PDA

צפייה בגרסה מלאה : גראנד ויטרה דור ראשון - מידת צמיגים בעייתית



ishc
25-09-13, 13:10
מעבר לבעיית הדיפ' הקידמי הרגיש הגראנד סובלת ממידת צמיגים מחורבנת 235/60/16. אין צמיגי שטח מלא וצמיגי AT יש רק מקסיס או יוקוהומה. אחרי שנים בסמוראים עם צמיגי שטח מלא זהו הרכב הראשון שנועל AT ומה אני אגיד לכם, לא אהבתי. הצמיג לא אוחז טוב (יוקוהומה) ועדין ורגיש לקרעים. האידאל מבחינתי זה לרדת לג'אנט 15 ולמידה 235/75/15 שהייתה לי בסמוראי. ההיקף סביר ולא מוגזם וזו מידה יחססית נפוצה וקל להשיג בה מבחר סביר של צמיגים.
הבעיה היא שבגראנד ויטרה הארוכות אי אפשר להתקין ג'אנט 15 (לפחות אני לא מצאתי אחד) מכיוון שהג'אנט נוגע בקליפר וזאת למרות הספייסר 1.5 אינץ שמותקן. אחרי חפירות שונות עם אנשים מהפורום וחפירה בפורומים אוסטרליים ואמריקאים (ששם משחיזים את הקליפר - נשמע לי כרעיון רע מאוד).
האופציות הן:
1. לרדת למערכת בלימה של ויטרה/גראנד ויטרה קצרה ואז אין בעיה להתקין ג'אנט 15. הרעיון להוריד את מערכת הבלימה קצת חורה לי אבל בארה"ב נמכר שברולט טראקטר שהוא גראנד ויטרה ארוכה בתחפושת ומגיע כסטנדרט עם 235/75/15.
2. להמשיך לחפש ג'אנט שיתאים וזו ההזדמנות לבקש פה מחברים שיש להם זוקון עם ג'אנט 15 עם אופסט רציני לשלוח לי הודעה כדי שאני אנסה להרכיב ולראות אם זה עובד.
3. לחפש מידה אחרת שמתאימה לג'אנט 16 עד קוטר 29" שיש בה מבחר סביר של צמיגים ורצוי צמיגי שטח (בינתיים מה שיש זה 235/70/16 או 225/75/16 ששתי המידות לא עונות על הדרישה).

לגבי שינמוך מערכת הבלימה אני אשמח לתשובות קצת מנומקות רציניות ולא התלהמויות ללא נימוקים.
תודה וחג שמייח :)

klam
25-09-13, 15:51
לא ברור מה הבעיה עם 225X75R16. יש צמיגי שטח מלא במידה הזו. יש גם ב 205X80R16 שהיא בערך 29".
חן

ishc
25-09-13, 17:07
טלפון לשלושה פנצ'ריות גדולות לגבי 225/75/16 והתשובה הייתה זהה. אין צמיגי שטח רק 50/50

klam
25-09-13, 18:17
יש דנלופ טובים, שטח מלא.
http://tires4u.co.il/?search=1&iGarageID=&sc=&ar=0&r=16&a=75&s=225&m=0&CarType=0&CarType=6
ממה שמופיע שם יש לפחות 20 פנצ'ריות שמחזיקות אותם ואפשר להזמין אונליין במחיר סביר.

amitaikl
25-09-13, 21:25
אם אתה מוצא פתרון ראוי אשמח לקבל עדכון :-)

אלדר
25-09-13, 22:38
צחי, מידת הצמיגים האידיאלית היא 235/70/16 מה שהיה אצלי ואצל עוד כמה חברים
הבעיה היא שיש רק bf שטח מלא וגם הוא לא זמין בכל הפנצ'ריות.
תנסה לברר לגבי 235/75/16 גם אופציה טובה לגרנד.

motorica.net
27-09-13, 07:24
הדיפ הקידמי לא רגיש. למעשה זאת אותה קורונה/פיניון שיש בדיפרנציאל אחורי של ג'ימני שעובד 100% מהזמן והרבה יותר קשה. שם הוא לא רגיש נכון ?
מה ששברירי הוא הקייס. תחליף אותו ולעולם לא תחשוב על זה יותר. זה הכל ולא צריך לעשות מזה סיפור.

