התחברות

צפייה בגרסה מלאה : Article: ספורט מוטורי: סבסטיאן לואב מנפץ את השיא בפייקס פיק!



דובי מילר
02-07-13, 06:04
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=3015-%D7%A1%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%98-%D7%9E%D7%95%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%99-%D7%A1%D7%91%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%90%D7% 9F-%D7%9C%D7%95%D7%90%D7%91-%D7%9E%D7%A0%D7%A4%D7%A5-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%A9%D7%99%D7%90-%D7%91%D7%A4%D7%99%D7%99%D7%A7%D7%A1-%D7%A4%D7%99%D7%A7%21

רמי גלבוע
02-07-13, 08:07
דובי והחברים, להגיד לכם משהו? הוידיאו הזה מבאס אותי לגמרי! ראשית, צילום עלוב מהמסוק, שום צילומי קרקע, שום צילומי פנים, אין צליל מנוע, רק זוג מוקיונים שלא סותמים ת'פה... אני משער שבהמשך נראה גם סרטים מעניינים יותר.

אבל גם ככה, ה-PP הוא באמת לא מה שהיה. ראשית, כבר שנה או שנתיים, המסלול סלול כולו. זה בטיחותי ומהיר יותר, אבל הפסדנו את כל האקשן של החלקות ולחימה של נהג. עם נהג מדהים כמו לואב, זה כבר נראה כמו משחק מחשב, לא כמו מירוץ. כמו בפורמולה-1, לא רואים סנטימטר החלקה, אין מלחמה... בלא ספק נהג אדיר ומכונית-היפר-על, אבל חוץ משעון העצר, אף אחד לא מרגיש את זה.

ראו נא את ארי וטנן ב-1988, נלחם כמו אריה על כל מילימטר וכל פנייה, מחפש כל גרגר אחיזה על האדמה החלקלקה, בלי גדרות בטחון... מלך! והזמן שלו, אגב, 10:24, לא רע לשיא של לפני 25 שנה, על מסלול עפר. ראו את ההבדל:
http://www.arivatanenrally.com/en/cars/peugeot-405-t16-pikes-peak.html

נמרוד
02-07-13, 08:27
זו השנה השנייה שהמסלול סלול כולו, ולואב מוריד 15% מהשיא של שנה שעברה, ועוד הבדל של 10% בין המקום הראשון לשני??? או שריס מילן, "מונסטר" טג'ימה וכל שאר מומחי פייקס פיק הם חובבנים, או שסבסטיאן לואב הוא באמת חייזר, או שהמהנדסים של קבוצת פג'ו הצליחו לפתוח פה פער טכנולוגי באמת יוצא דופן.

רמי גלבוע
02-07-13, 09:08
נמרוד,
אין לי ספק שההישג הטכנולוגי- נהיגתי מדהים, על זה אין מה לדבר.
אני מתייפח על כך ששעוני העצר רושמים את השיאים, ואנחנו כבר לא רואים אותם בעיניים - מרוב שזה מושלם ומדוייק, זה כבר כמעט מנוכר.
חוץ מזה שהצילום הרצוף מהמסוק הורג הכל, אולי בעריכה משולבת עם קטעי קרקע-נהג-סאונד, נוכל להתרשם אחרת. צפה בסרט של ווטאנן, ותרגיש את החוויה - למרות שיש שם 'רק' 600 כ"ס, וזמן ארוך יותר.

נמרוד
02-07-13, 09:15
הסרטון הזה גולמי, טרי מאתמול, אין לי ספק שרד-בול ידאגו לעשות מזה מטעמים...

טל זהר
02-07-13, 10:32
חוץ מזה שהצילום הרצוף מהמסוק הורג הכל, אולי בעריכה משולבת עם קטעי קרקע-נהג-סאונד, נוכל להתרשם אחרת. צפה בסרט של ווטאנן, ותרגיש את החוויה - למרות שיש שם 'רק' 600 כ"ס, וזמן ארוך יותר.

