PDA

צפייה בגרסה מלאה : בנק אנגליה או חזירות קפיטלסטית ?



שחף110
11-05-05, 15:51
ידוע שכשהולכים לקנות (בלית ברירה כי אין לג'קי) משהו בחברת המזרח, צריך להרים טלפון אל הכירוג על מנת למכור כליה אחת או שתיים (במקרה קשה יותר - אפילו קרנית).
אני רגיל להפרשי מחירים אבל היום הקש ששבר את הגב :
המוצר - ERR1084 קפיץ לשסתום פריקת לחץ משאבת שמן במנוע TDI300.
פתחנו את הקרטר בדרך לפרק את המשאבה, החלטנו אם כבר אז כבר לפרק את הקפיץ.
ע"פ הספר האורך במצב פתוח צריך להיות 68 ממ. הקפיץ שהוצאנו - 45 ממ. אמחיה, אולי נמצאה הבעיה ללחץ השמן הנמוך (עוד כמה שעות נגלה).
טלפון לג'קי, אין לו את הפריט המבוקש. השעה כבר 11:10. טלפון למזרח. יש !
הקפיץ החדש שלהם משום מה 56 ממ. קפיץ נוסף כזה באותו אורך. יותר טוב ממה שיש ביד וגם הכוח הנדרש לכווץ את החדש גדול יותר מאשר את הישן (בברור נדרש כוח גדול יותר).
אוקיי. מחליטים לרכוש. כמה כסף?! 100 וקצת שקלים חדשים על קפיץ !! קפיץ שבקטלוג חלקים המקורי של לנדרובר (EPC) עולה פחות מחצי לירה סטרלינג באנגליה.
ביזיון
הפעם הם ממש עברו את הגבול !
האוטו הזה דורש בנק צמוד אליו לצורך תחזוקה - Bank of England !

http://www.jeeptrip.com/albums/9qbzh7lc.jpg
http://www.jeeptrip.com/albums/bb8ae6n8.jpg
http://www.jeeptrip.com/albums/2dohmhcz.jpg

shachar
11-05-05, 17:34
תשנה את ההודעה שלך בתחתית

מי הכניס למרום בתום


בורג קרטר שמן 97 שקל לפני מע"מ.................. 30 ומשהו אצל גקי

גיא
11-05-05, 18:27
מה זה התכנה הזאת של הצילומי פיצוץ ?

איציק - 4X6ZH
11-05-05, 18:34
יסלח לי הגורו המגהץ / או המגרבץ
לקפיצים האלה יש חשיבות עליונה במערכת לחץ השמן ( הוא זה שקובע את גובה לחץ השמן )
כמובן במנוע שהמיסבים שלו תקינים .
מעולם לא החלפתי קפיצים כאלה לקפיצים אחרים ודאי לא לקפיצים באורך שונה ובכח שונה !
אני מבין שאתה עובדים על בסיס מצליח
אז נראה לי שלחברת המזרח הצליח הפעם .
בתקווה שגם לך זה יצליח .
*********
כך עובד מכונאי שהרכב תקוע בשדה ויש לחלץ את הרכב .
כך לא עובד מכונאי חובב ( בדרך כלל החובבים הם בעלי מקצוע טובים )
**********
סליחה וחג שמח
איציק

שחף110
11-05-05, 20:20
איציק, אולי לא הבנת אבל אני אנסה להסביר.
אני לא עובד על שום שיטת מצליח ולא מחליף קפיצים לחזקים / ארוכים יותר כי בא לי בזין.

לחץ השמן במנוע שלי , נמצא בנורמה ע"פ נתוני הספר אבל בנורמה התחתונה. אותי זה לא מספק. הספר נתן את האפשרות לכשל בקפיץ כסיבה ללחץ שמן נמוך. המנוע עבר אוברול לפני 90 אלף קמ והחלפת מיסבי טלטל לפני כ 2000 קמ עקב כשל במיסב הגוזון פין.
הסיפור המלא נמצא כאן (http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=8078) ובנוסף גם כאן (http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=5230)

פתחתי וגילתי שהקפיץ הנוכחי, גם כמעט לא מפעיל כוח וגם באורך של 23 ממ פחות מאשר האורך הנקוב בספר ללא עומס.
הלכתי לרכוש קפיץ במזרח (כי לג'קי לא היה) - גם הקפיץ החדש, בעל מספר קטלוגי זהה (ככה שזה לא אולי קפיץ אחר) קצר ב 10 ממ מהערך שנקוב בספר, אבל עדיין ארוך במעט יותר מ 10 ממ מהקפיץ הישן. למה ? לא יודע. ביקשתי עוד קפיץ (היחיד הנוסף שהיה) וגם הוא היה באורך הזה. אולי יש טעות בערך שנקב הספר ? יכול להיות.

מה שבטוח זה שהקפיץ שאני הוצאתי קצר יותר ומפעיל כוח נמוך יותר ולכן כנראה בגללו כאשר המנוע שלי חם ובעת מאמץ לחץ השמן נמוך מדי. והוא לא עומד בערך שנקב הספר ולא בערך של קפיץ חדש (אעפ שהוא גם קצר מהערך שנקב הספר).

אגב, החלפתי גם טרמוסטט שמן מנוע שנמצא ביציאה אל קולר השמן של המנוע. זה לא עזר.

מקווה שכעת הבנת,

שחף.

נ.ב
מחר בבוקר אחרי שהאטם יתייבש כמו שצריך ואני אמלא שמן בעוקה ואניע אני אוכל לדווח האם זה פתר את הבעיה או לא.

בכל אופן הגורו המגרבץ והמגהץ סולח לך :wink:

שחף110
11-05-05, 20:22
נ.ב 2

אולי הייתי צריך ללכת ולחפש קפיץ של 68 ממ עם קבוע קפיץ כמו של הקפיץ של המזרח ?
יכול להיות. שקלתי את זה כאופציה - לא נראה לי סביר.


שחף.

AvigdorAharon
12-05-05, 12:13
על פי התמונה, נראה לי שיכולת לחפש קפיץ זהה ב"קפיצי נורדיה", רח' הרצל 100 ת"א.
לא ניתך לחתוך את הקפיץ הארוך לאורך הרצוי?

אביגדור

שחף110
12-05-05, 17:34
לחתוך ?? חסרים לו 13 ממ (אעפ שהוא ארוך ב 10 ממ מהקפיץ הישן שאני הוצאתי)

אני מכיר את החנות, אפילו הגעתי לשם אבל כבר היה סגור ואתמול ערב חג אז החלטתי לשים את הקפיץ של המזרח. בינתיים אני מחפש מידע בפורומים בחו"ל.

בכל אופן במידה ואני אשיג קפיץ באורך שהספר טוען שצריך, סה"כ זה במרחק של 18 ברגים וטיובה של RTV לעוקה.

שחף.

רפי לין
13-05-05, 03:06
האם בדקת אצל ינוביץ"?.
בברכה - רפי לין :)

-->