H~T~S
07-06-13, 18:17
שלום לכולם,
קוראים לי הדר, אני מסתובב בפורום יחסית הרבה בחצי השנה האחרונה עם השתלת הנגיף של קניית רכב שטח במוחי.
לפניי חודשיים רכשתי סמוראי ארוך 88 מידידכם היקר צחי גרימברג.
חודשיים נתתי לעצמי לטפל בפערים כאלו ואחרים ברכב ולהכין מעט את הבטחון והאמון ברכב לקראת טיול צנוע הכולל לילה על אדמתה של ארץ הקודש.
הגיעה היום המיוכל ויצאנו שני רכבים לאיזור רמות מנשה והכרמל לטיול עדין הכולל לילה בשטח...
במהלך היום השני לטיול עצרנו בכרם מהר"ל לקפה אצל חבר ובאופן מוזר ומפתיע, ממש עם עצירת הרכב בחניה הביתית, נשמע קול דפיקה חזק המסמן את הרעות.
זו הייתה התוצאה - מאיה קדמי ימני שבור ממש בבסיס הקפיץ:
http://img690.imageshack.us/img690/1438/img3325l.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/690/img3325l.jpg/)
כמה מזל הייתי צריך שעייפות חומר תתקוף אותי בחניית בית פרטי...
שבוע לאחר מכן (קשה לתמרן תו"כ הצבא) הוזמן גרר עד לחברת מתלם להחלפת הקפיץ.
כאשר הגיע הגרר למתלם אני מבחין בשלוליות שמן ברצפת הגרר וסימני התזה של שמן ברחבי המרכב בחלקו האחורי.
הרכב עמד בשיפוע קדמי יחסית חריף לאורך 4-5 שעות כאשר היה על הגרר (הגרר תפר עוד גרירה של רכב אחר על הדרך ).
לאחר בדיקת נזילות מכל המרכיבים האפשריים בחלקו האחורי של הרכב אני מזהה טפטוף מהדיפרנציאל הקדמי באיזור חיבורו לדריישאפט.
שאלתי היא כזו...
האם בגלל השיפוע החריף והממושך נפרץ מחזיר השמן ובגלל זה הנזילה?
האם ניתן להחליף עצמאית (אין לי ניסיון קודם בהחלפת מחזירי שמן ופירוק דריישאפט) את המחזיר?
כרגע אין נזילה כי לרוב הרכב עומד ישר (לא בשיפוע) אבל אני משער שחסרה כמות יפה של שמן (אני משתדל לא לסוע איתו בגלל החשש למחסור חמור בשמן בדפרנציאל)
איזה שמן ממסרות משתמשים לדפרנציאל של סמוראי? איפה קונים? והאם הוספה של שמן יחסית פשוטה לתפעול? (יצא לי להחליף שמן בדפרנציאל של דיפנדר מספר פעמים בצבא - התהליך זהה?)
תודה
קוראים לי הדר, אני מסתובב בפורום יחסית הרבה בחצי השנה האחרונה עם השתלת הנגיף של קניית רכב שטח במוחי.
לפניי חודשיים רכשתי סמוראי ארוך 88 מידידכם היקר צחי גרימברג.
חודשיים נתתי לעצמי לטפל בפערים כאלו ואחרים ברכב ולהכין מעט את הבטחון והאמון ברכב לקראת טיול צנוע הכולל לילה על אדמתה של ארץ הקודש.
הגיעה היום המיוכל ויצאנו שני רכבים לאיזור רמות מנשה והכרמל לטיול עדין הכולל לילה בשטח...
במהלך היום השני לטיול עצרנו בכרם מהר"ל לקפה אצל חבר ובאופן מוזר ומפתיע, ממש עם עצירת הרכב בחניה הביתית, נשמע קול דפיקה חזק המסמן את הרעות.
זו הייתה התוצאה - מאיה קדמי ימני שבור ממש בבסיס הקפיץ:
http://img690.imageshack.us/img690/1438/img3325l.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/690/img3325l.jpg/)
כמה מזל הייתי צריך שעייפות חומר תתקוף אותי בחניית בית פרטי...
שבוע לאחר מכן (קשה לתמרן תו"כ הצבא) הוזמן גרר עד לחברת מתלם להחלפת הקפיץ.
כאשר הגיע הגרר למתלם אני מבחין בשלוליות שמן ברצפת הגרר וסימני התזה של שמן ברחבי המרכב בחלקו האחורי.
הרכב עמד בשיפוע קדמי יחסית חריף לאורך 4-5 שעות כאשר היה על הגרר (הגרר תפר עוד גרירה של רכב אחר על הדרך ).
לאחר בדיקת נזילות מכל המרכיבים האפשריים בחלקו האחורי של הרכב אני מזהה טפטוף מהדיפרנציאל הקדמי באיזור חיבורו לדריישאפט.
שאלתי היא כזו...
האם בגלל השיפוע החריף והממושך נפרץ מחזיר השמן ובגלל זה הנזילה?
האם ניתן להחליף עצמאית (אין לי ניסיון קודם בהחלפת מחזירי שמן ופירוק דריישאפט) את המחזיר?
כרגע אין נזילה כי לרוב הרכב עומד ישר (לא בשיפוע) אבל אני משער שחסרה כמות יפה של שמן (אני משתדל לא לסוע איתו בגלל החשש למחסור חמור בשמן בדפרנציאל)
איזה שמן ממסרות משתמשים לדפרנציאל של סמוראי? איפה קונים? והאם הוספה של שמן יחסית פשוטה לתפעול? (יצא לי להחליף שמן בדפרנציאל של דיפנדר מספר פעמים בצבא - התהליך זהה?)
תודה