צפייה בגרסה מלאה : אלוהים, כמה שזה מפחיד...
Death wobble.
אחרי הגבהה ( 4.5 אינטש של RE על ZJ).
אחרי איזון פרונט.
לפני שאני ממשיך בחפירות באינטרנט (שכבר התחלתי), האם יש מישהו שיש לו ניסיון רלוונטי ויכול לכוון אותי עם מה כדאי להתחיל?
תתחיל מבדיקת בולם הגה
1++++
לא רק לבדוק, להחליף לאיכותי.
בושינגים בזרועות הרדיוס העליונות והתחתונות.
וגם בולם הגה, אך לא רק.
סער
במקרה הספציפי מדובר על התקנה חדשה של קיט חדש.
כל הבושינגים חדשים. הפנהרד חדש. כך שכניראה לא שם הבעיה.
השאלה היא האם יש דרך "ביתית" ב-ZJ לבדוק אם אורכי הזרועות /זוית קאסטר נכונה. זה משהו שברוב מכוני כיוון הפרונט משתדלים לא להתעסק איתו...
בולם ההגה באמת ישן ולכן אפשרי וכדאי לבדוק גם את זה. אולי להחליף בכל מקרה.
איל
קיט חדש? לחזור שוב על שחרור והידוק נכון של כל הברגים. לבדוק הרכבה נכונה של מוט הפנהרד, בלי חופש ומצד שני לא מהודק מדי (אני מדבר על צד הסרן).
האם מכון הפרונט התעסק בכלל עם הקסטר? במקרה הזה הרבה פעמים קסטר מעט יותר מהמקובל ברוב המכוניות יכול לעזור (= לקצר זרועות עליונות ביחס לתחתונות, זרועות תחתונות עד הסוף קדימה בכיוונון שיש על השלדה).
בולם ההגה יוחלף. (יש למישהו למכור או להמליץ מאיפה לקנות?)
לבינתיים, מצאתי גם את זה בהוראות ההרכבה בנוגע ל-High speed Wobble:
Fairly common with y-type steering on lifted ZJ's. A condition where front tires will shimmy after hitting a bump. Avoid bias ply tires and wheels with excessive offset. Check for worn or loose parts. In most cases a reduction of positive caster will eliminate this condition. A good rule of thumb is minimum factory caster and maximum factory toe in
אני יכול לחזור למכון ולבקש שיבצעו זאת. מישהו ניסה את זה?
עידו לוריה
17-06-13, 20:40
בעיקר קאסטר הוא הבעיה , למרות שגם חופשים יכולים להוות בעיה ( בושינגים תפוחים ושות' ) למרות שזה קיט חדש אז זה לא סביר למעט תפוחים ששווה לבדוק .
בולם הגה זה "אקמול" זה לא באמת לפתור את הבעיה .
עידו
בקצרה -
1) חופשים - קיט חדש כך שהסבירות נמוכה
2) ברגים חופשיים במיוחד של ה Trackbar הקדמי. רמת הסבירות עולה ...
3) קאסטר שלילי - אם לא עשית איזון פרונט בדגש על קאסטר, ייתכן וזו הבעיה.
4) שילוב של 1-3
בהצלחה !
ואל תשכח לעדכן כיצד נפתרה הבעיה לבסוף.
כנראה שזה החום :) סתם...גם לי החל פתאום הנדנוד הידוע... עברתי על הכל , בסופו של יום אחרי אין ספור חיזוקים ובדיקות נמצא אצלי האשם בצורת תושבת מוט רדיוס קדמי סדוקה. היה נורא קשה לגלות , התחבא מאחורי ליכלוך ... שווה לנקות את האזור ולראות שהכל שלם . מהנסיון שלי 90 % מהפעמים זה קשור למוט רדיוס. אבל זה רק אני :)
האם זרועות הרדיוס העליונות הוחלפו?
מוט רדיוס ? הסבר ונמק למה הכוונה.
