PDA

צפייה בגרסה מלאה : דיסקו V-8... זה לא באמת V-8 נכון ?!



ניר ל
02-06-05, 09:44
המנוע נשמע מאד טוב, עושה רושם שהוא תקין לחלוטין, ההגדרה הכי מתאימה לנסיעת הרכב היא שהרכב "זורם" בכיף שלו, לא בוער לו שום דבר. בשיא הרצינות אני לא מכיר רכב בנזין שמאיץ פחות מהר ממנו וזה כולל את הסיקס שלי. מה הולך פה ?!

חנן-ג'יפולוג
02-06-05, 09:45
אני לא מכיר את הנתונים המדויקים, אבל אני מהמר שלסיקס שלך, שאמור לשקול כ 1500 ק"ג יש יחס הספק/משקל עדיף משל הדיסקו.

grand
02-06-05, 10:25
כן. ולסיקס יש גם מנוע יותר חדיש.
חוץ מזה אם הכל היה כל כך טוב ומושלם לא היית יכול להרשות לעצמך דיסקו :lol:
איך סבא שלי היה אומר - מה שאתה משלם זה מה שאתה מקבל.

ori4x4
02-06-05, 10:37
המנוע אמור להיות חזק , לא מטוס אבל חזק מאיץ מ0-100 ב12 שניות ( אם זה מעניין מישהו) , הוא מבוסס על מנוע ביואיק ישן משנות ה60 ( אמין מאוד!!!) שרק הוסיפו לו הזרקה .
אל תשכח שהסיקס שלך שוקל חצי טון פחות ( לפחות...) .
אורי

landY
02-06-05, 11:42
אם ני זוכר נכון מדובר על מנוע עם הספק של 138 כ"ס.
בהתחשב בנתון הזה ובנתוני צריכת הדלק, לא סתם הדיזלים יותר אטרקטיביים.

זה מנוע שהורכב על כמה עשרות רכבים בריטיים לאורך כמה עשרות שנים (מורגן, רובר, לנדרובר ועוד...) עד שיצא לא מזמן מהייצור.
אני מניח על MGB V8 הוא היה קצת יותר אטרקטיבי :lol:

עמי
02-06-05, 13:04
בהנחה שאנחנו מדברים על ה3.9, מדובר בכ-180 כ"ס.

יש למנוע הזה תעשיית שיפורים לא מבוטלת. יש לי בבית כתבה על דיפנדר שמצוייד במנוע כזה, עם אי אלו שיפורים (משהו כמו 400 כ"ס), שמשמש את בעליו, באבו-דאבי (או משהו בסגנון) למירוצי טיפוס דיונות (?!).

כך או כך, רצ"ב לינק שיכול לעניין אותך:
http://www.rpiv8.com/engine-4.htm

ניר ל
02-06-05, 13:32
אם זה 180 כ"ס אז כנראה שאני צריך להתחיל לחפש את שמונים הסוסים שלא הגיעו לעבודה.
אני צריך בשלב הראשון חוות דעת ממישהו שנהג על הרכב הזה מספיק שעות ויכול להשוות או לחילופין לנהוג על רכב דומה ולהשוות. לא ערכתי שום ניסוי אבל התחושה שלי היא שמדובר בהאצה של הרבה יותר מ 12 שניות מ-0 ל 100, יותר לכוון 17 שניות. שלא תבינו לא נכון, הרכב מהנה מאד, שקט מאד,מתאים לי מאד, אם כי לא היה מזיק שהוא גם יוכל לבצע עקיפות בשעת הצורך.
ד.א. רמי, הרכב של אשתי עם V-6 3000,מיניוואן של מאזדה, יש בו עפ"י הנתונים בערך 200 כ"ס, אני לא חושב שהוא שוקל פחות מגראנד צ'רוקי אבל אולי כאן הטעות שלי, בכל מקרה גראנד צ'רוקי לא מתקרב להריח לו את האגזוז. אין מה להשוות בין גראנד לדיסקברי שלי לפחות, הגראנדים שבדקתי בהחלט ידעו להאיץ יופי, אבל עדיין היו מאכזבים ביחס לציפיות.

landY
02-06-05, 13:57
:roll:

ה- 3.9 הוא 182 כ"ס...

