Saar
27-08-13, 22:06
הי,
כל בעלי ה XJ מכירים את הרדיאטור ודודי הפלסטיק (מי שעדיין לא מכיר, צפה פגיעה, בסוף זה מגיע...)
בפעם האחרונה שהתפוצץ לי הדוד, זה עלה לי בשיפוץ ראש מנוע.
למעו הדורות הבאים, אפרט כאן בקצרה את התהליך כפי שבוצע על ידי מאן דהו וללא כל אחריות כלפי מי מהקוראים (רב מה שכתוב כאן מומצא וללא קשר למציאות)
בספריית ג'יפולוג יש את ספר הטיפולים המלא לסופה, חלק גדול מהעבודה זהה (בכל זאת, מנוע דומה מאוד...)
לעבודה...
כלים דרושים:
כיד הדמיון הטובה, סט מפתחות אינצ'י ומילימטרי
סט בוקסות (כנ"ל)
מנוף כלשהו להרמת ראש המנוע (לא קל העסק הזה...)
דגש על בוקסות 15 מ"מ ומפתחות 18 מ"מ (אני לא זוכר למה המפתח דרוש, אבל צריך אותו, זה לא אינצ'י וזו לא מידה ממש סטנדרטית)
מפתח טורקס פנימי - קטן, לא זוכר את המידה המדוייקת
כלי לניתוק צינורות דלק.
ידית מומנט מ 30 עד 150 ניוטון מטר לפחות.
בוקסה 1/2 עמוקה 12 צלעות דרייב חצי - עם חור פנימי גדול יחסית (תצחקו,תצחקו, בסוף יוצרה בוקסה כזו באמצעים ביתיים - קשה מאוד למצוא משהו מתאים לבורגים של הראש המנוע)
עיקר העבודה יהיה פינוי המקום הנדרש, נתחיל...
יש לשמור את כל הברגים /חלקים במקומות מסומנים וברורים (קופסאות עם רישום מהיכן הגיע כל חלק) ולצלם הרבה במהלך העבודה.
1. פרק והוצא את המצבר
2. פרק צינור מים עליון ממשאבת המים ומהרדיאטור, נתק את צינורות רדיאטור החימום מהמשאבה/ראש.
http://www.jeepsallover.com/attachment.php?attachmentid=80&d=1377627241&stc=1
3. פרק את הפאן קלאץ והמאוורר - על מנת להגיע לאום שנמצא מתחת לפולי של המאוורר
4. שחרר והסר את רצועת המנוע - קל יותר אם מפרקים את המאוורר החשמלי.
5. פרק את גשר הקויילים (4 ברגי חצי) ונתק אותו מהרתמה, שים לב שישנה אבטחה לקונקטור.
6. פרק את המדחס והסט אותו לצד (להיכן שהיה המצבר). על מנת לפרקו יש צורך לפתוח את 4 הברגים שבחלקו העליון (ברגי חצי).
7. פרק את תושבת המדחס:
http://www.jeepsallover.com/attachment.php?attachmentid=98&d=1377627946&stc=1
יש לפרק את שני הברגים שנראים בתמונה+ בורג שמתחבר לבלוק בתחתית התושבת, אם אני זוכר נכון, ברגי 9/16.
פרק את הבורג שמחבר את תושבת המדחס לתושבת האלטרנטור, בוקסה 15 מ"מ בחלק האחורי/פנימי של התושבת ומפתח 15 מעל לפולי של האלטרנטור (מעט מתחת לציר המאוורר)
8. עדיין בצד הנוסע, פרק את חיישן הנקישות שנמצא מעט מעל מדיד השמן.
9. למדיד שמן המנוע יש בורג שמחבר אותו לבלוק, פרק אותו וסובב מעט את המדיד (על מנת שלא יפריע בהתקנת הראש)
עוברים לצד נהג...
