PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלות: 1.הצתה 2.שמן אפור 3.שטיפת מנוע פנימית



SHelly
15-05-05, 19:08
היי
יש לי כמה נושאים שאשמח לדעת עליהם קצת יותר:
1. השפעה והשלכות של הצתה לא מכוונת בנסיעה ולטווח הארוך איך תשפיע הצתה מוקדמת ואיך מאוחרת בעיקר במהלך הנסיעה
2. כיוון קרבורטור שניה הברגים שנמצאים בחלקו העליון מה תפקידו של כל אחד(הימני והשמאלי) מכיוון הנהג?
3. שמן אפרפר מתגלה בבדיקת שמן על מה זה מעיד ותגובות או עצות על "שטיפת מנוע פנימית"
האם ישנם חומרים כלשהם שאפשר באמצעותם "לשטוף" מנוע ואם כן אילו והמלצות נוספות יתקבלו בברכה
תודה

six 4 life
15-05-05, 20:12
1. הצתה לא מכוונת תגרום למנוע לא לעבוד עגול ולצרוך יותר דלק.

2. לא ממש הבנתי לאיזה ברגים בקרב' את מתכוונת. ישנם שני ברגים תחתונים לכיוון חזית הג'יפ- אלו הם ברגי הסרק.
ישנם זוג ברגים נוספים שיושבים על מנוף המצערת כאשר ראשם פונה לכיוון הנהג- אחד מהם לכיוון הצ'וק, ואחד מהם לכיוון הסל"ד.
את הקרב' מכוונים על ידי זוג הברגים שנמצאים בתחתית הקרב' וראשם פונה לחזית הג'יפ.
איך מכוונים, יש כל מיני תאוריות. אם בזה את מעוניינת, אימרי.

3. שטיפת מנוע פנימית רצוי לא לעשות אם ממש אין צורך. לגביי השמן יענו חכמים ממני.


-ארז 8) -

vito11
15-05-05, 21:32
אהלן
א-לדעתי ודעתי הצנועה בלבד....לא לגעת לא בקרבורטור ולא בהצתה אלא רק ע"י בעל מקצוע אמין שלא ינסה לסחוט סתם תיקון\ניקוי\שיפוץ אני המון שנים בתחום ואף פעם אבל אף פעם לא הצלחתי לכוון קרב' או כיוון הצתה...זה לא סיפור יקר אם הולכים לבעל מקצוע שאת מכירה.
לגבי השמן יש כמה אפשרויות שיש שרידים של אפור שמראה על מים שחדרו לשמן כמה זמן הג'יפ אצלך? האם עשו לו ראש ואלו רק השרידים? האם יש קצף ברדיאטור? האם מים הולכים לאיבוד בלי סימני נזילה? איך הפלאגים נראים? אם תוכלי לענות על השאלות אולי אפשר יהיה לעזור יותר.
מקווה שעזרתי
רוני

vito11
15-05-05, 21:36
אההה כן שכחתי לגבי הפלאשינג.. למה את רוצה לעשות? האם בכדי להעלים את סימני המים? או בכדי לעזור קצת לתיקתוקי שסתומים\מרימי שסתומים?
ומה מצב לחץ השמן? כמה הוא מראה בטמפ' עבודה ?

six 4 life
15-05-05, 21:37
ויטו
במקרה של הסיקס עם קרב' הBBD, אני לא מסכים איתך שצריך לתת לבעל מקצוע לשפץ אותו ובטח שלא לכוון אותו.
לכוון קרב' BBD של סיקס זה דבר פשוט שמצריך קצת סבלנות- הכל תלוי לאיזה רמת דיוק אתה רוצה להגיע.
אני יכול לאמר לך שאני אישית הגעתי לתוצאות מדהימות בכיוון עצמי, וזה לא שאני איזשהו מבין גדול.

אם תרצה המלצות איך לכוון את הקרב', תגיד. כנ"ל שלי.


-ארז 8) -

ערן המסוקס
15-05-05, 21:49
הצתה מוקדמת תגרום לתגובת מנוע "עצבנית" יותר אך לאמיתו של דבר הרכב יהיה חלש יותר ויאיץ לאט יותר. יותר מכך. הצתה מוקדמת מידי אינה בריאה למנוע. הצתה מוקדמת עלולה גם לגרום לסטרטר להסתובב בקושי רב יותר מהרגיל.
הצתה מאוחרת תגרום למנוע להגיב בעייפות ולהתנעה ארוכה (אך תוריד עומס מהסטרטר).

