צפייה בגרסה מלאה : מצבר לWJ , ובנוסף טעינת יתר ?
שלום לכולם , בדקתי שרשורים קודמים , אך לא מצאתי תשובה חד משמעית ,
מקרה שהיה (WJ 2000 מנוע 4.0)
לא הנעתי את האוטו שבוע .
לאחר שבאתי להניע ,לא היה מצבר (המצבר ישן ,אני יודע שיש מצב שהוא הלך ,אבל לא סיימתי )
הנעתי עם כבלים , הניע בשניה . התחלתי לנסוע ,אחרי בערך קילומטר ,נכבה האוטו כאשר הורדתי את הרגל מהגז לקראת רמזור.
הנעתי עם סטרטר ,הניע המשכתי לנסוע והתופעה חזרה על עצמה עוד כ 5-6 פעמים.
החנתי את האוטו ,ואחרי 8 שעות ,הנעתי ,הניע בלי בעיה.נסעתי הביתה לקחתי וולטמר על מנת לבדוק:
התקבל לי נתון של 17 מהמצבר
ו19 מהאלטרנטור.
יום למחרת שוב אין מצבר כדי להניע .
עכשיו מה שאני רוצה לשאול לפני שאני מוציא סתם כסף :
1. אני יודע שהמצבר ישן ויכול לזייף - אז מצבר בטוח צריך לקנות - ההמלצות לגבי מצבר לרכב הזה אומרות 63 אמפ"ש, הבנתימהשרשורים הישנים שזה לא מספיק (אין לי שום מקררים / כננות / פרוזקטורים וכו ) וכדאי לשים 74 אמפ"ש ,יש כאלה שאמרו שאין בעיה לשים 100 גם.
אז אני רוצה לדעת מה הגודל המינימלי שאפשר לשים ,ושל החברה הכי מומלצת בתחום המחירים הסבירים (הבנתי שוורטה נותנים מענה טוב)
השאלה היא רק לקלוע בדיוק לאמפ"ש שאני צריך ,אז אם למישהו יש דעה מוצקת אני אשמח לשמוע אותה .
2. לגבי התופעה ,
טעינת יתר - איפה נמצא הווסת של האלטרנטור אצלי באוטו ? ואיך אני יכול לבדוק אם אכן הוא הבעיה ? או שהמחשב הוא הווסת ?
זה יכול להיות קשור ל"מד צעדים " שקראתי בשרשורים ולא כל כך ברור לי מה זה עושה ..?
חפרתי מספיק ,תודה לעונים
boaz avrahami
29-09-13, 18:40
הווסת הוא חלק ממחשב הרכב.
17 זה טעינת יתר חמורה.
צ״ל 13.5-14.
אל תשים מצבר חדש עד שתפתור את הטעינה כי תטגן את המצבר.
אין קשר למנוע הצעדים למיטב ידיעתי.
מצבר גדול יותר לא יפיק לך תועלת אבל גם לא יגרום נזק. אתה יכול לשים כמה גדול שנכנס פיזית בתושבת.
החלפת מחשב צריכה להביא בחשבון קידוד אימוביליזר לדעתי.
אתה גם בסיכון לטגן עוד רכיבים אלקטרוניים.
אולי אפשר להחליף לאלטרנטור שיש בו ווסת פנימי
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
אשתף במה קרה לי לפני שבוע:
באתי להניע - כלום.
הנעתי עם כבלים, נכבה מיד לאחר ההנעה.
הנעתי שוב, הפעם החזקתי גז למספר דקות. עזבתי גז, המנוע עמד בסרק. העברתי ל-D... בום, מת.
הנעתי בפעם השלישית, הפעם החזקתי גז למספר דקות ואז השארתי את המנוע בסרק לעוד 10 דקות. העברתי ל-D, המנוע המשיך לעבוד.
בדרך להחלפת המצבר מד הטעינה קפץ קדימה ואחורה כל הזמן.
אחרי ההחלפה (ל-ורטה 74 אמפר, יש לי WJ 4.7) הכל הסתדר.
שורה תחתונה,
אצלי מצבר גמור גרם למנוע להכבות ולטעינה לזייף.
יכול להיות שזה הסיפור גם אצלך?
יכול להיות שיש לך קורוזיה על קטבי המצבר וזה משגע את המחשב?
להערכתי, אם אין קורוזיה, המצבר הגמור משגע את וסת המתח שבמחשב והחלפת מצבר תפתור הבעייה.