סער, כל 8 המוטות חדשים בקיט של RE.
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk 4 Beta
מוט רדיוס ? הסבר ונמק למה הכוונה.
סליחה מוט איכון , ככה זה שלא ישנים יומיים....
1++++
לא רק לבדוק, להחליף לאיכותי.
יש המלצה לכזה שזמין לרכישה בארץ?
אגב, הציריות שלי כנראה גמורות. יש מצב שזו הסיבה?
מה עושים עם ציריות ברכב הזה? מחליפים? משפצים? על איזו עלות מדובר?
סליחה מוט איכון , ככה זה שלא ישנים יומיים....
מה זה מוט איכון ? פנהרד ?
עוד לא תוקן. לבינתיים כיוונתי פיניון אחורי והחלפתי לגלגלים 31. הרעידות שהיו לי בנסיעה ( לא קשור ל- death wobble) נעלמו אבל נדנודי הראש של ה- death wobble החריפו. כנראה בגלל גודל הגלגלים הוחרפו הנדנודים. לא נמצאו חופשים במערכת ההיגוי אך בכל זאת קניתי משכך הגה וארכיבו שבוע הבא.
ננסה גם כיוון קאסטר.
אבל... משהו חדש צץ. אולי אפילו קשור.
לפני ההגבהה, בשילוב 4x4, בהיגוי מלא, היו נקישות, נדמה כאילו וזה ציריות. חוץ מזה הכל היה בונבון.
עכשיו, אחרי ההגבהה, המצב החריף מאד. נוסף לנקישות נוספו חריקות קשות, דפיקות, ורעשים מאד לא נעימים. במבט מהצד על הגיפ כשהוא מפרסס, נראה כאילו הגלגלים נתקעים מעט ואז מקפצצים.
זה קורה רק בהיגוי מלא. לשני הצדדים...
בהיגוי מתון עד מתון פלוס, הכל סבבה.
אין מנוחה לרשעים...
רעיונות יתקבלו בשמחה.
אבל... משהו חדש צץ. אולי אפילו קשור.
לפני ההגבהה, בשילוב 4x4, בהיגוי מלא, היו נקישות, נדמה כאילו וזה ציריות. חוץ מזה הכל היה בונבון.
עכשיו, אחרי ההגבהה, המצב החריף מאד. נוסף לנקישות נוספו חריקות קשות, דפיקות, ורעשים מאד לא נעימים. במבט מהצד על הגיפ כשהוא מפרסס, נראה כאילו הגלגלים נתקעים מעט ואז מקפצצים.
זה קורה רק בהיגוי מלא. לשני הצדדים...
בהיגוי מתון עד מתון פלוס, הכל סבבה.
אין מנוחה לרשעים...
רעיונות יתקבלו בשמחה.
נשמע כמו טרנספר 249 שהלך לעולמו, הגיע הזמן ל 242.
תתכן גם בעיה בסרן האחורי, שחיקה בדיסקיות הלימיטד סליפ, או שימוש בשמן לא מתאים.
כל זה תקף בנסיעת כביש במצב HIGH
אם אתה מדבר על תופעות הקורות רק בשילוב ל LOW, טבעי לחלוטין לטרנספר נעול על דרכים כבושות.
לגבי הרעידות, תחליף כבר את בולם ההגה ונדבר......
אבל... משהו חדש צץ. אולי אפילו קשור.
לפני ההגבהה, בשילוב 4x4, בהיגוי מלא, היו נקישות, נדמה כאילו וזה ציריות. חוץ מזה הכל היה בונבון.
עכשיו, אחרי ההגבהה, המצב החריף מאד. נוסף לנקישות נוספו חריקות קשות, דפיקות, ורעשים מאד לא נעימים. במבט מהצד על הגיפ כשהוא מפרסס, נראה כאילו הגלגלים נתקעים מעט ואז מקפצצים.
זה קורה רק בהיגוי מלא. לשני הצדדים...
