התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מדריך ג'יפולוג ללחץ האויר בצמיגים, חלק ב': מעשי



asafk
01-08-13, 07:05
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=2930-׳ž׳“׳¨׳™׳š-׳’-׳™׳₪׳•׳œ׳•׳’-׳œ׳œ׳—׳¥-׳”׳׳•׳™׳¨-׳‘׳¦׳ž׳™׳’׳™׳-׳—׳œ׳§-׳‘-׳ž׳¢׳©׳™

אורי.ר
01-08-13, 09:10
אהבתי מאד את שיטת הקוביות :-), הבעיה העיקרית היא שאתה מגיע לשטח (במידה והטיול הוא חד יומי) לרוב זה לאחר נסיעה ודי ארוכה כך שהצמיגים רותחים, צריך לחפש פיתרון להורדת אויר מצמיגים חמים :-), בכול אופן תודה על כתבה מעניינת.

GodsFather
01-08-13, 09:12
הנה עוד משהו לדבר עליו סביב המדורה.

חצי יטענו שהכל "ברגש" וחצי יטענו שהמחשבון צודק.

:)

דרור ברלי
01-08-13, 10:39
בפועל אנחנו מגיעים לשטח (נגיד, מכתש רמון, או הערבה) אחרי נסיעה מהירה יחסית של 150-200 ק"מ על כביש. הצמיגים ללא ספק חמים.
אז יש תמיד כאלה (אולי הרוב) שהכניסה לשטח וטקס הוצאת האוויר (בשיירה של כמה כלים זה יכול לקחת את הזמן שלו) זו עבורם הזדמנות לקפה קטן, והצמיגים בהחלט מתקררים קצת.
אבל רבים אחרים לא פורסים גזיות אלא מוציאים אוויר ויאללה - להתחיל טיול.

בהנחה שיצאתי עם ג'יפ עמוס לטיול (במקרה שלי, CJ או סופה, צמיגי 31) ו-30 PSI בצמיגים אחוריים ו-26-7 בקדמיים, ואני מוריד ל-18PSI ו-15PSI בהתאמה, לא נתקלתי עד היום (23 שנות ג'יפאות) בשום בעיה.
יש מקומות מסויימים, ועם צמיגים מסויימים שהיו קצת בלויים, שהערכים הללו התגלו כגבוהים מדי. לא היתה לי מספיק אחיזה במכשול מסוים והייתי צריך להוריד עוד, לעתים ל-12PSI ופעם אחת גם ל-10.

כרגיל במהלך הטיול עוצרים פה ועוצרים שם. קפה, ארוחת צהריים, שלאף שטונדה מתחת לאיזה עץ נחמד וכו'. הצמיגים מתקררים, ועדיין לא נתקלתי בצמיג שנשאר ללא אוויר בגלל שהוא התקרר והלחץ ירד עד כדי כך.
ואם כן - יש מדחס. דקה וקצת - והצמיג מלא.

מסקנה - לא להיבהל יותר מדי. הסיכוי לאבד אוויר כתוצאה מפנצ'ר/פגיעה בדופן, כנראה גדול יותר.

אגב - שיטת הקוביות עובדת, אבל כמו שאסף ציין - זה משתנה מצמיג לצמיג. אין דין צמיג MT אגרסיבי עם רווח משמעותי בין הקוביות לבין AT עם יותר קוביות ורווחים קטנים יותר, לבין צמיג HT/כביש עם המון קוביות ורווחים זעירים. יותר מזה - אם אתם על נעילות אוטומטיות - מאוד רצוי שלחצי האוויר בצמיגים שעל אותו סרן יהיו זהים. לא כמעט ולא בערך אלא זהים ככל שאפשר. ואת זה לא משיגים לפי העין. מסקנה?.... אין ולא יהיה תחליף למפתח ונטילים, סטופר ושעון לחץ אוויר.

GodsFather
01-08-13, 10:51
יש - את זה :)

http://i51.photobucket.com/albums/f374/nicwillman/DSC03453.jpg
http://i51.photobucket.com/albums/f374/nicwillman/DSC03453.jpg

דרור ברלי
01-08-13, 11:58
הו, פתחת תיבת פנדורה...

