צפייה בגרסה מלאה : ג'ימני מוזנח - בור ללא תחתית? (התחדשתי בג'ימני 2000, נוסח מחודש)
NinjaMonkey
22-09-13, 20:41
אהלן.
קניתי ג'ימני 2000, לדעתי (ולדעת מכון הבדיקה) היה במצב די סביר.
היום ביקר אצל ליאור, מסתבר אחרת. כ4200שח על דברים "קריטיים", בערך עוד 1500 לדברים שאפשר לחכות אתם, ומשהו כמו 2000שח נוספים אם אחליט לא לסמוך על מילתו של המוכר שעשה טיימינג ב180K (כרגע הרכב ב210) ולעשות את כל הטיפול הגדול עכשיו.
הגענו לשליש ממה ששילמתי על הרכב, ואני נשאר עם הרגשה שאני צריך להתפלל שמחר לא יעוף לי הגיר (חלק מה4200 זה טיפול מונע לגיר) או המנוע, כי בכל זאת 210K לא בא ברגל, והרכב תמיד טופל במוסכים כלליים - לא מומחים ולא מורשים, זה בטח לא תרם לאמינות שלו.
וזה עוד לפני שאני נכנס לקטע הקוסמטי. (אחד הבבונים הקודמים שהרכב היה בבעלותם לפני כן שפך מצבר על הכנף ומכסה המנוע, יש שם קצת חלודה שטחית שצריך לטפל לפני שזה יהפוך לריקבון, גגון שבור, עיקום קטן בגג איפה שהגגון שבור, פנס אחורי שמאלי סדוק, המושבים במצב סביר-מינוס, ההגה נראה כאילו החזיקו אותו עם נייר שיוף, ועוד כמה דברים קטנים)..
אז כן, קניתי אותו קצת יותר זול מרוב הג'ימנים בלוחות. אבל זה מרגיש כמו התחלה של בור ללא תחתית.
האם החשש שלי מרמת האמינות מוצדק? אני עושה פה רצף של טעויות? או שמה הרכב צפוי להיות "סוס עבודה" ברגע שאני מיישר קו?
בקיצור, הדיסוננס הקוגניטיבי נכנס בהילוך כוח. :(
סתם שאלה.. מה זה טיפול מונע לגיר? את מה הוא מונע?
עשית בדיקה במכון? יש לך אחריות על המכלולים שנבדקו.. נכון מכונים בד"כ מכסתח'ים אבל בדיוק בגלל זה לא הייתי מודאג מהמנוע והגיר, אם היה משהו קלוש הם כבר היו הופכים את זה לרציני עד קריטי..
איזה עוד דברים "קריטיים" עולים 4200 שקל ולא גילו כלום במכון?
טיימינג/טיפול גדול עולה 2000 שקל בג'ימני??
עם כל הכבוד לליאור , אני הייתי מבקש עוד חוות דעת ואם הוא מוכן לעמוד מאחורי הדברים הללו הייתי הולך לתבוע את המכון...
NinjaMonkey
22-09-13, 21:13
תודה על התגובה המהירה.
הטיפול לגיר זה התקנה של קולר + שמן + פילטר + תוסף שכנראה יאריך את חיו של הגיר. או שלא. ("גיר חלש" בדגם הזה)
הטופס מהמכון מכוסת"ח כראוי, בעל פה הבוחן אמר "יש פה נזילה ושם נזילה, שני מחזירי שמן + טיפול גדול והכל יהיה בסדר. סה"כ הרכב בסדר"
מעבר לזה יש דריישפט אחורי חורק (עוד תקלה נפוצה) שפתירה ע"י החלפה בלבד. את זה במכון כלל לא ראו/שמעו.
לבסוף החלפת מחזירי שמן בשני הגלגלים הקדמיים. עד כאן קריטי.
לגבי טיפול טיימינג זה מה שהוא אמר, החלפת כל הנוזלים ברכב + טיימינג וכל מה שמסביב בערך 2000שח.
צריך לבדוק גם בלמים, אבל כאן נכנעתי.
אני לא יודע עד כמה יש לי קייס לתבוע את המכון, הרי על גיר אוטומטי לעולם לא נותנים אחריות, על מחזירי השמן הם כן יידעו אותי.
מה נשאר? הדריישאפט?
אני לא מומחה לג'ימני, אבל לא הייתי רץ להשקיע את הסכומים האלו במיידי.. טיפול "מונע" לגיר לא מבטיח שהוא יחיה לנצח.. אם התעללו בו בעבר והוא עבר התחממויות, קולר גיר לא יתקן את זה לדעתי , מחזירי שמן וטיפול שמנים אתה יכול לעשות לבד/בעזרת חברים מהאתר ולחסוך הרבה כסף...
בלמים לא בדקו במכון?
דרייבשפט אחורי - כן, זה הרבה כסף והיו צריכים לומר לך. בד"כ הם מכסתחים את זה (רעשים ממערכת הנעה).