רמי

היה בטוח שהיו שם לפחות 100 צלמים מטעם רד בול / פיג'ו, מפוזרים לאורך המסלול... מה שאומר שממרוץ שארך 8 דקות ועוד כמה שניות יש לא מעט חומר גלם לערוך... תן להם עוד יום יומיים והגירסה העדכנית ל-Climb Dance האלמותי של ווטאנן תצא לאור

נמרוד
02-07-13, 10:38
לפני כמה שנים ניסוי לחכות את הסרטון המקורי עם ואטאנן, מרקוס גרונהולם עם הפיאסטה:


http://youtu.be/K8nptFx1jug

Climb Dance המקורי עם ואטאנן:


http://youtu.be/edLnXzAwHVc

ונראה איך יצא לואב...

טל זהר
02-07-13, 10:51
ונראה איך יצא לואב...

הנה, סרטון שאני מאמין שיענה על בקשותיו של רמי לראות את הדברים מגובה הרצפה. עם סאונד. וכמה זוויות צילום מעניינות.
אגב - שימו לב לחלונית האינפורמציה בצד ימין למעלה, שמראה מדי פעם גם את קצב הלב של לואב המלך.


http://youtu.be/TAC30gqCGfM

רמי גלבוע
02-07-13, 11:09
או קיי,
היה צפוי שטל זוהר יביא לנו סרט טוב יותר, אפילו אם הוא בכלל לא היה במקום... ובטוח יגיעו סרטים נוספים עם צילומי קרקע, הכל.

אני לא מדבר רק על הסרטון (ובוודאי לא בא לדרג כאן את לואב מול וטאנן), אני מדבר על התחרות עצמה. מה מדליק אותנו, אותי? להוריד שניות מהזמן, או לראות אקשן? ברורות לי הסיבות שהביאו לסלילת הכביש, אבל בשבילי - תנו לי זמן ארוך ב-50 שניות, אבל שסבסטיאן יינהג (כמו שהוא יודע) על דרך עפר חלקה ובוגדנית... זה פי אלף יותר מעניין אותי, מאשר קטע האספלט הסטרילי הזה.

savyon
02-07-13, 11:12
...מה מדליק אותנו, אותי? להוריד שניות מהזמן, או לראות אקשן? ברורות לי הסיבות שהביאו לסלילת הכביש, אבל בשבילי - תנו לי זמן ארוך ב-50 שניות, אבל שסבסטיאן יינהג (כמו שהוא יודע) על דרך עפר חלקה ובוגדנית... זה פי אלף יותר מעניין אותי, מאשר קטע האספלט הסטרילי הזה.

+1
(לא שזה יעזור לנו...)

נמרוד
02-07-13, 11:14
סטרילי סטרילי, בקטעים העליונים של ההר, שהם נוסעים מול אופק נקי לתוך השמיים, אני מתחיל להזיע מול המחשב... איזה פחד, לפספס את הפנייה...

טל זהר
02-07-13, 11:16
תנו לי זמן ארוך ב-50 שניות, אבל שסבסטיאן יינהג (כמו שהוא יודע) על דרך עפר חלקה ובוגדנית... זה פי אלף יותר מעניין אותי, מאשר קטע האספלט הסטרילי הזה.

לגמרי!

לואב וירטואוז ענק, ואין ספק שהרבה יותר מרגש לראות את היכולות שלו על דרכי עפר. אני איתך רמי.

:cool:

אמנון
02-07-13, 13:43
הסרטון המקורי של ואטנן הרבה יותר מדבר אליי. החצץ, העברת ההילוכים בידית ולא עם flappy paddle... הדבר האמיתי.

http://www.rallye-sport.fr/wp-content/gallery/208-pikes-peak-2013/21.jpg

YoavR
02-07-13, 21:03
אני לא מדבר רק על הסרטון (ובוודאי לא בא לדרג כאן את לואב מול וטאנן), אני מדבר על התחרות עצמה. מה מדליק אותנו, אותי? להוריד שניות מהזמן, או לראות אקשן? ברורות לי הסיבות שהביאו לסלילת הכביש, אבל בשבילי - תנו לי זמן ארוך ב-50 שניות, אבל שסבסטיאן יינהג (כמו שהוא יודע) על דרך עפר חלקה ובוגדנית... זה פי אלף יותר מעניין אותי, מאשר קטע האספלט הסטרילי הזה.

