PDA

צפייה בגרסה מלאה : תושבות זרועות מתלה על הסרן מתעקמות, והתיקון.



נמרוד
04-10-13, 11:33
מצטער על איכות התמונות... חשבתי שטלפון מודרני זה תחליף מספק למצלמה, אז מסתבר שבתנאי תאורה לא אופטימליים, ממש לא.

תושבות הזרועות התחתונות בסרן הקדמי מתעקמות. ידוע. אם זה לא המצב בג'יפ שלכם אתם לא נוסעים בשטח. אבל יש עקום ויש "אחי הג'יפ שלך באמת מוזנח". תושבת צד הנוסע אצלי הגיע למצב חמור באמת - הזרועה זזה למטה ושמאל כבר לא במ"מ אלא בס"מ שלמים (אולי אפילו אינצ'ים...), וסדק בריא כבר התחיל להתפתח (לא רואים בתמונה הזאת, בצד שני) שהצביע על כך שיש כאן סכנה אמיתית לתלישה במכה הקשה הבאה.

80433


הפתרון הוא החלפה קומפלט בתושבות בריאות. התושבות לא מסובכות לתכנון ויצור - המידע החשוב הוא רוחב בין האוזניים - 67.5 מ"מ (כולל אפיצות) וקוטר החור 14.5 מ"מ (כולל אפיצות) עבור בורג ה9/16 שעובר שם. שרטוטים אני יכול לספק למי שיצטרך עבור חיתוך בלייזר.

80442

המיקום לאורך הסרן של שתי התושבות הוא סימטרי, וזה מה שחשוב מבחינתנו יותר מהדיוק. המרחק בין מרכז התושבת למשטח האנכי בקצה הנאקל שאפשר למדוד ממנו - כ95-100 מ"מ. את המיקום הזויתי מספקות תושבות בולמי הזעזועים, בהנחה שהן לא עקומות (לרוב לא).

80435

80434

בתמונות האלו אפשר לראות את התושבת החדשה אחרי שריתכתי אותה מ4 הפחים החתוכים בלייזר, בעובי 6 מ"מ, לעומת תושבת דומה על סרן של גראנד צ'רוקי ZJ.

את העבודה בהתחלה חשבתי לעשות לבד בבית, מה שהיה דורש פירוק סרן וכמה ימים של השבתה. בשביל לעשות את זה ביום אחד, נעזרתי בחברי ארנון מלאכי, מוסך אנדורו בפרדס חנה. העבודה על הליפט, עם כל הג'קים והאינסטרומנים השונים והמשונים שיש במוסך ג'יפים, ועם הפלזמה לחתוך את התושבות הישנות, במקרה הזה הופכת את העבודה לקלה בסדרי גודל.

בשאר התמונות אפשר לראות את החיתוך הגס:

80436

אחרי כמה דקות עם משחזת זוית:

80437

ותושבות מרותכות בשני הצדדים:

80438

80439

80440

80441

לסיכום - פחות קשה ממה שחשבתי בהתחלה, כשזה נעשה בתנאי מוסך מצויד קומפלט. אם אפשר להעמיד את הג'יפ ולפרק את הסרן ולעבוד על השולחן באיזי אז אין בעייה לבצע גם בתנאים של סדנא ביתית.

לגבי התושבות - אפשר לקנות מוכנות בארה"ב מהמון יצרנים, זה לא משהו מסובך. אפשר לחתוך בלייזר בארץ, יוצא יותר זול. אחרי שעליתי בשטח על בעיות קטנות (כמו פיית הגירוז בזרועות הרוביקון שלי שדרשה פינוי בגג של התושבת) יש לי שרטוטי יצור לתושבות.

השרטוטים מדויקים, מתאימים לג'יפ XJ, ZJ וTJ עם זרועות מתכווננות בלבד!!! לא לזרועות מקוריות. אינדיאנים, אם וכאשר תצטרכו, צרו קשר.