טיפול מונע לגיר - לא קשור לכלום. יש מי שנוסע שנים בלי המצנן הנוסף. יש מי שמתקין מצנן נוסף ובכל זאת הולך הגיר. נקודת תורפה ידועה ברכב הזה, ואף אחד לא אמר לך שהגיר שלך לא בסדר.
אז קודם כל... נזילות שמן, דרייבשפט - כנראה אכן זה רכב לא מטופל משהו. אפילו קצת מוזנח. בגלל זה שילמת עליו פחות.
טיימינג? אתה מניח שהמוכר שקרן. למה?
טיפול גדול - החלפת שמנים + נוזל קירור + נוזל בלמים + פילטרים - אתה לא חייב לדחות ולא חייב לעשות כרגע. אבל אם תעשה זו הוצאה חד פעמית. ובכל מקרה טיפול כזה עושים פעם ב... אז זה רק עניין של תזמון ההוצאה.
בקיצור... בור ללא תחתית - כל רכב ממש מוזנח הוא בור ללא תחתית. האם הרכב הזה ספציפית הוא בור ללא תחתית? ימים יגידו. אבל בין "חייבים להשקיע עכשיו שליש מהערך של האוטו אחרת חבל על הזמן" לבין החלפת דרייבשפט (עם או בלי השתתפות המכון) וטיפול שגרתי כזה או אחר... המרחק גדול. אני טוען שמה שתואר לך קריטי הוא לא בהכרח קריטי.
אסף.
NinjaMonkey
22-09-13, 23:19
לגבי הדרייבשאפט אני אבדוק מה בדיוק רשמו בטופס הבדיקה (שנמצא ברכב, שכרגע אצל ליאור) ואם לא רשמו שום דבר ספציפי לרעש ממערכת ההנעה אני אדאג לדרוש מהם השתתפות בהחלפתו. (אפרופו, משומש מקורי / חדש מקורי / "דרייבשאפט צלב" מותאם - מה עדיף?)
לגבי הגיר קראתי די הרבה הודעות בעניין הזה בשעה האחרונה, כל כך הרבה דעות לפה ולפה.. קשה להחליט. אבל אולי באמת אפשר לחכות עם זה קצת.
הגיר כרגע עובד יפה למעט דבר אחד קטן - כשהרכב גולש לקראת בלימה סופית יש מין מכה קטנה ממש בעצירה. זה לא קורה בשום מהירות ושום הילוך אחר.
מכאן הגיעה הדעה שכדאי להתחיל "לטפל" בגיר לפני שהסרטן יתפשט.
כל נושא הטיימינג נמצא בסימן שאלה כי למוכר לא היו קבלות על שום טיפול שהרכב אי פעם עבר, כי כל טיפול היה במוסך אחר, לטענתו.
יש נזילת/הזעת שמן זניחה מאזור המנוע, אבל לא יודעים מאיפה. אז צריך להתחיל לפרק לאט לאט, המקרה הגרוע הוא שמדובר בנזילה מאזור הטיימינג ואז מדובר על הוצאה מכובדת.
בסיכומו של דבר, לדעתכם אפשר להסתפק בינתיים בהחלפה של הדרייבשאפט ומחזירי השמן בגלגלים?
נ.ב.
ליאור, בבלמים הם תמיד רושמים "לפרק גלגלים לבדיקה", מעולם לא נתקלתי בתשובה אחרת בסעיף הזה.
ולטפל ברכב לבד אין לי את הידע / מקום / כלים לצערי, ככה שפניתי לאחד המומחים המומלצים פה בפורום.
כשהרכב גולש לקראת בלימה סופית יש מין מכה קטנה ממש בעצירה. זה לא קורה בשום מהירות ושום הילוך אחר.
מכאן הגיעה הדעה שכדאי להתחיל "לטפל" בגיר לפני שהסרטן יתפשט.
סימפטום של... חופש בדרייבשפט.
אסף.
חבר !
קח אויר, תרגע, שים את הרכב בחניה לשבוע, אח"כ תתחיל לטפל עפ"י הסדר הבטיחותי :
צמיגים, בלמים . אם הצמיגים במצב סביר אז אין מה לגעת. פירוק גלגלים ובדיקת מצב רפידות וסנדלים.
וודא הימצאות נוזל קירור, שמן מנוע בתחום הרצוי.
כול היתר לא דחוף וממש רצוי שתצא מהלחץ ואל תשתמש בביטויי סרטן וכו ...
סע עם הרכב, תטייל איתו, תכירו אחד את השני אח"כ תתיעץ ותבנה תוכנית ישור קו בהתייעצות עם חברי הפורום המנוסים.
הגיר והמנוע החזיקו 13 שנה ולכן אין סיבה שלא יחזיקו עוד חודש חודשיים עד שתעשה סדר בראש.
לגבי הגיר, אל תחליף שמן ופילטר. אתה עלול לפתוח תיבת פנדורה שתביא הגיר לשיפוץ מהר יותר מהמתוכנן.
הוספת קולר בטור לקיים אינה יכולה להזיק, רק להועיל. חשוב להשלים השמן לאחר מכן.