מד הלחץ ההייטקיסטי הזה דורש מיומנות בשימוש ואצבעות מאוד זריזות...
שלא תמצא את עצמך בלי ונטיל ובלי אוויר.

טו מאץ' טכנולוג'י. שעון פשוט מספיק בהחלט.

sos4u
01-08-13, 12:12
הפתרון שלי , הוא מפחיתי לחץ אוטומטיים [ אני משתמש בכאלה (http://www.stauntyredeflators.com.au/) , אני מניח שיש עוד רבים וטובים בשוק ] שמכוונים פעם אחת על צמיג קר.
הורדת האוויר מהירה, לא מעכבת. אפשר להרכיב ולנסוע, עד שהלחץ יורד למידה הדרושה. מדוייקים מאד, לא יוצאים מכיוון, אצלי כבר מספר שנים, והבעיה היחידה איתם, שהם מתאימים לרכב שעליו כויילו. ובמידה והרגשת שהלחץ לא מאים לשטח, תמיד אפשר לתקן לטיול הבא. שוב, על צמיג קר.

מעבר לזה, כתבה מצויינת וחשובה.

moriseven
01-08-13, 12:23
הו, פתחת תיבת פנדורה...

מד הלחץ ההייטקיסטי הזה דורש מיומנות בשימוש ואצבעות מאוד זריזות...
שלא תמצא את עצמך בלי ונטיל ובלי אוויר.

טו מאץ' טכנולוג'י. שעון פשוט מספיק בהחלט.

עם זה אתה מסתבך? אז איך אתה מחזיק סופה עד היום? :rolleyes:

zviki
01-08-13, 14:00
הפתרון שלי , הוא מפחיתי לחץ אוטומטיים [ אני משתמש בכאלה (http://www.stauntyredeflators.com.au/) , אני מניח שיש עוד רבים וטובים בשוק ] שמכוונים פעם אחת על צמיג קר.
הורדת האוויר מהירה, לא מעכבת. אפשר להרכיב ולנסוע, עד שהלחץ יורד למידה הדרושה. מדוייקים מאד, לא יוצאים מכיוון, אצלי כבר מספר שנים, והבעיה היחידה איתם, שהם מתאימים לרכב שעליו כויילו. ובמידה והרגשת שהלחץ לא מאים לשטח, תמיד אפשר לתקן לטיול הבא. שוב, על צמיג קר.

מעבר לזה, כתבה מצויינת וחשובה.

יש לי סט [ 5 דיפלייטורים מהסוג שבקישור] למה אתה מתכוון שהם מתאימים לרכב שעליו כויילו ?

האם אתה מתכוון -רק לרכב שעליו כויילו?

sos4u
01-08-13, 14:10
הכיול של מפחיתי הלחץ, מתבצע ע"י מילוי הגלגל [ או ריקון ] ללחץ הרצוי בשטח, ואז כיול של המפחית ללחץ המדובר.

למשל אם בשטח אני רוצה לנוע עם 15 PSI, אז צריך למלא את הגלגל ל 15, ולכוון את מפחית הלחץ ככה שלא יוציא אויר.

במיקרה ותכייל על רכב סטנדרטי [ משקל ,גודל גלגל ] ברור שאין בעיה להעביר את המפחיתים מרכב לרכב, ולקבל את אותה תוצאה.




ד"א, מה ז"א 5 ?

5 יחידות ? או 5 סטים ? לא מספיק 4 ?
ממתי מורידים אוויר בגלגל רזרבי ?

zviki
01-08-13, 14:12
הו, פתחת תיבת פנדורה...

מד הלחץ ההייטקיסטי הזה דורש מיומנות בשימוש ואצבעות מאוד זריזות...
שלא תמצא את עצמך בלי ונטיל ובלי אוויר.

טו מאץ' טכנולוג'י. שעון פשוט מספיק בהחלט.

דרור, אתה לא מחזיק כמה ונטילים נוספים בארגז הכלים? רק למקרה ש...

GodsFather
01-08-13, 14:16
הו, פתחת תיבת פנדורה...

מד הלחץ ההייטקיסטי הזה דורש מיומנות בשימוש ואצבעות מאוד זריזות...
שלא תמצא את עצמך בלי ונטיל ובלי אוויר.

