צפייה בגרסה מלאה : איתור בעיה באלטרנטור מקולקל.
six 4 life
23-08-13, 00:19
אהלן.
האלטרנטור פרש לגמלאות.
מעוניין לאתר מי מהחלקים הוא הסורר, להזמין ולתקן לבד.
יש דרך לבדוק חלק חלק באופן ידני באמצעים ביתיים?
תודה.
http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=1150-jeepolog-archive
בברכה,טושי
אולי תתאר את התקלה?
מה עושה-מה לא עושה-נתתה +לF?
אין שם יותר מדי, יש מברשות ויש DIODE PACK
DVM יש לך, הגיע הזמן להוציא מהנפטלין.
six 4 life
23-08-13, 10:15
הבעיה בגדול שאין טעינה בכלל.
בדקתי + שמגיע אל האלט', תקין.
בדקתי מתח על המצבר - אין טעינה.
בדקתי מתח על יציאת המתח מהאלט'- אין טעינה.
הרכבתי אחד אחר מקורי (שלי דלקו רמי 105 אמפר של alternator boss)- יש טעינה.
עם הרב מודד אין בעיה לעבוד, רוצה לדעת איזו בדיקה לעשות לכל חלק איתו ומה התוצאות הרצויות.
בכתבה שטושי צרף יש פירוט לא רע לזה, במידה והערכים שאמורים לצאת הם אוניברסלים ולא ספציפיים לאלטרנטור שמופיע בכתבה.
six 4 life
23-08-13, 19:26
עדכון
היום פתחתי את האלט'.
כל החלקים לחוצים-מולחמים אחד לשני, ואף אחד מהם לא דומה לחלקים של האלט' בכתבה.
אם מישהו יוכל לכתוב לי מה כל אחד מהם ואיך בודקים אותו זה יעזור מאוד.
*עריכה:
את סליל הסטאטור בדקתי לפי הכתבה, ערך ההתנגדות בין שלושת הקטבים בהצלבות נותן פחות מ1, מה שע"פ הכתוב תקין.
את סליל הרוטור גם בדקתי לפי הכתבה, ערך ההתנגדות הוא 2.6, גם תקין לפי הכתבה.
את שאר החלקים לא מצליח לזהות - קבל לא מצאתי, את הדיודה אני לא מצליח לזהות כדיודה 3 רגלים (נראה שיש לה 5 או 6).
תודה.
הדיודה , או יותר נכון מערך הדיודות בתוך חצי הקשת הכסופה , שנועדה גם לקרר אותם ,
אתה רק רואה את הרגל שיוצאת למטה של כל דיודה , ולכן זה ניראה לך משהו עם נניח 5 רגליים ,
פשוט מדובר ב5 דיודות , תתיחס לכל אחת מהן לחוד , אצלי חלק היו שרופות.
תבדוק כל אחת מהן להתנגדות בשני הכיוונים.
הנה למקרה שדפוק:
http://www.ebay.com/itm/ALTERNATOR-Generator-Rectifier-Bridge-Diodes-GM-Delco-CS130D-AND-CS130-/261269180556
בנוסף , ביוטיוב יש הרבה חומר ...
http://www.youtube.com/watch?v=qhIYY8fJMAo
http://www.youtube.com/watch?v=19fTN89AYAk
http://www.youtube.com/results?search_query=alternator+delco+13 0+&oq=alternator+delco+130+&gs_l=youtube.3...34561.44765.0.45669.26. 20.2.4.4.0.190.2436.1j19.20.0...0.0...1a c.1.11.youtube.6RE9lgAOKP8
six 4 life
24-08-13, 00:01
או שהבדיקה שאני עושה לא נכונה או שכל הדיודות שרופות.
וולטמטר על ההתנגדות הכי נמוכה (200), נוגע בבסיס הקשת (החלק הכסוף עם הצלעות) ומקצר לראש כל דיודה, ואין כלום באף אחת מהן לאף כיוון.
מה אני מפספס?
יש מצב בהחלט שכולן שרופות ...
(בהנחה שהמולטימטר תקין )
six 4 life
24-08-13, 00:37
לגביי המולטימטר בדקתי איתו את הסטטור והרוטור והמספרים התאימו אז אני מנחש שהוא תקין ומתאים.
מקריאה נוספת שעשיתי ברשת לרוב גשר הדיודות זה הדבר הראשון שהולך באלט' הזה כך ש... נעבוד על לאתר חלק (או קיט שיפוץ) במחיר סביר כי מחיפוש לא ארוך מדי העסק לא זול.
