נמרוד
04-10-13, 11:33
מצטער על איכות התמונות... חשבתי שטלפון מודרני זה תחליף מספק למצלמה, אז מסתבר שבתנאי תאורה לא אופטימליים, ממש לא.
תושבות הזרועות התחתונות בסרן הקדמי מתעקמות. ידוע. אם זה לא המצב בג'יפ שלכם אתם לא נוסעים בשטח. אבל יש עקום ויש "אחי הג'יפ שלך באמת מוזנח". תושבת צד הנוסע אצלי הגיע למצב חמור באמת - הזרועה זזה למטה ושמאל כבר לא במ"מ אלא בס"מ שלמים (אולי אפילו אינצ'ים...), וסדק בריא כבר התחיל להתפתח (לא רואים בתמונה הזאת, בצד שני) שהצביע על כך שיש כאן סכנה אמיתית לתלישה במכה הקשה הבאה.
80433
הפתרון הוא החלפה קומפלט בתושבות בריאות. התושבות לא מסובכות לתכנון ויצור - המידע החשוב הוא רוחב בין האוזניים - 67.5 מ"מ (כולל אפיצות) וקוטר החור 14.5 מ"מ (כולל אפיצות) עבור בורג ה9/16 שעובר שם. שרטוטים אני יכול לספק למי שיצטרך עבור חיתוך בלייזר.
80442
המיקום לאורך הסרן של שתי התושבות הוא סימטרי, וזה מה שחשוב מבחינתנו יותר מהדיוק. המרחק בין מרכז התושבת למשטח האנכי בקצה הנאקל שאפשר למדוד ממנו - כ95-100 מ"מ. את המיקום הזויתי מספקות תושבות בולמי הזעזועים, בהנחה שהן לא עקומות (לרוב לא).
80435
80434
בתמונות האלו אפשר לראות את התושבת החדשה אחרי שריתכתי אותה מ4 הפחים החתוכים בלייזר, בעובי 6 מ"מ, לעומת תושבת דומה על סרן של גראנד צ'רוקי ZJ.
את העבודה בהתחלה חשבתי לעשות לבד בבית, מה שהיה דורש פירוק סרן וכמה ימים של השבתה. בשביל לעשות את זה ביום אחד, נעזרתי בחברי ארנון מלאכי, מוסך אנדורו בפרדס חנה. העבודה על הליפט, עם כל הג'קים והאינסטרומנים השונים והמשונים שיש במוסך ג'יפים, ועם הפלזמה לחתוך את התושבות הישנות, במקרה הזה הופכת את העבודה לקלה בסדרי גודל.
בשאר התמונות אפשר לראות את החיתוך הגס:
80436
אחרי כמה דקות עם משחזת זוית:
80437
ותושבות מרותכות בשני הצדדים:
80438
80439
80440
80441
לסיכום - פחות קשה ממה שחשבתי בהתחלה, כשזה נעשה בתנאי מוסך מצויד קומפלט. אם אפשר להעמיד את הג'יפ ולפרק את הסרן ולעבוד על השולחן באיזי אז אין בעייה לבצע גם בתנאים של סדנא ביתית.
לגבי התושבות - אפשר לקנות מוכנות בארה"ב מהמון יצרנים, זה לא משהו מסובך. אפשר לחתוך בלייזר בארץ, יוצא יותר זול. אחרי שעליתי בשטח על בעיות קטנות (כמו פיית הגירוז בזרועות הרוביקון שלי שדרשה פינוי בגג של התושבת) יש לי שרטוטי יצור לתושבות.
השרטוטים מדויקים, מתאימים לג'יפ XJ, ZJ וTJ עם זרועות מתכווננות בלבד!!! לא לזרועות מקוריות. אינדיאנים, אם וכאשר תצטרכו, צרו קשר.
תודה לעידו לוריה שכני וחברי על כל העצות הטובות, אין מבין כמוך בפרקטיקה של ברזלים. ושוב תודה ענקית לארנון שנתן לי לעבוד מתחת לליפט עם כל הסיוע והעזרה שצריך.