שמן אפרפר מעיד על מים בשמן. יש לטפל בעניין בצורה מיידית ולא לנסוע כך.

אם את מעוניינת בכוון מנוע בחינם צרי קשר (זה לא נשמע טוב :lol: )

SHelly
16-05-05, 18:04
טוב אז:
VITO
אין קצף ברדיאטור
עשו ראש מנוע לפני חצי שנה
הפלאגים נראים בסדר גמור
הפלאשינג גם כדי להעלים את סימני המים וגם להוריד את רעש התקתוקים של המרימים

SIX4LIFE
אשמח לקבל המלצות לכיוון הקרבורטור

ערן
תודה אשמח לקבל המלצות גם ממך

six 4 life
16-05-05, 19:55
בעיקרון, יש שני סוגי כיוונים. כיוון פנימי, וכיוון חיצוני.
לא ניכנס כרגע לכיוונים פנימיים.
אפרט לגביי החיצוניים.

רכב כבוי.

1. פותחים את בורג הסל"ד עד הסוף, תוך כדי ספירת הסיבובים, עד שהוא אינו נוגע בסוף מהלך מנוף המצערת. את מספר הסיבובים נרשום על דף.
(בורג הסל"ד- הבורג השמאלי (אם נסתכל מכיוון קיר האש) בזוג הברגים שיושבים על מנוף התאוצה, וראשם פונה לתא הנוסעים. נפתח אותו עד שהוא יהיה "באויר"-ללא מגע עם שום דבר פרט לחור שבו הוא יושב.)

2. סוגרים את ברגי הסרק עד הסוף, בעדינות, וסופרים כמה סיבובים לקח לכל בורג עד שהגיע לסוף המהלך שלו. רושמים על דף.
(ברגי הסרק- אותו זוג ברגים שיושב בתחתית הקרב' וראשם פונה לכיוון חזית הג'יפ.)

3. פותחים את שניהם, 4 סיבובים שווים.

4. מניעים את הרכב. בשלב הזה המנוע יעבוד עייף מאוד, ירעד וירצה להתכבות.

5. באותו מצב, (מנוע עובד, ברגי סרק פתוחים 4 סיבובים, בורג סל"ד פתוח לגמריי), מתחילים לסגור חצי סיבוב כל בורג, ומחכים קצת. כמובן שכאשר נסגור בורג אחד, נסגור באותה מידה את הבורג השני.

6. סוגרים כל פעם עוד חצי סיבוב, עד שמרגישים שהמנוע מתחיל לעבוד עגול ויפה יותר.

7. בשלב הזה יורדים מחצי סיבוב סגירה, לרבע סיבוב סגירה. סוגרים, עד שמרגישים שמנוע מתחיל לזייף. באותו רגע- עוצרים, ופותחים בעדינות את ברגי הסרק כרבע/חצי סיבוב עד שהמנוע עובד לשביעות רצונך.

-כאן, זה כבר עניין של רגש ואוזן מיומנת.-

8. את בורג הס"לד שפתחתנו בהתחלה, נסגור כמספר הסיבובים שרשמנו על הדף, ומשם- מכוונים את הסל"ד לפי רצונך.

-אין דיעה מוסכמת על סל"ד. כל אחד מכוון לפי ראות עיניו ושביעות רצונו. יש שאוהבים סל"ד נמוך נמוך, יש שאוהבים סלד גבוה, יש שאוהבים בינוני. אין קונצנזוס.-

בכל מקרה, אם הכיוונים כשלו לדעתכם ואין ברצונכם לנסות שוב, תמיד תוכלו להחזיר את הכיוונים הקודמים, לפי מס' סיבובי הסגירה שרשמנו על הדף, לכל בורג.



באמת שזה לא קשה................
שיהיה בהצלחה.


