צפייה בגרסה מלאה : נעילה מרכזית ב td5
http://youtu.be/yAuxGyU3uSQ
האינדיקציה ליעילות של ה CDL היא מספר הפעמים שנורת החיווי של ה TC נדלקת בשטח עם ובלי שילוב ה CDL
מנסיון עם נהיגה בשטח כשהנעילה האורכית משולבת, נורת ה - TC כמעט ואינה נדלקת, זמן תגובת מערכת ה - TRACTION CONTROL מתקצר משמעותית.
זמן התגובה לדעתי לא משתנה. מה שכן, נעילת הדפרנציאל המרכזי בשטח מאריכה את חייו/חיי הטרנספר. ה TC מערכת מצוינת וכדי שתעבוד ביעילות יש לתקל את המכשול במהירות נמוכה וקבועה, בלי הרבה גז....רצוי ב LOW
אם תעשו חיפוש ב youtube, אפשר למצוא כתבה מצולמת עם Dave מחברת Ashcroft שאומר בצורה מפורשת שהכשלים בטרנספר LT230 כמעט תמיד נובעים מזה שכשנכנסים לשטח לא משלבים את הנעילה האורכית. לטענתו, מספיק 5-10 שניות של הפרשים גדולים במהירות שין הסרנים, בכדי להרוס את הטרנספר. עד עכשיו אני לא מבין מה קרה ללנדרובר שבשנתונים האלה הוציאו רכבים בלי נעילה אורכית מקורית, אבל בסוף הם הבינו ובינתיים שוק האפטרמרקט נתן פתרונות לשנתונים האלה.
נושא הדיפרנציאל הפתוח בא לתת מענה בנסיעה על כביש, להוריד את העומס מהדיפרנציאלים בסרנים.
אם אתה רוצה המחשה טובה לעניין, סע למגרש כורכר, שלב ל - LOW ותנעל דיפרנציאל מרכזי.
עכשיו סובב היה ימינה או שמאלה עד הסוף וסע לאט, תראה איך הגלגל הפנימי אחורי בסיבוב "מתקדם "בקפיצות" ולא ממש מסתובב חלק.
אם תעשה את המעשה הזה על משטח אספלט\בטון, התמסורות שלך לא יאריכו ימים ועלולות להנזק במיידית.
פה תפקיד הדיפרנציאל המרכזי הפתוח, לפצות על המצב שתיארתי למעלה.
חוסר יכולת הנעילה בשנים 2001 - 2003 נועד להגן על מכלולי הרכב מנהגים טיפשים (לא ג'יפאים כמובן) להזיק למכלולי הרכב ולהגיע לשברים בתמסורות.
ברכב כזה שהתמסורות והשליטה בהם ידנית (בניגוד לפטנטים כמו LIMITED-SLIP ששם הנהג לא צריך להפעיל תבונה רבה במחשבה על מכלולי הרכב...) כאן יש צורך ב "הגנה מפני נהג שלא מבין".
החיסרון הוא כמובן בזמני תגובה של ה - TC אך המהנדסים הלכו בכיוון "TC מגיב לאט" מאשר טרנספר\דיפרנציאלים שבורים.
ב - 2004 החזירו את הידית המכאנית + יכולת הנעילה בטרנספר, הם "הקשיבו" לצרכי הלקוחות המנוסים.
לעניות דעתי, ללא קשר ל"טיולי עבירות" שאתה מבצע ברכב כזה, הנעילה המרכזית היא חובה אפילו רק כדי לשמור מפני נזק בטרנספר שהוא מה לעשות "חלש" יחסית לדיפרנציאלים.
יורד לכורכר - נועל דיפרנציאל, רק כדרך אגב, בספר הרכב מצויין שניתן לנעול דיפרנציאל מרכזי בנהיגה בקו ישר עד למהירות 100 קמ"ש - לא לשלב ל - LOW למי שחשב לרגע אחרת !!!
THAT'S MY 2 CENTS
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.