PDA

צפייה בגרסה מלאה : נסיעה עם נעילה אוטומטית



OFF-RoaD
19-07-13, 08:12
שלום,

התחדשתי אתמול בויטרה 97, ידנית, נעולה לוקרייט מאחור.

חיפשתי המון בפורום ואני לא מוצא תשובות חד משמעיות, או שהבנת הנקרא שלי לוקה בחסר.

1. איך צריך לנהוג עם הנעילה? התקתוקים לא מפריעים לי, אבל היא נותנת לפעמים (בעיקר במהירות איטית) בעיטות ומכות חזקות בנעילה ובשחרור. שלא לדבר על סיבובים איטיים בחניות וכאלה שהיא נשארת בהם נעולה ואני קופץ כמו פרד. אני מפחד לשבור משהו...

2. יש דרך לוודא שהנעילה תקינה, דהיינו משתחררת כשצריך?

תודה ושבת שלום, עודד.

אמיר ב.א
19-07-13, 08:17
תתחדש !

1. במצבים שהנעילה אמורה לרצ'ט (סיבובים למשל)- צריך לנסוע יותר לאט , ולהוריד רגל מהגז , אם יש צורך אפילו עם חצי קלאטץ

2. בסיבוב המכות והבעיטות הם בגלל שהנעילה נפתחת ( המצב הרגיל הוא סגור - וברגע שיש הבדל מהירויות בין הגלגלים היא ניפתחת)

אם אתה לא בטוח שהנעילה מתפקדת כמו שצריך , תו למישהו שהייתה לו נעילה אוטומטית לסוע קצת ברכב ,
אם המסקנה היא שלא מתפקדת טוב , ברוב המקרים ניתן לכוון עם הוספה או הורדה של שימסים את הנעילה , ולשפר את עניין המכות וכו'

asafk
19-07-13, 11:02
לא חצי קלאץ', זה נזק!
נוסעים בסיבוב עם גז קבוע ובמהירות מתונה. זה כל מה שצריך לדעת. לא לתת גז ולא לעזוב גז ולא ללחוץ על הקלאצ' ולא שום דבר אחר.

אסף.

OFF-RoaD
19-07-13, 16:12
ובמידה ותוך כדי סיבוב הרכב בועט ומקפץ, להמשיך? להגיב איכשהו?

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk 2

asafk
19-07-13, 16:58
אם בסיבוב לא הדוק במהירות מתונה וקבועה הרכב בועט ומקפץ... יש בעיה בנעילה.
המקסימום שאמור להיות הוא בום בודד ותיקתוקים.
אסף.

אלדר
19-07-13, 17:29
עודד, אתה יודע איזה דם של לוקרייט מותקן אצלך?
תקתוקים בסיבוב והבום לעתים זה סביר,
צריך להתרגל וללמוד איך לנסוע עם נעילה קבוע.
בויטרה ידנית הנעילה מורגשת/מציקה יותר מאשר באוטומט.

OFF-RoaD
19-07-13, 22:20
על הקופסא כתוב 1510. אני מניח שזה מה שיש בתוך הדיפרנציאל.
אני צריך לעשות כמה ניסויים, ולראות מה קורה. אני לא יודע להגיד במדויק אם זה קורה כל הזמן או שרק לפעמים...
מה לבדוק על מנת להיות בטוח שאין בעיה בנעילה? יש איזה ניסוי?

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk 2

Bernard
20-07-13, 00:02
היה לי לקורייט בסרן האחורי של הסופה - לא בומים ולא נעליים.

תיקתקים חלשים עד בלתי מורגשים אבל בהחלט לא בום ובוודאי לא בומים.
בומים, ברבים, זה אומר שהנעילה משתחררת ומתחברת כמה פעמים, במהלך הסיבוב - לא צריך להיות.
בום חזק, זה אומר שקשה לנעילה להשתחרר (אוטומטית נעולה תמיד ומשתחררת בסיבוב/החלקת גלגל) והיא משתחרר, בסופו של דבר כשהמכלולים/שיניים בלחץ - לא טוב.

