התחברות

צפייה בגרסה מלאה : החלפת יחסי העברה לגרנד שירוקי wj



esmadar
07-10-13, 13:28
שלום חברים
יש ברשותי רכב מסוג גרנד שירוקי 2004 wj דיזל
החלפתי יחסי העברה מ3.54 ל4.10
לאחר ההחלפה החלה לי בעיה בגיר ,הוא מעביר ראשון ,שני ונכנס לחירום ומאז יש רק הילוך אחד
לאחר בדיקות אין לי פיתרון מוחלט לבעיה
הייתי במוסך נשר והוא חושב שצריך לעדכן את היחסי העברה במחשב הרכב(כמו ברנגלר jk)
אך מאחר ואין אפשרות כזו הציעו לי להזמין SURERCHIP ששם אפשר לשנות.
לי יש אולי ניסיון בעינין הזה ויכול לתת עיצה
תודה ארז סמדר
0509744773

shahav
08-10-13, 05:58
אתה דיי נועז.
לגיר של ה CRD אין חיישן סיבוב ביציאה מהגיר, המחשבים מסתמכים על חיישני הגלגלים ומחשבים בממוצע מהירות יציאה בגיר.
לי יש נעילה אוטו ומדיי פעם אני חותף P0702 כי המחשב חושב שמהשהו מהגלגש"ים מחליק.

קראתה בנושא באתר האוסרטלי? אני הייתי מחפש שם כי ה CRD והצורך בשיפורים מאוד נפוץ שם.

איזה תקלה מדווח הגיר?

אני חושב שאתה צריך לרסט את מחשב הגיר, ולהחליף צמיגים למידה סופר גדולה, נגיד 32 או 33, ולקוות לטוב.

רבין

shahav
08-10-13, 06:13
בוא נעשה חישוב קטן
שיניתה יחסיי העברה ב 3.54/4.1, בהנחה שמדת הצמיג המקורי היא 29", המידה שאתה צריך הוא 33.5 .
אבל סביר להניח שיש איזה מרווח ביטחון בתיכנון של הרכב, לכן לדעתי צמיג של 32" יוכל אוליי למנוע את הבעייה.

אני כבר מקנא :-)

רבין

shahav
08-10-13, 06:44
מצאתי צדיק אחד באוסרטליה שהחליף מ 3.55 ל 3.73 ופגש בעייה דומה אבל בהילוך שלישי, זה לא הכי מעודד.

www.ausjeepoffroad.com/forum/showthread.php?t=111455 (http://www.ausjeepoffroad.com/forum/showthread.php?t=111455)

דרך אגב, אף אחד לא ענה לו... אוליי אתה תוכל לעזור לו למרות שעברו שנתיים...כבר אמרתי לך שאתה נועז?

איזה מידת צמיג אתה נועל?

shahav
08-10-13, 09:10
חוזר בי. שינויי מידת צמיג לא ישפיע: -(
אתה חייב לשנות את הדיווח מחיישני ABS או לשנות את ההגדרות במחשב של הגיר. לא בטוח שמישהו עשה זאת ב crd...

esmadar
08-10-13, 14:05
כן ספר לי על זה שאני נועז.....חחחח אני כבר ארבע שנים עם הרכב ועברתי את כל השינויים איתו מהחלפת ציריות קידמיות למחוזקות להחלפת קרדנים כפולים עם צלבים החלפת טרנספר 242 נעילה קידמית ARB שחיטת הסרן האחורי לברזל כמו של סופה והרכבת ARB מאחור ועוד המון דברים
אבל לעיניננו יש לי צמיג 265/75/16 והוא לא עשה לי בעיה עד היום הבעיה התחילה מהחלפת יחסי העברה ל4:10 (דבר מדהים שיפר את הרכב פלאים בשטח)כשאני מכבה את הרכב אז הגיר נוסע ראשון שני ומיד חירום.
זו פעם ראשונה שאני אובד עיצות כי גם בפורומים בארצות הברית אין תגובות עיניניות בנתיים
יש לנו אתגר נראה איך נפתור את זה.
אני מסכים שהבעיה היא בABS כי הוא האחרון שמספר למחשב על השקר שבהבדל בין סיבובי הגיר לסיבובי הגלגל .אז נשאר לראות איך משקרים אותו גם אולי בקוטר זר אחר בכמות שיניים אחרת או משהו

esmadar
08-10-13, 15:11
כן ספר לי על זה שאני נועז.....חחחח אני כבר ארבע שנים עם הרכב ועברתי את כל השינויים איתו מהחלפת ציריות קידמיות למחוזקות להחלפת קרדנים כפולים עם צלבים החלפת טרנספר 242 נעילה קידמית ARB שחיטת הסרן האחורי לברזל כמו של סופה והרכבת ARB מאחור ועוד המון דברים
אבל לעיניננו יש לי צמיג 265/75/16 והוא לא עשה לי בעיה עד היום הבעיה התחילה מהחלפת יחסי העברה ל4:10 (דבר מדהים שיפר את הרכב פלאים בשטח)כשאני מכבה את הרכב אז הגיר נוסע ראשון שני ומיד חירום.
זו פעם ראשונה שאני אובד עיצות כי גם בפורומים בארצות הברית אין תגובות עיניניות בנתיים
יש לנו אתגר נראה איך נפתור את זה.
אני מסכים שהבעיה היא בABS כי הוא האחרון שמספר למחשב על השקר שבהבדל בין סיבובי הגיר לסיבובי הגלגל .אז נשאר לראות איך משקרים אותו גם אולי בקוטר זר אחר בכמות שיניים אחרת או משהו

