צפייה בגרסה מלאה : קפיצים ל- CJ5
במסגרת השיפוץ הכללי, הגיע הזמן לחשוב איזה קפיצים לשים.
יש לי CJ5 מהדגם של ה- 6 צילינדרים.
מה אורך הקפיצים המומלץ?
הקפיצים הקיימים הם במפתח של 104 ס"מ קדמי ו- 108 ס"מ אחורי (במצב סטטי אחרי שהוסרו מהג'יפ).
המפתח של התושבות הוא 2 ס"מ ארוך יותר. כלומר - 106 קדמי, 110 אחורי.
אני פתוח גם לשינוי במיקום תושבות הקפיצים...
מה המטרה? שיפוץ למצב אורגינלי? ג'יפ טיולים יעיל ונוח? מפלץ עבירות?
אסף.
ג'יפ טיולים עם מהלך מתלים ארוך (כל עוד זה חוקי), אבל שיהיה סביר גם לנסיעה בכביש.
אני מציע, שאם זה אפשרי, תשתמש בדיוק במה שיש בCJ8 או בCJ6 סטנדרטי. מהלך מצויין, אבל לא גבוה מדי. גבוה מדי, בג'יפ קצרצר כמו שלך- זה מסוכן.
אסף.
אולי זה המקום לציין גם שאני מחליף לצירים רחבים של סופה.
אגב, מה לגבי שאקלים?
הבנתי ששאקלים של סופה ארוכים יותר בכ- 2 ס"מ משאקלים של CJ (ואסור גם להשתמש בארוכים יותר). עד כמה החלפת השאקלים תשפר לי את מהלך המתלה?
לצירים רחבים של סופה אתה כנראה לא מחליף- הביצה הקדמית לא במקום. קח הכל מCJ8. כולל שאקלים מקוריים.
אסף.
צודק 100%.
הצירים שלי הם הצירים שסמו מוכר מהימ"חים.
אוקיי, אז צריך להגיע להחלטה:
קפיצים חדשים אצל ינוביץ' - 650 ש"ח כל אחד.
קפיצים אצל סמו - 100 ש"ח כל אחד.
הקפיצים אצל סמו מיועדים לרכב ממוגן ולא ממש מתאימים לג'יפ שטח מן היישוב.
1. האם הקפיצים אצל סמו הם בכלל קפיצים של סיקס?
2. אם כן, האם ניתן לקחת את הקפיצים של סמו, להוריד מהם את כל הבלאגן שהוסיפו להם ולהשתמש בהם כקפיצים רגילים?
אני הייתי הולך על הקפיצים מסמו ב100 שקל לחתיכה. אבל לפני זה בודק מה ההבדל בינהם לבין הקפיצים הנוכחיים שלך, ככה:
א. רוחב העיניים - אמור להיות זהה, וזה הדבר שחשוב מבחינת ההרכבה.
ב. אורך המאיה - העלה הראשי. יכול להיות שמה שסמו מוכר ארוך יותר - זה טוב. אם יש הבדל של יותר מס"מ ספורים (אני לא חושב שיהיה) תכתוב כאן מה ההבדל.
ג. מספר ועובי העלים. הקפיץ המחוזק של סמו מן הסתם כולל עלים רבים יותר, אבל יתכן שיש הבדלים בעובי גם.
אתה צודק לחלוטין בהנחה שלך שהורדת עלה או יותר מורידה מקבוע הקפיץ, הקשר ישיר למיטב זכרוני. במקרה האידיאלי, הקפיץ מסמו גם ארוך יותר, מה שייתן לך גם הגבהה מסוימת כשתרכיב אותו על הג'יפ שלך - המרחק בין העיניים זהה, לכן הקשת תגדל (יתכן שיהיה צורך בשאקל ארוך יותר).
בקיצור - תמדוד תכתוב כאן את כל הפרמטרים שהזכרתי - רוחב, אורך עלה ראשי מעין לעין, עובי עלים ומספר עלים, וגם תמונה של כל קפיץ, גם הנוכחיים וגם החדשים, ואסף ואני נעזור לך לקבוע כמה עלים כדאי להוריד.
400 ש"ח זה לא הרבה כסף, שווה בהחלט לסכן אותו, זה זול פי 5-6 מכל אלטרנטיבה אחרת, וזה יכול לצאת נהדר.