טו מאץ' טכנולוג'י. שעון פשוט מספיק בהחלט.

על מה אתה מדבר?

זה הרבה יותר בטוח ממפתח ונטילים רגיל.

החסרון, ממה שראיתי עד היום, הוא שמד הלחץ פחות מדויק מאשר מד לחץ עצמאי פשוט ברמה של 3-5 PSI, אבל גם ככה מדובר על הפחתה סבירה אז לא נורא.

eysham
01-08-13, 14:20
הפתרון שלי , הוא מפחיתי לחץ אוטומטיים [ אני משתמש בכאלה (http://www.stauntyredeflators.com.au/) , אני מניח שיש עוד רבים וטובים בשוק ] שמכוונים פעם אחת על צמיג קר.
הורדת האוויר מהירה, לא מעכבת. אפשר להרכיב ולנסוע, עד שהלחץ יורד למידה הדרושה. מדוייקים מאד, לא יוצאים מכיוון, אצלי כבר מספר שנים, והבעיה היחידה איתם, שהם מתאימים לרכב שעליו כויילו. ובמידה והרגשת שהלחץ לא מאים לשטח, תמיד אפשר לתקן לטיול הבא. שוב, על צמיג קר.

מעבר לזה, כתבה מצויינת וחשובה.



גם לי יש כאלה.

המפחית לא יודע על איזה רכב הוא מורכב ומה המשקל שלו.
הוא בסהכ שסתום עם חריר קבוע ועם קפיץ שהכח שלו משתנה לפי רמת הכיווץ המכוון בהברגה.

ONCE כיוונת אותו ללחץ מסויים, בכל רכב ובכל משקל ולכל גודל גלגל הוא יוריד את האויר בגלגל לאותו הלחץ.
זה גם לא משנה באיזו טמפרטורה כיילת אותו. אותו לחץ שהיה ברגע בכיול יישמר בזמן ההפחתה - ובכל טמפרטורה.
מה שכן, אחרי השימוש, אם הצמיגים חמים הלחץ בהם ישתנה לכשיתקררו. וכבר לא יהיה מה שכיילת.

ולגבי לנסוע איתו... אני יודע שזה כתוב "בהוראות" שלו שעושים את זה.
לטעמי זה לא ממש חכם
1. בזמן הנסיעה בעיקר בשטח "מחוספס" עם אבנים/מדרגות וכו', הם יורידו אוויר מעבר למה שאתה רוצה. הצמיג נילחץ - הנפח קטן - הלחץ עולה - המפחית משחרר אויר.
2. בהזדמנות הראשונה, הם ילכו מכות עם אבן והסבירות היא שהם יפסידו. על אחת כמה וכמה בונטילים קשיחים ברכבים שיש להם TPMS.
3. זה ימנע מאיתנו את התענוג של צילומי האינסטלטור המפורסמים... אומנות לשמה...

https://lh3.googleusercontent.com/-g8KHSTATqlg/T4STttXnDzI/AAAAAAAAEGE/S7DsTio3BsY/w830-h553-no/IMG_0171.JPG

שני הונטילים שלי.

איל

sos4u
01-08-13, 14:50
יוסי,

גם לי יש כאלה.

המפחית לא יודע על איזה רכב הוא מורכב ומה המשקל שלו.
הוא בסהכ שסתום עם חריר קבוע ועם קפיץ שהכח שלו משתנה לפי רמת הכיווץ המכוון בהברגה.

ONCE כיוונת אותו ללחץ מסויים, בכל רכב ובכל משקל ולכל גודל גלגל הוא יוריד את האויר בגלגל לאותו הלחץ.
זה גם לא משנה באיזו טמפרטורה כיילת אותו. אותו לחץ שהיה ברגע בכיול יישמר בזמן ההפחתה - ובכל טמפרטורה.
מה שכן, אחרי השימוש, אם הצמיגים חמים הלחץ בהם ישתנה לכשיתקררו. וכבר לא יהיה מה שכיילת.