+מיליון

B - o - r - i - n - g

דובי מילר
03-07-13, 12:42
הסרט של ואטנן זכה בפרסים בינ"ל יוקרתיים במספר פסטיבלים לקולנוע על הצילום המיוחד והעריכה שבו.

לגבי התחרות- לואב התבטא ואמר כי הוא לא מתכוון לחזור לשם כי למעשה כבר אין משהו מיוחד בתחרות הזו, מבחינתו.
אין ספק שהאספלט "הרג" את הפייקס-פיק.

הייתי רוצה לראות את לואב ב-דאקאר למשל, מול פטרהנסל...

רני דקל
03-07-13, 21:37
דובי והחברים, להגיד לכם משהו? הוידיאו הזה מבאס אותי לגמרי! ראשית, צילום עלוב מהמסוק, שום צילומי קרקע, שום צילומי פנים, אין צליל מנוע, רק זוג מוקיונים שלא סותמים ת'פה... אני משער שבהמשך נראה גם סרטים מעניינים יותר.

אבל גם ככה, ה-PP הוא באמת לא מה שהיה. ראשית, כבר שנה או שנתיים, המסלול סלול כולו. זה בטיחותי ומהיר יותר, אבל הפסדנו את כל האקשן של החלקות ולחימה של נהג. עם נהג מדהים כמו לואב, זה כבר נראה כמו משחק מחשב, לא כמו מירוץ. כמו בפורמולה-1, לא רואים סנטימטר החלקה, אין מלחמה... בלא ספק נהג אדיר ומכונית-היפר-על, אבל חוץ משעון העצר, אף אחד לא מרגיש את זה.

ראו נא את ארי וטנן ב-1988, נלחם כמו אריה על כל מילימטר וכל פנייה, מחפש כל גרגר אחיזה על האדמה החלקלקה, בלי גדרות בטחון... מלך! והזמן שלו, אגב, 10:24, לא רע לשיא של לפני 25 שנה, על מסלול עפר. ראו את ההבדל:
http://www.arivatanenrally.com/en/cars/peugeot-405-t16-pikes-peak.html
מסכים לגמרי, רק כמה תיקונים: המסלול עכשיו בטוח פחות, פשוט בגלל שהתאונות מתרחשות במהירות גבוהה הרבה יותר. הסיבה האמיתית לכך שסללו את המסלול היא העובדה שהאבק שנסחף מהמסלול זיהם נחלים בסביבה ופגע בכל מיני דגים וציפורים.

נמרוד, בקשר ליונדאי ופז'ו אין מה להשוות בכלל בשום תחום. פז'ו באו עם צוות מטורף שכלל עשרות מהנדסים בזמן שיונדאי מריצים פרוייקט די בסיסי שריס מילן הנהג הוא צלע מרכזית גם בניהול שלו. בכל אופן שתי המכוניות הן לא בחזית הטכנולוגיה בכלל.

נמרוד
03-07-13, 21:43
תזכורת - התרסקות מחרידה משנה שעברה של מיצובישי איבו שנתפסה כולה בוידאו:


http://youtu.be/ByzC5n-Cmgs

רני דקל
03-07-13, 22:56
גם משנה שעברה. כשהצופים באו לבדוק המצערת עוד הייתה תפוסה עד הסוף.

http://www.youtube.com/watch?v=I0hUsNFyvNk

עידו לוריה
05-07-13, 17:48
גדול הבחור בהילוך שישי על 200++ קמ"ש על המנתק הצתה :)

עידו

עידו לוריה
05-07-13, 18:02
http://www.youtube.com/watch?v=TblXNVZICBI#at=488

עידו

savyon
11-07-13, 16:07
גם עם ריינד' רובר...


http://youtu.be/BaPiM_mish4

-->