כנ"ל לגבי הצמיגים, אפשר להשיג את 2 המידות אם באמת רוצים גם אם זה BF וזה יקר.
אם לא הייתה ממש ברירה אני הייתי עולה ל 245.75.16 מקצר יחסי העברה ומפנה מקום בבתי גלגלים ולא נוגע במערכת בלימה.
אני גם לא מסכים לגבי AT ב אופן כללי, אני עם wrangler SA goodyear צמיג עמיד להחריד (משמעותית טוב יותר מה BF AT) שעושה עבודה מעולה.
הגאולנדר כמו שאמרתי ולא פעם זה צמיג לכביש.

ishc
27-09-13, 10:25
דויד את דעתך אני יודע הרי כבר דיברנו בפרטי. לא צריך להיות קטנוני לגבי הניסוח שלי על הדיפ' הקדמי, אני יודע שנק' הכשל היא הקייס אבל לא לשם כך נפתח השירשור.
235/70/16 היא מידה מצויינת מבחינת גודל אבל לא זמין בה מבחר של צמיגי שטח בארץ כנ"ל לגבי 225/75/16 ושאני כותב מבחר, שני סוגים ביבוא סדיר וקבוע לארץ זה אחלה (יותר אפילו יותר טוב). 245/75/16 זו כבר מידה שדורשת פינוי מקום בכנפיים וזה פרוייקט שאני לא מעוניין בו. לגבי שצמיגי MT או AT זה כנראה גם עניין של דעה אישית, אני מעדיף שהרכב יסע על MT וזאת אחרי שני טיולים עם צמיגי AT.
השאלה העיקרית הייתה לגבי שינמוך מערכת הבלימה ואני אשמח לקבל תשובה מנומקת גם אם היא רק תיאורטית, בינתיים אני רוצה לבדוק עוד כמה סוגי ג'אנטים 15 אינץ עם אופסט.

raanan
27-09-13, 10:51
במחשבה ראשונה,
שינמוך מע' בלימה זה רע ! כי אתה מתכנן התקנת צמיגים גדולים יותר.

השאלה מה המשמעות של מעבר למע' בלימה של הגראנד הקצרה. לצורך כך נדרש להשוות :
א. קוטר ועובי צלחות
ב. סוג הצלחת (מאווררת או לא)
ג. שטח הרפידות
ד. קוטר הבוכנה בקליפר

דווקא השחזת הקליפר נראית לי אופציה שלא צריך לפסול על הסף (בטרופר גם לעיתים נדרש במעבר לג'אנט 15 )
האם יש לך תמונות (מאתרים בחו"ל) שניתן לראות היכן וכמה משחיזים את הקליפר ?

רענן

motorica.net
27-09-13, 11:17
צחי את דעתי אתה יודע ולא חזרתי על זה עבורך... לזה נועד פורום :)
אני ניסיתי חישוקים עם אופסט שלילי מכובד והקליפר נוגע ולא בסדרי גודל שאפשר לפתור בהשחזת קליפר.
הדיסק בקוטר מכובד 310 מ"מ ודי ממלא את החלל הפנימי של חישוק "16 כך שאין הרבה מקום.

אם אתה רוצה לעבור למערכת בלימה של 1.6 רוב הסיכויים שהקאליפרים זהים כנ"ל לגבי עובי הדיסק והשוני בקוטר נגזר מאוזניים שונות של הקאליפרים.

raanan
27-09-13, 11:38
הדיסק בקוטר מכובד 310 מ"מ ודי ממלא את החלל הפנימי של חישוק "16 כך שאין הרבה מקום.
יותר ממה שיש בטרופר בנזין שעם 215 כ"ס ומשקל עצמי 2 טון.

יש מצב שהמע' עוצמתית עקב שימוש במנועים גדולים/חזקים יותר בחו"ל (V6 2.7 ). יתכן שאפשר באמת לוותר על יתירות זאת עם מעבר למע' 1.6 .
שוב, נדרש להשוות שתי מע' הבלימה ולראות עד כמה ההפרשים משמעותיים.

רענן

motorica.net
27-09-13, 12:13
נתונים:

קוטר ב 1.6 286 מ"מ עובי הדיסק 17 מ"מ
קוטר ב 2.0 310 מ"מ עובי הדיסק 22 מ"מ

לא הייתי נכנס לזה.
זה אומר חישוקים חדשים (המקוריים לטעמי יפהפיים וחזקים)
מערכת בלימה קידמית מלאה, קאליפרים, דיסקים, רפידות , צריך לבדוק bias בלימה ציר קידמי VS אחורי וגם תאימות של הקליפר לשאר רכיבי המערכת.