ניר ל
02-06-05, 14:07
קצת נתונים :
מאזדה MPV משקל ריק 1720 ק"ג, הספק 200 כ"ס
דיסקברי בנזין משקל ריק 2040 ק"ג, הספק 182 כ"ס ??
גראנד 5.2 1800 ק"ג, 225 כ"ס
סיקס 1500 ק"ג 120 כ"ס (היה מת)

לפי יחס הספק/ משקל, הגראנד מוביל בראש, אחריו המאזדה הדיסקו ובסוף הסיקס.
סובייקטיבית זה ממש לא מרגיש ככה, סובייקטיבית גם אגזוז ספידרקס זה "בומבה" !

ניר ל
02-06-05, 14:37
אגב חנן,
הנתון היחיד שחשוב לצורך תאוצה הוא יחס הספק/משקל ?
עקומות ההספק והמומנט לא באות לידי ביטוי ? הרי אם שיא ההספק מתקבל ב 3500 סל"ד או 6000 סל"ד צריך להגיע לשם דרך 1000 ו 2000 סל"ד. ההגיון שלי אומר שצריך להיות הבדל גדול בתאוצה בגלל נתונים כאלה ובגלל האפשרויות השונות לרתום את המנוע לגלגלים (נניח יחסי העברה בתיבת ההילוכים) מה שמביא לניצול שונה של נתוני המנוע. אבל מה ההגיון שלי מבין... תסביר לי !

חנן-ג'יפולוג
02-06-05, 15:21
הרי אם שיא ההספק מתקבל ב 3500 סל"ד או 6000 סל"ד צריך להגיע לשם דרך 1000 ו 2000 סל"ד.

התייחסות מעמיקה יותר בהמשך, אבל תשאל כל בעל R והוא יגיד לך שכשהוא רוצה להאיץ, הוא לא נותן למחט לרדת מה10000 סל"ד.

חנן-ג'יפולוג
02-06-05, 15:31
ועוד שאלה גסה? (אני מקווה שזה לא יגרום לך להוריד אותי מההגה של הסיקס שלך לצמיתות :wink: )

אתה נוסע כמו שצריך? אם יש לך מנוע שההספק הרשמי שלו הוא 180 כוחות סוס, אבל אתה, כמו 90 אחוז מעמישראל לא עובד באיזור שיא ההספק, אלא בסל"ד שהוא חצי מזה, אז במקרה הטוב אתה מקבל 90 כוחות סוס עלובים. אולי אפילו הגיר האוט' של המזדה עושה עבודה טובה יותר ממך.

במחשבה שניה, אתה עם גיר אוט' בדיסקו, לא? יכול להיות שהוא לא נותן למנוע לעבוד קרוב לשיא ההספק, אם בגלל כיוונון מתון, או בגלל תקלה.

ניר ל
02-06-05, 16:11
הגיר אכן אוטו', אכן נראה כי הוא מסרס את המנוע ולא נותן לו לעלות על טורים, גם כאשר אני מוריד הילוך בצורה ידנית וכבר מתחילים לשמוע שיש מנוע, בוא נאמר שהבלורית לא מתנפנפת מהרוח. אם זה תקין או לא לרכב הזה אני אצטרך להשוות עם אחרים.
פספסתי את הקשר לסיקס, ממילא שיא ההספק מגיע שם ב 2500 סל"ד או משהו כזה, אלא שהמלה שיא לא כ"כ מתאימה להספק העלוב שלו.

חנן-ג'יפולוג
02-06-05, 16:17
שיא ההספק בסיקס מגיע ב3500 סל"ד והמנוע מגיע אצלי גם אל מעל 4000 מדי פעם.

grand
02-06-05, 16:34
עכשיו אתם מדברים לעניין.
בדיסקו יש גיר של ZF, גיר שבגלל צורת עבודתו ורצון היצרן שהחלפות ההילוכים יהיו כמה שיותר חלקות זה בא ע"ח הביצועים.
ככה זה היה בפיז'ו אם זכור לכם את ה"עגלתיות" של ה 405 ו 306 אוטומטיות יחסית לגיר הרגיל.
תוסיפו לזה את המחלות האופייניות בל"ר בנזין בחיישנים השונים (ראה ערך ELI) איירפלו, חמצן, למבדא, סמבדה ואני לא יודע עוד מה וקבלו מתכון בטוח לעגלה שרוב הזמן לא עובדת כפי שיצאה ביומה הראשון מהמפעל וגם שותה יותר דלק. קראתי בעבר באיזה שירשור שאין מה להלחם בזה וצריך לחיות עם הקיים אחרת קיים סיכון לשפיות דעתו של העגלון.
ניר.
אמרתי קודם ואומר עכשיו, גם הגרנד אולי בדומה לדיסקו אינו רכב ל"ייקים" פדנטיים, וגם אצלנו חיים עם מה שיש, אבל דבר אחד אי אפשר לקחת ממנו זה את התאוצות ממצב עמידה, אין לו הרבה מתחרים בקטע הזה.

