צפייה בגרסה מלאה : צריך את עזרת המומחים ובעלי הניסיון
לנדרובר דיסקברי בנזין שנת 96
לאחר התנעה אני מרגיש שהטורים עולים ויורדים, אבל לא רואה את זה על שעון הטורים.
כך גם בהכנסה ל – D
לאחר שהרכב מתחיל להתחמם קצת, אז גם בהילוך וגם לא, הטורים מתחילים גם על השעון לעלות ולרדת מספר פעמים, עד לשלב שהוא כבה.
ככל שהרכב יותר חם, כך התגובה שלו וההגעה לכיבוי מהירים יותר.
מריח ומרגיש כאילו התערובת עשירה מדי.
בוצעו הדברים הבאים, שאף אחד מהם לא שיפר את המצב:
הוחלף פילטר דלק
הוצלבה משאבת דלק
הוחלף מנוע צעדים - חדש
הוצלב מד זרימת אויר
כוון חד זרימת אויר (1.8)
הוצלב חיישן מצב מצערת
כוון חיישן מצב מצערת (0.3)
הוחלפו חיישני חמצן - חדש
הוחלפו מזרקים – חדשים משופרים
הוצלב חיישן טמפ' דלק
הוצלב מפלג
הוצלב מחשב
נבדקה כל צנרת הוואקום
הוחלף מודול וכויל – חדש משופר
הוחלפו פלגים וכבלים
נוקה חיישן זרימת אויר
נוקה בית מצערת
נוקה מסנן עודפי שמן
בטח שכחתי עוד כמה דברים, אבל תוך כדי זריקת רעיונות שלכם, אני אזכר.
יש לי רעיונות לשלבים הבאים,(רעיונות הרבה יותר קיצוניים מעכשיו) אבל נשמע אתכם קודם כל?!
עידו לוריה
27-07-13, 22:47
סדק בסעפת יניקה .
עידו
אצלי בדיסקברי הייתה בדיוק אותה תקלה ומאפיינים , זה נבע מאלטרנטור דפוק.
אמנם אצלי היה דיזל - אבל שווה בדיקה.
פיספסתי ברשימה, אלטרנטור חדש מהשקיות, לא שיפר.
עידו, על זה לא חשבתי, אני אפרק ואבדוק את הסעפת, אולי גם אצליב.
תחזור לחישן זרימת אויר,אולי להחליף,יתכן והנקיון לא יעזור,במידה
והוא לקוי
גל
תחזור לחישן זרימת אויר,אולי להחליף,יתכן והנקיון לא יעזור,במידה
והוא לקוי
גל
תבוא אלי,אני אעזור לך
בעיית אי סדירות אצלי נבעה מחישן טמפרטורה דפוק.
הצלבתי חיישן טמפ' דלק וזה לא שינה דבר, אבל אני גם העשה בדיקת התנגדות לחיישן וגם הצליב שוב, עם חיישן אחר.
חיישן טמפ' מנוע...לא דלק.
לפי ספר הרכב, יש חיישן מים, דלק ואויר (לדעתי למבדה)
על איזה מהם אתה מדבר?
לא מכיר את המנוע הזה. מאחר והוא מוזרק, המחשב אמור לקבל
מידע על טמפ' המנוע, כמו ששעון החום מראה לך, על מנת שיוכל להתייחס
להתנעה קרה ושאר החישובים המתבקשים עפ"י הטמפרטורה. לדעתי לא הגיוני שחיישן
טמפ' דלק יהיה זה שמעביר את הנתון הזה.
סביר שתמצא אותו באזור ראש מנוע, ליד החיישן חום שמחובר לשעון טמפ'.
אה, כן, בתחילת הדרך בדקתי והוא היה תקין, הפלג עצמו במעטפת החיצונית היה שבור, החלפתי את הפלג והכל תקין.
חובבנים-אופניים הומצאו מזמן...
גרשון - שתף אנשים בכיוון שאתה חושב.
אמיר
במקרה זה יש צורך לעשות את העבודה במקום להקליד על המקלדת...
הצעת לו לבוא אליך כבר קודם - מעבר לזה , אין טעם להגיד לכולם שהם חובבנים , הפורום הוא במטרה של עזרה אחד לשני.
הצעת לו לבוא אליך כבר קודם - מעבר לזה , אין טעם להגיד לכולם שהם חובבנים , הפורום הוא במטרה של עזרה אחד לשני.
