התחברות

צפייה בגרסה מלאה : צמיגים 215/75/15 לג'ימני



tamir128
24-09-13, 15:55
שלום לכולם,
אני יודע שהנושא כבר נטחן בעבר, אבל בעבר הרחוק יחסית, עיקר הסיבות למעבר בעבר היה שאי אפשר היה למצוא צמיגי MT למידה המקורית לג'ימני.
היום המצב שונה ויש צמיגי MT במידה המקורית והשאלה היא אם כדאי לעבור מידה היום.

אני רוצה להתמקד רק בפן הטכני ולא בפן החוקי.

האם כדאי המעבר לצמיג 215/75/15 לג'ימני, כאמור מבחינה טכנית (מבלי לגעת בטרנספר).

ע"פ הטבלה שאני מוצא כאן (http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=1404-jeepolog-archive), המעבר למידה הזו יתן עוד 10 מ"מ לרוחב הצמיג ועוד 36 מ"מ לקוטר הצמיג שיגביהו את הרכב והסרנים ב 18 מ"מ.

נתחיל בחסרונות:
1. הג'ימני, שגם ככה לא בדיוק מאיץ כמו פררי, יהיה כבד יותר עקב קוטר גלגל גדול יותר. גם ה"זחילת סלעים" תהיה מהירה יותר ופחות עדינה, שזה חיסרון.
2. עומס גדול יותר על מערכת ההיגוי ושחיקה גדולה יותר.
3. בלימת מנוע קטנה יותר בירידות?

יש עוד חסרונות?

יתרונות:
1. עבירות טובה יותר בגלל הגלגל הגדול יותר.
2. שטח גומי גדול יותר במגע עם הכביש שיתן יכולת בלימה טובה יותר. חשוב עם צמיגי שטח שבהם יש פחות גומי במגע עם האספלט.

עוד יתרונות?

איזה צמיגי MT יש במידה הזו בארץ?

האם המעבר שווה, כלומר האם היתרון בעבירות משמעותי מספיק שגובר על החסרונות ושווה את הטירחה והכסף?

bacharliran
24-09-13, 16:08
אני לא חושב שההבדל כל כך מורגש בכל הסעיפים שכתבת (לטוב ולרע)
אבל ההבדל הכי חשוב - הגימני נראה הרבה יותר טוב עם 215 :cool:
אתה מוזמן לבוא ולנסות לנסוע על 215 (AT ולא MT)

tomig
24-09-13, 17:41
שלום תמיר
צמיג 215/75/15 נותן לדעתי וניסיוני רק יתרונות!
לאחרונה שיפרתי מעט את הגימיני של אישתי(אני נוסע גם על גימיני אבל עם 235/75/15) ואני יכול לומר לך שהשיפור מדהים
אין לך מה לפחד מירידה בסחיבה או זחילה כי באמת הכל נשאר וגם צריכת הדלק לא עלתה ממש 1:11 אבל העבירות וההתנהגות
בטח השתפרה פלאים!

צירפתי תמונה של הגיפ של אשתי :-)
שיהיה בהצלחה!!



80081

tamir128
24-09-13, 21:48
אם אתה מדבר על צריכת דלק 11, אז אני מנחש שמדובר בגיר ידני, כן?

איך תהיה ההשפעה על אוטומאט?

יש דעות נוספות? בנתיים דעה אחת אומרת שהשיפור העיקרי זה באיך שהרכב נראה ודעה אחרת מדברת על שיפור מדהים בעבירות...

קצת קשה לי לגבש דעה משלי ככה.... :confused:

bacharliran
25-09-13, 16:24
אני לא יכול לתת דעה לגבי ההשפעות על העבירות והסחיבה מכיוון שהרכב שלי עם 215 מאז שהוא אצלי (לא הרבה זמן). אז אין לי בסיס להשוואה.
קשה לי להאמין שהבדל של 2-3% בקוטר והרוחב יביא לשינויי מהותי בהתנהגות אבל יש סיכויי שאני טועה.
בטוח שלא פוגע בעבירות אבל רק אתה יכול להחליט אם זה שווה את הטרחה והכסף.
צריכת הדלק שלי היא 1:10.5 בנהיגה עירונית של אישתי. (2008 אוטומט)
ושוב, אתה מוזמן להגיע לסיבוב.

heminew
21-10-13, 22:24
תמיר, צריך לראות את זה אחרת (לדעתי):