תודה לעידו לוריה שכני וחברי על כל העצות הטובות, אין מבין כמוך בפרקטיקה של ברזלים. ושוב תודה ענקית לארנון שנתן לי לעבוד מתחת לליפט עם כל הסיוע והעזרה שצריך.

השועל
04-10-13, 16:17
יצא יפה מאוד נמרוד.. ומחוזק בהחלט.

אצלי בZJ לא הייתי במצב ״מוזנח״ כמוך :).. אבל בהחלט שדרגתי את התושבות ב HD בעלות של 45$ לפני שנתיים בערך..
בזמנו יורם דרומי חיפש והזמין 2 סטים.. אחד אני לקחתי. אין מה להשוות ולא יזיק להחליף..

אם כבר יש בארץ, אדרבא.. שווה לעשות.

אצלנו בגרנד התושבת גם מהווה כנקודת כיוון קסטר לגלגלים ולכן בחו״ל זה כבר מגיע מותאם. כמובן שאם הזרועות התחתונות מתכווננות אזי אין צורך בכיוון הקסטר בעזרת חורי התושבות ובורג הכיוון והפתרון הזה עושה את העבודה בהחלט.

boaz avrahami
04-10-13, 18:47
נמרוד, נראה נהדר כולל הריתוכים.
לא יזיק אם תשים פה כמה תמונות של השרטוט עם מידות.

בכל זאת שאלה קטנה-
אין חשש לעיוות בסרן או פגיעה במסיסים כאשר מרתכים סרן מורכב?
נקטת באיזה שהן פעולות ?

עידו לוריה
04-10-13, 22:05
זה לא כזה חם האזור במהלך הריתוך , כך שאין מה מה לחשוש , עיוותים סיכוי קלוש .

עידו

8ball
05-10-13, 01:47
עידו נראה לי שבועז התכוון לבעיית הריתוך והזרמה דרך הסרן מה שיגרום לשיתוך אבל אם אני מזהה לפי העין נראה כמו ריתוך co, ברתכת קשת אכן בעית צרי ליצור את הקשת קרובה כדי למנוע שיתוך מיסבים וגם זה לא מבטיח מאה אחוז

ד ו ר ו ן
05-10-13, 08:31
מחזירי שמן?

asafk
05-10-13, 09:47
אם פותחים פקק מילוי שמן בזמן הריתוך, בד"כ אין בעיות.
אלא אם כן מרתכים ממש קרוב לקצוות..

אסף.

נמרוד
05-10-13, 20:49
לא הבנתי מה החשש, שהשמן יתחמם? החום שנוצר בתפרים האלו ביחס למסת הברזל של הסרן נראה לי זניח לחלוטין.

asafk
05-10-13, 20:56
נמרוד,
ככלל - כשמרתכים על סרן, נוצרים אדים ועשן גם בצד הפנימי (אם יש חדירה סבירה, ואם לא אז מראש חבל על המאמץ). כדי למנוע מהלחץ הקל שנוצר די מהר (מהר יותר ממה שיוצא מהנשם) - פותחים פקק ריקון.
הנסיון שלי עם ריתוך על סרנים הוא שזה מספיק (ואכן רואים בזמן הריתוך שיוצא עשן ואדי שמן מהפקק)

אסף.

נמרוד
05-10-13, 21:02
לא פתחתי את הפקק. טיפ טוב לפעם הבא ולמי שקורא את השרשור הזה.

ד ו ר ו ן
05-10-13, 21:02
נמרוד,
תזכור שבשביל החימום המועט יחסית של השמן בעבודה הרגילה שלו , יש מספיק לחץ שבשבילו התקינו נשם, אז בטח עבור חימום נקודתי גבוה יותר.

ואם אתה קרוב מידי למיקום המחז"ש, אז גם פגיעה פיזית.