אין כמו גרשון יש לו שפה משלו ועושה רושם שהוא יודע הכול :) היידה גרשון
אין כמו גרשון יש לו שפה משלו ועושה רושם שהוא יודע הכול :) היידה גרשון
אני לו ועושה רושם
boaz avrahami
28-07-13, 20:45
גרשון אולי לא מתבטא היטב בעברית אבל את המוניטין שלו בחשמל ובמיוחד בלנדרובר קשה לערער...
לא נפתח את זה, אבל גרשון, כבר עבדת על הדיסקו הזה והתקלה לא נפתרה, זה הגיע לשלב שאמרת להחליף את האטם החצי עגול, וזה לאחר שבדקת את מד ספיקת אויר חיישן טמפ (הפלג אתה החלפת), מנוע צעדים ועוד. אני לא יכול כל פעם לנסוע 200 קילומטר לכל כיוון ולכן עד לשלב שאני אשבר, אני מנסה למצוא את זה בעצמי ואז אולי אגיע אליך,מקווה למצוא לפני כן.
אני לו ועושה רושם
אז סע ותעזור לו ,ואל תתימר,
אנחנו רק מנחשים,לבסוף אחד קולע!
וכן רובנו חובבנים,מה לעשות?מקצוענים עולים ג'ובות,
מחכים לתשובה מקצועית,מר דוקטור
אלי שחר תיקן לי תופעה כזו ע"י ניקוי מערכת היניקה עם ערכה יעודית, מין ספריי כזה שמושפרץ למערכת היניקה עם מנוע עובד למשך במשך רבע שעה.
לא נפתח את זה, אבל גרשון, כבר עבדת על הדיסקו הזה והתקלה לא נפתרה, זה הגיע לשלב שאמרת להחליף את האטם החצי עגול, וזה לאחר שבדקת את מד ספיקת אויר חיישן טמפ (הפלג אתה החלפת), מנוע צעדים ועוד. אני לא יכול כל פעם לנסוע 200 קילומטר לכל כיוון ולכן עד לשלב שאני אשבר, אני מנסה למצוא את זה בעצמי ואז אולי אגיע אליך,מקווה למצוא לפני כן.
אם האטם החצי עגול הוחלף ?
אם כן אז צריך לבדוק מצב של CAMSHAFT"שחוק"+חופש בשרשרת TIMING
גרשון, זה בדיוק מה שחשבתי, שאם לא יהיו פתרונות "קלים" יותר, אני אצטרך לעבור לדברים הכבדים, כמו טיימינג וקאמשפט.
איך אני בודק חופש בטיימינג? או קאמשפט שחוק? כך שלא צריך לפרק חצי רכב?
וכן, טיפלתי והחלפתי אטם.
גרשון, זה בדיוק מה שחשבתי, שאם לא יהיו פתרונות "קלים" יותר, אני אצטרך לעבור לדברים הכבדים, כמו טיימינג וקאמשפט.
איך אני בודק חופש בטיימינג? או קאמשפט שחוק? כך שלא צריך לפרק חצי רכב?
וכן, טיפלתי והחלפתי אטם.
אין ברירה-רק פירוק
אני יודע שלבדיקת חופש בטיימינג, מסובבים את הקראנקשפטעם כיוון השעון עד שהרוטור במפלג מתחיל לזוז ואז מסובבים אותו לכיוון השני, עד שהרוטור מתחיל זוז לצד שני. ההפרש בין קצה אחד לשני אמור לספק לנו את המידע על החופש.
השאלה היא, כמה חופש זה תקין? ומכמה חופש , כבר צריך להחליף?
לדוגמא: עד רבע סיבוב על ריק זה תקין(90°) ומעבר לכך יש צורך להחליף שרשרת.
שאלה נוספת, לבדיקת הקאמשפט, אני צריך לפתוח את שני המכסים (מנוע V8 , שני קאמשפטים) ובעזרת אינדיקטור לבדוק הפרשים בין הזיזים. מה הפרש שממנו אפשר להגיד שיש צורך להחליף קאמשפט?
באיזה חלק נעשת בדיקת השחיקה של הזיז, בחלק הגבוה(הרחוק ממרכז השפט) או הנמוך (הקרוב למרכז השפט), או בצדדים?
