צפייה בגרסה מלאה : חווית אספיר
רציתי לשתף את הסיפור הבא לכל בעלי הדיפנדרים שמעונינים לקנות מאספיר. אני מדבר ספציפית על פגוש לכננת אבל בטוחני שזה קורה גם בחלקים נוספים.
אספיר מייצרים פגוש "יעודי" לדיפנדר שהוא היחיד שהם מוכנים להרכיב עליו כננת ולהעביר אותה ברשיון. המהנדסים שלהם ישבו שעות וימים על הבניה רק שהם "שכחו" שבדיפנדר סטנדרטי ישנו מיגון מוט הגה, אשר יושב בדיוק על אותו מקום שהם מתכוונים לחבר את הפגוש. בזמן ההתקנה ציינו בפני שהם מתכוונים פשוט להסיר אותו.
מה זאת אומרת? שאלתי. הרי אף אחד לא ציין שהפגוש דורש הסרת מיגון סטנדרטי שמצוי בכל דיפנדר (אלא אם כן הוא הוסר מסיבות כאלו ואחרות).
כן, ענו לי. אנחנו תמיד מסירים אותו.
ומה עם מיגון למוט הגה אחרי שתסירו? הקשתי.
אה, אתה יכול להתקין את המיגון שלנו שיושב מצוין עם הפגוש. כולה 950 ש"ח נוספים ואתה מסודר.
הסתכלתי סביב לחפש את יהודה ברקן...ואז אמרתי שאני נכנסתי עם מיגון, ואצא עם מיגון. אם הם רוצים להוסיף על חשבון הבית, אני מוכן לקבל, אבל אין מצב שאני משלם על כך. אחרת ביטלנו עסקה.
לאחר התייעצויות ממושכות סיפרו לי שאין להם אפשרות כזו ואם אני רוצה להשאיר את המיגון אאלץ לסוע לתל עדשים ושם המסגרים שלהם אולי ידעו מה לעשות.
איך יכול להיות שעד היום אף אחד לא אמר כלום על העובדה שהם מתכננים בעצמכם חלקים שיאלצו את מי שמתקין אותם לוותר על חלקי מקור ולרכוש מהם חלקים נוספים?
כרגע אני מבזבז יום עבודה נוסף ורובץ פה בתל עדשים כאשר אינני מורשה לראות את האוטו או העבודה עד אשר היא תסתיים...
נהלים של אמריקה...התנהלות של הודו
אני לא מבין מה הביג דיל, רו למכור לך מוצר, לא מתאים לך אספיר הם לא הסדנא היחידה שמייצרת פגשים ומיגונים. סע לאחד המתחרים ותבדוק את המוצרים שלהם
כמו שציינתי רציתי לשתף. לא חיפשתי פתרון... ברור לי שיש לי אופציות אחרות חוץ מאספיר, וכנראה שגם אבחר בהם בפעם הבאה.
יכול להיות שהסטנדרטים שלך נמוכים משלי, אבל מוסך שתוך כדי תהליך התקנה מסיר לך פתרון אחד בשביל להציע לך פתרון שלו, זה אכן ביג דיל.
בטח כשזה אספיר ולא מוחמד מכפר קרע.
אתה לא מכיר אותי ולא את הסטנדרטים שלי. אבל מניסיוני הדל אנשים לרוב לא עושים את כל שיעורי הבית לגבי מוצר שהם קונים. אף יצרן/סדנא וכו' לא תציין באופן ישיר את החסרונות של המוצר שלה, הם תמיד ינסו ליפות את המצב. ושוב לא חסרים מתחרים, אם בכל זאת התקנת אצל אספיר אז הסטנדרטים של מי נמוכים? (ושלא יובן לא נכון, אין לי שום בעיה עם המוצרים של אספיר)
אז זהו שפה אתה טועה.
כל חלק שאתה מרכיב באספיר חייב להיות מצוין מה דרישות הקדם של הרכב הסטנדרטי להתקינו. את זה הם סיפרו לי אגב...
ברגע שהם מייצרים חלק שלא יכול לבוא עם רכיב סטנדרטי - אתה לא אמור לגלות את זה באמצע ההתקנה, לאחר ששילמת, והם יצרו את זה במיוחד במשך שלושה שבועות וכבר הפסדת יום עבודה והכל מפורק. אם זה היה מצוין לפני כן - לא היתה לי רבע טענה.
