צפייה בגרסה מלאה : חיבורי חשמל כחלק מבניית מצבר כפול להיילקס 97'
שלום ,
לאחר הוספת צרכנים ברכב, ולאחר שמצאתי את עצמי עם שתי מצברים שאחד מהם חדש לחלוטין ואחד כמעט חדש עלה הצורך לבניית מערכת מצברים כפולה כמו שנמרוד בנה בעבר http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=1008
נרכש בורר מצברים "טיפש" בעל שלושה מצבים מהדגם הבא:
76568
עכשיו לשאלות:
1. ליציאה של הבורר צריך לחבר את כלל הכבלים שהיו מחוברים עד עתה למצבר. כרגע יש אצלי 3 כבלים עבים שמחוברים למצבר, איך ניתן לאחד את שלושת הכלים לכבל אחד ?
2. האם קיים איזשהו מחבר ייעודי שיכול לאחד את שלושתם תוך הגנה שלא יגעו בגוף הרכב?
תודה ויום טוב,
גלעד
חנן-ג'יפולוג
27-06-13, 11:28
עדיף לדעתי לעשות מיתוגים בצד המינוס ואז אתה לא חשוף לסכנה של קצר לשלדה.
אצלי בזמנו הייתי עם אותו העניין ,
נעלי כבל רצינות לכל אחד , מחוברות כמו שצריך , וכל זה מחובר ביחד עם אום ובורג...
זה מה שיצא:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=40592
עדיף לדעתי לעשות מיתוגים בצד המינוס ואז אתה לא חשוף לסכנה של קצר לשלדה.
חנן תודה על התגובה המהירה.
האם במידה ואני ממתג את המינוסים אני צריך לבצע את החיבורים של הבורר בצורה הבאה:
כניסה 1 : לחבר את המינוס של מצבר 1.
כניסה 2: לחבר את המינוס של מצבר 2
יציאה : לחבר את המינוס שמחובר היום לקוטב השלילי במצבר.
יש לי טעות?
גלעד
איציק - 4X6ZH
27-06-13, 11:55
למי שיכול
חפשו בתגובות שלי שרשור בנושא על רכב ניסן פטרול ( לפני 3-4 שנים )
יש שם הרבה תמונות בדיוק על התקנה של מפסק כזה .
איציק
אצלי בזמנו הייתי עם אותו העניין ,
נעלי כבל רצינות לכל אחד , מחוברות כמו שצריך , וכל זה מחובר ביחד עם אום ובורג...
זה מה שיצא:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=40592
אמיר תודה על התגובה.
קיימות נעלי כבל איכותיות שאני יחבר את הכבלים בסיומות שלהם.
הרעיון של חנן יעזור לי, אם אוכל למתג את המינוסים של המצבר, משום שלקוטב השלילי במצבר מתחברים היום רק 2 כבלים שאני יכול לאחד אותם בקלות.
גלעד
איציק אני מאמין שזה מה שהתכוונת http://www.jeepolog.com/forums/album.php?albumid=34
יש מחבר ייעודי ואפילו לא יקר.
חבל על האילתורים.
בערב אני אעלה תמונה.
מעבר לכך זו הזדמנות לשדרג את נעלי הקוטב- החיבורים למצבר- לסוג שאליו הכבלים מתחברים עם נעלי כבל ובורג. אלו ישויים עופרת ומונעים הרבה בעיות.
אסף.
אסף האם המחבר הוא גם מבודד?
ממתין לתמונה ולפרטים...
תודה
חנן-ג'יפולוג
27-06-13, 13:28
חנן תודה על התגובה המהירה.
האם במידה ואני ממתג את המינוסים אני צריך לבצע את החיבורים של הבורר בצורה הבאה:
כניסה 1 : לחבר את המינוס של מצבר 1.
כניסה 2: לחבר את המינוס של מצבר 2
יציאה : לחבר את המינוס שמחובר היום לקוטב השלילי במצבר.
יש לי טעות?
גלעד
חיובי.
חנן,
האם קיימות חסרונות בחיבור הנ"ל?
גלעד
לא בטוח שהצלחתי להעביר את התמונה דרך הנייד...
לא בטוח שהצלחתי להעביר את התמונה דרך הנייד...
הצלחת להעביר את התמונה.
המוצר הנ"ל עונה בדיוק על הצרכים שלי!!
איפה קונים אותו?
גלעד
חנן-ג'יפולוג
27-06-13, 14:43
חנן,
האם קיימות חסרונות בחיבור הנ"ל?
גלעד
לא משהו שאני יכול לחשוב עליו כרגע, למעט אם אתה רוצה להעביר מתח קבוע לצרכן מסוים שמקבל את המינוס שלו מהשלדה.
לדוגמא, אם היית מנתק פלוסים, היית יכול בכל זאת לתת מתח קבוע לזכרונות של הרדיו או השעון כדי שלא יתאפסו.
לא משהו שאני יכול לחשוב עליו כרגע, למעט אם אתה רוצה להעביר מתח קבוע לצרכן מסוים שמקבל את המינוס שלו מהשלדה.
לדוגמא, אם היית מנתק פלוסים, היית יכול בכל זאת לתת מתח קבוע לזכרונות של הרדיו או השעון כדי שלא יתאפסו.