ניר ל
02-06-05, 16:38
לא בדקתי סל"ד אף פעם, אבל אני לוחץ על הגז עד שהוא צורח יותר מנוסע, חשבתי שזה קורה בשיא המומנט ולא בשיא ההספק.
בלי שום קשר אתה הרי יודע שאצלי הנוסעים נוטים לעוף החוצה תו"כ נסיעה, לעומת זאת, כשאתה נוהג אפשר לרדת להשתין ולחזור תו"כ נסיעה :wink: אתה יכול לקבל אותו any time

ניר ל
02-06-05, 16:45
אבל דבר אחד אי אפשר לקחת ממנו זה את התאוצות ממצב עמידה, אין לו הרבה מתחרים בקטע הזה.

רמי, אני לא משמיץ חלילה, אם מאזדה MPV נותנת לגראנד בראש זו לא ממש תעודת עניות לגראנד, אני גם לא נתקלתי בג'יפ זריז ממנו (למעט כלים חדשים כמו הטוארג או BMW , אבל אלו לא דוגמאות לג'יפים), רק שעדיין מדובר ברכב מגושם יחסית, שלא לדבר על היציבות הכיוונית ומי שמחפש ריגושים שקשורים למהירות, רכבי שטח הם לא הכתובת אחרי הכל.

ארז
02-06-05, 19:35
תבדוק חישנים, אבל בכל מקרה דיסקו לא מאיץ ל100 קמ"ש ב12 שניות, אולי תאורתית כן, תחלס באמת יותר קרוב ל17 שניות.
נסעתי על הרכב שלך בבדיקה והוא מאיץ בסדר גמור יחסית לשאר הדיסקבריים שאני מכיר.

לגבי שיפורי מנוע כמו שעמי כתב קל מאוד לשפר ולעלות מאוד בהספקים.

ניר ל
03-06-05, 00:08
מצאתי עשרה סוסים !
וואקום קידום הצתה לא תקין. מחר אני אחזיר אותם.

קיד
03-06-05, 00:22
ניר מה אתה דורש ממנוע V8 שיודע לרסס רק 1/2 בלוק בכל פעם? המנוע האמין :shock: אבל הפרימיטיבי הזה הוא בעל מחשב (עלק) הזרקה עם שתי יציאות בלבד. פעם 4 צילינדרים ופעם הארבע הנותרים. הדלק שוהה זמן רב בסעפות, ומכאן שההספק זעום, וצריכת הדלק בשמיים.
קיד.

asafk
03-06-05, 22:19
קיד, התכנה (ואיתה שיטת ההזרקה) השתנתה אי-שם בין שנת 94 ל96 (אני לא בטוח מתי). יכול להיות שגם בגרסה החדשה הבקר מזריק לחצי מנוע כל פעם- אבל יכול להיות שעם השינוי בבקר גם העניין הזה השתפר. מישהו יודע יותר על זה ויכול לשפוך אור על העניין?

אסף.

fuksi
05-06-05, 00:24
א. מזל טוב על הקניה
ב. כבעל רכב דומה לשלך (94 V8) המנוע בהחלט עצל, אם תרצה להעיר אותו תצטרך לעבוד חזק על המצערת אבל הוא יקרע אותך בדלק ויעשה הרבה רעש...
בכל אופן לעולם הוא לא יאיץ כמו פרייבט (12 שניות)
בכל אופן שווה לעבור אצל גרשון ולחבר את הרכב למחשב ולכוון את החיישנים (תמיד צריך...)
בהצלחה

ניר ל
05-06-05, 12:44
קודם אני אחליף את דיאפרגמת קידום ההצתה. החיישנים תקינים למיטב ידיעתי, בכל מקרה כמה לוקח גרשון על בדיקה כזאת ואיפה הוא ממוקם בדיוק בקריית שאול ?