1.במנוע הזה קאמשפט אחד
2. על החופש-צריך להיות בRAVE,אני עשיתי את זה לפי הרגש
3.אני החלפתי:17,8,9,5 -התמונה1
לפני שאתה מפרק חצי רכב, קח ספרי ניקוי מגעים פשוט והתז מסביב לצנרת יניקת האויר בזמו שהמנוע עובד. בדוק עם יש עליה בטורים. אם כן יש כניסה של אויר מהאיזור שהתזת.
כיוון נוסף - חפש רטיבות של שמן בצמה החשמלית - בייחוד זו שמגיעה מכיוון הכויל. אם יש, שוב, ספריי ניקוי מגעים כדי להמיס + ייבוש.
לבסוף - צמוד לכויל (לכיוון הרדיאטור) יש מודול חשמלי קטן עם פלג שמתחבר אליו. נתק את הפלג ונקה את המגעים משני הצדדים.
מקווה שיעזור.
גילוי נאות: אני לא סוכן של ספריי ניקוי מגעים :)
ואם עדיין ממשיך - הייתי בודק את חיישן מצב המצערת.
ואם עדיין ממשיך - הייתי בודק את חיישן מצב המצערת.
חיישן המצערת-אפשרי...הרעש חשמלי שלה בתחילת הפתיחה...בשביל זה צריך אוסצילוסקופ
עופר- ריססתי עם קרבוקלין ו - WD40 בעיקר בשביל צנרת וואקום, אבל זה באותו אזור ולא נמצאה כל בעיה, בכל אופן אני אעשה בדיקה ישירות על סעפת יניקה.
משנה עם ספריי מגעים או כל אחד מהנ"ל?
בדיסקברי 1 לא שמעתי על בעיות של שמן בצמות.
גם הכויל וגם המודול על כל המחברים שלהם הוחלפו לחדשים כאשר שידרגתי את המערכת הזו ולכן שם אין בעיה.
חיישן מצב מצערת בדקתי וכיוונתי, הצלבתי ובדקתי וכזכור לי גם גרשון בדק, כולל AIRFLOW
WD40 זה שמן חודר - לא מתאים למטרה זו. קנה ספריי ניקוי מגעים לאלקטרוניקה הכי פשוט. זה מכיל רק סולבנט ללא שמן.
טוב, כמה דברים.
ראשית, ריססתי עם ספריי מגעים, לא הייתה שום תגובה שונה מהמקובל.
יום שבת יצאתי לטייל אחר הצהריים, כאשר הנעתי את הרכב הטורים עלו וירדו, גם כאשר נסעתי ותוך כדי נסיעה עזבתי את הגז, הרגשתי שהטורים עולים ויורדים, אפילו באופן מסוכן, כך שהרגיש כאילו עוד רגע, עם אני לא אתן גז, אז הרכב גם ב - 80 או 60 יכבה.
הקיצר, ירדנו לשטח, נסיעה איטית, רכב מתחמם לאיזור 88-93 על פי קריאה בשעון הדיגיטאלי בראש המנוע.
הרכב עובד כמו שעון, אני יורד מהרכב, הולך לתצפיות, הרכב מונע והילדה ישנה באוטו, שום דבר, כמו שעון.
בסוף הטיול עשינו עצירת קפה לפני ההתפנות הביתה, הרכב מתקרר, חוזרים הטורים לשחק.
רעיונות?
אפשר לתת כל מיני כוונים לבדיקה
אבל אחרי כל המומחים ומה שהחלפת צריך בדיקה יסודית.
אם החשד הוא תוצאה של תערובת
את הבדיקה תעשה מול מכשיר 4 גזים און ליין
מול מישהו שמבין באמת את הערכים ולא רק חורג או תקין.
עוד משו שלא כתבת שהחלפת / בדקת:
קניסטר. (canister)
יש מיכל שאוגר אדי דלק . מיכל קטן שמכיל פחם פעיל.(בתא המנוע)-לא מכיר לנדרובר)
למיכל הזה יש שסתום חשמלי.
אדי הדלק האלו עוברים למערכת /לסעפת היניקה ולא דרך מערכת ההזרקה.
לכן המחשב ברכב לא "רואה" אותם אם יש תקלה בשסתום.
את השסתום אתה יכול לבדוק עם שעון וואקום פשוט, (יש כאלה N.C ויש N.O)
לפעמים השסתום הזה דולף (מכאנית) והוא משגע את המנוע מבחינת התערובת- בלי שהמחשב רואה תקלה בכלל.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.