PDA

צפייה בגרסה מלאה : זקוק לעזרה בהבנה בסיסית של מערכת מיזוג ברכב (חיבורי חשמל)



אמיר ב.א
30-07-13, 16:38
התקלה אצלי שלא מגיע חשמל לקלאטץ של המדחס.(בעבר פעל בסדר)
העברתי 12V ישר לקלאטץ - פועל בסדר , התקלה לא שם.

ישנם שלושה מימסרים , אשר ממתגים את החשמל למפוח , קלאטץ ועוד משהו(כניראה המפוח שמאחור)

החשמל - כניסת הפיקוד לשלושת המימסרים מגיע מרכיב שאני לא בטוח לגמרי מה הוא , הגיונית אמור להיות משהו כמו טרמוסטט,
שמכניס את המדחס לפעולה כל כמה זמן , כתלות גם בטמפ'

צריך עזרה לזהות מה הרכיב הנ"ל - בתמונה , הרכיב שניראה כמו גליל עם 4 חוטים שניכנסים מלמעלה(טרמוסטט + מייבש?)

חשמל 12V פיקוד לממסרים מגיע רק לאחד מהם - זה שמפעיל את המפוח מקדימה , השאר לא מקבלים חשמל לפיקוד ,
ולכן הקלאטץ לא ניכנס לפעולה.

עזרה תתקבל בברכה ...7763377634

שמוליקו
30-07-13, 16:55
אמיר הגליל זה המייבש.
אני לא משוכנע, אבל יש מצב שכשאין גז ,לא מגיע + לקומפרסור.

אמיר ב.א
30-07-13, 17:00
אמור להיות גז ,
מה הפעולה שמתבצעת ברכיב עבור 4 חוטי החשמל שניכנסים?

חנן-ג'יפולוג
30-07-13, 17:40
הרכיב הזה נותן חיווי ללחץ נמוך או גבוה מדי ולפעמים גם ללחץ ביניים.
נסה ללחוץ על אחד הונטילים בצנרת הגז לראות אם יש בכלל גז.
כשאתה מפעיל ידנית את המדחס המזגן מקרר?

gmike
30-07-13, 17:47
הוא מנתק את החשמל למדחס אם הלחץ במערכת גבוה\נמוך מדי.

אמיר ב.א
30-07-13, 18:09
תודה על הזיהוי - באמת לחץ גז נמוך מידי ...

כניראה הגיע הזמן להכניס לפעולה את הגלאי דליפות גז שקניתי באיבי.

Neilman
30-07-13, 18:37
שני דברים... א. איך החלטת שלחץ הגז נמוך מדי?
ב. סתם מתוך סקרנות, אתה יכול לצרף לינק לגלאי דליפות שקנית?

אמיר ב.א
30-07-13, 20:48
לחץ גז נמוך - בעקבות מה שחנן הציע - לחצתי על הונטיל ובקושי נישאר משהו מהגז


גלאי גז מזגנים בסיסי:
http://www.ebay.com/itm/Promotions-New-Halogen-Gas-HFC-CFC-Refrigerant-Leak-Detector-R22-R134A/261091453026?_trksid=p2047675.m1850&_trkparms=aid%3D333005%26algo%3DRIC.FIT% 26ao%3D1%26asc%3D16724%26meid%3D21928700 0963414089%26pid%3D100011%26prg%3D7905%2 6rk%3D4%26rkt%3D5%26sd%3D330931074150%26

לינק לגלאי שקניתי(יותר משוכלל - מזהה הרבה סוגים של גזים, טוב גם לגלוי גז בישול וכו)

http://www.ebay.com/itm/Combustible-Gas-Leak-Detector-Methane-Propane-Hydrocarbon-Vapor-AR8800A-/141020857168?pt=UK_Sound_Vision_Other&hash=item20d57f8350

רפי לין
30-07-13, 21:23
הרכיב החשמלי הנו אכן מתג לחץ (גז) שנקרא "טרינרי" והוא מבצע ניתוק בין צמד חוטים אחד במקרה של לחץ גז גבוה מדי או לחץ גז נמוך מדי כך שמדחס המזגן לא יפעל.
בצמד חוטים שני מתבצע חיבור בלחץ גז שעולה לערך מסוים, כדי להפעיל את מאוור הרדיאטור/מעבה המזגן.
בתמונה המצורפת, הטרינרי מחובר אל הקולט מייבש.
לפי התמונות מע' המזגן הנה התקנה ישראלית (של מי?) ולא מקורית של יצרן הרכב.
בברכה - רפי לין

Neilman
30-07-13, 21:29
א. לא ראיתי ברשימה שהגלאי מגלה גז מזגנים... פספסתי?
ב. אני יודע שכשעבדתי במוסך למיזוג אוויר היינו מכניסים קצת גז ומעלים אותו ללחץ עבודה של המדחס. במצב שלך, שבקושי יש גז לא בטוח שתוכל למצוא את הדליפה..

אמיר ב.א
30-07-13, 21:42
רפי - ההתקנה אכן לא מקורית - של אוטוקור מלפני הרבה שנים...