חנן-ג'יפולוג
06-10-13, 07:03
זה לא משהו שהיה נמנע אם היית מוריד לחץ אוויר בשטח?

shahav
06-10-13, 07:14
לא חושב, זה ניראה כתוצאה של מכות ישירות בתושבת כי היא בולטת מטה...

חנן-ג'יפולוג
06-10-13, 07:31
צודק. כתבתי שטות.

נמרוד
06-10-13, 07:35
זה לא משהו שהיה נמנע אם היית מוריד לחץ אוויר בשטח?

אני די בטוח שזה היה נמנע אם לא הייתי נוסע בשטח בכלל :)

OFF-RoaD
06-10-13, 09:47
זה תלוי. מה גובה המדרכות בחיפה בימים אלה?

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk 4

JustDoB
06-10-13, 21:02
סחתיין. עוד 12 חדשים אדווח.

נמרוד
06-10-13, 21:19
בוא נעשה ניסוי. תמנע מנסיעה בשטח - או בחיפה - בשנה הקרובה, ונראה אם עדיין התושבות מתעקמות :)

ezraiz
07-10-13, 11:16
שלום לכולם.
בנושא לנושא באותו נושא.
גיליתי סדק בתושבת העליונה של מוט הפאנהרד הקידמי
לדעתי זה מימי ה-Death Wobble.
האם מישהו נתקל בזה?
יש מניעה לתקן על ידי ריתוך?

נמרוד
07-10-13, 11:35
תעלה תמונה עזרא.

boaz avrahami
07-10-13, 13:31
תעלה תמונה עזרא.

בדגמים הישנים של הגרנד ידוע שמתפתח סדק בתושבת בצד של הגוף במיוחד בצד הנוסע


JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex

ezraiz
07-10-13, 20:49
בדגמים הישנים של הגרנד ידוע שמתפתח סדק בתושבת בצד של הגוף במיוחד בצד הנוסע


JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
בועז, התושבת של המוט פאנהרד הקידמי שקשורה לגוף הרכב היא בצד הנהג.
בצד הנוסע, זה מחובר לסרן.

נמרוד, אני אעלה תמונה בהזדמנות הראשונה אבל סברתי שאני לא הראשון שנתקל בכך
וחשבתי שיוכלו לתרום לי מניסיונם.

boaz avrahami
07-10-13, 21:04
סליחה. משום מה חשבתי שמדובר על הזרועות רדיוס.
הרכב שלך מוגבה?

יש תושבות מונמכות שאפשר לשים במקום

נמרוד
07-10-13, 21:15
בועז, התושבת של המוט פאנהרד הקידמי שקשורה לגוף הרכב היא בצד הנהג.
בצד הנוסע, זה מחובר לסרן.

נמרוד, אני אעלה תמונה בהזדמנות הראשונה אבל סברתי שאני לא הראשון שנתקל בכך
וחשבתי שיוכלו לתרום לי מניסיונם.


אתה לא הראשון, אבל צריך תמונה של הפציינט בכדי לדון בדרכים לתיקון.

במקרה של התושבות זרועות שלי למשל, נושא הדיון הזה, את השמאלית היה ניתן ליישר ולתקן בלי להחליף, ואילו הימנית היתה במצב די סופני, ולכן החלטתי לרתך חדשות במקום לנסות ליישר ו/או לחזק את הישנות.

כל מקרה לגופו.

יורם-דרומי
08-10-13, 20:31
זה הזמן להחליף גם את התושבות העליונות של מוטות הרדיוס - התושבת שלהם נקרעת לא אחת
אצלי החלפתי (באדיבות רוקסוליד) גם את התושבות העלוינות למחוזקות ואת תושבות הגובלים
עכשיו הכל - heavy duty

ezraiz
09-10-13, 18:43
אכן הרכב מוגבהה.
בכל מקרה, פירקתי, ריתכתי, חיזקתי, צבעתי, התקנתי.
מקווה לטוב.

אם היה אפשר להעביר תמונות מהטלפון לפורום - הייתי עושה זאת בשמחה.

-->