למרות שיש בך איזשהו להט לא מובן להתנגח בי, אני כן עשיתי שיעורי בית וכן מכיר את כל האופציות העומדות לפני ודוקא בגלל זה אני כל כך מתרעם.
זה לא "חסרון" של מוצר. זה ביטול מכוון של מוצר שיש לך כדי למכור מוצר חלופי אליו. זה כמו שתחשוב שזה לגיטימי לפזר מסמרים על הכביש בתור פנצ'ר מעאכר.
"
אספיר מייצרים פגוש "יעודי" לדיפנדר שהוא היחיד שהם מוכנים להרכיב עליו כננת ולהעביר אותה ברשיון."
אבי - אצלי קניתי כננת אצל אספיר - זה היה אמנם לפני כמה שנים ,
אבל הם הסכימו להתקין אותה על פגוש שלא היה שלהם (היה של גידי- סהרה), כולל לתת את הטפסים המתאימים לעמדה 1
איתם הכנסתי את הכננת ברשיון של הדיפנדר.
אז כרגיל לכל כלל יש יוצאים מהכלל, הם לא עשו את זה מאוד בהתלהבות ,
אבל אחרי קצת שיכנועים , זה הסתדר ...
אגב הכננת שקניתי אצלם הייתה רמזי - ואני מרוצה עד היום.
לגבי עניין המיגונים/פגושים - יש באמת עוד הרבה מאוד אופציות אחרות ,
אבל גם לדעתי הם לא ממש בסדר בזה שלא אומרים מראש שמה שהרכיבו לך מבטל את המיגון המקורי של המוט הגה שלא קשור בכלל לכננת.
"
אבל גם לדעתי הם לא ממש בסדר בזה שלא אומרים מראש שמה שהרכיבו לך מבטל את המיגון המקורי של המוט הגה שלא קשור בכלל לכננת.
לגמרי לא בסדר. א'-ב' של הגינות זה לתת גילוי מלא של כל מה שכרוך בעבודה שאותה אתה מזמין: (זמן עבודה, שינויים ברכיבים מקוריים, השפעה על ההתנהגות). מי יחזיר לו (אבי?) את השעות שהוא בזבז עד שגילה שהעבודה כרוכה בשינוי שהוא לא חפץ בו? מי יחזיר לו את עלות הדלק? אם המצב הוא אכן כפי שתואר - זו בדיוק החאפריות הישראלית שאתה נתקבל בה, לדאבון הלב, אצל יותר ויותר נותני שירותים. אולי זה הלקוח הישראלי שלא מעונין לשלם קצת יותר על מנת לקבל שירות ברמה נאותה ואולי זה גישת הסמוך (הידועה גם כגישת ה"יהיה בסדר", ופיתוחה המתקדם "סמוך עלי, יהיה בסדר ...") שפשתה בכל חלקה טובה.
אני מצטרף להמלצה לבדוק אחרים לפני אספיר.
רכשתי סט הגבהה מהם, הבולמים האחוריים שהותאמו לקפיצים היו קצרים מדי והחלו לנזול אחרי שנגמרה האחריות, כמובן שלא היה עם מי לדבר.
גם במיגונים שלהם יש מה לשפר בהשוואה לאחרים.
אין ספק שאספיר של היום זה לא מה שהיה פעם. למזלנו חלופות רבות בשוק, ואולי אחרי שהקהל יצביע ברגליו, מישהו יתעורר ויבין שהם טועים בגישה. מה קרה ל ENTER לעזאזל ? ד"א היחידי שהיה מוכן [ ולזכותו ייאמר ] לאשר לי כננת על פגוש שלא "שלו" , היה צדי מרסטה, שבהליך פשוט, ובמחיר סביר מאד בחן את ההתקנה, וסיפק את כל האישורים הדרושים לגשת לכל משרד רישוי ולאשר את הכננת.
ארגונים גדולים גרועים בפתרון בעיות קטנות.
אותי מטריד משהו הרבה יותר גרוע בתוך מה שרשמת :
אתה יושב שם אצלם בסדנא ולא מרשים לך לראות את האוטו או את העבודה שמתבצעתעל הרכב שלך????!!!!!
מייד הייתי לוקח את האוטו ונעלם משם...!!