נילמן - הגלאי מגלה גם גז מזגנים :


<tbody>


Methane


Natural Gases




Coal Gases


Hexane




Propane


Ethane




Butane


Pentane




Isopropyl Alcohol


Methanol




Ethanol


Butaol




Aether


Ketone




Butone


Protone




Hydrogen


Toluene




Gasoline


Refrigerant




Sulfur Dioxide


Ammonia




Sulfured Hydrogen


Acetic Acid

</tbody>

נמלא גז - וניבדוק אז ...

gmike
30-07-13, 23:31
אם הדליפה קטנה לא בטוח שתראה אותה. יש בדיקה שעושים עם חנקן, בלחץ של בערך 200 psi. עברתי את הסיפור הזה לאחרונה..
אצלי היה ואקום תקין, כשממלאים גז קירור לא מאתרים נזילות, ואחרי שבוע הגז שוב ברח. עד שלא עשו את הבדיקה בלחץ גבוה, לא ראו נזילות.
שווה לבדוק ביסודיות פעם אחת ולאטום איפה שצריך, אחרת תחזור על מילוי גז כמה פעמים.
מצד שני- זה שמילא לי גז לא השתמש במכשיר לאיתור נזילות כמו שלך יש, אולי שלך מספיק רגיש וימצא את הבריחה..
בכל מקרה אני מניח שאתה לא ממלא גז בבית, אז תדאג שמי שאתה הולך אליו מקצועי, וידע לאתר את הנזילה..

tzagi
31-07-13, 10:38
פססססט
http://www.harborfreight.com/a-c-manifold-gauge-set-92649.html

כלי חובה לכול פולני מהשורה,
אל תתלהם מהמחיר, זה עולה כ2שליש ממה שרשום., ואם תבקש יפה אפילו נלמד איך לקרוא את זה.
בעניין המילוי בבית, אפשרי בהחלט ובלי לקנות R134
code name: MANGAL
ולא נפרט פה.

Neilman
31-07-13, 18:02
זה שרשום Refrigerant זה אכלה, השאלה איזה... R12, R134a, 404?? יש כל מיני סוגים.
לגבי המילוי חנקן, אני חוזר ואומר, מה שאנחנו היינו עושים זה לשים קצת גז מזגנים (בערך 40 psi) ואז מעלים את הלחץ ל-200-250 psi. המכשיר שהיה לנו היה מגלה דליפות של 3 גרם לשנה...
חנקן זה או כי מתקמצנים על הגז או כי אין להם מכשיר לאיתור דליפות...

אמיר ב.א
31-07-13, 19:38
הגלאי מגלה את כל הסוגים של גזי הקירור,
ליתר ביטחון , בדקתי עם הגלאי לגבי הכמות המעטה שנישארה שם, שיוצאת כאשר לוחצים על הוונטיל - מגלה את הגז טוב מאוד.
מה שיותר קשה למצוא זה מישהו באיזור חיפה שעדיין מתעסק עם R12 בשביל המילוי.

gp1
31-07-13, 20:41
ולמה אתה צריך R12 משנות ה- 90 המוקדמות כבר לו משתמשים בו לרכב

Neilman
31-07-13, 21:03
יש מתאם שמתברג על הונטיל שירות ואז ניתן למלא גז חדש. אתה מוציא את הונטיל מהונטיל שרות של הלחץ המוך, בדיוק כמו בגלגל, ומחבר את המתאם שמגיע עם ונטיל משלו.... וזהו :-) רק תדאג להוציא את הגז הישן לפני זה ולעשות ואקום למערכת.

אמיר ב.א
31-07-13, 22:51
מה קורה אם ממלאים 134 במערכת ? זה לא יכול לעשות בעיות כלשהם ?

Neilman
01-08-13, 13:01
תוציא את הגז הישן ותעשה ואקום, ולא תהיה בעייה. כשאתה ממלא גז תוסיף שמן למערכת. ואני גם הייתי מחליף מייבש עם הדרך....
אם אתה מסתבך בלמצוא מתאם/מייבש או כל דבר אחר, תגיד....
כשתגלה מאיפה הדליפה תגיד גם, יש חלקים שאני יכול אולי להשיג לך במחירי עלות פלוס מינוס :-)

Neilman
01-08-13, 13:05
הערה קטנה ששכחתי... תבדוק שאתה ממלא גז איכותי ולא איזה גז סיני!! יש כל מיני מקומות שעושים כל מיני מבצעים על מילוי גז ומשתמשים בגז סיני או דרק אחר, לאורך זמן הוא עושה נזקים!!
כמו כן תבדוק שמכניסים לך את הכמות המדוייקת עם מכונת מיחזור ולא סתם מבלון לפי ה"רגש".... אתה לא תאמין כמה אנשים היו באים אלינו אחרי שמילאו להם גז במקום אחר והכמות לא הייתה קרובה למה שאמור היה להיות....

tzagi
02-08-13, 04:40
תוציא את הגז הישן ותעשה ואקום, ולא תהיה בעייה. כשאתה ממלא גז תוסיף שמן למערכת. ואני גם הייתי מחליף מייבש עם הדרך....