טיימינג זאת נקודה שצריך עוד לחשוב עליה.
תתחדש
רענן
תודה על התגובה המהירה.
הטיפול לגיר זה התקנה של קולר + שמן + פילטר + תוסף שכנראה יאריך את חיו של הגיר. או שלא. ("גיר חלש" בדגם הזה)
הטופס מהמכון מכוסת"ח כראוי, בעל פה הבוחן אמר "יש פה נזילה ושם נזילה, שני מחזירי שמן + טיפול גדול והכל יהיה בסדר. סה"כ הרכב בסדר"
מעבר לזה יש דריישפט אחורי חורק (עוד תקלה נפוצה) שפתירה ע"י החלפה בלבד. את זה במכון כלל לא ראו/שמעו.
לבסוף החלפת מחזירי שמן בשני הגלגלים הקדמיים. עד כאן קריטי.
לגבי טיפול טיימינג זה מה שהוא אמר, החלפת כל הנוזלים ברכב + טיימינג וכל מה שמסביב בערך 2000שח.
צריך לבדוק גם בלמים, אבל כאן נכנעתי.
אני לא יודע עד כמה יש לי קייס לתבוע את המכון, הרי על גיר אוטומטי לעולם לא נותנים אחריות, על מחזירי השמן הם כן יידעו אותי.
מה נשאר? הדריישאפט?
דווקא בברקסים נכנעת?! יותר חשוב שהרכב יעצור מאשר ייסע
רענן נתן את סדר העדיפויות הנכון. המכה בגיר בין נסיעה לעמידה היא מחלה ידועה והרבה נוסעים ככה עם הרכב
הג'ימני אולי נראה ככזה,אבל הג'ימני לא בנוי מקרטון! המנוע לא הולך כל כך מהר,הנזילות זה מחזירי שמן בכלום כסף,אצלך גם אין את המנגון של הABS שהופך את הטיפולים בסרנים ליותר מסובכים.
לדעתי עדיף לך כבר לשפוך עוד כסף ותחליף גם מיסבים וכו'. אם כבר מכלול נפתח ברכב,אז עדיף לשפץ את כולו במקום לפתוח אותו פעמיים-3 באותה השנה (ולשלם פי 3 על עבודה במוסך או לשהות פי 3 יותר ימים מתחת לרכב). אומנם תשלם על הג'ימני מחיר של ג'ימני (לדעתי אחרי השיפוץ אתה תגיע בדיוק למחיר של ג'ימני "ראוי" כי....זה המחיר של הרכב הזה) אבל תוכל לסמוך על הרכב לכמה שנים הבאות.
דבר ראשון תתחדש. תפנים את כל מה שרשמו לך למעלה. לפי מה שרשמת הרכב טופל בתחזוקת שבר. מנסיון של 9 שנים על 2 ג'ימינים אוכל להוסיף: תתחיל בטיפול קטן של שמן מנוע + פילטר שמן מקורי ופילטר אויר+ בדיקה של הברקסים. סע ותקשיב ותלמד את הרכב. למנוע גם כחדש אין כוח, כך שתנמיך ציפיות בנושא. לדוגמא עליות לירושלים ב 50-70 קמ"ש. בשטח עם עליות סע ב LOW כך יש פחות עומס ל הגיר ויותר כוח זמין. כמו שכתבו למעלה- אם הגיר מתפקד אל תיגע בו. הרעשים והחופשים מהדריישפט- תתחיל בהחלפת צלבים. כמו כן המכה שתיארת מתאימה לתופעות של נעילת דיפרנציאל אוטומטית... בדוק האם יש תיקתוקים בסבובים הדוקים... בס"ה הרכב אמין ויאותת לך הרבה קודם לגבי התחלת תקלות. תשאל ותתייעץ עם בעלי רכבים דומים, וכאן בפורום לפני שאתה רץ למוסכים, שטובים ונחמדים כל שיהיו - עדיין מונעים מאינטרס כלכלי.
תתחדש וברוך הבא לג'יפולוג.
לפני הכל תקרא שוב את השורה השנייה בתגובה של רענן- זו העצה הכי חשובה שתקבל כאן.
ג'ימיני לא אמור להיות בור ללא תחתית, בסה"כ זה רכב פשוט שהתחזוקה שלו לא אמורה להיות מאוד יקרה.
במקרה הקיצון הרע ביותר, זה יעלה לך הרבה כסף, אבל אח"כ הוא יהיה מצויין ואמין.
זה חלק משכר הלימוד של החיים שאותו כל אחד משלם בדרך כזו או אחרת.
הסכומים שציינת אכן משמעותיים, בטח לרכב כזה.
אבל אנחנו לא באמת יכולים לראות מה קנית ומה הבעיות ובכלל את מצב הרכב.
ליאור מוכר היטב בפורום, בעל מקצוע טוב ואיש הגון.
בכל מקרה תוכל לגשת לקבל חוות דעת גם במוסך אחר כדי שתהיה שקט עם עצמך וגם בשביל ללמוד.