יש אופציה נוספת - ראנצ'ו משומשים (כמעט חדשים). לא ראיתי אותם, אבל הבנתי שבכל קפיץ יש סדר גודל של 4 עלים, והם עבים יותר מהעלים הסטנדרטיים...
יתרונות? חסרונות?
הראנצ'ו קפיצים מצויינים (אם זה אכן הסט 2.5" אן משהו כזה שהיה נפוץ למדי בארץ). הבעיה העיקרית איתם- כשהם יישברו (וזה יקרה), תצטרך להחליף זוג קפיצים לפחות (כי לא תוכל למצוא חדשים).
הורדת עלים מקפיץ שהוא חבילה גדולה של עלים מקצרת את חיי הקפיץ כולו. עדיין זה עשוי להיות משתלם יותר מקפיצים חדשים.
בדוק גם ב"מתלם"- לגבי קפיצים חדשים ומשומשים.
אסף.
כשאתה אומר - "אם הם יישברו (וזה יקרה)" אתה מתכוון שהם נוטים להישבר יותר מאחרים?
אני מעריך שלסמו יש גם קפיצים חדשים , רק תתעקש על זה ותקבל .(אולי אפילו ב 150 לאחד) חוץ מזה שיש לו גם רכבים רגילים ולא רק ממוגנים .
לא. אני מתכוון שכל קפיץ עלים נשבר בסוף (או שוקע מעבר יכולת תיקון)
אסף.
מסגרת תקציב נועדה שיפרצו אותה (ככה זה עובד אצלי).
שלום לכולם :lol:
גם אני חושב שאני צריך להחליף את הקפיצים שלי(בגלל שהם כבר בימקום להיות כמו בננה הם ישרים כמעט )
בקיצור,איפה יושב הסמו הזה?
איך אני מגיע אליו?
האים חוץ מהכסף שעולה לי הקפיץ אני צריך לישלוח אותו לשיפוץ או משהו כזה ?
(מצטער על הבורות :wink: )
אלעד CJ6 שנת 65 מנוע הוריקן 2.2 ליטר 8)
יש אופציה נוספת - ראנצ'ו משומשים (כמעט חדשים). לא ראיתי אותם, אבל הבנתי שבכל קפיץ יש סדר גודל של 4 עלים, והם עבים יותר מהעלים הסטנדרטיים...
יתרונות? חסרונות?
הקיט של ראנצ'ו שמותקן על רכב של חבר מגיע בלי קונטרה שמקיפה את העין האחורית, זו שמחוברת לשילדה.
בנוסף,
העלה קונטרה לא תומך בכל האורך של המאיה ומסתיים כ7-8ס"מ לפני החיבור של המאיה לשילדה\שאקל ואחרי 3 שנים של שימוש על CJ7 פתוח\גג פיבר ובלי מטען שנוסע רוב חייו רגוע ובכביש יש כיפוף של המאיה בדיוק בנק' שהקונטרה מסתיים,נכון, הקיט בהחלט נוח ועם מהלך יפה מאד אבל התעייף מעבר לסביר אחרי 3 שנים של שימוש סביר מינוס,גם ירד בגובה וגם עיוות של המאיה בקצוות בנק' שהקונטרה לא תומך.
אם המאיה נשברת בקפיץ הזה הוא בבעיה,אין את החיבור האחורי שישמש כרדיוס והסרן פשוט מטייל.
אם הסט ראנצ'ו שאתה מדבר עליו בנוי גם הוא בצורה הזו קח בחשבון את המינוסים האלו.
למרות כל מה שנאמר כאן, אני מאמין ששיפוץ יסודי עושים פעם אחת בלבד. ויסודי- אומר יסודי, כולל להרכיב סט קפיצים חדשים. זה לא מאוד יקר, יחסית לשיפוץ כולו, ולדעתי הצנועה- קפיצים חדשים שווים את הכסף שלהם, אם אתה יודע מה אתה רוצה. סט חדש יחזיק יותר זמן מסט משומש, סט חדש- אתה יודע בדיוק מה יש לך מתחת לג'יפ, ואתה יכול לעשות שיתאים בדיוק לצרכים שלך (רוצה ביצועים של CJ8, אבל במשקל של CJ5? זה אפשרי, אם יודעים לבקש). בקיצור, שקול ברצינות ביקור ב"מתלם".
אסף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.