IlanG
08-10-13, 15:39
רגע אם הבעיה ב abs אז בטל אותו ( תוציא את הפיוז כך שהמערכת תכנס לתקלה ) ותראה אם הבעיה באמת משם .

shahav
08-10-13, 17:40
אין לך מה לחפש בארהב ולא בברטניה. חפש באוסטרליה, ניוזילנד או דרום אפריקה.

חיישני ה ABS משמשים את הגיר באופן שותף, ניתוק ה ABS ישבית את פעולת הבלימה המיוחדת בלבד.

החיישנים אנאלוגים, תוכל אולי להגדיר פרוייקט אוניברסטאי פשוט שמשנה את תדר החיישן.

אפשרות נוספת היא מכנית כמו שציינתה.

רבין

esmadar
08-10-13, 18:23
לגבי חישני ABS ניתקתי ואז הוא מפעיל את מנורת ABS והוא נכנס לחירום אני זוכר את זה כי כאשר החלפתי ציריות עם צלב קדימה אז לא שמתי את הזר של ABS והרכב נכנס לחירום .שןב לדעתי הפיתרון מצוי ב"לרמות"את חיישני הABS.
אני חייב לפתור את זה!!

eliv1
08-10-13, 19:49
לרמות חיישן זה מאוד פשוט... אבל צריך מעגל custom בשביל זה ... עשיתי את זה מזמן עם חיישן קרנק ... המעגל לא יהיה זול...

רוכברודאו
08-10-13, 22:40
ארז אהלן
. אכן נועז כדברי רבין. אך אם תצליח תסלול ת'דרך לכולנו... (לפחות להמשיך לפנטז על 4.1)

אופציית שינוי קריאת החיישני ABS בסוג של מקדם קבוע נשמעת לי האופציה המועדפת והפחות מורכבת.

אם בכל אופן תרצה לחקור את אופציית שינוי מקדמי ההעברה/מהירות סיבוב במחשב הגיר, דבר עם מוטי מגיראון. הוא מכיר את הגיר מרצדס הזה בעיניים עצומות. 03-5625035. תגיד לו שאני שלחתי אותך לבלבל לו ת'מוח... :)

בהצלחה ואל תשכח לעדכן

אבשלום

foty
09-10-13, 00:36
שלום ארז ,
אחרי שהרכבת את היחסים , עשית אתחול למידע שהגיר למד עלייך ?
האתחול הזה גורם לגיר ללמוד איך אתה נוהג ולהתאים את עצמו אלייך , אולי זה יכול לפתור את הבעיה עם השינוי ביחסים ?

סמי


עריכה :
מצאתי את הדרך
http://www.jeepforum.com/forum/f310/crd-tranny-reset-try-out-1307243/

esmadar
09-10-13, 12:11
עידכון:
קודם כל תודה לכולם על העזרה
דיברתי עם מוטי וגם הוא מנסה לבדוק איך משקרים את החיישןABS
אני מנסה לבדוק עם עוד מוסכי מרצדס !
אני עדיין מנסה לחשב ולחשוב איך אני משקר את החיישן אולי עם זר עם פחות שיניים או גלגל יותר גדול כמו 285/85/16 אבל אין לי גלגל כזה לבדוק
ההתלבטות שלי היא האם המחשב מתוכנת למקסימום יחסי העברה 3.54 או שהמחשב יודע לחשב את המהירות שיוצאת מהגיר ולחשב את היחס שהוא מקבל מהגלגל.
כך שיהיה ניתן להחליף לו יחס

shahav
09-10-13, 13:22
גודל הגלגל לא משפיע על המחשב כלל. שניי המחשבים, של הגיר והמנוע, מקבלים אניפורמצייה מחיישן ב"יציאה" של המנוע וחיישני ה ABS , סטו, אין עד חיישנים. אתה יכול ליסוע על גלגלים של קורקינט ועדיין המחשב יעבוד רגיל, מבחינתו הרמו את הרכב על ליפט ונתנו בגז.

כמו שכתבתי לך, אתה יכל לשנות את הסיגנל ביציאה מ ה ABS, אבל אז מד המהירות שלך יזייף - לא נורא. כדאי לעשות זאת צריך לבדוק את החיישן, האים הוא אנאלוגי או דיגיטלי שמשתמש ב BUS של הרכב ובהתאם לזה ליצור את המעגל של עידכון הסיגנל. זה פרוייקט הנדסאי קלאסי.