אני, במקומך, הייתי פותח את הדיפרנציאל ובודק מה קורה שם ואם צריך מחליף את הנעילה - לוקרייט לא יקר ולא שווה לגרום נזק לדפרנציאל/ציריות/גלגל"ש וכו'... יצא בסוף הרבה יותר יקר, שלא לדבר על מסוכן...

ערן CJ
20-07-13, 09:55
בעיקולים שאינם חדים, לא אמורה להיות בעיה מכיוון שניתן להימנע מהאצה/האטה אגרסיביים.
בסיבובים/כיכרות יש לבטל עומסים בין המנוע והדיפרנציאל.
עומסים מגיעים מהמנוע לדיפרנציאל, בהאצה. ההיפך קורה בהאטה, עומס בלימה מכיוון הדיפרנציאל אל המנוע.
ברכב ידני ניתן לבטל את העומסים ע"י לחיצה על המצמד (קלאטצ'). באוטומט, חלק ניכר מהעומסים העודפים מוכלים בממיר המומנט. רוב הקפיצות המורגשות בידני נספגות שם.
השיטה שעליך לתרגל מעט מנוגדת להרגלי הנהיגה.
נכנסים לסיבוב ושומרים על מהירות קבועה ללא האצה או האטה.
אם לא ניתן לבצע את מלוא הסיבוב במהירות אחידה אז:
1. כנס לסיבוב בתנופת מהירות שתספיק כדי להגיע ליציאה מהסיבוב.
2. מיד עם תחילת עבודת ההגה בכיוון הסיבוב - לחץ על הקלטצ'.
3. בהחזרת ההגה למצב הישר, עזוב את הקלטצ' בעדינות, תוך התאמת סל"ד המנוע למהירות וההילוך.
4. התחל בהאצה רק כאשר ההגה מתיישר.

בהתחלה זה קצת מעצבן. ככל שתתרגל את השיטה, תרגיש שאתה מקצר זמני לחיצת קלטצ'. כלומר לוחץ ממש חלקיק השניה לפני ה"הקפצה", משחרר קלטצ' בלי העמסות כוח ומאיץ בנקודת הזמן בה הנעילה כבר משוחררת. בסוף זה הופך לפעולה אינסטינקטיבית.

חשוב על זה כטכניקת נהיגה. פעם לא היו דיסקות סינכרון בגיר. נהגים היו מתרגלים העברת הילוכים עם "גז ביניים". "צבישן גז", בפי בני עדות אשכנז. מי שלא תירגל והתרגל "חצב" גירים. לנו קל יותר...

בשטח:
בשטח קל יותר מכיוון שהעומסים מוכלים בחיכוך ההחלקה של הצמיג והקרקע הרכה.
אם יש לך גם נעילה קדמית אוטומטית, סיבובים בשטח בוצי וחלקלק יכולים להיות אתגר מעניין. הרכב ישאף להמשיך ישר. אבל השיטה להתמודד היא כנ"ל.

בהצלחה,
ערן CJ

ג'מילה
20-07-13, 19:25
לא חצי קלאץ', זה נזק!
נוסעים בסיבוב עם גז קבוע ובמהירות מתונה. זה כל מה שצריך לדעת. לא לתת גז ולא לעזוב גז ולא ללחוץ על הקלאצ' ולא שום דבר אחר.

אסף.
זה בדיוק נכון, אסור לתת הרבה גז בסיבוב ואסור להיכנס מהר ולעזוב גז בבת אחד. גז בסיבוב יכול לזרוק את האוטו החוצה מהסיבוב בלי שאתה יכול לעשות על זה כלום.

סופת המדבר
20-07-13, 21:53
ה''בום'' שאתה שומע הוא בגלל שבזמן סיבוב חלק אחד של הנעילה מר'צט (או ימני או שמאלי תלוי לאיזה כיוון הסיבוב וכו')
ואז לפעמים שאתה מתיישר הנעילה עוד לא ''קפצה'' למקומה ונשארת במצב שבצד אחד יש שן על שן
וכמובן בגלל שהתחלת לתת גז הנעילה רוצה להינעל ויש לה\בה לחץ אדיר שהיא רוצה להילחץ לצדדים\ להינעל
ואז עם עשית איזה סטייה קטנה (תמיד קורה אחרי סיבוב) אז הנעילה חוזרת למקומה אבל בגלל שיש עליה כבר לחץ
אז היא חוזרת בבום וזה הבום שאתה שומע
זה תקין זה קורה בכל הנעילות לא משנה אם סופה או ויטרה (אצלי בסופה יש גם לפעמים את הבום הזה)

OFF-RoaD
20-07-13, 22:08
המון תודה על התשובות המועילות.