בטיפול, בטסט, בהחלפת פנצ'ר.....- אני תמיד צמוד לרכב שלי , רואה ומבקר כל נגיעה . מכמה סיבות : ללמוד , להכיר את העבודה שביצעו , ולעמוד על הפרטים הקטנים ....כשבעל הבית נמצא ....אז לא מחפפים....
(חוץ מזה שזה גם כייף....)
מי הם שלא ירשו לך לראות את האוטו ואת העבודה המבוצעת??!!! (ושלא יתחבאו מאחורי תירוצי בטיחות בעבודה וכו'...)
לי זה היה מדליק נורה אדומה.
זו רק דעתי האישית.
אל תיתמם זאת תופעה ידועה במוסכים - אתה צריך לחכות בחדר ההמתנה ולא לעמוד מתחת לליפט כי ״אין ביטוח״ וכמובן שברוך שפטרנו מהלקוח הנודניק שרוצה לראות.
אותי מטריד משהו הרבה יותר גרוע בתוך מה שרשמת :
אתה יושב שם אצלם בסדנא ולא מרשים לך לראות את האוטו או את העבודה שמתבצעתעל הרכב שלך????!!!!!
מייד הייתי לוקח את האוטו ונעלם משם...!!
בטיפול, בטסט, בהחלפת פנצ'ר.....- אני תמיד צמוד לרכב שלי , רואה ומבקר כל נגיעה . מכמה סיבות : ללמוד , להכיר את העבודה שביצעו , ולעמוד על הפרטים הקטנים ....כשבעל הבית נמצא ....אז לא מחפפים....
(חוץ מזה שזה גם כייף....)
מי הם שלא ירשו לך לראות את האוטו ואת העבודה המבוצעת??!!! (ושלא יתחבאו מאחורי תירוצי בטיחות בעבודה וכו'...)
לי זה היה מדליק נורה אדומה.
זו רק דעתי האישית.
לא מסכים איתך , ברור שבתור לקוח אני רוצה לעמוד ליד הרכב , אבל זה רק מפריע
כשלקוח נושף בעורף של בעל המקצוע , לדעתי העבודה תצא פחות טובה וזה לא משנה באיזה מקצוע.
נכון שאתה צודק שיש חאפרים וצריך להשגיח עליהם שיעשו את העבודה כמו שצריך
אבל מצד שני , אם אני לא סומך על המוסכניק / אינסטלטור / וואטאבר שלי , אני לא נכנס אליו !
המתקינים היחידים שצריך להשגיח עליהם אלו החברה של הכבלים.
וזה באמת לא בטיחותי לעמוד מתחת לליפט
אבל זה בדיוק הדיסוננס המעצבן פה. זה ידוע שבמוסכים ה"אמריקאים" הגדולים לא מרשים לך לעמוד ליד האוטו. זה יכול להיות גם בסדר אם הם מבטיחים שאתה לא תתחרט על כך, כי הם 100% מקצוענים.
אבל...אם במשמר השבעה לא הייתי ליד הגי'פ - המגן היה יורד וגם אם הם היו "מגלים" לי (שכמו ששמעתי מכמה עובדים שם שהם אפילו לא מודיעים אלא פשוט מסירים) זה כבר היה מאוד מאוחר ומבאס לבטל את העסקה.
אם אתה חאפר... אל תבוא בפוזה של מקצוען ועל אחת כמה וכמה, אם אתה מקצוען - אל תתנהג כמו חאפר!
אני אגזים ואומר שלדעתי היו אמורים לספק את כול החלקים בצירוף למיגון אבל זו דעתי בלבד אני לא ההיתי מרכיב ואומר תודה
אני אגזים ואומר שלדעתי היו אמורים לספק את כול החלקים בצירוף למיגון אבל זו דעתי בלבד אני לא ההיתי מרכיב ואומר תודה
בסוף הכל בא על מקומו בשלום... הפגוש הותקן עם הכננת והמיגון הונדס (בשביל זה נסעתי לתל עדשים) שיכנס גם כן. הענין הוא שצריך לעמוד על המשמר איתם ולשים לב ולעמוד על שלך, וזו היתה המטרה שלשמה שיתפתי את הסיפור מלכתחילה.
הכי חשוב שקיבלת תמורה בעד התשלום ואתה מרוצה תתחדשששששששששששששש
אפשר תמונה של המגן המקורי ? שנבין על מה אתה מדבר ?
GodsFather
01-08-13, 16:35
מהיכן אתה בארץ ? כי לנסוע לתל-עדשים וחזרה מהמרכז ודרומה במחירי הדלק של היום זה כמעט כמו לקנות את התוספת שהם הציעו לך ב950 שקל...