עוד דבר:
המפתח לרכב שטח אמין בעלות שפויה הוא עבודה עצמית.
אני לא אמליץ לך עכשיו לרוץ להתחיל לעשות דברים שאינך מבין בהם. (וחלילה אל תיקח סיכון בטיחותי כלשהו!!)
אבל כדי לעשות טיפול רגיל ברכב של שמנים, נוזלים, פילטרים וכו' (יישור הקו הבסיסי ביותר) או בשביל לצבוע את פנים הכנף ליד המצבר-
לא חייבים ללכת לבעל מקצוע, אפשר לעשות בעבודה עצמית ואולי להסתייע בחבר עם ניסיון שידריך אותך.
ככה תכיר את הרכב שלך, תילמד לתחזק ולפתור בעיות ותחסוך לא מעט כסף.
אבל כמו שאמרנו, קח אוויר, שים את האוטו לנוח שבוע בחנייה- זה בעיקר יסדר לך את הראש.
NinjaMonkey
23-09-13, 09:18
תודה רבה חברים, נרגעתי במידה מסוימת.
אני אתחיל מהדרייבשאפט והנזילות, כל השאר נדחה למועד אחר (השכלתי, פעם הבאה אתייעץ לפני שאני רץ למוסך).
רענן,
הצמיגים במצב סביר, הבלמים עובדים יפה מאוד. הדבר היחיד שבאמת מפריע בנסיעה זה הרעש הזה "HMMMM HMMMMMMM HMMMMMMM" מהדרייבשאפט, זה יכול לשגע פילים. וכמובן נזילות שמן זה אף פעם לא בריא.
Scrusher,
אם הייתה אינדיקציה כלשהי שהבלמים דפוקים - הייתי רץ לטפל בזה. אבל הם עובדים יפה מאוד, אין רעשים/דפיקות/חריקות בבלימה, ובמכון לא אמרו על זה שום דבר. (לא שזה אומר משהו) אני נוטה להאמין שהם בסדר, אבל גם לזה נגיע.
taxronen,
טיפול קטן שכזה הרכב עבר לפני 2000קמ, לא יודע עד כמה זה קריטי לעשות עוד אחד כזה עכשיו..
לגבי הנעילה - אני אבקש מליאור שיבדוק אם יש כזאת בנמצא.
omri_t,
לזה אני מקווה, שבסופו של יישור הקו הזה יהיה לי רכב אמין ביד ולא אחד ששופך חלק אחרי חלק ויגיע לעלות סופית של ג'ימני 2010.
הרכב אמור לחזור אלי היום\מחר, נשים אותו בחניה ונתחיל להירגע קצת. תודה :)
שוב, תודה רבה לכולם :)
NinjaMonkey
24-09-13, 17:23
חברים,
קיבלתי עכשיו את הרכב בחזרה מליאור.
לא יאמן איזה הבדל עושה דרייבשאפט תקין (משומש מג'ימני 2009 במצב חדש).
כמו שScrusher חשב גם המסבים בגלגל הבעייתי היו חלודים+רקובים והוחלפו בחדשים.
אחרי התיקונים האלה הרכב נוסע לגמרי בסדר, בלי רעשים מיותרים. קיבלתי קצת שקט נפשי (לפחות עד הביקור הבא אצל ליאור ;))
הלדרמן מוכן, אני אתחיל בהסרה של כל החרא שהותקן שם בעבר וכבר מזמן לא עובד (שאריות של הזעקה, דיבורית, מכשיר ספיריט, מערכת עם מגבר, ועוד כמה שטויות) ומשם נמשיך לטיפול ביתי בחלודה וכו'. (תמונות בקרוב!)
שני דברים קטנים:
1) מישהו מכיר פירוקיה עם ג'ימני שאוכל להשלים ממנו חלקי פלסטיקה שונים?
2) ספר רכב לא קיבלתי, יש מאיפה להוריד\לקבל\לקנות כזה? (אני מדבר על הספר הרגיל בעברית\אנגלית, לא FSM)
תודה לכל הקוראים והמגיבים, וחג שמח :)
נ.ב.
ראיתי שבחנות ג'יפולוג לא נשארו כיסויי גלגל אחורי במידה של הג'ימני, איפה אפשר לקנות/לקבל אחד שיתאים?
בקרוב יהיו כיסויים חדשים..
אסף.
זה עוזר ?
http://rs67.rapidshare.com/files/109...al-english.zip (http://rs67.rapidshare.com/files/10925808/jimny-service-manual-english.zip)
http://www.suzukiinfo.com/jimny/
http://rapidshare.com/files/29454277...nual.part1.rar (http://rapidshare.com/files/294542778/Jimny_manual.part1.rar)
http://rapidshare.com/files/29440061...nual.part2.rar (http://rapidshare.com/files/294400617/Jimny_manual.part2.rar)
http://rapidshare.com/files/29440113...nual.part3.rar (http://rapidshare.com/files/294401136/Jimny_manual.part3.rar)
http://rapidshare.com/files/29439777...nual.part4.rar (http://rapidshare.com/files/294397770/Jimny_manual.part4.rar)
NinjaMonkey
24-09-13, 23:51
לצערי לא, זה הספרות הטכנית (יש לי את זה כבר).