ולגבי לנסוע איתו... אני יודע שזה כתוב "בהוראות" שלו שעושים את זה.
לטעמי זה לא ממש חכם
1. בזמן הנסיעה בעיקר בשטח "מחוספס" עם אבנים/מדרגות וכו', הם יורידו אוויר מעבר למה שאתה רוצה. הצמיג נילחץ - הנפח קטן - הלחץ עולה - המפחית משחרר אויר.
2. בהזדמנות הראשונה, הם ילכו מכות עם אבן והסבירות היא שהם יפסידו. על אחת כמה וכמה בונטילים קשיחים ברכבים שיש להם TPMS.
3. זה ימנע מאיתנו את התענוג של צילומי האינסטלטור המפורסמים... אומנות לשמה...

https://lh3.googleusercontent.com/-g8KHSTATqlg/T4STttXnDzI/AAAAAAAAEGE/S7DsTio3BsY/w830-h553-no/IMG_0171.JPG

שני הונטילים שלי.

איל

החיים הם בית הספר הטוב ביותר.

נסה ותהנה ... אני כבר ניסיתי. אותם מפחיתי לחץ, על אותו רכב [ שלי ] היו מכויילים ל 18 PSI עם גלגלי 31X10.5 , במעבר ל 33X10.5, נמדד לחץ שונה ...
יש אפילו חוק כזה שמדבר על הקשר בין נפח האוויר הכלוא ללחץ .
שלא לדבר על זה שכשהעברתי אותם לרכב שני, LC עם חישוקי 17" התוצאה הייתה קטסטרופלית.
לגבי התמונה, אין כמובן המלצה לנסוע איתם טיול שלם, אבל, בשעת הדחק, אין מניעה לנסוע איתם מורכבים 2-3 דק' בנסיעה רגועה, האוויר יורד לאיטו, ואז עצירה נוספת לפירוק.

אין ספק שתמונת האינסטלטורים מצדיקה את שמה ...

zviki
01-08-13, 14:56
הכיול של מפחיתי הלחץ, מתבצע ע"י מילוי הגלגל [ או ריקון ] ללחץ הרצוי בשטח, ואז כיול של המפחית ללחץ המדובר.

למשל אם בשטח אני רוצה לנוע עם 15 PSI, אז צריך למלא את הגלגל ל 15, ולכוון את מפחית הלחץ ככה שלא יוציא אויר.

במיקרה ותכייל על רכב סטנדרטי [ משקל ,גודל גלגל ] ברור שאין בעיה להעביר את המפחיתים מרכב לרכב, ולקבל את אותה תוצאה.




ד"א, מה ז"א 5 ?

5 יחידות ? או 5 סטים ? לא מספיק 4 ?
ממתי מורידים אוויר בגלגל רזרבי ?

את כל זה אני יודע, לא הבנתי את הבעיה שאתה מציג כ- " והבעיה היחידה איתם"
סה"כ מדובר על קפיץ חכם שמתאים לכל סוגי הצמיגים ולא משנה לו באיזה רכב.

יש לי 5 יחידות ולא סטים, הסט כולל רק 4 יחידות כמובן. באחת הפחתות האוויר שבצעתי- הגלגל נשכב על הג'אנט,מאוחר יותר התברר שמאחד הדיפלייטורים נפל ה-O-RING , קניתי אחד נוסף [ב"כתום"], מאוחר יותר קיבלתי מהם אטם נוסף -כך שעכשיו אני עם 5 יחידות.

צריך לבדוק מדי פעם שהאטם לא השתחרר ונפל,מסתבר שזה קורה כמו במקרה שלי.

sos4u
01-08-13, 15:01
את כל זה אני יודע, לא הבנתי את הבעיה שאתה מציג כ- " והבעיה היחידה איתם"
סה"כ מדובר על קפיץ חכם שמתאים לכל סוגי הצמיגים ולא משנה לו באיזה רכב.

יש לי 5 יחידות ולא סטים, הסט כולל רק 4 יחידות כמובן. באחת ההפחתות אוויר שבצעתי- הגלגל נשכב על הג'אנט,מאוחר יותר התברר שמאחד הדיפלייטורים נפל ה-O-RING , קניתי אחד נוסף [ב"כתום"], מאוחר יותר קיבלתי מהם אטם נוסף -כך שעכשיו אני עם 5 יחידות.

צריך לבדוק מדי פעם שהאטם לא השתחרר ונפל,מסתבר שזה קורה כמו במקרה שלי.

