צפייה בגרסה מלאה : מד חום מנוע
לאחר ששאלתי שני חברים עם דיסקו 98 EDC, רציתי לוודא אם אצלי המצב תקין.
דיסקו 97 EDC
בטמפרטורת עבודה מד החום עומד בדיוק במרכז (בניגוד לחבריי שם הוא עומד על קצת פחות מהאמצע)
המנוע לא מתחמם כלל גם בעבודה מאומצת ביום שרב.
כשקניתי את הרכב, כחלק מיישור הקו הרדיאטור נשלח לניקוי (עברו 30000 ק"מ מאז), מד החום גם אז עמד באמצע.
לאחר כמה שבועות הלך ראש מנוע בעקבות צינור קרוע, הראש שופץ (הרכב נוסע מצויין) והוחלף טרמוסטט.
יש לציין שכשמפעילים מזגן (והמאווררים שלו עובדים) בסיבובי סרק הטמפרטורה קצת יורדת מתחת לאמצע.
האם זה תקין ?
אם לא, מה צריך לבדוק ?
שוב, הרכב לא מתחמם, גם בעבודה מאומצת, ונוסע מצויין.
ירון
ירון היקר, תאמין לי אין לך מושג האם המנוע שלך מתחמם או לא...
על פי הסיפור שלך אתה מפחד מהתחממות המנוע ואף שילמת על כך מחיר יקר.
למה לקחת סיכונים נוספים? כן באמצע... לא באמצע.... אתה כבר יודע מה שווה מד החום בדיסקו.
- ההשקעה הטובה ביותר שאתה יכול לעשות במצבך לדעתי, היא רכישה והתקנה של מד חום דיגיטלי+זמזם.וכערך מוסף לשעון, אשר אמור להציל לך את הראש הבא...(במקרה הטוב) אתה מקבל מערכת שמגלה לך תקלות בהתפתחותם: אני מדבר על רדיאטור שנסתם בחלקו ואתה מזהה את המגמה הזו בהתפתחותה, פאן-קלאצ' בסוף הדרך, מאוררי מזגן לא תקינים, טרמוסטט תקול, משאבת מים בסוף דרכה..
הכל מכל ניתן לאבחון ע"י אימוץ השעון הזה, והרבה לפני הקטסטרופה.
עוד משהו מעניין זה ללמוד מתי בעצם המנוע שלך מתחמם/מתאמץ? וממה להיזהר?
לדוגמא: נסיעה בLow- אפילו עם 2 מזגנים+ ציוד כבד בזחילה וכו, אינה מאמצת את המנוע (מעלה טמפרטורה) אפילו לא קרוב למה שמסוגלת לעשות עליה מתונה מאד אך ארוכה ב-70 קמ"ש High על הכביש... אני כבר לא מדבר על השפעת "הרגל הכבדה" בשילוב עליה מכובדת בעומס מלא...
הרי מדובר ברכב עם מקדם גרר של לבנה, במשקל 3 טון, עם מנוע של מכסחת דשא.
במחיר של יהלום...עזור לו לעזור לך :D
נסה ותהנה.
יואב
יואב אני מסכים איתך במאה אחוז.
בדיוק היום שוחחתי עם בעל מקצוע (ובעל דיסקו) שאמר לי את אותם הדברים פחות או יותר, אני חייב להודות שלא חשבתי על האפשרות לדעת מתי הרכב באמת מתחמם כמו שכתבת.
נראה לי שזה יהיה הכיוון (מד חום דיגיטלי עם זמזם) - עכשיו צריך להתחיל לחסוך למשהו חדש :D
תודה
ירון
מי מכיר ?
http://www.hewittindustries.com/multi.htm
bartaldn
האביזר שצרפת מודד את חום המים ברדיאטור,זה לא פתרון טוב ,אני מאמין ואצלי מותקן הפתרון שכתב עליו יואב אלון ,מד חום שיושב על ראש המנוע ,בלי משחקים אם המנוע מתחמם אתה מקבל התראה ,לי הוא כבר הציל את המנוע ,כתוצאה מסדק קטן בצינור מים
אגב לא נעים להודות אבל אני מהפראיירים ששילמו ,,,,,,,,,,,,,,,,,,, :D
אבל אפשר לקנות את הבקר חום דיגיטלי הזה בסד"ג של 200 ש"ח
מנורז
מיכשור ובקרה לתעשיה
רח המצודה 24 אזור
5593399 03
איש קשר:
משה מנסור
717313 057
הבקר -
חברת LAE דגם LTW12T1RD
הרגש - PTC (טרמיסטור, משנה את ההתנגדות כתוצאה משינוי טממפרטורה)
הקרדיט לפרסום הזה מגיע לאילן המאירי
התקנתי לפני כיומיים אחד כזה בדיסקו ( דיזל 98 ) , אל תשכחו שהעבודה היא ממש לא פשוטה , צריך לכייל את כל העסק בשביל שיעבוד ויתן אינפורמציה נכונה.
יעקב
אריה/אילן - תודה על האינפורמציה
יעקוב - מה נדרש בכדי לכייל את הבקר ?
חנן-ג'יפולוג
29-05-05, 13:21
הוראות התקנה וקינפוג של הבקר:
http://www.evikon.ee/Pdf/LAE/UM_EN_LTW12.pdf
ירון - אצלי ברכב יורמי השתמש באקדח לייזר מסוג מסויים אשר נתן את הטמפרטורה המדוייקת של ראש המנוע וכך כייל את כל העסק.
בהצלחה , יעקב.
צריך גם לרכוש צג דיגטלי לא ?
הערות לסדר-
חיישן ומחוון CHT (טמפרטורת ראש מנוע) הם לא דבר חדש או חדשני- זה קיים בהמון כלים (החל במכוניות ספורט, דרך טנקים וכלה בכל מטוס שטס באוויר, כמעט) כבר הרבה מאוד שנים. וזה רעיון מצויין- אבל אין מה לעשות מהסידור הדיגיטלי איזה פטנט היסטרי.
(והנה משהו מה"דור הישן" )
http://www.aircraftspruce.com/catalog/inpages/mitchcht.php
במקרה שלך, ירון, כשיתפוצץ צינור, לא מחוון טמפ' נוזל קירור ולא מחוון טמפ' ראש יתריעו על עליית הטמפ' בזמן. המקרה היחיד שבו עליית הטמפ' היא הדרגתית הוא מקרה של ספיקת קירור לא מספקת- משאבת מים בלויה, רצועת אביזרים קרועה, רדיאטור סתום, דליפת נוזל קירור (לא צינור מפוצץ אלא דליפה קלה יותר) וכו'.
אסף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.