לא מסכים איתך , ברור שבתור לקוח אני רוצה לעמוד ליד הרכב , אבל זה רק מפריע
כשלקוח נושף בעורף של בעל המקצוע , לדעתי העבודה תצא פחות טובה וזה לא משנה באיזה מקצוע.
נכון שאתה צודק שיש חאפרים וצריך להשגיח עליהם שיעשו את העבודה כמו שצריך
אבל מצד שני , אם אני לא סומך על המוסכניק / אינסטלטור / וואטאבר שלי , אני לא נכנס אליו !
המתקינים היחידים שצריך להשגיח עליהם אלו החברה של הכבלים.
וזה באמת לא בטיחותי לעמוד מתחת לליפט
לא שמעתי תירוץ/סיבה כאלה כבר מזמן..
מה זה, איום? - אם תעמוד לידי, אני לא אעבוד טוב...
ומה זה "נושף בעורף"? - אני רוצה לדעת מה עושים ואיך ולמה - איך זה מפריע לעבודה? תיקח עוד 1/2 שעה שכר עבודה ותכניס את זה למשוואה...
והמשפט הזה, של אם אתה לא סומך.. אתה לא נכנס... בחייך? מה זה הקישקוש הזה? סומך ורוצה לראות ולהבין ולו רק בשביל ללמוד.
אתה נכנס לבנק, יענו סומך עליו - לא תבדוק את הטפסים? לא תקרא על מה אתה חותם? לא תשאל "מה זה ה200 ש"ח האלה, שאני לא זוכר שהוצאתי?
מה קשור בין "סומך" לבין "כארד בלאנק" לעשות הכל איך ובכמה שהוא רוצה...
עכשיו נכנסתי למוסך (לא המוסך השכונתי שלי - רשת ענקית בארה"ב), לעבודה מסויימת ברכב שלי.
לא נתנו לי לעמוד מתחת לליפט אבל 1/2 מטר משם (ליד הדלת) ובכל כמה דקות התעדכן וניגש אלי מנהל העבודה ומסר לי דיווח של מה מצאו ומה עושים ומה הוא מציע לפעם הבאה...
אף אחד לא אמר לי שאני עושה להם "מאנחוס" אם אני מסתכל ולא נתנו לי הרגשה שאני "נושף להם בעורף"..
מקצוענים... ועם כבוד למי שמספק להם לחם לילדים... אמריקה.
ולגבי האספיר...
מורידם חלק מהרכב, מקורי או לא, ןלא טורחים ליידע? מאיפה הם הביאו את זה?
מחר אני אכנס להחליף פילטר מזגן והמוסך, מקצועי וחכם ככל שיהיה, יחליט שעדיף לי בלי כיסויי הפלסטיק שמכסה את המסגרת - עובד יופי גם בלי, מה איכפת לי?
אז זהו, שגם אם לא איכפת לי אני רוצה לדעת ולהחליט בעצמי..
שלא לדבר על זה, שאם המומחים בתל עדשים מצאו פתרון, למה הם לא מכניסים את זה למוצר או אפילו בתור אופציה רשמית לעיסקאות - שהלקוח יחליט..
לא שמעתי תירוץ/סיבה כאלה כבר מזמן..
מה זה, איום? - אם תעמוד לידי, אני לא אעבוד טוב.. אל תוציא דברים מהקשרם בבקשה - לא נרמז שום איום , בכל מקצוע שעבדתי עשיתי את העבודה על הצד הטוב ביותר אם הלקוח היה לידי או לא , אבל כלקוח לא סומך עליך, ולא מבין בעבודה , וכל רגע מעיר לך הערות איך כן לעשות את העבודה ולמה לא ליטפת את הקיר לפני שקדחת בו חור
ומה זה "נושף בעורף"? - אני רוצה לדעת מה עושים ואיך ולמה - איך זה מפריע לעבודה? תיקח עוד 1/2 שעה שכר עבודה ותכניס את זה למשוואה...
כמו שכתבתי למעלה , כשאתה עובד ומרוכז בעבודה ולקוח מתחיל לשאול שאלות ולהעיר הערות , העבודה לא זורמת . תקבל את כל התשובות לכל השאלות, בגמר העבודה. כשאני משאיר את הרכב במוסך , אני נותן את המפתח והולך לעשות עניינים שלי , לא מבזבז את הזמן , אחרת הייתי עושה לבד. כשאני חוזר אני מקבל הסבר מדוייק של מה נעשה , ועונים לי על כל השאלות .
