התחברות

צפייה בגרסה מלאה : אלטרנטור במוסו לא טוען



ישראל 1
15-08-13, 18:36
שלום לכולם, האלטרנטור במוסו שלי שאני מדליק מזגן ו/או אורות לא נותן מספיק טעינה ,ובלי הנ"ל טוען טוב, חשמלאי רכב אחד אמר שזה קשור לטורים שיורדים עם הנ"ל ושהלכתי למוסך שיכוונו לי עם המחשב, אמרו שאין קשר כי אלטרנטור תקין צריך לטעון בכל מצב , וצריך שיפוץ אלטרנטור , האם מישהו יודע האם זה נכון ?או פיתרון אחר לבעיה ?
נ.ב מצבר תקין,ובדקתי נסיעה בלי מזגן והוא מתניע אח"כ רגיל , ולא נגעתי אף פעם בטורים ככה היה תמיד ופתאום צצה הבעיה

תודה לעוזרים

חנן-ג'יפולוג
15-08-13, 20:57
רכבים רבים נוסעים ללא כל בעיה למרות שבסרק הטעינה לא נותנת מספיק אמפראז' שיכסה מזגן ואורות בו זמנית. הם מגיעים כך מהיצרן כחדשים וזה עובד בסדר כי בסה"כ הנסועה שכולל גם נסיעה בפקקים וגם נסיעה רגילה מאזן האנרגיה חיובי.
לכן, אני לא מסכים עם האמירה שהאלט' חייב לספק טעינה מלאה גם בסרק ובעומס חשמלי מלא.
זה לא מצב אידאלי אבל זה קיים וזה עובד.
עם זאת, אם אתה מגיע בנסועה נורמלית למצב שבו אתה לא יכול להתניע אז יש בעיה אמיתית וצריך לבדוק למה.

הכי חשוב:,לא נתת שום נתון מספרי, מפורט, מתח, זרם, סל"ד וכו' שניתן להבין ממנו מה קורה אצלך.

asafk
15-08-13, 21:48
יתרה מזאת.. רוב האלטרנטורים נותנים בערך מחצית מההספק המירבי שלהם בסרק. אפשר לראות בגרפים שהיצרנים מפרסמים.

אסף.

boaz avrahami
15-08-13, 22:35
לדעתי יש גם אפשרות של קיבולת נמוכה מדי של המצבר ואז שולי ההתרוקנות שלו נמוכים מדי בכדי לפצות על הנסיעות בסלד נמוך.

בקיצור, מה נתוני המצבר?

ישראל 1
16-08-13, 13:16
ראשית תודה על התגובות, אם אני מבין נכון , נתוני המצבר הם מצבר 95 , 12v,
טעינה בלי מזגן וכו׳ נותן 12, עם מזגן לא זוכר.

הטורים נמצאים על 0.6 בלי מזגן ויורד ל 0.45-0.5 עם מזגן , ( מכוון ע״י המחשב, לטענת המוסך אי אפשר אחרת כי זה יצור בעיות , בעבר הגביהו לי את הטורים וזה הרס את היוניט מצהרת )
וכן בנסיעה בעיר לפעמים מגיע למצב שלא מניע שאני נוסע עם מזגן , אבל מחוץ לעיר אין את הבעיה הזו.

בוזי
17-08-13, 15:18
תחליף מוסך.

ישראל 1
18-08-13, 11:32
מה הכוונה שלך , האם אתה חושב שאפשר כן להוסיף טורים? או שצריך הבחנה אחרת , אם תוכל לפרט את כוונתך יותר בבקשה

חנן-ג'יפולוג
18-08-13, 11:37
יש בנתונים שהבאת כמה פרטים שהם לא סבירים, אם כי אני מסתייג שאני לא מכיר את הרכב המדובר.
600 סל"ד בסרק הם לא ממש סבירים. בוודאי לא סביר שכשהמזגן מופעל אין אלמנט שמחזיר את הסל"ד לערך הנורמלי לפחות, אם לא מרים אותו אל מעל לסטנדרט.
אם האלטרנטור טוען בצורה תקינה בסל"ד סרק סביר, 800-900 סל"ד, מה שנשאר לך זה לדאוג לסל"ד תקין ואם המוסך הזה לא יודע לעשות את זה אז תעבור הלאה.

450 סל"ד סרק בעבודה עם מזגן הם בשום פנים ואופן לא סל"ד הגיוני.

