התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מטען סולרי לרכב - מישהו התנסה במוצר כזה?



zerez
19-06-13, 14:51
http://www.ebay.com/itm/3-2W-12V-Solar-Panels-Battery-Charger-for-Car-RV-SUV-Truck-Boat-Motorcycle-/170940579595?pt=Battery_Chargers&hash=item27ccda3f0b

זה לא יכול להיות מטען למצבר שהתרוקן אבל נראה פתרון טוב לרכבים שעומדים הרבה זמן.

asypeer
19-06-13, 15:31
שים לב לנתון הבא:
Maximum Output: 230mA
זה אומר שבשמש חזקה אבל ביום לא חם מדי (חום פוגע ביעילות הפאנל) זה המקסימום שתוכל להוציא מהפאנל כשהוא חדש (היעילות יורדת עם הזמן) . ככה שבמצב אידיאלי פחות הגזמות יצרן ואובדן זרם בגלל כבלים וכו'.. יש לך 150 mA
בשעה.
נניח מצבר 55 אמפר/שעה (מצבר של פרייבט ממוצע) - ביום ממוצע של שמש (9 שעות שמש, ללא הצללות וללא עננות)
תוכל להכניס לו גג 1.35 אמפר ביום עם הדבר הזה.
נניח שיש לך צרכנים כמו תצוגת שעה ורדיו, אורות מהבהבים,אזעקה, אימובלייזר ושאר זליגות וירקות + הפריקה הטבעית של המצבר (בהתאם לגילו ולחום בחוץ)
לדעתי לא תצליח לפצות על הצריכה שלהם עם המוצר הזה, רק להאט את הפריקה.
ושים לב לעוד נתון - המוצר הזה בעצמו גם צורך חשמל (3watt -3.55 watt), כך שיש סיכוי שבלילה הוא יעזור לשאר הצרכנים לרוקן את המצבר..


מצד שני - הקורס שלי במבוא לחשמל היה לפני 8 שנים ובקושי עברתי. אז אולי אני טועה (בטח יתקנו אותי..)

zerez
19-06-13, 21:37
קודם כל - הנתון על גודל המצבר הוא מיותר, יש כאן זליגה מול מה שנוסף.
לפי דעתי ההספק שנקוב הוא לא ההספק שהלוח מפזר אלה ההספק שהוא מייצר (230 MA על 17V).

אין לי מושג מה הזליגה שיש במערכות של רכב, אורות מהבהבים זה בטח לא זליגה, אבל גם אם הזליגה היא 100MA שהם 2.4 AH אז הלוח הזה יחזיר את הרוב האנרגיה שזלגה.
השאלה היא מה הזליגה ממצבר רכב?


אני סיימתי קורס בתורת החשמל בשנת 1983 בציון טוב :cool:

opl
19-06-13, 21:57
ישנם גם לוחות של 5W למה לא ללכת על אחד שכזה?

חנן-ג'יפולוג
19-06-13, 22:08
ברכב עם אזעקה מדברים על זליגה של עד 100 מילי. בפועל זה בד"כ 30-50 מיליאמפר. רכב כמו שהוא מגיע מהיצרן צורך פחות מ10 מילי.
מנסיוני הדל, נתוני מטענים סולאריים שבדקתי שיקרו בענק. בדקתי פאנל סולארי כפול בערך פי שלוש בגודל מזה שפרסמת. בשמש ישירה של אוגוסט בצהריים, מחוץ לרכב, כשאני מכוון אותו ישירות לשמש הוא נתן כ0.2 אמפר, כשהנתון שהוא התיימר אליו היה 1.5 אמפר. בד"כ הוא לא מכוון ישירות אל השמש, ורוב שעות היום השמש לא ממש מעלינו, אם בכלל אין עננים, והביצועים יורדים עוד הרבה יותר שלא לדבר על שעות הלילה. פה אתה מדבר גם על מטען שיושב בתוך הרכב, עם זכוכית חוצצת שלא מעבירה את כל האור, במיוחד אם היא צוברת אבק כשהרכב שוכב, ולאוו דווקא בזווית האידאלית אל השמש.
כשאתה חושב על פתרון הוא צריך לספק גם במקרה הכי גרוע, אז לקחתי בחשבון שבוע מעונן בחורף וויתרתי על הרעיון.

עם זאת, שמעתי ממישהו שסיפר על מישהו שכיסה את כל המדף האחורי של הפרייבט שלו בקולטים וזה כן עבד לו.

אמיר ב.א
19-06-13, 22:31
אני מצטער לבשר לכם ,
אבל כולכם טועים(גם חנן).

לא עשיתי את כל החישובים , רק מבחן התוצאה.

התקנתי אצלי לוח סולרי , לא ממש גדול ,משהו כמו 30 על 35 סמ על הגג של הדיפנדר , לפני משהו כמו שנתיים,אמור לתת משהו כמו חצי אמפר,
לוח כזה :
http://www.ebay.com/itm/10-W-Monocrystalline-Solar-Panel-10-Watts-12V-PV-/271211852171?pt=UK_Gadgets&hash=item3f257c718b

התקנתי בגלל שהמצבר שלי התחיל להיות חלש (CATERPILLAR 100A)
בכל זאת , זה מצבר של שבע שנים כבר.
זה היה בגלל שהתחילו לי בעיות של התנעה בחורף.