במצב של חיבור כזה, לאן אני מחבר את כלל הפלוסים ? (למצבר 1/2) או שזה לא משנה...?
גלעד
חנן-ג'יפולוג
27-06-13, 15:24
במצב של ניתוק מינוסים, הפלוסים של המצברים מחוברים יחד, אז זה לא משנה לאן תחבר.
אני חוזר עכשיו ממנצור חשמל בת"א.
מצאתי את המוצר שבתמונה של אסף, מקווה שיהיה זמן השבת להתעסק עם הנושא הזה.
תודה
מנצור מביאים מוצר דומה באיכות לא משהו...
מי שרוצה - ה"פ.
אסף.
עדיף לדעתי לעשות מיתוגים בצד המינוס ואז אתה לא חשוף לסכנה של קצר לשלדה.
המיתוג של המינוס משאיר מצבר "צף",
תיאורטית אין בזה שום בעיה מעשית.....אישית הייתי נמנע מזה.
הבטחתי גם הסבר..
מה שרואים בתמונה למעלה -
1. מפצל של נקודה אחת לזרם גבוה, אפשר לפצל ממנה מספר חיבורים ובנוסף 8 נקודות של זרם נמוך לכל מיני צרכנים "קטנים" עד 30 אמפר.
2. מפצל של 4 חיבורים לזרם גבוה - אחד קצת פחות זרם - לקופסת פיוזים של צרכנים קטנים למשל, והשאר לחיבורים הראשיים - כננת, סטרטר, מצבר.
3. מפצל לשני סטים של 4 צרכנים כבדים ולכל פס יש גם 3 ברגים חיבור צרכנים קטנים. משמש בד"כ לפיצול גם של + וגם של -, או לפיצול ראשי של שני מצברים, כל אחד לסט חיבורים משלו.
4. STUD שעליו אפשר להלביש כמה צרכנים בינוניים אחד על השני.
5. נעל קוטב בתקן צבאי. 100% עופרת, זה על מנת שלא תהיה קורוזיה על המצבר. החיבור של הכבלים לנעל הקוטב על ידי נעלי כבל. אני ממליץ להשתמש בנעלי כבל INSULATED (יש להן מדרגה שיושבת על הבידוד של הכבל) ועל זה לכווץ שרינק עם דבק. כך מונעים קורוזיה בגידים.
בשורה התחתונה אלו לא רכיבים יקרים. הכל תוצרת ארה"ב כך שיש איכות. וכאמור - מי שרוצה - בה"פ.
אסף.
אסף השכלתי, תודה.
חברים אתם ממליצים להתקין את הבורר מצברים בתוך ההיילקס או בתא המנוע.
אני נוטה להתקינו ליד רגלי הנוסע...
המלצותיכם יתקבלו בברכה.
שבת שלום
ככל הנראה אני ממתג את המינוס, נוח יותר מבחינת כמות כבלים.
גלעד
שלום רב,
קראתי בעיון רב את השרשור, אל לא הצלחתי להבין אך טוענים את המצבר אביזרים ?
אני הייתי מתקין בקר חכם שמנהל את הטעינות והצריכות בין המצברים השונים. חשוב גם לתת את הדעת על מתח סף שבו תובטח התנעת הרכב. ישראל
חנן-ג'יפולוג
29-06-13, 13:14
בשביל מה? אתה נוסע ביומיום עם שני מצברים מחוברים, נטענים ביחד ומניעים ביחד. במקרים מיוחדים, כמו למשל חניון לילה שבו מופעל מקרר\תאורה וכו' אתה עובר למצבר בודד. מניע בבוקר עם המצבר השני וחוזר מיד לעבוד עם שניהם במקביל. אצלי סידור דומה עובד כבר שנים.
שבת שלום,
סיימתי את עבודת המסגרות עבור המצבר החדש (95 אמפר/שעה).
ככה זה נראה:
76590
חנן האם כאשר הבורר נמצא במצב both (משמע שני המצברים מחוברים במקביל), בזמן שהרכב כבוי אין אפשרות שהמצבר החלש יטען מהמצבר החזק?
אם אין בעייה אז אני יחבר את הבורר בתא המנוע וכך אמנע מלהעביר 3 כבלי ריתוך עבים לתוך הקבינה.
תודה.
חנן-ג'יפולוג
29-06-13, 17:52
מה שיורד עם הזדקנות מצבר זה הקיבול וזרם ההתנעה שלו.
המתח שלו נשאר זהה, אז אני לא רואה מצב שבו יש פריקה הדדית. אני מוציא מהכלל מקרה שבו יש מצבר במצב סופני ממש, עם פריקה עצמית גבוהה או תא מקוצר. מצבר כזה ממילא לא אמור לשמש ברכב.
תכננתי פעם מערכת מצברים בניידת שירות של משאיות שכללה שני מצברים 180 א"ש כל אחד ועוד המצבר המקורי של הניידת 95 א"ש שהיו מחוברים במקביל בד"כ, ובשעת הצורך היו מחוברים בטור בשביל לתת מתח התנעה של 24 וולט למשאיות. לא היתה כל בעיה עם חיבור במקביל של המצברים המאוד שונים (בכל פרמטר אפשרי) האלה.
אחלה, שיהיה שבוע טוב.
תודה רבה
גלעד
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.