מיותר כשניתן פשוט לרכוש גומי במידה המתאימה בקוטר "16

נמרוד
27-09-13, 12:30
בשום פנים ואופן לא הייתי "משנמך" את מערכת הבלימה. אם אתה רוצה לתת הצדקה לאיסור הגורף על שינוי מבנה בחוק הישראלי - אז הרעיון הזה הוא בדיוק התירוץ.

לעומת זאת, השחזת הקליפר יחד עם ספייסר קטן היא רעיון ישים ומקובל בהרבה רכבים כדי לעבור מג'אנט 16 ל15 - דוגמא נפוצה מאד, טויוטה היילקס. כמובן שכל מקרה לגופו. אם זה משהו שנעשה בפורומים בחו"ל, אז זה שווה בדיקה בפועל - מניח שלא צריכה להיות לך בעייה להביא מחבר חישוק 15 מהסוג שאותו אתה שוקל לקנות, בתור ספייסרים זמניים לצורך בדיקה אפשר להשתמש בשייבות, ולבדוק בעצמך את הההתאמה.

אם זה הולך, אז כמו שציינת, 235/75R15 זה הצמיג.

אבל אם פעם באמת היה מבחר גדול הרבה יותר לחישוקי 15, הרי שהיום זה כבר לא נכון. הצמיג הכי טוב לך זה 245/75R16. צריך טיפה לחתוך כנף, אולי להגביל מהלך מתלה עם תוספת קטנה לבאמסטופ, אלו מחירים שלדעתי שווה לשלם בשביל להשאר עם חישוק בגודל המקורי, ועם צמיג במידה הנכונה לרכב שלך (להחליף יחסי העברה מיותר אם אין עודף כסף, לדעתי).

motorica.net
27-09-13, 12:42
בפורומים בחו"ל הכניסו 245/75/16 עם בודי ליפט, אולי בלי פלסטיקות וגילוחים פה ושם זה אפשרי גם בלי.
מה שכן מדובר בהארכה של 12.4% ביחס למידה המקורית וזה המון. זה כבר מחייב התיחסות ליחסי העברה.
ה low ברכב הזה במקור לא להיט 1:1.8 וזאת הסיבה שהחלפת יחסים בטרנספר אבל זה רלוונטי רק ל Low.

שינוי כזה מבלי לתת את הדעת ליחסי העברה בסרנים יהפוך את האוטו לעצלן, שתיין ויפגע באורך חיים של התיבה האוט'.

ככה זה נראה עם 245.75.16 ו גם "2 בודי ליפט
http://i74.photobucket.com/albums/i253/huggy_01/DSC00966.jpg

ishc
27-09-13, 14:51
ונמרוד הפתעת אותי לגבי ההשחזה של הקליפר. באוטרליה זה פיתרון שנוי במחלוקת. לגבי 245/75/16, זה צמיג בקוטר 30.4 אינץ לעומת 27 במקור זה המון ודורש טיפול ביחסי העברה, בודי ליפט ופינוי מקום בכנף. פרוייקט שאני לא ממש מעוניין בו.
לגבי תמונות של ההשחזה הנה לינק לפורום האוסטרלי:
http://www.auszookers.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=42239

ishc
27-09-13, 14:53
אגב דויד, מה יחס ההעברה המקורי בסרנים?

אלדר
27-09-13, 15:17
יחס העברה בסרנים 5.125

motorica.net
27-09-13, 15:21
אמת. 41:8
שים לב שהוא השחיז על מנת להתקין חישוקי "16 באופסט שלילי. לא חישוק "15.

ishc
27-09-13, 16:56
צודק פשוט לא מצאתי שירשור אחר עפ תמונה. אז היחס הוא 5.125? מה זה 48:1?

אלדר
27-09-13, 17:04
41 שיניים בקורונה לחלק 8 שיניים בפניון שווה ליחס העברה 5.125

נמרוד
30-09-13, 21:32
בפורומים בחו"ל הכניסו 245/75/16 עם בודי ליפט, אולי בלי פלסטיקות וגילוחים פה ושם זה אפשרי גם בלי.
מה שכן מדובר בהארכה של 12.4% ביחס למידה המקורית וזה המון. זה כבר מחייב התיחסות ליחסי העברה.
ה low ברכב הזה במקור לא להיט 1:1.8 וזאת הסיבה שהחלפת יחסים בטרנספר אבל זה רלוונטי רק ל Low.