בהיגוי מתון עד מתון פלוס, הכל סבבה.
אין מנוחה לרשעים...
רעיונות יתקבלו בשמחה.
נשמע הגיוני במצב משולב, במיוחד על משטחים מהודקים.
יש לך צלבים בקצות הציריות, הם לא הכי מוצלחים בהעברת תנועה במצב של הטיה חריפה, כמו בפניה הדוקה, ומנסים להתיישר.
זה יכול להחריף אם הגל-הינע שלך היה גבולי ועכשיו הזוית שלו גדלה.
כדי לקבל פרופורציה, כדאי לך לעשות סיבוב השוואתי על רכב זהה באותם תנאים בדיוק.
לשם הרקורד. אני עם 231. אני אנסה לצלם את התופעה ולעלות וידאו בהזדמנות הראשונה. לא נשמע הגיוני ש"ככה זה".
פורק בולם ההגה המקורי שהיה על הרכב. הוא לא עבד. בכלל.
הורכב במקומו בולם חדש של RE
ה-DW הפסיק אבל התחושה עדיין לא מזהירה. על פי התחושה והעין, הקאסטר שלילי ואני
הולך להפוך לו כיוון בקרוב לחיובי מתון. רק שאז... כנראה אצטרך גם SYE.
מי אמר שזה כיף להגביה?
:-)
אני יודע שאני מגיע מעולם שונה לחלוטין (סוזוקי...), ושאצלכם יש את האופציה של משחקי קאסטר בזכות ה4LINK, אבל בכל זאת -
בולם הגה?!
זה טיפול סימפטומטי לגמרי, לא?
וצריך לזכור, בולם הגה מקבל את הויברציות ממוט ההיגוי, כך שתפוח הגה אחד סופג את הזעזועים.
אתה אמנם לא מרגיש את זה בהגה, אבל אני בטוח שיש לזה השלכות.
תקנו אותי (ונמקו...) אם אני טועה.
אני יודע שאני מגיע מעולם שונה לחלוטין (סוזוקי...), ושאצלכם יש את האופציה של משחקי קאסטר בזכות ה4LINK, אבל בכל זאת -
בולם הגה?!
זה טיפול סימפטומטי לגמרי, לא?
וצריך לזכור, בולם הגה מקבל את הויברציות ממוט ההיגוי, כך שתפוח הגה אחד סופג את הזעזועים.
אתה אמנם לא מרגיש את זה בהגה, אבל אני בטוח שיש לזה השלכות.
תקנו אותי (ונמקו...) אם אני טועה.
במקרה הזה בולם ההגה מקשר בין מוט ההיגוי לסרן,הסרן הוא לא השילדה אלא מחובר אליה ע"י מוט הפנהרד ,גם תיבת ההגה מחוברת לשילדה,כל ההרמוניה הזו לא תלויה רק בתפוח אחד אלא בכל המכלול שציינתי והחופש שיש בו.
בולם הגה תקיו הוא הכרח במערכת כזו.
לרכב מוגבה 4.5" יש גבול לכיוון קסטר נורמלי על חשבון זויות עבודה גבוליות של דרייבשאפט.
אתמול החלפתי בולם הגה פרוקומפ (שנזל אחרי שנתיים - סביר לא ?) בפרוקומפ חדש,
זאת אחרי שהרעידה המפחידה חזרה בשבועות האחרונים.
מאז לא חזרה.
הזמנתי גם בושינגים חדשים כאלה לזרועות
http://www.ebay.com/itm/281074789692?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
ואח"כ נעשה יישור פרונט.
אז מה היה לנו?!
הורכב בולם הגה
כוון מרחק סרנים (היתה סטייה אסימטרית)
כוון קאסטר. לכיוון החיובי מעט.
כוון פאנהרד
כוון tow
אין DW. התחושה הרבה יותר טובה ומאוזנת
גם אם לא מושלמת.
תודה לשי פלג מבולסטר על האירוח, הקפה והמקצועיות.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.