כמו ההמלצות מעלי, תחליף מצבר.
לגבי נתון הבדיקה, יכול גם להגרם מסוללת האוומטר. אם היא גוססת,
יראה לך נתונים כאלה.
עומרי בהחלט יכול להיות שזו הבעיה ,ושמיל , השאלה היא אם מצבר גמור יכול לגרום לאלטרנטור לתת אינדיקציה של 19 במקום 13-12,אגב אין קורוזיה ,
זאת אומרת שעדיף לשים מצבר משומש , ולתת לאוטו לעבוד קצת , ואז למדוד את המתח שיוצא מהאלטרנטור , במקום לפרק את האלטרנטור ולהחליף את הווסת / לשפץ .
כי לשים חדש ולתת לאלטרנטור לטחון אותו אני לא רוצה .
מצד שני נשמע לי הגיוני שאם מצבר חלש ,הוא דורש יותר טעינה ואז זה משגע את וסת המתח .
אני אנסה להשיג מצבר משומש ונראה אם זה מסתדר , אגב אחרי כמה זמן זה אמור להתסדר ,בהנחה שהמצבר טוב . אחרי כמה זמן ,הווסת אמור לחזור לעצמו ?
באותה שנייה שמחברים מצבר תקין.
בדוק את כבל ה מינוס.
פעם חוויתי משהו דומה, ע"מ לשלול חיברתי כבל מינוס נוסף, במקביל לקיים. וכל הבעיות נעלמו.
מסתבר שהכבל נאכל מקורוזיה מתחת לבידוד.
כמוכן, ב ZJ יש כבל מינוס מהמחשב לגוף הרכב. מקור נוסף לצרות.
לגבי מצברים - רכשתי לאחרונה מספר יח' של VARTA בגדלים שונים ואני מרוצה מאד.
בג'יפ אני מחזיק TROJEN פריקה עמוקה, 85 א"ש. מאפשר לפרוק עד תום ללא נזק. יקר רק בכ- 25% ממצבר רגיל באותה עוצמה ואיכות.
בהצלחה ועדכן.
תודה על כל התגובות , אני ארכיב מחר מצבר תקין ונראה אם הבעיה נפתרה , אני אעדכן .
הרכבתי מצבר חדש , הנעתי , בדקתי את המתח בקטבים יצא לי 16.9 שיחררתי נעל אחת ובדקתי נעל משוחררת עם נעל מחוברת למצבר קיבלתי 19 .
עושה רושם שהבעיה לא נפתרה .אני אצרף תמונות של האלטרנטור אולי יגידו לכם משהו שלי לא.
80251802488024980250
דבר מה בסיסי - תבדוק את הוולטמטר, נגיד, תמדוד מתח על המצבר כאשר הרכב לא מונע.
רבין
דבר מה בסיסי - תבדוק את הוולטמטר, נגיד, תמדוד מתח על המצבר כאשר הרכב לא מונע.
רבין
כאשר האוטו לא מונע . 16 זה מצבר חדש . אני מודה שלא מדדתי אותו לפני ההנעה הראשונה ,אבל אחרי ההתנעה מדדתי וזה הנתון שהתקבל משום מה
בדוק את כבל ה מינוס.
פעם חוויתי משהו דומה, ע"מ לשלול חיברתי כבל מינוס נוסף, במקביל לקיים. וכל הבעיות נעלמו.
מסתבר שהכבל נאכל מקורוזיה מתחת לבידוד.
כמוכן, ב ZJ יש כבל מינוס מהמחשב לגוף הרכב. מקור נוסף לצרות.
לגבי מצברים - רכשתי לאחרונה מספר יח' של VARTA בגדלים שונים ואני מרוצה מאד.
בג'יפ אני מחזיק TROJEN פריקה עמוקה, 85 א"ש. מאפשר לפרוק עד תום ללא נזק. יקר רק בכ- 25% ממצבר רגיל באותה עוצמה ואיכות.
בהצלחה ועדכן.
הכבלים נראים תקינים ,אבל אני אבדוק בכל זאת .
כמו ההמלצות מעלי, תחליף מצבר.
לגבי נתון הבדיקה, יכול גם להגרם מסוללת האוומטר. אם היא גוססת,
יראה לך נתונים כאלה.
אני אחליף סוללות ליתר בטחון .
