הכסף אלא משהו יותר חברתי ( שאיתו רוצים לישון בלילה :lol: )
מי שרוצה להכנס למטבח חיב לסבול את החום.
אל תעשה שטות ותקנה בזול בשביל לשלם ביוקר.
ואם אתה קונה בשביל לנסוע כמה חודשים ולמכור - הבא אחריך לא פריר, הוא יוריד לך במחיר.
מוני טיול לנגב 5K?
תסגור את הצ'וק.....
מוני,
על ג'יפ 79 אני לא מתכונן להוציא יותר מ 3000 ...
וטיול לדרום ב 5000 ש"ח ... כל טיול אתה מחסל את הג'יפ ?
גם ככה אני לא מגיע לדרום יותר מפעם פעמיים בשנה .. לא נורא.
ובשביל להוציא אנדרלנין בחורשן/סביבה .. אני לא צריך להשקיע על אוטו מדהים.
וזה עם סרן חדש אחורי ועם ברזנט חדש ועם צמיגים במצב סביר פלוס....
0.5K כמובן :roll:
או במלים אחרות 500 שח
גיא 3000 שח ? אתה רוצה אותו במצב נוסע ?
לדעתי אתה לא ראלי במחירים. כל דבר מתחת ל 15K ידרוש השקעה
ואפילו אם אתה מתכוון לנסוע איתו רק לחורשן.
אם אתה רוצה לחסוך אתה יכול לעשות פרויקט ולקנות כמה גיפים מושבתים ולהפוך לאחד נוסע.
אבל יהיה כאן המון השקעת זמן.
לדעתי כל דבר מתחת ל 15K פלוס מינוס ידרוש שקעה (של כסף ו\או זמן )
וזה לפני השיפורים.
ב 20K אתה יכול למצוא בובה של גיפ.
זה המחיר שאני לקחתי בסופו של דבר על שלי.
גיא כתב:
בגדול זה "אם אין לך 20 אלף שקל לפחות, אל תקנה ג'יפ".
לא יכול לקבל את זה. מצטער. ומה עם כזה שאין לא 20 אלף אבל זה התחביב היחיד שלו ?
או הדבר שעושה לו טוב בימים קשים ?
שיסתכל טלויזיה וישתוק ?
אתה לא יכול לקבל את זה? אז תמכור את הטלויזיה, את המערכת, קח הלוואה קטנה בבנק, תעבוד שעות נוספות. תהדק את החגורה ותחסוך עוד 2000 שקל לחודש במשך 5 חודשים. לא מדובר פה על סכומים עצומים. ג'יפ CJ נותן את התמורה הטובה ביותר לכסף, אבל יש גבול...
טוב,
הדיון הזה גולש למקומות שלא יאים לו ...
מה שכן, אם אני אמכור את הטלויזיה .. אוי לי ואבוי לי מנחת זרועה של רעייתי שתחיה :roll: :shock:
היי גיא
כמו שכבר אמרתי לך, אל תלך על כלי רכב ישנים בטח לא כאלה שצריכים 2 טסטים בשנה, לא כאלה שיש להם סרנים NC ולא כאלה שצריך להחליף חצי אוטו כדי שיסע.
לך על פלטפורמה בסיסית סבירה כלומר על שנתון 86 ומעלה רכב שהשילדה שלו שלמה בלי סדקים ובלי ציפוי "זפת" חדש שמיועד להסתיר סדקים או ריתוכים, עם מנוע במצב סביר ושאר המיכלולים תקינים. עם רכב כזה במצב סטנטרט תוכל לנסוע לכל מקום בו העזתה להגיע קודם עם הסמוראי. כל השיפורים הנוספים למעט צמיגים והגבהות הם ממילא לא בשבילך כי אתה אדם זהיר שלא מגיע למיגבלות ולכן אתה לא צריך אותם.
נ.ב. הרכב באלפי הוא של חבר שלי וכבר סיפרתי לך עלן.
נמרוד
טוב, הייתי באלפי מנשה וראיתי.
והבנתי.
בסדר אני מוריד את הכובע, שותק וממלא פי מים.
עכשיו הבנתי על מה מדברים.
טוב. :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :cry:
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.