מאז ששמתי אותו , לא הייתה פעם אחת שהייתה לי בעיה להניע בגלל מצבר חלש.
שמתי גם ליד שעון דיגיטלי שמראה לי מתח על המצבר כשיש שמש ישירה , המתח מגיע גם ל15 וולט.
למרות כל הסיפורים שזה הורס את המצבר - זה עושה לו רק טוב.

בהתחלה שמתי עם בקר טעינה נגד מתח גבוה ,מתח נמוך וכו' , אבל שמתי לב שהבקר לוקח הרבה מהזרם ,
הורדתי אות ושמתי במקום רק דיודה חזקה שלקחתי מאלטרנטור מת, רק שלא יפרוק בלילה דרך הלוח הסולרי.

שני דברים עוזרים - הוספתי ברז לחשמל ראשי ברכב שאני מנתק אם אני לא נוסע הרבה זמן ,
והוספתי עוד לוח קטן של 10 ס"מ על 10 ס"מ , לפני שנה - אבל גם קודם לא היו שום בעיות ,
סתם קיבלתי אותו , והוספתי לשני שלא ירגיש לבד.

עובד מעולה.

חנן-ג'יפולוג
19-06-13, 23:02
לא סתרת כלום ממה שכתבתי.
בזה שניתקת את המצבר הורדת את הפריקה לאפסית וכל מה שהמטען נותן לך אתה מקבל נטו.

asypeer
19-06-13, 23:25
תשקיע עוד כמה שקלים ותקנה משהו כזה: (עולה בארץ 300-350 ש"ח)
גם ישמור לך על המצבר ולא רק יטעין לך אותו, וגם תוכל לכסות את האוטו שלא ייתייבש בשמש :cool:
http://www.ebay.com/itm/CTEK-XS-0-8-Battery-Charger-Conditioner-Replaces-XS800-/220766540346?pt=UK_CarsParts_Vehicles_Bo atEquipment_Accessories_SM&hash=item3366b6123a
מה שכן - אתה צריך נקודת חשמל ליד הרכב (או לפרק את המצבר מהרכב..)

אמיר ב.א
20-06-13, 09:00
חנן - המצבר לא מנותק כל הזמן מהמערכות ברכב ,
אני מנתק לרוב שאני לא משתמש ברכב לכמה ימים ...
מצד שני , יש לי גם הרבה צרכנים ברכב , בזמן שהוא עומד - למשל מצלמת דשבורד שעובדת כל הזמן , והתאים הסולריים מתמודדים עם זה בכבוד.

חנן-ג'יפולוג
20-06-13, 09:13
בדוק זרם וספר לנו מה זה נותן. בלי נתונים ברורים זה הכול באוויר.

אמיר ב.א
20-06-13, 09:18
OK- אני אבצע בהמשך , מעניין גם אותי אם נותן מה שהבטיחו.

gabrin
21-06-13, 00:31
אני לא ממש בענין.
אתם לא תאמינו כמה שזה חזק טעינה סולארית , מדובר על זרם קבוע ומתח קבוע כך ( נשמע שקט) מאריך חיי המצבר .
יש לי מעל הגג 5 פאנלים בגודל 140w ובזרם 8amp לכל אחד.
איכות הטעינה תלויה בחום הפאנלים ובמצב האוויר. (?ענן, ערפל , אבק באוויר פוגע את איכות הטעינה).
בחורף שהאוויר נקי והפאנלים לא ממתחמים המצברים מתמלאים מהר יותר מכל תכופה אחרת בשנה.
איכות הפאנלים לא יורדת כמעט ( רוב החברות נותנות אחריות מעל 20 שנה) .
מערכת הסלולרית מאוד מוצלחת מאי מכור אנרגיה אחר.

gabrin
21-06-13, 00:47
מחיר הפאנל בישראל של 140 w טעינה 12v ( זרם 8 אמפר) עולה 600₪
מחיר הפאנל שלך של 3.5 w טעינה 12v (זרם 1/4 אמפר) עולה כ 80₪.
תעשה השוואה ותבדוק מה זול לך בגודל שלך!!!
הפאנל שלך יקר פי 5.3 ממחיר בארץ.

אמיר ב.א
23-06-13, 11:52
חנן - כניראה שגם אתה צודק וגם אני צודק ,
הזרם בצהריים כשהשמש מלמעלה הוא 0.1~0.2 אמפר , ולא כמו שטענו במוצר - 0.5 ~ 0.6 אמפר,
כלומר בערך רבע ממה שניטען בדף המוצר.

מצד שני - הרכב והמצבר מתפקדים יופי עם הנתונים האלה - ואת זה אולי אתה יכול להסביר ...
אמיר.

חנן-ג'יפולוג
23-06-13, 12:29
נו, אז לא רק במטען שאני בדקתי שיקרו. צרת רבים...
נתת עכשיו את נתון ההכנסות, אם כי צריך להתחשב בכך שזה נתון אופטימלי, בצהרי סוף יוני.
מהו נתון ההוצאות? כמה הרכב צורך בעמידה כשהמצבר מחובר?

אני בזמנו הייתי צריך לתת פתרון ללקוחה שבקושי נוסעת עם הרכב, שמצויד באזעקה וצורך 60 מילי בעמידה, כפול 24 שעות זה 1.5 א"ש ביום. הבנתי שהמטען פשוט לא יתן פתרון מוחלט, גם בתקופה מעוננת, וירדתי מזה.

-->