אני מחפש ממש את הספר הפשוט שנתנו עם כל ג'ימני בזמנו שמסביר מי נגד מי בשפה קלה.
מחר אתקשר למכשירי תנועה, נראה אם אפשר לארגן משם אחד כזה.
יש לי אחד בעברית- אתה יכול לצלם.
יכול להיות שיש לי אחד באנגלית אם לא זרקתי- אתה יכול לקבל.
NinjaMonkey
25-09-13, 15:46
תודה זרקו, שלחתי מייל למכשירי תנועה וביקשתי מהם ספר כזה - במקרה ויגידו שאין אני אשמח להיפגש אתך :)
בדיוק חזרתי מהחניה, עשיתי סידורי חשמל בכל השטויות שהתקינו/הסירו/השאירו. מצ"ב תמונות מהתהליך.
8011480123801228012180120801198011880117 801168011580124
כמו כן צילמתי את החלודה, אם יש למישהו טיפ אם ואיך לטפל בזה - אשמח.
תוודא שלאחר כל החיתוכים הכל עובד כנידרש במערכת החשמל.
לפעמים אם הרבה חאפרים נגעו ברכב- כאשר מורידים שאריות של מערכות הגנה גורמים לנתק כלשהו שמונע נסיעה.
לגבי החלודה (אם הבנתי זה על הצד הפנימי של מכסה המנוע) - לשפשף עם נייר זכוכית עד להסרת החלודה, לצבוע בצבע ייסוד (שתי שכבות דקות בהפרש של שעה).
לחלופין אם השפשוף אינו מושלם (מתכת לא מבריקה) אפשר לעשות שכבה דקה מאוד של ממיר חלודה לפני צבע ייסוד.
בהצלחה!
NinjaMonkey
30-09-13, 01:26
את כל ה"חיתוכים" בחשמל עשיתי בזהירות, בדקתי עם פלוק שהדברים "מתים" באמת לפני הסרתם, עד כאן הכל בסדר.
השבוע אתחיל לטפל בחלודה.
יצא לי לטייל קצת בסופ"ש (בדרך נוף כרמל), בכללי הרכב תפקד מעולה ... עד שהגענו למנוחה.
ליד החניה של מוחרקה אחרי עמידה בניוטרל של כדקה הרכב התחיל לגמגם ונכבה.
הסכים להתניע רק אחרי מנוחה של 10 דקות.
מד החום של המנוע היה קבוע על 90 מעלות במהלך כל הטיול, לא זז לרגע.
לפני שאני רץ לליאור - מה זה יכול להיות?
נ.ב.
יש לי פנסי ערפל קדמיים, לא מצאתי שום כפתור שמפעיל אותם (יש רק אחד לפנס האחורי) מה אני מפספס?
תודה
לגבי כיבוי והתנעה אחרי עשר דקות - יכול להיות שאלה שני דברים שונים? יש לך עלוקה או אימובילייזר? הקלדת מחדש את הקוד כמו שצריך?
כבר קרה לי פעמיים (ברגעים הכי פחות נוחים כמובן) שהרכב לא התניע בגלל האזעקה. חמש דקות מנוחה מחוץ לאוטו והקוד התקבל שוב.
במקרה של חימום - תבדוק בינתיים את מצב המים ברדיאטור / מיכל עודפים. יכול להיות גם שהשעון מזייף קצת.
פנסי ערפל - מקוריים או התקנה נוספת של מישהו? אם מישהו עשה אותם בעצמם, הכפתור יכול להתחבא בכל מקום שהוא, או אפילו לא להיות קיים אם לא הספיקו לסיים ועשו חצי עבודה.
ליד החניה של מוחרקה אחרי עמידה בניוטרל של כדקה הרכב התחיל לגמגם ונכבה.
הסכים להתניע רק אחרי מנוחה של 10 דקות.
לפני שאני רץ לליאור - מה זה יכול להיות?
לי זה מזכיר משאבת דלק שמתחממת ובסרק (מתח נמוך מהאלטרנטור) היא נתפסת. לאחר מנוחה היא מתקררת וחוזרת לעבוד.
אופציה נוספת, חיישן קראנק בעייתי.
רענן
שלום
אני עשיתי כמוך, קניתי ג'ימני 99 במטרה לחסוך. קניתי את הרכב בידיעה שהסרנים זקוקים לשיפוץ\החלפה, גיר לא עובד חלק, בולמים ישנים עם נזילות.
היתרונות: שס"י ובודי נקיים, מנוע חדש בניילונים וצמיגים רחבים. 250,000 ק"מ ברכישה.