והמשפט הזה, של אם אתה לא סומך.. אתה לא נכנס... בחייך? מה זה הקישקוש הזה? סומך ורוצה לראות ולהבין ולו רק בשביל ללמוד.
אתה נכנס לבנק, יענו סומך עליו - לא תבדוק את הטפסים? לא תקרא על מה אתה חותם? לא תשאל "מה זה ה200 ש"ח האלה, שאני לא זוכר שהוצאתי?
מה קשור בין "סומך" לבין "כארד בלאנק" לעשות הכל איך ובכמה שהוא רוצה...
הדוגמה של הבנק לא קשורה בעליל, לקח לי הרבה זמן למצוא את בעל המקצוע שייטפל ברכב שלי ושאני אהיה בטוח שהכל פיקס , והפסדתי לא מעט כסף בדרך ,
עכשיו נכנסתי למוסך (לא המוסך השכונתי שלי - רשת ענקית בארה"ב), לעבודה מסויימת ברכב שלי.
לא נתנו לי לעמוד מתחת לליפט אבל 1/2 מטר משם (ליד הדלת) ובכל כמה דקות התעדכן וניגש אלי מנהל העבודה ומסר לי דיווח של מה מצאו ומה עושים ומה הוא מציע לפעם הבאה...
אף אחד לא אמר לי שאני עושה להם "מאנחוס" אם אני מסתכל ולא נתנו לי הרגשה שאני "נושף להם בעורף"..
מקצוענים... ועם כבוד למי שמספק להם לחם לילדים... אמריקה.
אז במוסך של דוד סם אתה מוכן להתנהג כמו לקוח אמריקאי ופה בארץ לא?! תאמין לי שגם פה יש מקומות שיתיחסו אליך כמו באמריקה, רק תן את הצ'אנס
ולגבי האספיר...
מורידם חלק מהרכב, מקורי או לא, ןלא טורחים ליידע? מאיפה הם הביאו את זה?
מחר אני אכנס להחליף פילטר מזגן והמוסך, מקצועי וחכם ככל שיהיה, יחליט שעדיף לי בלי כיסויי הפלסטיק שמכסה את המסגרת - עובד יופי גם בלי, מה איכפת לי?
אז זהו, שגם אם לא איכפת לי אני רוצה לדעת ולהחליט בעצמי..
שלא לדבר על זה, שאם המומחים בתל עדשים מצאו פתרון, למה הם לא מכניסים את זה למוצר או אפילו בתור אופציה רשמית לעיסקאות - שהלקוח יחליט..אין לי משהו חכם להגיד על זה חוץ מזה שאתה צודק
בקיצור כולנו ישראלים, גם בעלי המקצוע וגם הלקוחות , וכולנו יודעים יותר טוב ממי שעובד
מכיר את השאלה "למה לא מזיינים בחורה באמצע הרחוב? " -זה נכון לשני הצדדים
לצערי רובנו (הישראלים) חאפרים גם בעלי המקצוע וגם הלקוחות, למה זה ככה ? כסף!
אנחנו יודעים יותר טוב מכולם, אנחנו לא פראיירים , אם אנחנו היינו עושים את העבודה היינו עושים יותר טוב ואנחנו אוהבים לחשב כמה זה עולה וכמה רווח יש כאן
אנחנו רוצים את הטוב ביותר במחיר הזול ביותר וגם אז אנחנו מרגישים שדפקו אותנו.
החוכמה לבוא חיוביים ואם לא מתאים , לזרום הלאה, כמו שצחי כתב - יש עוד מקומות ועוד בעלי מקצוע
שבת שלום :)
בקיצור כולנו ישראלים, גם בעלי המקצוע וגם הלקוחות , וכולנו יודעים יותר טוב ממי שעובד
מכיר את השאלה "למה לא מזיינים בחורה באמצע הרחוב? " -זה נכון לשני הצדדים
לצערי רובנו (הישראלים) חאפרים גם בעלי המקצוע וגם הלקוחות, למה זה ככה ? כסף!