המטרה שלנו היא להוציא את הראש עם סעפת היניקה והפליטה מורכבות עליו - קל יותר מאשר לפרק את הסעפות כאשר הראש במקומו.
http://www.jeepsallover.com/attachment.php?attachmentid=81&d=1377627251&stc=1
10. פתח את בית פילטר האויר, בחלקו התחתון ישנם 2 ברגים ואום, פתח אותם ושים בצד. נתק את בית הפילטר מצינורות הפלסטיק (נשם/PCV וסעפת יניקה) הסר את בית הפילטר ואחסן אותו :)
http://www.jeepsallover.com/attachment.php?attachmentid=83&d=1377627262&stc=1
11. נתק את שני הקונקטורים הימניים מהמחשב (בזהירות), המטרה שלנו היא לפנות את הצמה מדרכנו כך שלא תפריע לעבודה.
12. השתמש בכלי לניתוק צינורות דלק על מנת לנתק את הזנת המזרקים.
http://www.jeepsallover.com/attachment.php?attachmentid=94&d=1377627918&stc=1
13. נתק את החיישנים שנמצאים על ספעת הילניקה (TPS/מנוע צעדים וכו' - 4 בסה"כ)
14. נתק את צינורות הואקום המחוברים לסעפת - 3 בסה"כ.
15. נתק את חיבור קו הדלק מצד הסעפת - נראה במרכז התמונה:
http://www.jeepsallover.com/attachment.php?attachmentid=93&d=1377627319&stc=1
16. נתק והסר את כבלי המצערת, הסר את התושבת שלהם ממכסה השסתומים ומסעפת היניקה
17. הסר את תושבת "כונס האויר שמעל בית המצערת":
http://www.jeepsallover.com/attachment.php?attachmentid=88&d=1377627291&stc=1
18. נתק את הקונקטורים של המזרקים, שים לב לאבטחה של הקונקטורים, סביר שחלק מהאבטחות ישבר...:
19.
http://www.jeepsallover.com/attachment.php?attachmentid=89&d=1377627296&stc=1
18. בזהירות, הרם את "צינור" הפלסטיק של צמת המזרקים, שים לב, הוא מחובר ב 3 מקומות, השליפה היא ישר כלפי מעלה, בזהירות.
כל בעלי ה XJ מכירים את הרדיאטור ודודי הפלסטיק (מי שעדיין לא מכיר, צפה פגיעה, בסוף זה מגיע...)
בפעם האחרונה שהתפוצץ לי הדוד, זה עלה לי בשיפוץ ראש מנוע.
למעו הדורות הבאים, אפרט כאן בקצרה את התהליך כפי שבוצע על ידי מאן דהו וללא כל אחריות כלפי מי מהקוראים (רב מה שכתוב כאן מומצא וללא קשר למציאות)
בספריית ג'יפולוג יש את ספר הטיפולים המלא לסופה, חלק גדול מהעבודה זהה (בכל זאת, מנוע דומה מאוד...)
לעבודה...
כלים דרושים:
כיד הדמיון הטובה, סט מפתחות אינצ'י ומילימטרי
סט בוקסות (כנ"ל)
מנוף כלשהו להרמת ראש המנוע (לא קל העסק הזה...)
דגש על בוקסות 15 מ"מ ומפתחות 18 מ"מ (אני לא זוכר למה המפתח דרוש, אבל צריך אותו, זה לא אינצ'י וזו לא מידה ממש סטנדרטית)
מפתח טורקס פנימי - קטן, לא זוכר את המידה המדוייקת
כלי לניתוק צינורות דלק.
ידית מומנט מ 30 עד 150 ניוטון מטר לפחות.
בוקסה 1/2 עמוקה 12 צלעות דרייב חצי - עם חור פנימי גדול יחסית (תצחקו,תצחקו, בסוף יוצרה בוקסה כזו באמצעים ביתיים - קשה מאוד למצוא משהו מתאים לבורגים של הראש המנוע)
עיקר העבודה יהיה פינוי המקום הנדרש, נתחיל...
יש לשמור את כל הברגים /חלקים במקומות מסומנים וברורים (קופסאות עם רישום מהיכן הגיע כל חלק) ולצלם הרבה במהלך העבודה.