סרנים פרקתי ושיפצתי, כל מיסב וגומיה בלויים הוחלפו בחדשים סה"כ 2300 ש"ח
פירוק ובדיקה של הגיר (תקין) והוספת קולר גיר (שווה כל שקל) 900 ש"ח
סט בלמים קויילאובר של סאקס 1200 ש"ח
מאז עברו שנתיים והרכב נוסע חלק, 0 תקלות. אני הייתי ממליץ לך לא לוותר, ההשקעה חוזרת אלייך בשנים של שקט.
בהצלחה.
כשהרכב גולש לקראת בלימה סופית יש מין מכה קטנה ממש בעצירה. זה לא קורה בשום מהירות ושום הילוך אחר.
מכאן הגיעה הדעה שכדאי להתחיל "לטפל" בגיר לפני שהסרטן יתפשט.
סימפטום של... חופש בדרייבשפט.
אסף.
גם לי, אחרי התיקון בגיר, יש את המסימפטום המתואר..
האם יוכל להיות שמדובר בבעיה בדריישפט שקרתה אחרי התיקון וללא קשר אליו??
NinjaMonkey
04-11-13, 11:05
הבטחתי לעדכן - יצאתי חומוס.
בשבועות האחרונים יצא לי לטייל קצת עם הרכב, החלפתי לו צמיגים לשטח מלא (כי גם ככה אלה שהיו עליו גמורים, וחורף + אין ABS + אין ESP + צמיגים שחוקים = לא כיף) עשיתי עוד כמה השלמות / ניקיונות במערכת החשמל, הזמנתי חיישן קראנק שכנראה מזייף (מה שכנראה גורם לרכב להיכבות אחרי נסיעה מאומצת, גם ליאור חושב ככה), הזמנתי פילטר מזגן במקום האחד שלא היה בכלל ברכב ב13 שנה האחרונות (הייתם צריכים לראות כמה חרא יצא מבית הפילטר כשפתחתי אותו..) ועוד כל מני שטויות קטנות.
יש עוד הרבה עובדה - אבל לא ויתרתי.
בהיבט המכאני הבנתי בערך מאיפה מגיעות הצרות שלי. הג'ימני הזה קיבל כנראה מכה כלשהי בשטח בגלגל השמאלי\קדמי, זה התחיל בזה שעשיתי בדיקת פרונט (כי יש משיכה קטנה שמאלה) ואמרו לי שברכב הזה אי אפשר לכוון שום דבר, כשיש קאמבר+קאסטר זה עיקום בסרן והפתרון היחיד זה החלפת סרן.
משם עשיתי 1+1 והבנתי שהנזילות המטורפות שהיו מהגלגל הזה, המסבים השחוקים, המשיכה והלוקר הקדמי שהיה דפוק מהרגע הראשון.. כל העובדות מראות שהוא קיבל מכה כלשהי שם שדפקה את כל העסק.
נזילות - סודרו, לוקר - הוחלף, משיכה - כל עוד היא לא משמעותית אני לא רואה סיבה להחליף סרן. זה לא מטריד אותי מספיק כדי להוציא אלפי שקלים עכשיו.
אתמול גיליתי שהחימום לא עובד, מה שיכול להיות קצת לא נעים בחורף, לזה נגיע בהמשך.
אגב פנסי הערפל הגיעו עם הפגוש שהוחלף בשלב כלשהו (במקור לא היו פנסים, החליפו פגוש לאחד מדגם מפואר יותר, כנראה)
@yankeren
פירוק,בדיקה והתקנת קולר גיר ב900שח? נשמע לי ממש זול
סט קוילאוברים ב1200שח? גם נשמע לי דמיוני, הסטים הכי זולים של בולמים+קפיצים מתחילים מ3800שח..
תודה על המילים החמות, אני מקווה שבשלב כלשהו הרכב ייתן לי קצת שקט.
חברה שלי אמרה לי שהדבר הכי טוב שקרה לג'ימני הזה הוא שאני קניתי אותו.. כמות השעות והזיעה שהשקעתי בו בדברים שאני יכול לסדר לבד היא פשוט בלתי נתפסת, אני מקווה שיום אחד הוא יחזיר לי קצת אהבה.
שבוע טוב לכולנו :)
רק להבהיר אתה צודק הקויילאוברים הגיעו מחו"ל בעסקה חד פעמית והרכב בזמנו היה מפורק כמעט עד השס"י לכן העלות הנמוכה.
מקפיץ את הנושא,
רכשתי שבוע שעבר ג'ימני מודל 2000 עם 200 אלף ק"מ, במצב לא רע יחסית אבל עם הרבה מהדברים שפותח השרשור מתאר שישנם גם אצלי.
עוד לפני שרכשתי אותו עברתי כאן , בשביל לדעת לקראת מה אני נכנס.
אני בתהליך של יישור קו כרגע, הרכב עבר שמן+פילטר, תושבת טרנספר, דריישאפט חדש, בקרוב אחליף שמנים בסרנים.