-ארז 8) -

vito11
16-05-05, 21:12
VITO
אין קצף ברדיאטור
עשו ראש מנוע לפני חצי שנה
הפלאגים נראים בסדר גמור
הפלאשינג גם כדי להעלים את סימני המים וגם להוריד את רעש התקתוקים של המרימים

אוקיי...כנראה שנשארו שרידים של מים בקארטר לא צריך להתרגש מזה..מניסיון הפלאשינג לא כלכך עוזר גם אם את משתמשת באיכותי ביותר למטרת העלמת תיקתוקי מרימי שסתומים
מספיק שתחליפי את השמן בטיפול הבא וזה כבר יעלם יותר ויתר מטיפול לטיפול במיוחד אם הוא אוכל שמן

קיד
17-05-05, 00:12
עשו ראש מנוע לפני חצי שנה

...כנראה שנשארו שרידים של מים בקארטר לא צריך להתרגש מזה..
ממש קשה לי להאמין ששאריות מים לא התאדו מהנשמים לאחר חצי שנה בהם המנוע פעל.
חומו של שמן המנוע מסוגל לאדות המון מים בפרק זמן כלכך ארוך.
שלי, נא לפתוח פקק מילוי שמן, לראות את הצבע שלו, ואת הצבע של גל הזיזים.
בברכה,
קיד.

SHelly
17-05-05, 15:20
קודם כל תודה רבה על התשובות
אבל האם התקתוק זה דבר נפוץ וכתוצאה איך אפשר "להעלים" אותו או להוריד אתו כמה שיותר בהנחה שהמנוע בסדר?
:roll:

vito11
17-05-05, 19:12
קיד...
אני עשיתי בדיוק לפני חצי שנה ראש וממש עד עכשיו עוד היה אפשר לראות שרידים אפורים בשמן.
לגבי בעית הליפטרים ההידראולים...מחלה ידועה נפוצה מוכרת ומעצבנת.
מכיון שאלו מרימי שסתומים הדראולים אין מצב לכוון אותם ולכן בגדול אנחנו תקועים איתם.
את מוזמנת להצטרף ל-cj שלי לדואט הוא ישמח
רוני

six 4 life
17-05-05, 20:40
ויטו
גם אני עשיתי ראש לא מזמן
ומאז ועד היום לא הבחנתי בשום שינוי בצבע השמן.

-ארז 8) -ר

ניר ל
18-05-05, 11:37
צבע אפור בשמן עלול להעיד על הימצאות שביבי מתכת ,(כתוצאה מבלאי של חלקי מתכת), מים בשמן גורמים לצבע חלבי/חום בהיר בדרגה כזו או אחרת.
נקישות מרימים נגרמות מחוסר התאמה (המרים אמנם מתכוונן בעצמו אבל עד גבול מסויים, ליטושים חוזרים של הראש מביאים לחוסר התאמה כזה, זה נפוץ כי מדובר במנועים ישנים שעברו מספר שיפוצים), עוד סיבה לא פחות טובה היא "הרעבת שמן" - מנוע בלוי, לחץ שמן לא תקין, הצטברות משקעים, שמן לא מגיע למרימים והם נוקשים.
הפתרון הכלכלי ביותר - לתת למנוע למות (תתפלאו כמה זמן זה יכול לקחת...) / לסחוב איתו עד שנמאס לגמרי ואז לרכוש מנוע משופץ מאחד הסוחרים. 3000-4000 ש"ח והצרות מאחוריכם.
להתחיל לשפץ חלקים בשלבים שקול לכוסות רוח למת, בזבוז כסף על מנוע שחוט שעבר גלגלולים מספר.

vito11
18-05-05, 18:44
ניר...אני מסכים איתך ב-100 אחוז אני מחכה ליום :twisted: שאני אהיה חייב להחליף...וזה לוקח המוווון זמן.
וארז-אין שום שינוי בצבע פשוט לקח לשרידים הרבה זמן יחסית להעלם לגמרי...עכשיו השמן נקי לגמרי

SHelly
19-05-05, 18:35
עוד שאלה אולי קצת מטומטמת
כמה ליטר שמן נכנס במנוע (כמובן 4200סמ"ק) תודה

חנן-ג'יפולוג
19-05-05, 18:40
כ6 ליטר.

התשובה נמצאת גם בספר הטיפולים שבספריית ג'יפולוג. כדאי לך להוריד את הספר.

