PDA

צפייה בגרסה מלאה : החלפת סרן אחורי בפג'ירו למטרת הוספת נעילה אחורית



ukiuki
05-10-13, 18:12
הי שמי ליאור ואני חדש כאן

קודם כל כבוד על האתר המושקע

ברשותי פאג'רו בנזין 3500 ארוך מודל 94 שנמלט לפני כחצי שנה משיני הפרוקיה.
לג'פ אין נעילת דיפרנציאל אחורי (נכנס כסטנדרט רק מ 95).

אתמול לאחר מספר ניסיונות טיפוס מוצלחים יותר ומוצלחים פחות הגעתי לשתי מסקנות מפתיעות :

1. צמיגי דו"ש שחוקים עושים אחלה ריח שרוף אבל אינם תורמים ליכולת האחיזה
2. 200 כוחות סוס לא שווים הרבה ללא נעילת דיפרנציאלים.

היות שלג'יפ יש כבר את ההכנה לנעילה האחורית (מקום לכפתור ולמשאבה כולל החוטים בצמה ונורת הביקורת בדשבורד) החלטתי להתחיל מישם.
לגיפ שלי אין את המנגנון הנועל על הסרן האחורי ומצד שני יש לו רעשים שרומזים על החלפת הלאגרים בביצה. אז במקום לשפץ את הקיים חשבתי להחליף אותו באחד שכולל נעילה.

בחפירה שעשיתי בנושא דגם הסרן האחורי שלו דומה במפרט לזה של הדגם דיזל 2800 הקצר דווקא.

אני יכול להשיג מפרוק סרן אחורי קומפלט כולל כל המערת של הנעילה באזור ה 1200 - 1500 ש"ח.
קל לי הרבה יותר להשיג סרן מדיזל שנדיר הרבה פחות.

הייתי רוצה לשאול :
האם זהו כיוון שפוי מול האלטרנטיבות המקובלות?
האם השתלת סרן מדגם דיזל אכן נכונה? כלומר האם משהו מכיר את הנושא לעומק?

המון תודה מראש

ליאור

אלדר
05-10-13, 19:08
תבדוק שיחס העבר זהה בסרנים.

asafk
05-10-13, 19:54
החלפה של סרן מושלם בהרבה מקרים אכן משתלמת יותר משיפוץ.
עדיין, שאלת יחסי העברה קיימת - דיזל מול בנזין.
אבל כיוון שיש לך את הסרן המקורי ביד, אפשר להחליף. קח בחשבון שזו עבודה לא פשוטה הכוללת פירוק הדיפרנציאל לגורמים.

אסף.

tooshey
05-10-13, 19:56
אם יחס ההעברה זהה או כמעט זהה ( נגיד 4.88 מול 4.9 ) אז החלפת כל הסרן תהיה הפתרון הפשוט ביותר.
אישית, אני לא נוהג להרכיב סרן מפירוק בלי לפתוח ולבדוק אותו, אלא אם אני מכיר מקרוב את הרכב ממנו ירד.
זו הזדמנות מצויינת לרענן את כל הסרן. בדיקה וכיוון של הדיפרנציאל, מיסבי גלגל ומחזירי שמן, בלמים.
המחיר שציינת נמוך באופן מחשיד.

בברכה,טושי

נדב ש.
05-10-13, 20:11
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=46825

ukiuki
05-10-13, 20:29
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=46825
תודה
חיזק את מה שחשבתי. בדיזל קצר ובשלי דגם הגודל 7.5 ויחס ההעברה זהה 4.636 . ובדיזל ארוך גם אפשרי אבל עדיין יש טיפה שוני ביחס (4.9)
נשאר רק לוודא שאורך הציריות זהה (מרחק בין הגלגלים) ונקודות החיבור זהות ולדרך.

תודה לכולם.

cgp
05-10-13, 21:09
תודה
חיזק את מה שחשבתי. בדיזל קצר ובשלי דגם הגודל 7.5 ויחס ההעברה זהה 4.636 . ובדיזל ארוך גם אפשרי אבל עדיין יש טיפה שוני ביחס (4.9)
נשאר רק לוודא שאורך הציריות זהה (מרחק בין הגלגלים) ונקודות החיבור זהות ולדרך.