תושבות הזרועות התחתונות בסרן הקדמי מתעקמות. ידוע. אם זה לא המצב בג'יפ שלכם אתם לא נוסעים בשטח. אבל יש עקום ויש "אחי הג'יפ שלך באמת מוזנח". תושבת צד הנוסע אצלי הגיע למצב חמור באמת - הזרועה זזה למטה ושמאל כבר לא במ"מ אלא בס"מ שלמים (אולי אפילו אינצ'ים...), וסדק בריא כבר התחיל להתפתח (לא רואים בתמונה הזאת, בצד שני) שהצביע על כך שיש כאן סכנה אמיתית לתלישה במכה הקשה הבאה.
80433
הפתרון הוא החלפה קומפלט בתושבות בריאות. התושבות לא מסובכות לתכנון ויצור - המידע החשוב הוא רוחב בין האוזניים - 67.5 מ"מ (כולל אפיצות) וקוטר החור 14.5 מ"מ (כולל אפיצות) עבור בורג ה9/16 שעובר שם. שרטוטים אני יכול לספק למי שיצטרך עבור חיתוך בלייזר.
80442
המיקום לאורך הסרן של שתי התושבות הוא סימטרי, וזה מה שחשוב מבחינתנו יותר מהדיוק. המרחק בין מרכז התושבת למשטח האנכי בקצה הנאקל שאפשר למדוד ממנו - כ95-100 מ"מ. את המיקום הזויתי מספקות תושבות בולמי הזעזועים, בהנחה שהן לא עקומות (לרוב לא).
80435
80434
בתמונות האלו אפשר לראות את התושבת החדשה אחרי שריתכתי אותה מ4 הפחים החתוכים בלייזר, בעובי 6 מ"מ, לעומת תושבת דומה על סרן של גראנד צ'רוקי ZJ.
את העבודה בהתחלה חשבתי לעשות לבד בבית, מה שהיה דורש פירוק סרן וכמה ימים של השבתה. בשביל לעשות את זה ביום אחד, נעזרתי בחברי ארנון מלאכי, מוסך אנדורו בפרדס חנה. העבודה על הליפט, עם כל הג'קים והאינסטרומנים השונים והמשונים שיש במוסך ג'יפים, ועם הפלזמה לחתוך את התושבות הישנות, במקרה הזה הופכת את העבודה לקלה בסדרי גודל.
בשאר התמונות אפשר לראות את החיתוך הגס:
80436
אחרי כמה דקות עם משחזת זוית:
80437
ותושבות מרותכות בשני הצדדים:
80438
80439
80440
80441
לסיכום - פחות קשה ממה שחשבתי בהתחלה, כשזה נעשה בתנאי מוסך מצויד קומפלט. אם אפשר להעמיד את הג'יפ ולפרק את הסרן ולעבוד על השולחן באיזי אז אין בעייה לבצע גם בתנאים של סדנא ביתית.
לגבי התושבות - אפשר לקנות מוכנות בארה"ב מהמון יצרנים, זה לא משהו מסובך. אפשר לחתוך בלייזר בארץ, יוצא יותר זול. אחרי שעליתי בשטח על בעיות קטנות (כמו פיית הגירוז בזרועות הרוביקון שלי שדרשה פינוי בגג של התושבת) יש לי שרטוטי יצור לתושבות.
השרטוטים מדויקים, מתאימים לג'יפ XJ, ZJ וTJ עם זרועות מתכווננות בלבד!!! לא לזרועות מקוריות. אינדיאנים, אם וכאשר תצטרכו, צרו קשר.
תודה לעידו לוריה שכני וחברי על כל העצות הטובות, אין מבין כמוך בפרקטיקה של ברזלים. ושוב תודה ענקית לארנון שנתן לי לעבוד מתחת לליפט עם כל הסיוע והעזרה שצריך.