בעניין הגיר- זה לא הפעם הראשונה שאני שומע את זה , והעניין נשמע מופרך, למה לא להחליף שמן? עוד מכונאי שהיה בבעלותו סמוראי מציין ש:"אם תחליף שמן תוך חודש הולך לך הגיר" מצד שני , אבא שהוא מהנדס מכונות הבטיח שאם יילך הגיר במקרה הזה הוא ישים חדש על חשבונו...:rolleyes:
מה דעתכם חברים?
אם אתה סומך על מילתו של אבא שלך, תחליף שמן. אין לך מה להפסיד....
NinjaMonkey
12-12-13, 14:16
לפני כשבוע היה לי זמן לטפל בחלודה (תמונות "לפני" בהודעתי למעלה), וזאת התוצאה:
82794
82795
כמו כן עבר כמה טיפולים שוטפים שבין היתר כללו שטיפה מלאה לרדיאטור (שהוחלף לפני פחות משנה וכבר הספיק לצבור כמות נכבדה מאוד של בוץ ודרעק) ולרדיאטור חימום פנים שהיה סתום לגמרי, ואחרי המון מסיר אבנית ולחץ מים+אוויר החימום חזר לתפקד קצת..
בין לבין כמעט בכל סופ"ש טיילתי באזורי הצפון (בעיקר בכרמל ואזור מגדל העמק).. כמות החיוכים שהרכב הזה מספק לגמרי מפצה על כל התיקונים/טיפולים/תשומת לב שהוא דורש בין לבין :D
בשבת האחרונה לצערי נפגעתי מרכב שהוצת לידי
82796
82797
בינתיים אני מחכה לביטוח שיעשו עם זה משהו, אם לא ייצא מזה כלום אתקן לבד.
so far so good so what ;)
יאללה, יש המון בוץ ושלג בחוץ, אחלה סופ"ש לכולנו!
בעניין הגיר- זה לא הפעם הראשונה שאני שומע את זה , והעניין נשמע מופרך, למה לא להחליף שמן? עוד מכונאי שהיה בבעלותו סמוראי מציין ש:"אם תחליף שמן תוך חודש הולך לך הגיר" מצד שני , אבא שהוא מהנדס מכונות הבטיח שאם יילך הגיר במקרה הזה הוא ישים חדש על חשבונו...:rolleyes:
מה דעתכם חברים?
קודם כל תתחדש, ברוכים הבאים למשפחה :D
שנית, אחרי התייעצות חוזרת החלטתי לא לגעת בגיר. יותר מדי אנשים אמרו לי לא להחליף את השמן ואת הפילטר שם כי משם ועד גיר שמחזיר נשמתו לבורא הדרך קצרה מאוד.
למה? לא יודע.
מה שמפחיד אותי בעיקר זה שהג'ימני מספיק נדיר בפירוקיות גם ככה, והגיר עצמו הוא לא אותו אחד שיש בדגמים היותר חדשים, מה שעושה אותו עוד יותר נדיר.
1+1=לא לגעת, כשיגיע זמנו לעבור שיפוץ - אז יחליפו. בינתיים מה שעובד לא נוגעים.
אם אין בעיה בגיר ועושים את זה נכון... אין שום בעיה להחליף שמן!!!
ןאם אתה במגדל העמק..תעבור תקבל קפה :)
הגבתי לך גם בקארספורום..יופי של רכב (:
מסכים לחלוטין בקטע של החיוכים,פשוטרכב שיגעון!
תוכל לפרט מה עשית עם הרדיאטור חימום? אצלי אותה בעיה, אפשר לטפל בזה מבלי לפרק את כל הדשבורד?
NinjaMonkey
15-12-13, 16:56
@lior_b.s תודה :)
@botzon תודה :)
בשביל לטפל ברדיאטור חימום לא צריך לפרק שום דבר מבפנים, הכל מתא המנוע.
יש שני צינורות שמגיעים מהרדאיטור הראשי לשם, באזור בין המצבר למנוע, למטה.
צריך קצת אקרובטיקה כדי לנתק אותם,..
ברגע שמנתקים את שניהם אפשר להתחיל להזרים מסיר אבנית ומים לתוך רדיאטור החימום, ולחכות שיתחיל לטפטף מצינור הפליטה.
לאט לאט הסתימה נפתחת והזרם עולה.. משם כבר אפשר להזרים מים בלחץ ותראה הרבה בוץ ודרעק יוצא מהפליטה.
בסוף לשטוף הכל עם מים ולסגור.
יש לציין שאצלי זה בוצע תוך כדי תהליך דומה ברדיאטור הראשי, כלומר בכל מקרה כל הנוזלים משם נוקזו ומולאו מחדש.
יכול להיות שברגע שתנתק את רדיאטור החימום - הראשי יתחיל לנזול משם.. ותצטרך להוסיף מים.. לא יודע אם ואיך זה יקרה, אבל קח בחשבון..
מצויין, תודה רבה על הפירוט!
שאלה נוספת:
עוד לפני שראיתי את התגובה שלך, הצלחתי להבין ש2 הצינורות האלה הם מקור הבעיה שלי.