תסתכל בלינק ששלחתי לך בהודעה הקודמת , ניראה די דומה לשלך - סיכוי טוב שיש את מה שאתה מחפש באיבי ,
בנוסף , חלק מהמתקנים של אלטרנטורים יסכימו למכור לך , מן הסתם לא יהיה ממש זול ,
כי אתה פוגע להם בפרנסה :)
חנן-ג'יפולוג
24-08-13, 08:32
הפחמים גמורים.
בזמנו ששיפצתי את האלטרנטור בסיקס שלי, קניתי את כל החלקים הפנימיים שניתן להחליף, אצל גרינוולד בת"א, ונשאר לי עודף ממאה.
http://www.greenvald.co.il/
גם אני עשיתי את הבדיקות עפ"י הכתבה וחלקם יצאו תקינות, אבל במחיר של החלקים, כבר היה שווה להחליף הכל. אחרי שחרטתי את הרוטור לטיב פני שטח מתאים.
הם לא ממש בקטע של למכור ליחידים אבל הם בהחלט עושים את זה, קצת שכנוע וחיוך יעשו את העבודה.
six 4 life
24-08-13, 20:04
חנן הפחמים במצב חדש, ארוכים מאוד ועוד לא הגיעו אפילו לחור שמחזיק אותם בתוך המחסנית (נמצא בערך 1מ"מ מקצה פחם חדש).
לצורך העניין ולרקע, האלטרנטור הזה עשה בערך 2500-3000 ק"מ מקסימום, כל החלקים הנעים במצב חדש (מיסבים, רוטור, טבעות החלקה, פחמים וכו).
לגביי גרינוולד וספקי חלפים אחרים, יש לי מהיכן להשיג חלפים, אבל מחירים באיביי הם לרוב פרמטר למחיר בארץ ואם באיביי גשר הדיודות עולה בסביבות ה40$ עם משלוח כנראה שכאן יעלה +1.5 על המחיר הזה אחרי הנחות, מנסיון.
בנוסף על המחיר היותר זול, אין לחץ על האלטרנטור הזה (הוחלף בנתים באחר).
שאלת השאלות היא האם בדקתי את גשר הדיודות כראוי.
חנן-ג'יפולוג
25-08-13, 08:26
קשה הלתווכח עם מה שאתה טוען, אבל בתמונה זה נראה אחרת, במיוחד הפחם התחתון, שרואים אותו פחות טוב בתמונה:
איציק - 4X6ZH
25-08-13, 09:36
לא ניתן לבדוק את הדיודות עם אום מטר בזמן שהם מחוברות לגשר הדיודות
יש לך דיודות בקוטביות (+) ויש לך בקוטביות (-)
הם נראות אותו דבר ואחת מקצרת את השניה דרך הסליל
לבדיקה כזאת כאשר כל המעגל מורכב אתה צריך סקופ ולבצע את הבדיקה בזמן שהאלטרנטור עובד
וגם אז אתה תזהה כמה דידות פגועות יש לך אבל עדין אתה לא יודע מי זאת הדפוקה
לכן במקרה של זיהוי תקלת דיודות מקובל להחליף את כל הגשר
אשר לפחם .... הפחמים האלה גמורים ויש להחליף אותם
פחם תקין אורכו לפחות פי 3 ממה שיש בתמונה
הוא אומנם אולי נראה שיש מגע עם העוגן המסתובב . אבל בזמן סיבוב נוצר שם נתק בגלל שהקפיץ אינו מספיק חזק להצמיד את הפחם .
איציק
SIX4LIFE : לגבי הדיודות - כתבת "אין כלום באף אחת" במדידה ,
התכוונת להתנגדות אין סוף , או התנגדות אפס ?
ההנחה שלי הייתה התנגדות אינסוף ...
אגב אני דיברתי על מצב שבו מפרקים את הגשר דיודות מהאלטרנטור עצמו.
six 4 life
25-08-13, 20:51
כדי שנרד מעניין הפחמים כי כנראה התמונה הקודמת מטעה אולי כי הם בתוך המחסנית ובלי הקפיצים, מצ"ב תמונה להסיר ספק. כאמור, במצב חדש.
אמיר - בבדיקת התנגדות המספרים בוולטמטר יורדים עד למצב התחלה (הספרה 1 מופיעה בצד שמאל בצג בוולטמטר שלי).
אם מופיע אחד מצד שמאל במצב אומטר - התנגדות אינסוף.
אם זו ההתנגדות שלהן , מכל כיוון בבדיקה , וזה לכל הדיודות בגשר הדיודות, כאשר הגשר מפורק מהאלטרנטור ,
הוא בטוח דפוק.
לא מחייב,יכול להיות גם מצב של בורר על סקאלה נמוכה מדי...
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.