ב2000 סל"ד ומצבר מלא אתה מקבל 13.8-14.4 וולט על המצבר? זה תנאי בסיסי בשביל להתחיל לחשוב על בעיות אחרות מלבד האלטרנטור. אם אין לך את זה אז האלטרנטור או חיבוריו לא תקינים.

boaz avrahami
18-08-13, 11:38
אני לא רוצה להיכנס יותר מדי לתחום הטכני כי אני לא מומחה אבל טעינה תקינה היא 13.7.
אתה מתאר טעינה של 12v בסרק.

עכשיו השאלה אם הסרק שלך נכון או נמוך מדי.
אם הסרק נכון אני מניח שהבעיה באלטרנטור

עוד משהו מציק לי.
מה הקשר בין גובה הסל״ד לקלקול חיישן מצערת?

boazgutman
18-08-13, 12:04
שלום.
להוסיף לנאמר פה, ואני לא מומחה באלטרנטורים, אבל מבין דבר או שניים בחשמל....
כאשר האלטרנטור עובד באופן תקין, וזה אומר במסגרת הסל"ד המתאים לו (450 סל"ד נשמע לי חורג בצד התחתון מכל מפרט שאי פעם ראיתי וגם יביא את המנוע לסף התדר העצמי שלו..)
אבל נניח שהאלטרנטור עובד בסלדים שבמפרט שלו, המתח שלו צריך לנוע בין 13 ל 14 V בערך, לא יותר ולא פחות...אם הוא מראה 12V זה לא תקין כי הוא בעצם לא טוען את המצבר.... הכי פשוט זה לתקוע פלוק לשקע של המצית ומדוד...

הזרם שמייצר האלטרנטור משתנה כתלות בסל"ד... עולה ככל שהסלד עולה (בדרך כלל לינארי בתחום העבודה הנומינאלי ונופל בקצוה התחומים)
כלומר אם האלטרנטור מספק 12V זאת כבר בעיה.... ואז ברור שהוא לא טוען מספיק את המצבר שהוא אצלך בעל קיבולת גדולה יחסית מה שאומר שניתן לטעון אותו בזרם יחסית גדול, אבל תמיד המתח צריך להיות בתחום 13 - 14. בדקתי באוטו שלי שמחובר לו מדיד זרם קבוע על קו המצית ולאורך כל הנסיעה - סרק או גז מלא, המתח נע בין 13.7 ל 14 V. וזה תקין....

לגבי האלטרנטור... קל לבדוק מול מפרט היצרן האם הוא תקין או לא... תבדוק התנגדות בין שתי הקצוות שלו, (באום) אם זה לא לפי המפרט של האלטרנטור (יותר קל לבדוק מול רכב נוסף מאותו הסוג שהאלטרנטור בו תקין כי אז אין צורך לנתק את האלטרנטור לצורך הבדיקה ) אז הסלילים התחממו וכנראה יש זליגה... מה שיוריד את המתח והזרם ויגרום לו להתחמם - ואז צריך ללפף מחדש.

בקיצור .... לדעתי אלטרנטור...
נקודה נוספת... תחבר מד מתח בטור למצבר (זה פשוט יחסית) ותבדוק כמה מתח מייצר האלטרנטור... כנראה שלא מספיק....
עוד אופציה - לחבר OBID ולראות במחשב את אחוזי צריכת החשמל מהמחשב (נמדד במחשב של האוטו - מופיע (אצלי) באחוזים) בסר"ק עם מזגן ואורות

ישראל 1
18-08-13, 12:30
בועז אברהמי , אין לי מושג מה הקשר בין סל״ד לחיישן מצערת , אבל אני יודע שהרמתי את הטורים( דרך הכבל גז , לא עם מחשב מחובר) מה שקרה זה שהרוורס לא נכנס , היה לכל המוסכים קשה להבין מה זה אמרו כנראה גיר , רק המוסך הזה ברגע שראה מיד ניתק את החיבור לחיישן ונכנס רוורס , ואז החלפתי חיישן , לטענתו טורים לא נכונים עושים את זה ואז כיוון לי אותם והבעיה לא חזרה .
ולכן אני מפחד להגביה טורים, לחבר שלי יש גם מוסו מאותו שנתון ואצלו הטורים כמו אצלי ואין לו את בעיית הטעינה , לכן אנני יודע מה לעשות , רוב העצות שנתנו למעלה כנראה נכונות השאלה היא אם הבעייה עם החיישן לא תחזור אם אשנה את הטורים.