לא חוויתי תקלה אחת איתם. טפו טפו טפו ...
לטעמי זה אולי הגדג'ט השימושי ביותר שיש לי באוטו. מהיר, נוח לתפעול, פשוט להפליא.
פשוט חוויה.

raanan
01-08-13, 15:10
החיים הם בית הספר הטוב ביותר.

נסה ותהנה ... אני כבר ניסיתי. אותם מפחיתי לחץ, על אותו רכב [ שלי ] היו מכויילים ל 18 PSI עם גלגלי 31X10.5 , במעבר ל 33X10.5, נמדד לחץ שונה ...
יש אפילו חוק כזה שמדבר על הקשר בין נפח האוויר הכלוא ללחץ .
שלא לדבר על זה שכשהעברתי אותם לרכב שני, LC עם חישוקי 17" התוצאה הייתה קטסטרופלית.

יוסי ידידי,
מה שאתה אומר נוגד את הפיזיקה הפשוטה .
שטח החתך והקפיץ במפחית לא משתנה ביחס לאיזה רכב/גלגל הוא הורכב .
גם אם תחבר אותו למיכל 1000 קוב שיש לו ונטיל , הוא אמור לשחרר הלחץ עד ללחץ שהקפיץ כוון .

כמובן שאני לא כותב מתוך ניסיון (המפחיתים שלי נחים יפה יפה בתא הכפפות ללא שימוש ...)

רענן

zviki
01-08-13, 15:10
....

eysham
01-08-13, 15:22
החיים הם בית הספר הטוב ביותר.

נסה ותהנה ... אני כבר ניסיתי. אותם מפחיתי לחץ, על אותו רכב [ שלי ] היו מכויילים ל 18 PSI עם גלגלי 31X10.5 , במעבר ל 33X10.5, נמדד לחץ שונה ...
יש אפילו חוק כזה שמדבר על הקשר בין נפח האוויר הכלוא ללחץ .
שלא לדבר על זה שכשהעברתי אותם לרכב שני, LC עם חישוקי 17" התוצאה הייתה קטסטרופלית.
לגבי התמונה, אין כמובן המלצה לנסוע איתם טיול שלם, אבל, בשעת הדחק, אין מניעה לנסוע איתם מורכבים 2-3 דק' בנסיעה רגועה, האוויר יורד לאיטו, ואז עצירה נוספת לפירוק.

אין ספק שתמונת האינסטלטורים מצדיקה את שמה ...


יוסי,

קשה לי להתווכח עם מה שאתה טוען שקרה בפועל... אבל...
לפי מה שאתה אומר, גם היה צריך לכייל את הקומפרסורים בתחנות דלק לפי סוג הרכב/מידת גלגל/משקל/....

מה שאתה אומר אולי היה נכון אם היה מדובר בשסתום עם מד ספיקה שמוציא כמות אויר מסויימת לפני שהוא עוצר.

במצב הקיים, הקפיץ נותן התנגדות קבועה שאליו כיילת אותו, וברגע שהגלגל מגיע ללחץ מספיק נמוך כדי שכח הקפיץ יגבר עליו ניסגר השסתום.

אני מציע לך שתעשה ניסוי עם אותו המפחית בין הג'יפ שלך לפרייבט ותראה מה התוצאה.

איל

דרור ברלי
01-08-13, 16:54
על מה אתה מדבר?

זה הרבה יותר בטוח ממפתח ונטילים רגיל.

החסרון, ממה שראיתי עד היום, הוא שמד הלחץ פחות מדויק מאשר מד לחץ עצמאי פשוט ברמה של 3-5 PSI, אבל גם ככה מדובר על הפחתה סבירה אז לא נורא.



על מה אני מדבר?

זוכר את האגדה האורבנית (שאולי נכונה, מי יודע) על בעיית הכתיבה בעט כדורי בתנאי חוסר משקל בחלל, שהביאה לפיתוח עט החלל המפורסם על ידי נאס"א בעלות של מיליוני דולרים?
ואיך הרוסים פתרו את הבעיה הזו?... לקחו עיפרון פשוט! כזה מעץ, וחסל.