אנחנו יודעים יותר טוב מכולם, אנחנו לא פראיירים , אם אנחנו היינו עושים את העבודה היינו עושים יותר טוב ואנחנו אוהבים לחשב כמה זה עולה וכמה רווח יש כאן
אנחנו רוצים את הטוב ביותר במחיר הזול ביותר וגם אז אנחנו מרגישים שדפקו אותנו.
החוכמה לבוא חיוביים ואם לא מתאים , לזרום הלאה, כמו שצחי כתב - יש עוד מקומות ועוד בעלי מקצוע
שבת שלום :)
לא ממש מסכים איתך, יוסי.
בעצמך אתה אומר שלקח לך הרבה זמן למצוא מישהו שאתה סומך עליו, ובדרך ביזבזת המון כסף... לא רוצה לחכות, אחרי הטיפול/תיקון, שמשהו יתברר כדפוק בעבודה ואתחיל לחפש מישהו נוסף.
ברור שאין ביטחון שגם כשאתה צופה, משהו לא שיתבש אבל זה בהחלט נותן אינדיקציה.
אולי אתה בעל המקצוע השלישי/רביעי שמגיע לאותו לקוח "בעל נסיון", שכבר אמרו לו כמה לפנך "שאלות בסוף" - תענה, תניח את דעתו שניתן לסמוך עליך (לפני שמתגלות תקלות.. בסוף) והוא "יניח לך לנפשך"... מה הבעייה להסביר ולהבהיר. אמרתי לך, תוסיף 1/2 עבודה לחשבון.
התיאור שלך, של מישהו שכל שנייה שואל וחוקר ומפריע, קיצוני ולא נראה לי מייצג. אתה מותח את המציאות, על מנת להבהיר ולהצדיק את הטענה שלך - ברוב רובם של המקרים, המצב אינו כזה.
ותמיד שמורה לך, כבעל המקצוע, "לסבול" את זה רק פעם אחת... כמו שאתה אומר - תן צ'אנס.
לקוח אמריקאי לא עומד ומחכה, הוא מקבל הסעה לאן שהוא רוצה והולך לו לדרכו ולא מעניין אותו מה עושים - העיקר שיעבוד אבל... אוי ואבויי אם יימצא שמישהו לא עשה עבודה טובה - יתבעו לו את הנשמה.
וזה ההבדל בין פה (אמריקה) לבית (ישראל) - בעל המקצוע (כהכללה) לא מרגיש כנותן שירות אלא כמי שמחזיק את הלקוח ב... ראה דוגמת אספיר.
ד"א. הם מאוד הופתעו שאני לא משאיר את הרכב ומשתמש בשירותי ההסעה שלהם (הלוך וחזור) ועומד ומסתכל - מופתעים לטובה ובאו להסביר והיו מאוד מרוצים שמישהו מקשיב להם - בדרך כלל הם "שקופים" ללקוח..
אתה צריך להבדיל בין רכב משפחתי, שנכנס לטיפול שוטף לבין רכב "תחביב" שמגיע לשיפורים או לתיקונים של תקלות שקרו בשטח וכו' - שם הלקוח רוצהלדעת מה עושים, איך מורכב, איך זה יעזור/יתקן וכו' - זו לא החלפת שמן ופילטר - לוקחים את ה"בייבי" שלו ו...לך תדע מה עושים לו/לה..
המצב אחר לגמרי, לקוח אחר לגמרי ודורש התייחסות אחרת מבעל המקצוע.
פה, לא רחוק ממני, יש שני מוסכים, אחד של ענתיקות כאלה (לאמריקאים יש "מורשת" בכל הנוגע לכלי רכב..) ואחד ל4X4. אתה צריך לראות איזו התגודדות יש מסביב לכל רכב שנמצא על הליפט - חדר ההמתנה הוא מכונת קפה (מגעיל) ליד סוללות ארונות הכלים שם (למות מקנאה) ואין כסאות - כולם עומדים ליד האוטו המטופל... שלך או לא..
אני רק לא מבין איפה הם נוסעים פה, עם ה-4X4 המדוגמים שלהם :(:confused:.. הכל שטוח, פרטי ובוצי.. ופרטי, אמרתי?
ושוב, הדוגמא, הזו, של אספיר היא קלאסית: "תביא כסף ואל תבלבל את המוח ותגיד תודה שאני בכלל מוכן לגעת לך באוטו ולמכור לך משהו..". פה זה הפוך - אז ברור שגם הלקוח מתנהג אחרת ו... "סומך" יותר.