אפשר לבקש שתסביר את עצמך?(אתה בחור חביב ואני לא רוצה להעביר ביקורת סתם בגלל בעיית תיקשורת)
איך בדיוק אתה מבצע הסבה מR12 לR134?

חוץ מזה...שמעתה עלSR24?

lior_b.s
02-08-13, 08:04
עד כמה שאני יודע, וזה לא הרבה במיזוג רכב, אבל אי אפשר סתם ככה להחליף גז למה שנקרא "גז חדש"... יש ערכות הסבה למערכות ישנות וזה אומר להחליף את כל האטמים הישנים בכאלו שמתאימים ל'גז החדש', אני לא יודע אם זה מסתכם באטמים בלבד, אבל אף אחד לא מוכן לקחת אחריות במילוי גז R134 במקום R12, אז כנראה שיש משהו...או שזו עוד דרך להוציא כסף מלקוחות?...

tzagi
02-08-13, 08:39
ליאור יקירי (אגב בקרוב אתה לוקח(הפעם אתה משלם) אותי לאלפאסי)
יש תהליך מסודר ומדוייק להסבה.
חיפוש קל ברשת....

Neilman
02-08-13, 12:26
tzagi, קודם כל לא שמעתי על SR24, אני פשוט אומר מה שהיינו עושים במוסך למיזוג אוויר שעבדתי בו. זו הפרוצדורה שהיינו עושים שם ואני מכיר, ולפי מה שמנהל המקום אמר זה מספיק. יכול מאוד להיות, כמו ברוב הדברים בארצנו,שזו לא באמת הפרוצדורה הנכונה.
אם הטעיתי את הבחור אני מתנצל, זו לא הייתה הכוונה שלי. בלי קשר אני מניח שזה מה שהיו עושים לו בכל מקרה. אני אשמח להחכים ולדעת מה הפרוצדורה הנכונה אם תהיה מוכן לפרט :-)

shmil
02-08-13, 13:14
tzagi, קודם כל לא שמעתי על SR24, אני פשוט אומר מה שהיינו עושים במוסך למיזוג אוויר שעבדתי בו. זו הפרוצדורה שהיינו עושים שם ואני מכיר, ולפי מה שמנהל המקום אמר זה מספיק. יכול מאוד להיות, כמו ברוב הדברים בארצנו,שזו לא באמת הפרוצדורה הנכונה.
אם הטעיתי את הבחור אני מתנצל, זו לא הייתה הכוונה שלי. בלי קשר אני מניח שזה מה שהיו עושים לו בכל מקרה. אני אשמח להחכים ולדעת מה הפרוצדורה הנכונה אם תהיה מוכן לפרט :-)
ג'ו יקירי, כדי למנוע אי הבנות, אני מאשר מהיכרות, שכל מילה אמת והכוונה טהורה.

tzagi
03-08-13, 02:58
שמיל, אני יודע שנילמן בחור טוב, רק שהנוהל שהוא כתב זיעזע אותי,
מה זה להוסיף שמן? איך אתה יודע כמה שמן יש במערכת? מה קורה לשמן הישן? מה עכשיו יש לנו כמות כפולה של שמן? למי זה טוב?

נוהל ההסבה הוא ככה:
1 מפרקים קומפרסור והופכים אותו לרוקן את כול השמן
2. מחליפים את כול הגומיות המשחורות לירוקות (המולקולות ב134 קטנות יותר מR12 ויהיה נזילה עם הגומיות השחורות, הירוקות מיועדות לעבוד עם R134)
3 רצוי לעשות פלאשינג
4 רצוי להחליף רסיבר דרייר
5 רצוי להחליף שסטום פרופורשנינג או ORIFICE TUBE
6. להוסיף שמן PAG בכמות הנדרשת למערכת הספציפית.

כול העבודת פרך הזאת ממש לא נחוצה, יש זג בארץ הקויידש שנקרא SR24, זה DROP IN למערכת R12
כלומר לא צריך לשנות כלום ולמלא כרגיל.

Neilman
03-08-13, 21:48
שמיל, תודה :-)
במכונות מיחזור שלנו כשהיינו עושים Recovry זה היה שואב גם את השמן הישן... לגבי המייבש כתבתי שכדאי להחליף בכל מקרה :-)
לגבי גומיות לא ידעתי שיש הבדל אנחנו היינו משתמשים רק בירוקות.
לגבי פלאשינג, לא ידעתי שיש דבר כזה למערכת המזגן. איך זה עובד? צריך מכונה לזה?

gp1
10-08-13, 21:09
צחי .

. למיטב ידיעתי ואם אינני טועה . במידה ומחליפים גז , הדבר הראשון והחשוב הוא להחליף את השסתום התפשטות ואת הפרסוסטט עם המייבש שעליו הוא יושב.

אמיר ב.א
11-08-13, 14:23
בנתיים , תוקנו שני חורים במעבה , ותושבת שבורה (שגרמה לחורים בגלל טילטולים של המעבה)

תוקנו שני נתקים במערכת החשמל של המיזוג , ועוד היד נטויה ... בהמשך השבוע.

-->