PDA

צפייה בגרסה מלאה : ניסאן טראנו מאבד נוזל קירור ומתחמם



yuvalshilo
23-07-13, 00:08
היי,
הרכב ניסן טראנו 3000 לא מפסיק לאבד נוזל קירור. הוחלף מיכל עיבוי, הוחלף פקק רדיאטור, נעשתה בדיקה בלחץ, פשוט לא מוצא סיבה למה זה קורה.
זה קורה ממש לאט, אפשר להגיד שאחת לשבועיים אפילו רק מתחילים לשים לב שהמפלס במיכל עיבוי יורד, אבל הוא יורד.

בנוסף, עד היום הרכב לאחר ההנעה הגיע לטמפרטורת עבודה (טיפה לפני החצי) ונשאר שם!
בטיול בשבת (מעלה עשוש + ורדית) לאחר כ6 שעות שהרכב מונע ולאחר 2 המעלות, בזמן נסיעה על LOW בשביל (נסיעה ממש איטית בגלל כמה סלעים חדים, ועם מזגן)
מד החום החל בפעם הראשונה לעלות והגיע לחצי, כשהגברתי מהירות הוא ירד חזרה.
לאחר היציאה מהשטח בעליות סדום, לקראת סוף העליות המחוג כבר עקף טיפה את החצי, ובסוף העליות ירד חזרה.. (לא הגיע לאדום, או קרוב אליו)

בגלל כל הדברים האלה היום רוקנתי את נוזל הרדיאטור, ומילאתי מחדש נוזל של פרסטון.

השאלות שלי -

1- מה יכול לגרום למים ברדיאטור להיעלם? יש סיכוי שנוזל קירור לא איכותי יכול לגרום לזה?
2- האם כשמחוג החום זז מטמפרטורת העבודה מבלי להגיע לאדום זה מקרה תקין?
3- האם יש משהו מיוחד שכדאי לשים עליו עין, לאחר מילוי הרדיאטור בפעם הראשונה בנוזל מסוג פרסטון?

תודה רבה לעוזרים.

jase
23-07-13, 09:02
אצלי בטראנו הייתה אותה בעיה.. יכול להיות שיש חור ממש קטן באחד מצינורות הגומי לאורך מערכת הקירור, כאשר הרכב מתחמם החומר מתרחב ואז נוזלים המים.. נסה ללחוץ על הצינורות האלו ותראה איזה מהם משפריץ..

בהצלחה

אמיר ב.א
23-07-13, 15:25
עוד טיפ : צינור ישן , ניראה יותר נפוח , תנסה לשים לב איזה מהצינורות ניראה ככה ,

בנוסף , נוזל קירור משאיר משקע לבנבן/אדום / ירוק (כתלות בצבע הנוזל)
את המשקע הזה חפש בחיבורים של הצינורות , או בכלל בכל תא המנוע , אם יש רסס כזה - חפש באיזור חור קטן בצינור ,
יתכן שהנזילה היא רק בזמן שהוא חם - כמו שנאמר.

נוזל קירור לא איכותי לא יכול לגרום למי קירור סתם להעלם.
בטווח הארוך נוזל קירור לא טוב יכול לתרום ליצירת חורים או קורוזיה ולחוסר מים כתוצאה מזה.

ג'מילה
23-07-13, 16:43
זה רק שיש לך נזילה קטנה קטנה או בצינור או במיכל פלסטיק או אפילו ברדיטור, וגם אני חושב שאן לך טרמוסתת באוטו או שפעם בטיפול הוציאו לך אותו. אם המים לא בשמן של המנוע ואן שמה צבע לבן כמו חלב אז רק חור קטן קטן קטן יכול להיות ובטח לא קשר לאיזה נוזל תשים שמה כי גם נוזל הכי טוב מתפתף. דאוד

yuvalshilo
23-07-13, 17:57
תודה,
אבל בדיקה בלחץ לא הייתה אמורה לעלות על חורים קטנים כאלה ואחרים?
ומה לגבי השאלה השניה והשלישית?

חנן-ג'יפולוג
23-07-13, 19:10
שום דבר מהתיאורים לעיל לא היה גורם לי להתרגשות גדולה מדי.
פעם בחודש אתה מוסיף מעט נוזל? אתה יכול להתאמץ לחפש ואתה יכול גם לחיות עם זה בשלום ולעקוב אחרי התפתחויות.
הטמפ' עולה מעט במצבי קיצון? לא נורא, כל עוד זה לא מתקרב לאדום.
אומרים שהפרסטון מספיק טוב. אני אישית מקפיד על נוזלים מקוריים אבל לא יכול לקבוע עד כמה הם עדיפים על הפרהסטון.

מאיר אלוני
24-07-13, 07:05
תבדוק משאבת מים, בחלק התחתון שלה אמור להיות חריר קטן, אם המשאבה דפוקה נוזל משם.

sportman
24-07-13, 09:13
אם יש לך מזגן (מפוצל אחורי צריך לבדוק צנרת אחורה +אם יש רדיאטור פנימי.

tallevi
27-07-13, 17:23
אם יש לך מזגן (מפוצל אחורי צריך לבדוק צנרת אחורה +אם יש רדיאטור פנימי.

מה קשור מזגן לנוזל קירור מנוע ???

טל.

tallevi
27-07-13, 17:40
לגבי השאלות שנשאלו:

1. כל דליפה ממערכת הקירור (חיצונית או פנימית), תגרום לאיבוד נוזל, ולא, זה לא קשור לאיכות הנוזל.
2. כן.
3. לא. אבל ממש לא, פרסטון נוזל קירור מעולה.

באופן כללי, כמו חנן, גם אני לא הייתי מתרגש יתר על המידה, וחוצ'מזה ברוך הבא למשפחת הטראנויים (שלא במסגרת אחריות יצרן...).


טל.

yuvalshilo
28-07-13, 17:31
תודה לכולם, לא מתרגש יותר מדי רק רציתי לוודא שזה לא סימן לבעיה יותר רצינית.
טל, תודה על התגובה, חלק מהאנשים אומרים לי שפרסטון נוזל קירור מעולה, וחלק אומרים לי שזה נוזל קירור מעולה אבל עלול לגמור את המשאבת מים

-->