בארץ (שזה בכלל לא לפני הרבה זמן בשבילי, כשהייתי מוסר (אשכרה "מוסר") את הפורד אקספלורר לטיפול (לא היו תיקונים... 6 שנים!!) במוסך מורשה וגדול, שלא הכרתי לפי, הייתי נותן את המפתח והולך (יש מה לעשות בת"א...קצת יותר מאשר במשמר השבעה או תל עדשים) וחוזר אחרי שעתיים שלוש - אמריקה.. טיפול לרכב חדש באחריות...
לא אותו הדבר כמו דברים שנאלצתי לעשות במוסך לריינג'.. בכלל לא אותו הדבר.
כולנו.. כל מה שכתבת, בגלל שדפקו אותנו יותר מידי פעמים ובגלל שהיחס של בעל המקצוע (בהכללה) הוא כמו הדר' למחול של הגשש ("שאני אבוא, קומפלט, לאמבטיה?!?!?") ואז בעלי המקצוע מתלוננים ובוכים בדמעות תנין "אני לא יכול ככה...".
כמו תמיד, הלקוח אשם... "מה הוא בכלל מבלבל לי את המוח עם המגן המצ'וקמק הזה, של הדיפנדר? שיגיד תודה שיש לו מגן אספיר ויעוף מפה.."
תראה ברנרד , אני לא אומר שאתה לא צודק בטיעונים שלך ואני מבין (כלקוח שהתאכזב יותר מידי פעמים) את הבעיה והצורך להיות ליד הרכב
אבל את התגובה שלי כתבתי בעקבות מה שמר. ביג כתב: "בטיפול, בטסט, בהחלפת פנצ'ר.....- אני תמיד צמוד לרכב שלי , רואה ומבקר כל נגיעה"
ולפי המילים האלו אתה יכול להבין שאני לא מקצין את התנהגות הלקוח הישראלי. אני לא בא לבקר את מר. ביג
רק טוען שלקוח כזה מאד מפריע למהלך העבודה. מי ש"מבקר כל נגיעה" מיצידי לתת לו את הכלים ויעשה את העבודה בדרכו שלו
אני מדבר מנסיון של שנים של עבודה במקצועות טכנים מול לקוחות.
שים לב גם שאם לקוח לא מפריע יותר מידי , בדרך כלל גם לא "מגרשים" אותו מסביבת העבודה ועונים לו על כל השאלות.
צר לי על הסיפור עם אספיר , ובאמת שהפתיע אותי לשמוע את זה ואכן מקרה כזה לא מקובל .
חוזר לשרשור הישן הזה... כי כמו שידעתי להתלונן אז, צריך לדעת לומר גם מילה טובה.
נתתי נסיון נוסף לאספיר (בעיקר, משום שמיגון הסף שלהם היה במבצע ממש טוב...), ואני לא יודע אם זה בגלל השרשור הנוכחי (הם ללא ספק זיהו אותי), אבל הפעם המצב היה שונה לחלוטין.
גם פה לא הלך חלק, אבל החבר'ה נתנו לעמוד ליד, שיתפו בכל בעיה, וניסו להיות יצירתיים בפתרונות.
בקיצור - לפחות הפעם הפנימו והשתפרו.
חג שמח
מזכיר כמה מילים בשיר של מאיר אריאל...
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk
boaz avrahami
13-04-14, 19:03
האמת שגם לי היתה חוויה נעימה עם אביב ממחלקת הבולמים.
היתי זקוק לגרמושקות והוא שלח לי משומשות במצב מצויין ללא חיוב.
בהזדמנות זו אני גם מודה לו
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
בפעם הראשונה שפגשתי באספיר זה היה עם מיגון הגחון של הג'ימני. התברר כי פעמיים נחתך צינור השמן מהגיר לרדיאטור בגלל המיגון שהיה מיועד לרכב, אבל לא התאים לשנתון ובכלל לא התאים לרכב. אביב דנן התכחש לתקלה. למזלי המתקין (גפני מצמיגי החוף) גיבה אותי, החליף למיגון תקין ופיצה. קצת אחרי שרכשתי את הגראנד ויטארה (מיגון הותקן על ידי היבואן כחלק מהחבילה) התקנתי וו גרירה מתפרק והתברר שהמיגון למיכל הדלק ווו הגרירה לא הולכים ביחד. עכשיו יש לי מיגון, אבל במחסן...
יצחק.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.