ומעניין לעניין באותו עניין:

האוטו נועל 215/75/15, ובספייר יש לי 195/75/15. ברור לי שזה לא אידיאלי, ואחליף צמיג למידה הגדולה בהקדם, השאלה היא האם ניתן לנסוע על צמיג אחד קטן יותר בסרן האחורי במקרה של תקר, או שזה לא תקין בעליל ואני בעצם נןסע כרגע בלי גלגל רזרבי.

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk 2

asafk
20-07-13, 22:22
כאשר יש נעילה אוטומטית - אל תיסע עם גלגלים שונים בשני הצדדים.
במקרה של תקר בסרן האחורי עדיף לך לשים את הספר הקטן מקדימה ולקחת גלגל קדמי אחורה.

אסף.

אלדר
20-07-13, 22:25
ממליץ לך למצוא ספייסר במידה של שאר הגלגלים.
שיש הפרשי לחץ אויר בסרן נעול הנעילה מרצ׳טט והבומים מופיעים לעתים קרובות יותר.

Bernard
21-07-13, 00:11
זה ההסבר ל"בום" אחד, בד"כ - הבחור אומר שיש כמה "בומים" בכל סיבוב - לא נשמע לי תקין ובטח לא להרבה זמן...
נסעתי שנתיים עם נעילה כזו ולא קרה לי כמה "בומים" בסיבוב - ולא ניסיתי את כל השיטות עם הקלאץ' וכו'. נסעתי רגיל, בלי האצות ועצירות בסיבובים.

אלדר
21-07-13, 00:58
Bernard נסעת על סופה, בויטרה ידנית זה מרגיש אחרת.
מידי פעם נשמע הבום בנסיעה בקו ישר

Bernard
21-07-13, 03:11
מפחיד...

OFF-RoaD
21-07-13, 07:54
טוב. עבר עוד יום עם האוטו, ויש לי קצת מסקנות:
רוב הזמן הנעילה לא מורגשת כמעט. אני נכנס לסיבוב או לכיכר, לפעמים בום אחד, ושומע את הריצוט (איזה רעש נהדר, לפעמים בא לי סתם להמשיך להסתובב בכיכרות...).
לעיתים, במהירות איטית (הילוך שני, לא יותר), ואף פעם לא כאשר אני מתחיל את הכיכר ממצב עמידה, יש 3-4 קפיצות, אז אני דוחף קלאטש, משחרר לאט, והאוטו חוזר למוטב.

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk 2

סוזי המשתוללת
21-07-13, 08:24
לא חצי קלאץ', זה נזק!
נוסעים בסיבוב עם גז קבוע ובמהירות מתונה. זה כל מה שצריך לדעת. לא לתת גז ולא לעזוב גז ולא ללחוץ על הקלאצ' ולא שום דבר אחר.

אסף.

עם כל הכבוד לחלק מהמגיבים ויש כבוד
זו התגובה היחידה הנכונה
לחיצה על הקלאץ לא תמנע את הבומים במידה והתחילו
בסה"כ יש להתרגל , וכמו שאסף כתב להמשיך ללחוץ בעדינות על דוושת הגז , מספיק חזק כדי להתקדם , ומספיק חלש כדי שתשתחרר הנעילה ותרצ'ט קלות
כשלומדים את הטכניקה הזו,ניתן אפילו לגרום לנעילה קדמית אוטומטית , להיות ..... נשלטת :):)
אחרי מעל רבע מליון ק"מ עם לוקרייט שעדיין מתפקדת מעולה , לא הייתי מחליף אותה בשום נשלטת (ולצערי יש לי כזו ברכב אחר...)

Scrusher
22-07-13, 00:36
אתה מתכוון לנקודה בגז שבה הנעילה מקבלת מומנט,אבל לא מספיק בשביל לגרום לסרן הקדמי להיות בטון?

-->