השאלה שלי- בזמן שהמנוע בטמפ' עבודה, ואני מדליק את החימום, אחד מהצינורות האלה(לפחות?) אמור להיות חם נכון? אז זהו, שאצלי זה לא ככה.
אני נוטה להאמין שהתרמוסטט אצלי נשאר כל הזמן במצב פתוח(קרי- מים קפואים כל הזמן) משום ש
א. הטמפ' לפי המחוג בקושי עולה לטמפ' עבודה, רק אחרי נסיעה ארוכה(15 דק' בערך) וגם אז, אחרי עמידה של כמה דק' היא יורדת שוב.
ב. אתמול העמדתי את הג'יפ, הדלקתי את החימום ואני בטוח ששמעתי כל הזמן את התרמוסטט קופץ ונפתח-נסגר לסירוגין. יכול להיות שיכולת האבחנה שלי לא מספיק טובה אבל..הבנת את העניין.
בקיצור, אנסה לפתור את הבעיה כפי שאתה עשית, אבל אשמח לדעת אם בנוסף גם התרמוסטט אצלי צריך טיפול.
תודה,אלון.
NinjaMonkey
16-12-13, 08:50
גם לשלי לוקח 15 דקות להגיע לטמפ' עבודה, האמת שזה קצת מתיש.
הצינורות האלה לא יתחממו אם יש לך סתימה טוטאלית שהרי מים חמים מהרדיאטור הראשי כלל לא עוברים שם,
צריך סרקולציה די חזקה ברדיאטור חימום כדי לספק לך .. חימום .. לתוך הרכב.
(כמו שיש לך דוד חימום בבית, גם אם תדליק אותו ליום שלם הוא לא יחמם לך את המים שנמצאים בצינור שמוביל עד הברז, בלי זרימה כל הצינור הזה יישאר קר)
לגבי התרמוסטט לא יודע, זה כבר מעבר לידע המוגבל שלי, נמתין לתגובה של 'אחד שמבין' :)
מוני אורבך
16-12-13, 09:25
הטמפרטורה צריכה להגיע מהר לנקודת העבודה. עם טרמוסטט תקין לא יותר מחמש דקות.
ברגע שהיא עלתה לנקודת העבודה היא צריכה להשאר שם. עם טרמוסטט תקין אין אפשרות שהיא תרד מתחת.
מהסמפטומים נובע שהטרמוסטט תקוע על פתוח או לא קיים. בכל מקרה אתה צריך לפתוח בית טרמוסטט ולבדוק.
כמו כן נראה גם שרדיאטור החימום שלך סתום (חלקי או מלא).
כאשר אין טרמוסטט כלל סביר שרדיטור החימום יהיה פחות יעיל, אבל לא הגיוני שלא יעבוד כלל.
בקיצור, הגיע הזמן לעבור על כל מערכת הקירור שלך ולעשות סדר.
החכמולוג צהוציא את הטרמוסטט כנראה עשה זאת מסיבה כלשהיא, כנראה התחממות.
לכן סביר שגם הרדיאטור של המנוע סתום (אלא אם כן אותו חכמולוג ניקה אותו בגלל התחממות, ועל הדרך גם הוציא את הטרמוסטט).
זה מה שחשבתי.
תודה רבה, אעדכן בהמשך.
סליחה שאני נדחף, אבל אם כבר הנושא עולה, אז מהי בכלל טמפ' עבודה התקינה בג'ימני תקין?
NinjaMonkey
07-01-14, 22:56
עדכון אחרון לפרשה, כנראה.
הגיר התחיל להראות סימני גסיסה, התחילה נזילת שמן מהמנוע של כ1 ליטר לכל 1200קמ, כניסת מים לאחד הצילינדרים, פאנ-קלאץ' דפוק, רדיאטור דפוק.. והרשימה עוד ממשיכה.
נשברתי. מכרתי אותו ב16,5 וקראתי קדיש על בערך 13K שהוא עלה לי ב4 חודשים שהוא אצלי.
סיפק המון חיוכים בשטח, אין צל של ספק, אבל המחיר פשוט גבוה מדי.
אולי יום אחד אחזור לתחום עם משהו קצת יותר אמין מג'ימני מוזנח (:rolleyes:), אבל נכון להיום - הרמתי ידיים.
תודה רבה לכולם על כל העזרה.
קח את זה בקלות.
שיעור טוב לחיים שלפעמים הזול עולה ביוקר.
פעם הבאה תקנה רכב מוכן והחוויה תהיה חיובית יותר אני מבטיח
טוב אני קצת מקפיץ את הנושא, כי אבא שלי לקח לי בכח את הג'ימני לטיפול הכולל החלפת שמן גיר(לפני כחודש ) ושום דבר (טפו טפו) לא קרה מאז- ההפך,
העברות הילוכים יותר חלקות , תענוג. נראה לי שסתם מדובר במיתוס הזוי (הטיפול בוצע במוסך של סוזוקי בקיבוץ אלונים ) או שהגיר היה באמת במצב טוב גם לפני כן. (220 אלף ק"מ לא באים ברגל!).
אלון.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.