צפייה בגרסה מלאה : שאלה לגבי גרירת רכב ללא הרמה - למה זה מזיק ?
אני יודע שדיברנו על זה בעבר הרבה, נלך לקצה - רכב 4x4 קבוע , יש בעיה לגרור למרחק כאשר כל ארבעת הגלגלים על הקרקע או רק שניים ?
אם כן אז במה זה יבוא לידי ביטוי ?
רכב 4X4 קבוע - אם אתה מרים שני גלגלים וגורר, אתה שוחק את הדיפרנציאל המרכזי (כנראה עד עפר) מחמם את השמן בדיפרנציאל וכויב.
או בהרמה מלאה או 4 גלגלים על הקרקע.
עם הילוכים אוט' גרירה ב- 4 גלגלים על הקרקע אתה תגרום נזק לתיבת ההילוכים.
גרירה בשני גלגלים (מניעים) תטחן דיפ' מרכזי אם קיים או תיבה אוטומטית.
רכב 4x4 קבוע יש לגרור על משטח.
ברכב 4x4 קבוע החריג היחידי שמאפשר גרירה על 4 גלגלים זה עם יש מצב ניוטרל בתיבת ההעברה.
ברכב 4x4 עם הנעה לא קבועה, ניתן לגרור במצב 2x4 אבל על הגלגלים הקדמיים.
כל מקרה לגופו, וקשור לתהליך השימון הפנימי בתיבת ההעברה וגיר.
יש תיבות העברה שהמשאבה הפנימית לא עובדת במצב ניוטרל, ואז בגרירה מעל מרחק מסויים המיסבים עובדים בלי שימון.
בסוף זה בא לידי ביטוי בהוראות יצרן לגרירה.
במקרים של אין ברירה,
אפשר תמיד לפרק דרייבשפט אחד ולנטרל את זוג הגלגלים שעל הקרקע.
ברכב 4x4 קבוע החריג היחידי שמאפשר גרירה על 4 גלגלים זה עם יש מצב ניוטרל בתיבת ההעברה.
העברת ההילוכים ותיבת ההעברה לניוטרל מאפשרת גרירה גם עם שני גלגלים ?
העברת ההילוכים ותיבת ההעברה לניוטרל מאפשרת גרירה גם עם שני גלגלים ?
אך רק אם יש מצב ניוטרל בתיבת ההעברה, אז כן. את תיבת ההילוכים יש להוציא מהמשוואה.
העברת ההילוכים ותיבת ההעברה לניוטרל מאפשרת גרירה גם עם שני גלגלים ?
לא בצורה גורפת, תלוי ברכב ספציפי.
במקרה שאין ברירה אתה יכול לפרק גל-הינע אחורי.
הכי מדויק יהיה לחפש הוראות יצרן.
אם תגיד באיזה רכב מדובר אולי מישהו מכיר את ההוראות המדויקות לגביו.
אילן,
התשובה שלך מטעה ולא נכונה בצורה גרופת לכל הרכבים, לא להנעה כפולה קבועה ולא להנעה חלקית.
דיפנדר....
(ושלא נזדקק לגרירה)
לגרור רכב על שני גלגלים לא מניעים - זה ברור שאין בעיה , ככה הם עובדים ממילא.
לגרור רכב בניוטרל על גלגלים מניעים - אם הוא 2/4 ציר היציאה של הגיר מסתובב (לפחות) , אם הוא 4/4 ציר היציאה של הטרנספר עובד ק/א ולא בטוח שמשאבת השמן מסתובבת .
בכל מקרה , אני שואל כי אני רואה (ארה״ב) מאות כלי רכב מכל הסוגים כולל גראנד צ׳רוקי ואפילו דיסקברי דור 1 , נגררים ע״י RV לאורך עשרות אלפי ק״מ אם לא מאות , בד״כ כאשר 4 גלגלים על הקרקע , לעיתים רק 2. *
איציק - 4X6ZH
21-09-13, 18:03
בכל מקרה , אני שואל כי אני רואה (ארה״ב) מאות כלי רכב מכל הסוגים כולל גראנד צ׳רוקי ואפילו דיסקברי דור 1 , נגררים ע״י RV לאורך עשרות אלפי ק״מ אם לא מאות , בד״כ כאשר 4 גלגלים על הקרקע , לעיתים רק 2. *
הגרירה המוזרה הזאת בארצות הברית גורמת להרבה מאד נזקים
למי שמבין וגורר בצורה הזאת בארצות הברית . הוא מבצע עוד כמה פעולות לפני שהרכב נכנס למצב גרירה ( לחלק מכלי הרכב יש הוראות יצרן ברורות )
למשל יש להניעה את הרכב לפני תחילת הגריה לשלב להילוך XXX ולכבות את הרכב במצב זה ( לגיר אוטומטי )
איציק
לדוגמה הוראות גרירה של WJ.
מה שרלוונטי הוא recreational towing
http://www.wjjeeps.com/towing.htm
איל
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk 2
ניר, איזה מזל שאין לנו את הבעיות האלו בישראל, נכון?
בכל מקרה , אני שואל כי אני רואה (ארה״ב) מאות כלי רכב מכל הסוגים כולל גראנד צ׳רוקי ואפילו דיסקברי דור 1 , נגררים ע״י RV לאורך עשרות אלפי ק״מ אם לא מאות , בד״כ כאשר 4 גלגלים על הקרקע , לעיתים רק 2. *
הם מרכיבים קיט DRIVE SHAFT DISCONNECT.
ניר, איזה מזל שאין לנו את הבעיות האלו בישראל, נכון?
כן, מזל,
מזל רע שלי שרק לפני שנה ביקרתי כאן פעם ראשונה בחיים...
אם זה היה קורה לפני 20 שנה הייתי נשאר .
ואני האמנתי שמכתש רמון הוא תופעה ייחודית ונדירה שרק אצלנו אפשר לראות .... ים המלח אחד משבעת פלאי תבל ... ממש מרכז העולם אנחנו בישראל...
אני מרגיש מרומה !
boaz avrahami
22-09-13, 04:16
זה מה שנקרא ״גילית את אמריקה״..,.
עזוב, אין על ראשון לציון ;-)
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
תנסה את הגרירה הרוסית . : https://www.youtube.com/watch?v=m4S5rrXKIXw
https://www.youtube.com/watch?v=AtLdBXGsuR4
פותח את הנושא מחדש...
האם ניתן לגרור בארץ רכבים ע"י שימוש בנגררים מסוג TWO DOOLY?
https://rv-roadtrips.thefuntimesguide.com/2014/08/rv-tow-dolly.php
https://rv-roadtrips.thefuntimesguide.com/2014/08/rv-tow-dolly.php
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.