אפשרות נוספת שדיברנו עלו זה לשנות מכאנית את כמות החורים ב"צלחת" של החיישן.

בכל מיקרה המד מהירות שלך יזייף וידווח על מהירות קטנה יותר, זה לא נורא. מה שנורא זה המומנט שיצא מהמנוע, פה אתה עלול לאכול קש, כי הרכב תוכנן להגיב ולהחליף הילוכים במהיריות מסויימות ודרישות מומנט מסויימות. מבחינת הרכב זה יהיה כאילו שאתה נוסע בכביש נורא משובש ומעט חולי... בקיצור, אתה עלול לאבד בחזרה את ה"כוח" שיחסי העברה החדש נתן לך :-(

רבין

esmadar
09-10-13, 15:25
רבין אני גם חושב שהמוקש הוא בחיישני ABS לגבי הנסיעה :ביום שישי נסעתי לשטח חמוש ב4:10 והמצב פשוט מדהים כשאני מכבה את הרכב ומדליק אז יש לי גיר בהילוך אחד ושני כך שבשטח בLOW אני מכבה ומדחיק ואז עולה כמו גדול פשוט הבדל מדהים.לגבי הכביש מצאתי שיטה שהגיר בחירום כך שאני קצת מושך את ההילוך מעביר ניוטרל ומחזיר לD אז עובר לי עוד הילוך כך שאני נוסע בהילוך 4 (אני מעריך)בבמהירות 100 קמ"ש ב2200 סל"ד.
רבין או משהו אחר מכיר מהנדס או אלקטרונאי אחר שיכול להתעסק עם זה ?
שוב תודה לכולם

talw
09-10-13, 21:22
אני עדיין מנסה לחשב ולחשוב איך אני משקר את החיישן אולי עם זר עם פחות שיניים

יותר שיניים ....16% יותר.
קח זר אחד דוגמא ,גש ליצרן שעובד עם תוכנת סוליד (ארנון מרוקסוליד למשל) שיזמין לך זרים חדשים עם יותר שיניים.
לדעתי עדיף מאשר לייצר מחלק/מכפיל תדר אלקטרוני לפולסים האלה.

esmadar
11-10-13, 14:20
שבת שלום חברים
עידכון מהשטח
לאחר התייעצות עם אייל מחשבי רכב הוחלט לנסות ולהזיז חיישני הABS למקום אחר בכדי למנוע נורת תקלת ABS
הזזתי את כל הארבע ןזה לא עזר הגיר נכנס לחירום מייד והדליק את מנורת הABS ובנוסף את מנורת הבלם ים האדומה
החלטתי להחזיר זוג חיישנים אחוריים ולנסות והוא העביר כמו בהתחלה ראשון ,שני,חירום .וגם נדלקו נורות ABS ונורת בלם יד אדומה.
החלטתי לחבר חיישן קידמי אחד לבדוק.אז נורת ABS נותרה דולקת ללא נורת בלם יד והגיר עובר את כל ההילוכים
מידי פעם נתקע או שקשה לו אז אני עוזר לו בהעברה לN והורדה לD וההילוך עובר!!
זוהי התקדמות ענקים אבל זה לא הפיתרון אני ממשיך לחפור ויעדכן בהקדם
אחלה שבת ארז

foxy
17-10-13, 21:42
אני נוסע על יחס העברה של 4.88 ואצלי הבעיות שונות יש לי מכה בין שני לשלישי נורת abs דולקת אבל זה בגלל החלפת הסרנים אבל היחס העברה לא גורם לבעיות הגיר

grand
17-10-13, 22:41
פוקסי.
לך אין מנוע דיזל וגיר מרצדס....

foxy
17-10-13, 23:11
אופס לא הבנתי את הפרט השולי הזה

shahav
14-05-16, 00:00
[10/5, 21:10] shahav: https://youtu.be/3jdLmo9A9YQ
[10/5, 21:11] shahav: נראה כמו פיתרון לבעיית יחסיי העברה.
[10/5, 21:38] shahav: https://tapatalk.com/shareLink?url=http%3A%2F%2Fwww.jeepforum .com%2Fforum%2Fshowthread.php?t=1978082&share_tid=1978082&share_fid=91020&share_type=t
SpeedoDRD Wiring for 2001 Jeep WJ
[10/5, 21:39] shahav: אכן פיתרון מוחץ לבעיית יחסיי העברה. Speedodrd דגם u אמור להתאים

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

shahav
14-05-16, 00:02
צריך לוודא שב crd היציאה ממעגל שליטה ה abs זהה לבנזין.
ושזה אכן המד מהירות שהגיר מסתמך עלו.
אם כן אז הפיתרון הזה היה שם מ 2010 !!!
אני קצת חופר בתיעוד החשמלי ליפני הבדיקה ברכב עצמו

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

-->