תודה לכולם.

חברים , אתם טועים
לאחר חפירות מעמיקות במשך שנה בעניין הנעילות
התגלה שבאותו דגם נניח בנזין V6 3000 שנת 95 היחסים הם 4.875
ובאוטו רכב שנת 2000 היחסים 4.636

כך שצריך לבדוק כל שנה ודגם לגופו
אגב 4.9 לא נתקלתי בארץ
הבעיה גם כנו שציינת בגודל הביצה הקדמית יש 7.25 ן 8.00 ב3.5 אני כמעט בטוח שזה 8
אז יש לך עוד הרבה בדיקות לעשות
לדעתי עדיף כבר למצוא שני סרנים וזהו
ירון

ukiuki
05-10-13, 21:36
חברים , אתם טועים
לאחר חפירות מעמיקות במשך שנה בעניין הנעילות
התגלה שבאותו דגם נניח בנזין V6 3000 שנת 95 היחסים הם 4.875
ובאוטו רכב שנת 2000 היחסים 4.636

כך שצריך לבדוק כל שנה ודגם לגופו
אגב 4.9 לא נתקלתי בארץ
הבעיה גם כנו שציינת בגודל הביצה הקדמית יש 7.25 ן 8.00 ב3.5 אני כמעט בטוח שזה 8
אז יש לך עוד הרבה בדיקות לעשות
לדעתי עדיף כבר למצוא שני סרנים וזהו
ירון
אהלן
הגודל ב 3500 שלי זה 7.5 יחס העברה 4.636 , זה לפי הספרות
הגודל ה2800D קצר זהה (7.5 ויחס 4.636)
בכל המודלים מצויין שה REDUCTION GEAR הינו מסוג HYPOID
בדגמים עד 95 מצויין הסוג שמתאים לי זה של 2 PINION שהולך עם גיר אוטומטי.
אבל ממודלים מ 96 מצויין גם שינויים מסויימים כגון כיסוי אבק או מיקום חיישן ה ABS
בנוסף מצויינת טכנולוגיית LSD מסוג HYBRID כאן אני לא מצליח להבין אם זה שינוי מה PINION או רק תיאור שונה של אותו הדבר
כאן אני טיפה בספק אם הרכב לא ידחה את השתל.

asafk
05-10-13, 21:41
מבחינת הדיפרנציאל עצמו - לרכב זה לא משנה. מה שחשוב הוא יחס ההעברה. בזמנו החלפנו ל 94 בנזין קצר סרן אחורי (יצא יותר זול מלשפץ ועל הדרך הורווחה נעילה), התורם היה 95 בנזין ארוך ולא היתה שום בעיה.

אסף.

מזגנים
06-10-13, 07:35
הרכב בצבע אפור ???
שלח לי את המספר של הרכב בפרטי ...אולי אוכל לעזור ?

ukiuki
06-10-13, 18:47
הרכב בצבע אפור ???
שלח לי את המספר של הרכב בפרטי ...אולי אוכל לעזור ?

שלחתי לך בפרטי

תודה

sportage
05-12-13, 00:23
במידה וזה עדיין רלוונטי - אם יחס ההעברה זהה וכן גודל הביצה, הרי הכי פשוט זה להחליף את הדיפרנציאל בלבד ולא את כל הסרן.
משחררים את הציריות משני צידי הסרן ומושכים אותם מעט החוצה. משחררים את ברגי הביצה ואז כל הדיפרנציאל נשלף, כמובן אחרי נתוק גל ההינע.

ukiuki
07-12-13, 20:42
חשבתי על זה אבל לא בטוח שמכסה הדיפרנציאל זהה . בחדש יש לו תוספת של השסתום (הפיקוד של הנעילה) ולא בטוח שלא נעשה שינוי במיקום הברגים בגלל זה.
בכל מקרה כרגע אני עוד לומד את יכולות הרכב כמות שהוא ומחפש סרן אחורי בנזין תואם במחיר שפוי.

-->