אז לטעמי האישי, לצורך העניין שעון הלחץ המרשים הזה מקביל בעיני לעט החלל האמריקני. (וטוב שהאנגלים והצרפתים לא ניסו גם לפתח משהו דומה, כי העט הבריטי בטח היה נוזל גם בתנאי חוסר משקל, והעט הצרפתי היה מתפרק בידיים)

תן לי מפתח ונטילים ב-5 שקלים ושעון לחץ פשוט בעוד 30 שקל. מספיק לי.

GodsFather
01-08-13, 17:20
דרור, מי אמר לך שאני קניתי את שלי ? :)

דרור ברלי
01-08-13, 19:15
לא קיטרתי על כמה עולה... זה נראה מאוד מרשים וניסיתי את זה, וכמובן הונטיל עף לקיבינימט ומזל שהיה לי ספייר.
מין הסתם אחרי קצת תירגול זה אולי נחמד, אבל כנראה שלא הייתי משקיע בזה.

מצד שני, כשמקבלים דבר כזה יפה במתנה - זה נראה הרבה יותר טוב.....

GodsFather
01-08-13, 19:54
ונטיל יעוף רק אם לא מקפידים. בדיוק כמו עם מפתח ונטילים. וכן זה מגניב ביותר.

יוש
01-08-13, 22:44
על מה אני מדבר?

זוכר את האגדה האורבנית (שאולי נכונה, מי יודע) על בעיית הכתיבה בעט כדורי בתנאי חוסר משקל בחלל, שהביאה לפיתוח עט החלל המפורסם על ידי נאס"א בעלות של מיליוני דולרים?
ואיך הרוסים פתרו את הבעיה הזו?... לקחו עיפרון פשוט! כזה מעץ, וחסל.

אז לטעמי האישי, לצורך העניין שעון הלחץ המרשים הזה מקביל בעיני לעט החלל האמריקני. (וטוב שהאנגלים והצרפתים לא ניסו גם לפתח משהו דומה, כי העט הבריטי בטח היה נוזל גם בתנאי חוסר משקל, והעט הצרפתי היה מתפרק בידיים)

תן לי מפתח ונטילים ב-5 שקלים ושעון לחץ פשוט בעוד 30 שקל. מספיק לי.

אני לא מבין,
מה, אין לכם את השעון לחץ מל.כ. שיש לו גם כפתור פריקה בילט אין?
http://www.lkltd.co.il/web/8888/nsf/ProLookup.taf?_function=details&_ID=130052&PF=13&did=3508&G=10299&lang=HE&SM=10299
מה זה כל הגישעפט הזה?

GodsFather
01-08-13, 22:53
הדבר הזה מוציא אויר יותר לאט ממני אחרי חמין של שבת. הוא מצוין למדידת הלחץ ולהוצאה קצרה מאד (למשל אחרי מילוי לא מבוקר או אם רוצים לגלגלים קטנים/דו"ג)

מה שדרור מדבר עליו וגם אני רק ב"הייטק" הם דרכים ואמצעים הרבה יותר מהירות להוצאת אויר.

asafk
01-08-13, 23:27
לדעתי האביזר הכני נוח להוצאה מבוקרת של לחץ אוויר הוא אקדח ניפוח עם מד לחץ. מהסוג שמתחבר על הונטיל. מחברים אותו ונותנים לאוויר לצאת (בחלק מהאקדחים יש שסתום חד כיווני שנותן לאוויר לצאת כשלא מחובר צינור, באחרים צריך ללחוץ על ה"הדק". פעם בחצי דקה מקפלים את הצינור ורואים מה הלחץ בשעון. זה מה שאני עושה בגלגלים קטנים. לגדולים.. יש מפתח ונטילים.

אבל שיטת הקוביות היא לא למצבים האלו, אלא למצב בו אין מד לחץ.
אגב מה שדרור כתב, ההבדל בג'יפים בין חם לקר הוא PSI בודדים. לא אסון. אבל בגלגלים 37 או 40 או 48... מורידים ל5 קוביות בצמיג קר, ועד ההפסקה הבאה זה נראה כמו 2 קוביות. ואז מורידים עוד, ואחרי ההפסקה הבאה זה כבר נראה כמו פנצ'ר.

