PDA

צפייה בגרסה מלאה : סופה לא סוחבת ?!



amit_san
22-06-13, 21:10
שלום לכולם.

ככתוב, הרכב לא סוחב(למרות יחס 4.56). מתקשה בעליות מתונות לצלוח את ה 100 קמ"ש, הילוכים ראשון ושני, אכן בועטים אך החל משלישי, תחושה של עייפות חריגה. בוצעה בדיקת תקלות - קוד 51(למרות שלא קיים חיישן חמצן, סופה 94').

הוחלפו בעבר : חוטי הצתה, רוטור ומכסה מפלג(חברה לא ידועה), מצתים למקוריים( היו מורכבים ספליטפייר שבזמן ההחלפה נראו תקינים לחלוטין), שופצו מרססים(343,גומיות וטבעות).

אבחון שנעשה - בדיקת מער' הדלק :
לחץ דלק בסרק(צינור וואקום מחובר) - 33 PSI
לחץ דלק בסרק(צינור וואקום מנותק) - 41 PSI
לחץ דלק כאשר קו העודפים חסום - 95 PSI.
בנסיעה, סל"ד קבוע( כ 2500) - לחץ דלק 35 PSI, עזיבת הדוושה - יורד ל 31 PSI, לחיצה עד הסוף - עולה ל 41 PSI.

לאחר כיבוי המנוע לחץ הדלק נשמר.

בוצעה בדיקת ספיקת משאבה - כליטר בדקה.

למשאבת הדלק מגיע מתח מצבר, מסנן הכניסה למשאבה נקי(משאבה מסוג BOSCH 454

לפי הערכתי קיים ריח של דלק בלתי שרוף חריג והצריכה גבוהה.

הכיוון כויל ?

אודה להארות, הערות, תובנות ומסקנות.

עמית.

shmulikbg
22-06-13, 22:15
כל הצילינדרים עובדים?
בדקת התנגדות של הרכב לגלגול?

shmil
22-06-13, 22:26
הכיוון הנכון הוא להתקין חיישן חמצן.
אל תדאג, המחשב יודע לדבר איתו.
אחר כך תהיה יותר חכם.

amit_san
22-06-13, 22:38
כל ששת הצילנדרים עובדים(אמנם טרם ביצעתי בדיקת לחצים), הרכב מתגלגל בחופשיות.

האם יש חיישן כלשהו שמועד לפורענות ? (קראנק, לחץ בסעפת וכו')

shmil
23-06-13, 07:33
מתח גבוה מדי בחיישן ה-MAP, יגרום לרוחב פולס הזרקה רחב (ארוך) יותר.
זו אפשרות.
חיישן הטמפרטורה בבית הטרמוסטט אחראי גם הוא, שכן עד להתחממות החיישןן (המנוע) המחשב חושב שלרכב קר מדי והוא מעשיר התערובת.
זו אפשרות נוספת.
מצד שני, מי שאחראי על סגירת משוב באשר לכמה דלק המנוע צריך, הוא חיישן החמצן בסעפת.
אם אתה באמת רוצה לגרום למנוע לעבוד חסכוני ונכון, הוספת חיישן חמצן היא הדבר הנכון ביותר לעשות.

omri_t
23-06-13, 10:57
עמית, ככה הרכב מיומו הראשון אצלך?

סופות נוסעות יופי ללא חיישן חמצן..


מה שכן, שווה לבדוק שהגישור בקונקטור נעשה נכון.
לי בעבר היתה בעיה דומה והרכב אכן היה עם co זוועה. תיקון הגישור בקונקטור סידר את העניין.

כבר כמה שנים ממתין חיישן החמצן שאתקין אותו. בינתיים הוא נח יום יבוא..

ש01
24-06-13, 18:41
עמית,
סופה עם צמיגים 31 ללא מטען אמורה לנסוע עד רביעי בעליות מתונות באופן סביר.
לעיתים נראה כאילו "חסר אויויר" בעליות קצת יותר ארוכות או תלולות.

עם ציוד, מיומים-שלושה של טיול ועוד 5-7 אנשים ברכב - גם רביעי ו 100 קמ"ש בעליה מתונה כבר קצת קשה לה - בכל זאת גברת ישראלית בת 19 (צריך להתחיל לקטר מתישהו לא?).

amit_san
25-06-13, 23:04
הרעיון הרציונאלי שלי היה להיטיב עם העומס על רכבת ההנעה/מנוע, כלומר, התאמת יחסי ההעברה בשילוב צמיגים 33" ליחס "טוב" יותר מצמיגים ויחסי העברה מקוריים (בעיקר מומנט עקב אופי הטיולים).

לאור יחס זה, אני חושב שבמהירות 100 קמ"ש ו 2400 סל"ד, הרכב אמור לשמור די בקלות על מהירות "שיוט" קבועה.

-->