שינוי כזה מבלי לתת את הדעת ליחסי העברה בסרנים יהפוך את האוטו לעצלן, שתיין ויפגע באורך חיים של התיבה האוט'.


אני מסכים ששינוי של 10 או 12 או 15 אחוז בקוטר הצמיג מחייב התייחסות ליחסי העברה - אבל לא מסכים שזה מחייב להחליף אותם. שינוי כזה של גודל צמיג מקובל ונפוץ בהמון כלי רכב.

האוטו משתנה - בקצוות. הוא יאיץ יותר לאט בכביש - במידה שאפשר להחליט לחיות איתה. הסל"ד בשיוט בהילוך האחרון לעומת זאת ירד - אולי זה לטובה? בממוצע הוא לא יצרוך יותר דלק בגלל שלא שונה יחסי העברה - יש לרכב ארבעה או חמישה הילוכים. הוא יצרוך יותר דלק בעיקר כי הצמיגים גדולים וכבדים יותר, אבל זה מחיר שמשלמים על צמיגים גדולים.

אני גם לא רואה סיבה שתהיה השפעה על אורך החיים של תיבת ההילוכים.

בשטח, בזחילה, בראשון LOW, תהיה פגיעה בביצועים, וזאת הסיבה האמיתית לדעתי כן להחליף יחסי העברה, אבל שוב, זה משהו שאפשר לבחור להתרגל אליו. לכם בסוזוקים גם יש את האפשרות העדיפה והזמינה של שינוי יחס LOW בטרנספר.

אני בכל ג'יפ שהיה לי הגדלתי את הצמיגים ב10-15% ביחס למקור (סמוראי, היילקס, סיקס עם 33, צ'רוקי) בלי לשנות יחסי העברה. לא מתוך אידיאולוגיה, אם הייתי מוצא לנכון להשקיע בוודאי שהייתי מחליף יחסי העברה, אבל בחרתי להשקיע בדברים אחרים.

סולי
01-10-13, 02:15
245q75r16 זו כבר מידה שניתן למצוא בה מגוון רחב של צמיגים .. לא מוכרחים ללכת על 100%, אפשר ללכת על משו בסגנון של bf at, פחות כבד , שקט , אוחז ועמיד.
יש גם יתרונות במידת גלגלים גדולה יותר לא רק חסרונות, ומעבר להגבהה ועבירות גבוהה יותר הרכב יהיה יותר נוח.. אני בטוח שהוא נוח גם במצב הנוכחי.
הרי שנינו יודעים שאתה נוהג בכביש לאט ורגוע כאילו אתה עדיין על סמוראי ובשטח אתה בעיקר עושה טיולי שבילים.
בוא נגיד שכל עוד לא מדובר בזחילת סלעים גראנד ויטרה נעול אחורה על 3" עם 245.7516 לא יתקשה ב99.999% מהמכשולים שאתה עלול להתקל בהם במהלך טיול.
גם ללא יחסי העברה. וכל מה שתזדקק לו זה בעצם פינוי מהכנף ותיקון צבע מקומי (לא אמור להיות משהו בולט שאתה או הבעלים הבא יתבאס עליו), ניתן לעשות לבד ומצד שני לא יעלה הון אצל פחח רכב.

צחי כמו שאתה מתאר את זה אתה אומר בעצמך שאין אופציות.
או לייבא בעצמך צמיגים או להגדיל ב-12% (שאגב לא נשמעים הרבה).

http://members.westnet.com.au/moses01/gv/gv2ndtest1.jpg

motorica.net
01-10-13, 07:15
למזלי לפחות ב low אני מסודר עם קיט הפחתה בטרנספר ליחס של 1:4.24 כך שעליה ל 245.75.16 לא תזיז.
אני גם חושב שאפשר להכניס את המידה הזאת גם בלי בודי ליפט.

בלי לתת את הדעת על שינוי יחסי העברה העומס יורד על התיבה האוט' , בכביש פחות רלווטני בשטח ב LOW בתנאי קיצון בהחלט כן.
ויש את הציריות שהסיכון לגזירה יהיה גבוה יותר.

ואם לא תהיה ברירה נסבול בשקט עם 245 :)

-->