אסף.

zviki
02-08-13, 01:31
לדעתי האביזר הכני נוח להוצאה מבוקרת של לחץ אוויר הוא אקדח ניפוח עם מד לחץ. מהסוג שמתחבר על הונטיל. מחברים אותו ונותנים לאוויר לצאת (בחלק מהאקדחים יש שסתום חד כיווני שנותן לאוויר לצאת כשלא מחובר צינור, באחרים צריך ללחוץ על ה"הדק". פעם בחצי דקה מקפלים את הצינור ורואים מה הלחץ בשעון. זה מה שאני עושה בגלגלים קטנים. לגדולים.. יש מפתח ונטילים.

אבל שיטת הקוביות היא לא למצבים האלו, אלא למצב בו אין מד לחץ.
אגב מה שדרור כתב, ההבדל בג'יפים בין חם לקר הוא PSI בודדים. לא אסון. אבל בגלגלים 37 או 40 או 48... מורידים ל5 קוביות בצמיג קר, ועד ההפסקה הבאה זה נראה כמו 2 קוביות. ואז מורידים עוד, ואחרי ההפסקה הבאה זה כבר נראה כמו פנצ'ר.

אסף.

במקום לקפל את הצינור ואם אין שסתום חד כיווני-אפשר להתקין עליו ברז כדורי [שליטה על הזרימה]. בניתי כמה כאלה עם מדי לחץ סקאלה רחבה [ליתר דיוק],נחטפו כמו לחמניות טריות.

ממליץ בחום על "מרכז הצנרת" רח' הרצל ת"א -יפו לרכישת,בניית אביזרי פנאומטיקה.

[אין לי כל קשר או אינטרס מסחרי עימם]

ד ו ר ו ן
02-08-13, 09:23
עם כל ההייטק הזה, אין נחנך את הדור הבא?

BlackStar
02-08-13, 19:14
כמה קיבלתה על הפרסומת הסמויה לצמיג .?

asafk
02-08-13, 19:59
כמה קיבלתה על הפרסומת הסמויה לצמיג .?
סמויה? איך אפשר להסתיר את הכיתוב הזה באדום?
)וברצינות רגע... אלו הצמיגים שיש לנמרוד על הג'יפ. אז זה מה שמצולם. בפעם הבאה נרכיב במיוחד צמיגים ללא כיתוב.. )

אסף.

drorbo
03-08-13, 17:55
גיליתי שבזמן מצוקה ללא מפתח ונטילים וללא אביזרים משוכללים אחרים,
הפינצטה של הלדרמן היא בדיוק במידה של המפתח ונטילים והלדרמן גם כך על המחזיק מפתחות כל הזמן.

ד ו ר ו ן
03-08-13, 22:32
גיליתי שבזמן מצוקה ללא מפתח ונטילים

מבחינתי השלב של הורדת האויר הוא הכניסה ל״מצב-טיול״, מה שאומר שכבר לא ממהרים לשום-מקום.
בטח לא בשביל שהאויר יירד מהר יותר.

בטח שלא לכנות מצב כזה ״מצוקה״,
איך התחלה של טיול יכולה להיחשב ״מצוקה״?

shragawexler
05-08-13, 15:07
הי, ה"פטנט" שלי הוא הורדת אויר לפי זמן. חישבתי שבלנדקרוזר שלי בתנאים רגילים, הורדה של 40 שניות תביא ללחץ 20PSI . אז ככה אני נוהג גם בשטח הכנתי לי טבלה שמגדירה את הלחץ אחרי הורדה של 20 שניות ועד 100 שניות. זה עובד.

raanan
05-08-13, 17:13
הי, ה"פטנט" שלי הוא הורדת אויר לפי זמן. חישבתי שבלנדקרוזר שלי בתנאים רגילים, הורדה של 40 שניות תביא ללחץ 20PSI . אז ככה אני נוהג גם בשטח הכנתי לי טבלה שמגדירה את הלחץ אחרי הורדה של 20 שניות ועד 100 שניות. זה עובד.

אחלה !
רק תבנה משוואה שלוקחת בחשבון את הפרמטרים הבאים :
מהירות ומרחק נסיעה שעברת לפני כן
טמפ' חיצונית
הערכת משקל כולל

אגב, זאת השיטה הקלאסית שהרוב נוקטים לפני עידן המפחיתים ושאר העזרים.