הצמיג שטח מלא היחיד במידה המקורית הוא ה 8060 של מקסיס שיש עליו דעות שונות,חלקן שליליות (לא היה לי צמיג כזה,אבל היו מליון שרשורים שדנים באיכות שלו)
ברגע שעולים מידה כבר יש יותר אופציות, ויותר טובות

אז זה לא בהכרח העניין של השינוי מידה בפני עצמו ,אלא שנפתחות בפניך אפשרויות לצמיגים טובים

חמי

אלדר
22-10-13, 10:22
תמיר איזה שנה הרכב? ידני או אוטומט?
גם אני באותה דילמה האם לעלות לצמיג 215 שנת 03 אוטומטי.
חושש שהגיר לא ישרוד את המעבר, גם כך הגיר ידוע בחולשתו.

שגיא S
22-10-13, 13:00
יש לי חבר טוב שמטייל איתי עם ג'ימני עם 215, 50/50, גיר אוטומט שנת 2005 לא VVT.

הרכב עושה 1 ל10 בדלק בממוצע.
לא שמתי לב שהרכב נהיה יותר איטי בגלל המעבר
בשטח יותר נוח, והרכב נראה יותר טוב, יש יותר אופציות לצמיגים גם שטח מלא וגם 50/50

אני ממליץ.

tamir128
22-10-13, 13:12
תמיר, צריך לראות את זה אחרת (לדעתי):

הצמיג שטח מלא היחיד במידה המקורית הוא ה 8060 של מקסיס שיש עליו דעות שונות,חלקן שליליות (לא היה לי צמיג כזה,אבל היו מליון שרשורים שדנים באיכות שלו)
ברגע שעולים מידה כבר יש יותר אופציות, ויותר טובות

אז זה לא בהכרח העניין של השינוי מידה בפני עצמו ,אלא שנפתחות בפניך אפשרויות לצמיגים טובים

חמי

זה בדיוק העניין:

א. המקסיס מצויינים (נוסע עליהם כרגע).

ב. איזה אופציות יש? ע"פ מה שבררתי, קל היום יותר להשיג מקסיס 8060 במידה המקורית מאשר שטח מלא 215.
יש רק BF שצריך משכנתא בשבילם, בהזמנה מיוחדת ולהמתין חודשיים.
אשמח אם תכתוב על אופציות נוספות וזמינות של צמיגי MT במידה הזו!

אלדר, הרכב 2009 אוטומט.

אלדר
22-10-13, 13:13
שגיא את הכל אני מכיר ודברנו על זה.
כמה זמן החבר נוסע עם 215?

שגיא S
22-10-13, 20:33
החבר שלי נוסע כשנה על 215.
וצמיגי שטח 215 יש לך גם מקסיס וקומהו וכו'.
רק צריך לחפש

tamir128
22-10-13, 20:55
למקסיס יש צמיגי MT בגודל הזה?
ושו הדה קומהו?

וגם את חברת וכו' אני לא ממש מכיר אם כי שמעתי עליהם רבות בתחומים אחרים :cool:.

אנ'לא צוחק או ציני, אני מחפש ואשמח למידע!

heminew
22-10-13, 22:16
ב. איזה אופציות יש? ע"פ מה שבררתי, קל היום יותר להשיג מקסיס 8060 במידה המקורית מאשר שטח מלא 215.
יש רק BF שצריך משכנתא בשבילם, בהזמנה מיוחדת ולהמתין חודשיים.
אשמח אם תכתוב על אופציות נוספות וזמינות של צמיגי MT במידה הזו!
.

אכן, כיוונתי ל BF.
לא מתווכח בעניין המחיר - זו הסיבה שאני לא קונה אותם כרגע.
חמי.

OFF-RoaD
22-10-13, 22:28
אני עם צמיגי מקסיס 753 במידה הזו.

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

tamir128
22-10-13, 23:04
המקסיס 753 הם באמת שטח מלא? המראה פחות חשוב לי, אבל איך הם באמת?

בבוץ?
על הסלעים?

OFF-RoaD
22-10-13, 23:48
בוץ עוד לא חוויתי איתם, ובסלעים הם עושים את העבודה בצורה טובה לטעמי (אבל לא יודע אם יש לי מספיק ניסיון בשביל לשפוט. אני מכיר בעיקר את מה שמורכב בצבא, שזה לא מגוון רחב במיוחד).
מבחינץ נוחות נסיעה ורעשים, אני מרוצה...