fuksi
06-06-05, 15:11
דבר איתו
03-6448076
050-5559193

בכל אופן כמו שנאמר הדיסקו לעולם לא יהיה מטוס!!!
הספורטאז שהיתה לי לפני היתה הרבה הרבה יותר מהירה וזריזה...מצד שני פלסטיקים היו נשברים.... :D :D

ניר ל
15-06-05, 23:52
הבעיה נפתרה !
כיוון פשוט של כבל הקיק- דאון והעגלה אכן מאיצה כמו שד ! (עם רגל קשורה למשקולת).
ראו דיון :
http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=9346

fuksi
16-06-05, 19:42
הבעיה נפתרה !
כיוון פשוט של כבל הקיק- דאון והעגלה אכן מאיצה כמו שד ! (עם רגל קשורה למשקולת).
ראו דיון :
http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=9346


אם אתה רציני אני מעוניין לדעת היכן הכבל קיקדאון הזה?

ניר ל
17-06-05, 16:19
מותחן הכבל נמצא מתחת לכבל המצערת (בתא המנוע), אצלי יש על מנופי המצערת גם התקן בקרת שיוט. בדוק אותו ושים לב שאין שם חופש (שהוא לא רפוי), על הכבל לכוון השרוול המוביל יש עיבוי (כמו פלומבה), הרווח בינו לבין השרוול צריך להיות רבע עד אחד ורבע מ"מ, הכוונון הוא פשוט באמצעות ההברגה. הכבל צריך להיות במצב 0 כשהמצערת סגורה לחלוטין ולהימתח יחד עם פתיחת המצערת. עפ"י הספר יש לשחרר תחילה את הכבל בצד הגיר ואח"כ לכוונן ובסוף לסגור את הכבל בצד הגיר.

סוזי המשתוללת
18-06-05, 01:40
מה קשור כבל הקיק דאון לעניין הסחיבה ?
להוריד הילוך שזה התפקיד של הקיק דאון יכולת להוריד ידנית כך שלי נראה שכל העניין פסיכולוגי
אגב נתוני יצרן מדברם על 0-100 של 10.8 שניות כך ש12-13 שניות במנוע ישן יהיו בהחלט סבירים
מי שבאמת רוצה מנוע זריז שייקנה טרופר

שחף110
18-06-05, 06:55
לסוזי:


לך לכיוון הממסרה
כיוון כבל שילוב יורד
כיוון מנגנון דוושת דלק \ מצערת .
תנועת המצערת חייבת להיות מסונכרנת עם שסתום לחץ הקו של הממסרה .
לחץ השמן צריך להיות נמוך כאשר לא לוחצים על דוושת הדלק .
ולחץ השמן חייב להיות גבוה כאשר לוחצים על דוושת הדלק ( יש עומס על המנוע ) .
כאשר לחץ השמן של הממסרה גבוה כל הזמן כמובן שהעברת הילוכים תיהיה לא תקינה
*********
ובשקט בשקט גם תצרוכת הדלק תיהיה יותר גבוה . :)
*********
איציק


הכבל מווסת את לחץ השמן בממסרה ביחס לסל"ד המנוע. ככה הוא בעצם יודע גם כמה אתה לוחץ על המצערת ותפקידו לא רק לגרום להורדת הילוך.


שחף.

ניר ל
18-06-05, 10:20
סוזי המשתוללת כתב :

מה קשור כבל הקיק דאון לעניין הסחיבה ?
להוריד הילוך שזה התפקיד של הקיק דאון יכולת להוריד ידנית כך שלי נראה שכל העניין פסיכולוגי
אגב נתוני יצרן מדברם על 0-100 של 10.8 שניות כך ש12-13 שניות במנוע ישן יהיו בהחלט סבירים

שמוליק, תתחיל לקרוא מתחילת השרשור, הכל שם, זה לא מפתיע שזה משפיע.

קח לדוגמה ציטוט של חנן :

במחשבה שניה, אתה עם גיר אוט' בדיסקו, לא? יכול להיות שהוא לא נותן למנוע לעבוד קרוב לשיא ההספק, אם בגלל כיוונון מתון, או בגלל תקלה.

כפי שהסביר איציק, כיוון הכבל משפיע על תפקוד תיבת ההילוכים לא רק במצב של קיק-דאון.

-->