רענן

Bernard
05-08-13, 18:07
על מה אני מדבר?

זוכר את האגדה האורבנית (שאולי נכונה, מי יודע) על בעיית הכתיבה בעט כדורי בתנאי חוסר משקל בחלל, שהביאה לפיתוח עט החלל המפורסם על ידי נאס"א בעלות של מיליוני דולרים?
ואיך הרוסים פתרו את הבעיה הזו?... לקחו עיפרון פשוט! כזה מעץ, וחסל.

אז לטעמי האישי, לצורך העניין שעון הלחץ המרשים הזה מקביל בעיני לעט החלל האמריקני. (וטוב שהאנגלים והצרפתים לא ניסו גם לפתח משהו דומה, כי העט הבריטי בטח היה נוזל גם בתנאי חוסר משקל, והעט הצרפתי היה מתפרק בידיים)

תן לי מפתח ונטילים ב-5 שקלים ושעון לחץ פשוט בעוד 30 שקל. מספיק לי.

גדול.
הרסת אותי, עם האנגלים...:D
כמה שאתה צודק.

קונסטון
14-06-14, 21:55
אם מישהו חישב והגיע לתוצאה של לחץ אוויר לצמיגי BF 235.85.16 AT לדיפדנר 110 ללא מטען וללא הרבה נוסעים ולנסיעה על הכביש בינעירוני ועירוני
כ הגעתי ל 42 (כשהצמיג קר) ועדיין נראה לי "שטוח" (שיטת הקוביות) בעוד שצמיגים הישנים (סוג אחר הייתי נוסע ע0 36 PSI)

amir_shai
25-04-19, 11:59
עצה מעניינת שראיתי בסרטון הזה לגבי לחץ אוויר נכון:
https://youtu.be/gGkU--1BI9k?t=121

אומרת שמדידת גובה הצמיג בחלקו התחתון (מהחישוק לקרקע) צריכה להיות 90% מהגובה בחלקו העליון. הגיוני?

ד ו ר ו ן
25-04-19, 17:59
עצה מעניינת שראיתי בסרטון הזה לגבי לחץ אוויר נכון:אומרת שמדידת גובה הצמיג בחלקו התחתון (מהחישוק לקרקע) צריכה להיות 90% מהגובה בחלקו העליון. הגיוני?
קח כדוגמא סותרת את טויו.
צמיג עם דופן מאד קשיחה שצריך להוריד הרבה יוצר מצמיג מקביל בשביל אותה בטן.

נדב42
25-04-19, 18:00
ומה סותר בזה ?

ד ו ר ו ן
25-04-19, 18:02
ומה סותר בזה ?

שבשביל אותה בטן אתה נוסע בלחצים שונים מאד.

איל מ
25-04-19, 19:13
אבל עם טויו, בשביל אותו משקל אתה גם נוסע בלחצים נמוכים יותר....
אם חוק ה"ארבע שוקולדות" תופס, אין שום סיבה ש"חוק ה90%" לא יתפוס.

ד ו ר ו ן
25-04-19, 23:15
אבל עם טויו, בשביל אותו משקל אתה גם נוסע בלחצים נמוכים יותר....
אם חוק ה"ארבע שוקולדות" תופס, אין שום סיבה ש"חוק ה90%" לא יתפוס.
זה לא אותה ההקבלה ממש.
וגם לארבע שוקלדות צריך להתייחס עם הגיון.

האויר משמש כמדיום נושא בעומס.
הדופן אמנם פחות גמישה, ואז יש לך אשליה שאפשר להוריד עוד, אבל זה אילוץ, לא יתרון.

ללא לחץ אויר בפנים, הדופן נושאת בעומס גובה יותר מצמיג במידה זהה עם נפח אויר גדול יותר.

הורדת יותר אויר כדי לקבל את הבטן, מיועדת כדי לקבל שיכוך, אחיזה (וציפה אם מדובר על חול), במגבלות לחץ אויר מתאים לנשיאת המשקל.. לא ההיפך.

אתה עדין צריך את האויר בתוך הצמיג.

-->