SHelly
20-05-05, 11:06
חנן תודה

כיוון הצתה: כיווני סיבוב המפלג לאיזה כיוון צריך לסובב את המפלג על מנת להקדים הצתה ולאיזה כיוון לאחר הצתה?

six כיוון הקרבורטור יצא דווקא לא רע עכשיו צריך רק לבדוק צריכת דלק

בכל מקרה לגבי שני הנושאים שעכשיו הזכרתי הרכב נוסע עגול יותר תגובות המנוע חלקות יותר אך עדיין ישנה הרגשה של חוסר כוח או מומנט כל שהוא מעין הרגשה של אטימות מסויימת ההצתה נראית מוקדמת מדי לכן כיוון הקרבורטור אולי עדיין לא הסתיים :roll:

six 4 life
20-05-05, 11:22
בהצתה רצוי להשתמש עם אקדח הצתה, ולכוון אותה לפי נותני היצרן של המנוע הזה.
(נתונים תוכלי למצוא כאן בספר הטיפולים לCJ)
זו הדרך הכי יעילה לכוון הצתה. מנסיון.

אממה, אפשר גם עם רגש. אבל זה כבר כיוון שלוקח כמה שעות טובות, ולפחות רבע טנק של דלק + כמה וכמה נסיעות בכביש מהיר.

לכן
אם את בעניין כיוון ההצתה, נסי להשיג אקדח הצתה או לחילופין לגשת למישהו עם אחד כזה שמכיר את המנוע הזה ויכוון לך אותו לא לפי האוזן- קודם לפי נתוני יצרן, ומשם טאץ' עדין עד שהמנוע מרוצה.

אבל שוב, אפשר גם לפי שמיעה... ושוב, זה כרוך ברבע טנק דלק, כמה שעות טובות, ולא קצת סבלנות...


לגביי הקרב', אם הצריכה עדין לא תשתנה לטובה, כנראה שאת צריכה לשפץ את הקרב' ועשות לו גם כיוונים פנימיים.

בקיצר
פרה פרה. יש סיכוי טוב שכיוונת למקום הנכון וההצתה היא אכן הגורם המשפיע לרעה על משיכת המנוע לפי מה שתיארת.

אסיים ב2 שאלות.
-כשאת מניעה את הג'יפ,
הסטרטר מסתובב בקלות אבל הרבה עד שהמנוע מתחיל לעבוד?
או שהוא מסתובב קשה אבל המנוע מתחיל לעבוד אחרי סיבוב אחד או שניים של הסטרטר?

-בכביש מהיר, את מרגישה שהרכב "עייף" במקצת? ש90 קמ"ש זה משימה לא קלה בשבילו?


התשובות שתעני יתנו אינדיקציה פחות או יותר לגביי ההצתה שלך (מאוחרת מדי, מקודמת מדי).


-ארז 8) -

SHelly
20-05-05, 11:30
הרכב מתניע במיידית לכן לדעתי ההצתה מוקדמת כלומר הג'יפ רוצה להתניע כבר לפני שהסטארטר אומר ג'ק רובינזון :wink: (או אפילו ג'ק) מה שמצריך עזרה מהגז על מנת למתן אותו
השאלה היא כאשר הרכב מונע סיבוב שמאלה של המפלג מגביר את הטורים וסיבוב ימינה מוריד את הטורים איזה כיוון משפיע למה?

six 4 life
20-05-05, 11:55
אני מקווה שעדיין לא נגעת בהצתה.

בכל אופן, סיבוב של המפלג ימינה, לכיוון חזית הג'יפ, יעלה את הטורים ויקדם את ההצתה.
סיבוב לצד השני, יוריד, ויאחר את ההצתה.

אני שוב מזהיר- הצתה זה לא קרב', והצתה לא מכוונים רק לפי עבודה חלקה בסל"ד. ההצתה משפיעה ישירות על הסחיבה של הרכב, יותר מאשר על העבודה שלו בסרק.


-ארז 8) -

SHelly
20-05-05, 11:58
לא נגעתי בהצתה היא נשארה כמו שהיא רק סימנתי את המקום שכרגע היא נמצאת בו
תודה

yoavshefer
20-05-05, 12:04
המפלג מסתובב עם כיוון השעון, לכן שמאלה יקדם הצתה, ימינה יאחר הצתה.

shmil
20-05-05, 21:14
אם המדובר בסיקס אדום, אזי כמו שראיתי אותך הבוקר נוסעת אין שום בעיה בכוון ההצתה - המנוע נשמע מצויין, ואפילו סוחב מצויין, והבעייה עם צריכת הדלק היא בעיית רגל כבדה בעיקר :lol: .

אם טעיתי, ולא ג'יפ אדום בכביש 4 בין בית ליד לצומת ויתקין - לא קרה כלום :wink:

-->