1. פרק והוצא את המצבר
2. פרק צינור מים עליון ממשאבת המים ומהרדיאטור, נתק את צינורות רדיאטור החימום מהמשאבה/ראש.
http://www.jeepsallover.com/attachment.php?attachmentid=80&d=1377627241&stc=1
3. פרק את הפאן קלאץ והמאוורר - על מנת להגיע לאום שנמצא מתחת לפולי של המאוורר
4. שחרר והסר את רצועת המנוע - קל יותר אם מפרקים את המאוורר החשמלי.
5. פרק את גשר הקויילים (4 ברגי חצי) ונתק אותו מהרתמה, שים לב שישנה אבטחה לקונקטור.
6. פרק את המדחס והסט אותו לצד (להיכן שהיה המצבר). על מנת לפרקו יש צורך לפתוח את 4 הברגים שבחלקו העליון (ברגי חצי).
7. פרק את תושבת המדחס:
http://www.jeepsallover.com/attachment.php?attachmentid=98&d=1377627946&stc=1
יש לפרק את שני הברגים שנראים בתמונה+ בורג שמתחבר לבלוק בתחתית התושבת, אם אני זוכר נכון, ברגי 9/16.
פרק את הבורג שמחבר את תושבת המדחס לתושבת האלטרנטור, בוקסה 15 מ"מ בחלק האחורי/פנימי של התושבת ומפתח 15 מעל לפולי של האלטרנטור (מעט מתחת לציר המאוורר)
8. עדיין בצד הנוסע, פרק את חיישן הנקישות שנמצא מעט מעל מדיד השמן.
9. למדיד שמן המנוע יש בורג שמחבר אותו לבלוק, פרק אותו וסובב מעט את המדיד (על מנת שלא יפריע בהתקנת הראש)
עוברים לצד נהג...
המטרה שלנו היא להוציא את הראש עם סעפת היניקה והפליטה מורכבות עליו - קל יותר מאשר לפרק את הסעפות כאשר הראש במקומו.
http://www.jeepsallover.com/attachment.php?attachmentid=81&d=1377627251&stc=1
10. פתח את בית פילטר האויר, בחלקו התחתון ישנם 2 ברגים ואום, פתח אותם ושים בצד. נתק את בית הפילטר מצינורות הפלסטיק (נשם/PCV וסעפת יניקה) הסר את בית הפילטר ואחסן אותו :)
http://www.jeepsallover.com/attachment.php?attachmentid=83&d=1377627262&stc=1
11. נתק את שני הקונקטורים הימניים מהמחשב (בזהירות), המטרה שלנו היא לפנות את הצמה מדרכנו כך שלא תפריע לעבודה.
12. השתמש בכלי לניתוק צינורות דלק על מנת לנתק את הזנת המזרקים.
http://www.jeepsallover.com/attachment.php?attachmentid=94&d=1377627918&stc=1
13. נתק את החיישנים שנמצאים על ספעת הילניקה (TPS/מנוע צעדים וכו' - 4 בסה"כ)
14. נתק את צינורות הואקום המחוברים לסעפת - 3 בסה"כ.
15. נתק את חיבור קו הדלק מצד הסעפת - נראה במרכז התמונה:
http://www.jeepsallover.com/attachment.php?attachmentid=93&d=1377627319&stc=1
16. נתק והסר את כבלי המצערת, הסר את התושבת שלהם ממכסה השסתומים ומסעפת היניקה
17. הסר את תושבת "כונס האויר שמעל בית המצערת":
http://www.jeepsallover.com/attachment.php?attachmentid=88&d=1377627291&stc=1
18. נתק את הקונקטורים של המזרקים, שים לב לאבטחה של הקונקטורים, סביר שחלק מהאבטחות ישבר...:
19.
http://www.jeepsallover.com/attachment.php?attachmentid=89&d=1377627296&stc=1
18. בזהירות, הרם את "צינור" הפלסטיק של צמת המזרקים, שים לב, הוא מחובר ב 3 מקומות, השליפה היא ישר כלפי מעלה, בזהירות.