נ.ב נעשתה לאחר מכן בדיקה שהרמנו קצת את הטורים( 0.8 )אצל חברי במוסו, וגם אצלו לא נכנס רוורס עד שהחזרנו למצב הנ״ל

חנן-ג'יפולוג
18-08-13, 14:07
אני לא חושב שהחיישן שלך התקלקל. מה שכנראה קרה זה שכיוון הטורים הידני גרם לחיישן לתת נתון מתח גבוה ממה שהמחשב ציפה לראות בסרק ולכן הוא מנע את כניסת הרוורס. סביר להניח שאם היית מחזיר את כיוון המצערת למקומו בלי הלחליף את החיישן בעיית הרוורס היתה נפתרת, בדיוק כמו שקרה אצל חברך.
יתכן מאוד שהחורים של חיישן הTPS הם מוארכים ולאחר הכיוון הידני אתה צריך לכוון מחדש את חיישן הTPS כך שיתן למחשב את המתח המצופה. אפשרות נוספת היא שלאחר הכיוון הידני אתה אמור ל"למד" את המחשב שהמתח העדכני שהוא מקבל מהחיישן זה מצב הסרק החדש.

ישראל 1
18-08-13, 14:27
אפשרות נוספת היא שלאחר הכיוון הידני אתה אמור ל"למד" את המחשב שהמתח העדכני שהוא מקבל מהחיישן זה מצב הסרק החדש.[/QUOTE]
איך מלמדים?
ועוד דבר שאנני מבין למה אצל חברי באותו סל"ד כן טוען?
ונכון גם אני חשבתי שאם הייתי מוריד את הטורים חזרה היה מסתדר אבל זה לאחר שהחלפתי כבר ....
המוסך אמר לי שהוא יכול להרים את הטורים אבל לא לוקח אחריות על בעיות שיכולות להיווצר מכך , כנראה כנ"ל, האם להוסיף בכל מקרה?
מישהו כתב לי בפרטי שלפעמים יש מפל מתח על החוט זרם הראשי בין האלטרנטור והמצבר ואז המצבר טוען פחות אעפ"י שהאלטרנטור תקין
לדעתך האם כדאי לבדוק את זה? או שהכל בכיוון הטורים?

חנן-ג'יפולוג
18-08-13, 14:34
כתבתי שאני לא מכיר את הרכב שלך ומכאן גם את לא את מחשב האבחון שרלוונטי לך ולכן לא אסתכן בניחוש דרך הלימוד אצלך.
האם החורים בTPS מוארכים? אם כן, כנראה שניתן וצריך לכוון אותו לאחר כיוון הסל"ד הידני.
אם בדיקת המתח על האלטרנטור עצמו שונה מהותית מבדיקת מתח על המצבר אז באמת יש נפילת מתח על הקווים.
לא ענית לגבי מצב הטעינה ב2000 סל"ד וכן ב800-900 סל"ד על מנת שנבין אם האלט' בסדר. אם האלטרנטור לא בסדר גם בסל"דים הנ"ל אז אין מה להתעסק בכיוון הסל"ד בתור התחלה.

ישראל 1
18-08-13, 14:45
לא זוכר את המספרים אבל הטעינה עולה גם עם מזגן ואורות ,אם זה לא מספיק אני אבדוק את המספרים בדיוק (אין לי ציוד בדיקה ,צריך לבקש ממישהו שיעשה לי זאת)
מה שכן אני יודע שמחוץ לעיר כאשר אני נוסע עם מזגן ואורות אין לי בעיה שלא מניע אח"כ

חנן-ג'יפולוג
18-08-13, 14:54
המספרים חשובים מאוד כי אם הטעינה עולה בסל"ד ביניים למשל ל13 וולט אז יש בעייה באטלרנטור וצריך לטפל בו כצעד ראשון.

ישראל 1
18-08-13, 15:08
כמה זה סל"ד ביניים?

בוזי
19-08-13, 00:28
יש בספרייה פה באתר את ספר המוסך של המוסו.
הורד אותו ובדוק מה צריך להיות סלד סרק בדגם שלך (דיזל 2.9 עם גיר BTRA אם יש לך כפתור power).
אח״כ תבדוק מהי מהירות המנוע האמיתית, לא ע״י מד הסל״ד, שבעצמו ניזון מהאלטרנטור.
בסוף תמדוד מתחים בסרק ללא עומס, עם עומס של אורות ומזגן ובמהירות שיוט, נניח 2000-2500 סל״ד.
חפש זליגת חשמל כשהמנוע כבוי.
הנתונים האלו יתנו לך את התשובה.
בהצלחה. *

ישראל 1
19-08-13, 11:22
תודה רבה

-->