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

אלדר
23-10-13, 01:40
הקומו לא ממש זמינים בפנצ'ריות.

tamir128
23-10-13, 12:13
ע"פ הסקירה באתר אופרוד, ה 8060 עדיפים על ה 753.
כאן ה 8060 (http://www.offroaders.com/tech/AT-MT-Tires/Maxxis_Trepador_Radial.htm)
וכאן ה 753 (http://www.offroaders.com/tech/AT-MT-Tires/Maxxis-MT-753-Bravo.htm)

אם הנתונים שווים משהו, אז אולי עדיף לנסוע על ה 8060 בגודל המקורי ולא לעלות ל 215.
אם היו 8060 במידה של 215 לא היתה התלבטות, אבל לעלות מידה ולא למצוא צמיג (מלבד ה BF שכאמור יקרים מאד וגם לא תמיד זמינים) זה חבל.

liontamer84
23-10-13, 14:00
ראית שיש לג'נרל טייר צמיג שטח מלא במידה?

גילוי נאות -
סתם ראיתי את הפרסומת שלהם פה ואין לי שמץ איך הצמיגים שלהם

tamir128
23-10-13, 15:02
לא ראיתי. אשמח לראות.

יש לינק או משהו?

liontamer84
23-10-13, 15:41
פשוט תלחץ על הקישור למעלה...

או על זה:
http://www.jeepolog.com/UserFiles/Flash/general_tire/general_tire_landing_page_jeepolog.htm

דיי קשה לפספס

tamir128
23-10-13, 16:12
ראית שיש לג'נרל טייר צמיג שטח מלא במידה?


כן, אבל באיזו מידה?
במידה המדוברת שבכותרת השירשור, וגם במידה המקורית של הג'ימני, ראיתי רק AT.
לדעתי (ועל הנייר, בלי שנסעתי על אף אחד מהם), אם רוצים 215/75/15, כבר עדיף את המקסיס 753 שנחשב לפחות ל MT ואני מניח שזול יותר.

אלדר
23-10-13, 17:50
בעיה נוספת בעליה ל215 זה הצע הצמיגים.
מברור שעשיתי יש את המקסיס 753 במחיר של 2100 ש״ח לרביעיה כולל מע״מ והתקנה.
ויש את הBf שהם במחיר של 900 ש״ח לצימיגים כולל מע״מ והתקנה.
עם משהו מכיר פנצ׳ריה שיש להם הנקוק אשמח לדעת.

נועז מוסא
23-10-13, 19:23
כל מה שנאמר פה נכון גם לגבי סמוראי נכון ?

gilad.jo
23-10-13, 19:27
אתרום מנסיוני - כמעט 4 שנים עם ה-753, 2003 אוטו'. החליפו את ההנקוק באותה מידה (גם שטח מלא).

רעש - רועשים יותר מההנקוק, בשטח לא מרגיש הבדל. בוץ - אחיזה די טובה, גם בנסיעה לאחור. סלעים - עמידות גבוהה, לא נעלמו לי קוביות, מאפשרים הורדת לחץ אוויר לרמה נמוכה מאוד ועדיין לשמור על יציבות בג'נט. חול - כמו כל השטח (חופרים כל הדרך לתהום).

צריכת דלק - נסיעה רגועה בינעירונית 1:11
גיר - יש לי קולר, לא מתחמם לי, אין לי מושג לומר האם הוא עובד קשה משמעותית מהמידה המקורית - לא יצא לי להנות ממנו במידתו המקורית.

tamir128
23-10-13, 22:54
מעולה שאנשים מביאים מנסיונם האישי. תודה.

מה עם עמידות לפנצ'רים לעומת ההנקוק?

gilad.jo
26-10-13, 13:43
ההנקוק מעולם לא התפנצ'רו לי, עם המקסיס 2 פנצ'רים, אבל זה עניין של מזל ולדעתי קשה להשוות בין הצמיגים בנושא זה.

tamir128
03-06-15, 15:53
שמעתי שלאחרונה הגיעו מקסיס 980 AT. מישהו יודע מה הם שווים?

מישהו יודע איפה אני יכול למצוא BF שטח מלא במידה הנ"ל, ובאיזה מחירים?

OFF-RoaD
03-06-15, 16:57
אני עם ה980. תמורה מעולה לכסף.
אמנם רק ארבעה חודשים, והם לא הצמיג הכי טוב שנסעתי עליו, אבל ב480₪ לגלגל כולל הכל, אני מעבר למרוצה.

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

-->