אז עדכון , הלכתי למצבר אחרי שננתי לו חצי שעה כשהוא לא מוחבר אחרי ההנעה הראשונה, ועכשיו הוא מראה 12.5 . מדדתי על מצבר נוסף גם כן 12.5 ,
לכן אני מניח שאפשר לשלול את סוגיית הסוללות בוולטמטר.
בדוק את כבל ה מינוס.
פעם חוויתי משהו דומה, ע"מ לשלול חיברתי כבל מינוס נוסף, במקביל לקיים. וכל הבעיות נעלמו.
מסתבר שהכבל נאכל מקורוזיה מתחת לבידוד.
כמוכן, ב ZJ יש כבל מינוס מהמחשב לגוף הרכב. מקור נוסף לצרות.
לגבי מצברים - רכשתי לאחרונה מספר יח' של VARTA בגדלים שונים ואני מרוצה מאד.
בג'יפ אני מחזיק TROJEN פריקה עמוקה, 85 א"ש. מאפשר לפרוק עד תום ללא נזק. יקר רק בכ- 25% ממצבר רגיל באותה עוצמה ואיכות.
בהצלחה ועדכן.
בדקתי את הסוגייה של הקורוזיה מתחת לבידוד , אמנם בכבל של המינוס זה נראה טוב . אבל לעומת זאת , באחד מהכבלים של הפלוס יש קורוזיה חמורה . אתה אומר שייתכן שהיא גורמת לבלאגן ? ואם כן איך מחליפים את זה ,זה נראה יותר מסובך מהכבל של המינוס .
8025680257
תחתוך ותחליף לנעלי כבל נורמליות. אלו עם הבורג לנעילת הכבל.
תחתוך ותחליף לנעלי כבל נורמליות. אלו עם הבורג לנעילת הכבל.
אבל אין מצב שהקורוזיה הולכת לכל האורך של הכבל ? זה יפתור את הבעיה ? יש לך תמונה של נעל כזו ?
boaz avrahami
01-10-13, 17:22
קטבים בסגנון הזה הם מצויינים.
וצריך ללחוץ על הכבל סופית בריאה ולשים שרינק.
הקורוזיה מתפתחת בד"כ היכן שיש חמצן - האזור הגלוי של הכבל.
http://www.ebay.com/itm/CUCV-M998-M35-JEEP-2-2-Battery-Terminal-With-4-Terminal-Covers-/161105536284?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&hash=item2582a3651c&vxp=mtr
הסימן הזה בצד שמאל זה אומר סוללה חלשה או סתם אייקון של מצבר ?8025980260
קטבים בסגנון הזה הם מצויינים.
וצריך ללחוץ על הכבל סופית בריאה ולשים שרינק.
הקורוזיה מתפתחת בד"כ היכן שיש חמצן - האזור הגלוי של הכבל.
http://www.ebay.com/itm/CUCV-M998-M35-JEEP-2-2-Battery-Terminal-With-4-Terminal-Covers-/161105536284?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&hash=item2582a3651c&vxp=mtr
תודה בועז , לא הבנתי למה צריך קטבים כפולים ?
boaz avrahami
01-10-13, 18:49
לא צריך.
זו רק דוגמא לקטבים איכותיים
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
טוב אז הוחלפה סוללה בוולטמטר ,וניקיתי את הקורוזיה שהייתה עם WD40 (כפתרון זמני עד שאני אחליף את הקוטב) .
ולשמחתי מדידה במצבר כשהאוטו מונע , הראתה 13.8 ומדידה בין המינוס במצבר לפלוס של האלטרנטור הראתה 13.8 (זאת על מנת לנטרל את הכבל עם הקורוזיה ) .
אחכ כך גם מדדתי כשאחד הקטבים מנותק מהמצבר כשהאוטו מונע , ובין הקוטב המחובר ,הראה אותו הדבר .
לפי דעתי אפשר להגיד שהבעיה באה על פתרונה בדרך הקלה ביותר , אני לא יודע אם זה הקורוזיה או הסוללה בוולטמטר , אבל מבחינתי עלות תיקון שמסתיימת בסוללה ובקצת ספריי , זה מצוין , כמובן שעכשיו אני אוכל להתפנות לנעלי קטבים וכבלים וכו .
תודה לכל העונים והעוזרים חסכתם לי הרבה טרחה כסף וזמן . מקווה שהשרשור הזה יעזור לעוד אנשים כמו שעזר לי .
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.