צפייה בגרסה מלאה : פרה קלינר לשנורקל - יש טעם בזה?
באינטרנט מסתובבים שני סוגים עיקריים של פרה קלינרים לאבק
806688066980670
האחד פשוט ספוג שמולבש על הראש והשני הוא תחליף לראש. מישהו משתמש במוצרים האלה? האם שווה את ההשקעה בהם?
מניסיון של הרבה שנים על טרקטורים (קטרפילר D5 ופרגיסון).
מצמצם מאוד את כמות האבק שמגיע לפילטר.
הכוונה כמובן לאופציה א' הונטורית ולא לספוג.
sent from TIZ EL NABI
ברכב שעובד בשטח באבק באופן קבוע - כמו טרקטורים, או להבדיל, רכבי סיור שעושים בט"ש סביב רצועת עזה, למשל - זה עוזר מאד, ומאריך את פרק הזמן שבין החלפת פילטרים וכך חוסך בעלויות.
בג'יפ טיולים, עם רוב הקילומטראז' על כביש - זניח.
ההשפעה היא בכל מקרה לא על אורך חיי המנוע - אלא על אורך חיי מסנן האויר!
ציקלוני או צנטרפוגלי אתה מתכוון.
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk 2
ציקלוני או צנטרפוגלי אתה מתכוון.
אכן תודה
sent from TIZ EL NABI
האם הוא משפיע על זרימת האוויר? ז"א - לרעה?
אני מטייל בהרי ירושלים בסופי שבוע, טיולים קצרים, את הדרום טרם הספקתי לגלות עדיין ואחרי 10K הפילטר שלי נראה כמו רעשן - מלא אבנים קטנות ואבק, אני מניח שבעיית האבנים תיפתר עם התקנת השנורקל (לשם זה קניתי אותו) אבל לא בטוח שבעיית האבק תיעלם - בטח בשיירה כשאני לא הראשון. אני מכיר כאלה שמחזיקים פילטר באוטו ספציפית לטיולי מדבר, זה לא נראה לי פיתרון חכם. כאן בהשקעה של 150 שקל יש לי פיתרון שאני יכול להלביש באותו הזמן שלוקח להחליף פילטר לפני טיול שכזה.
כולה 150 זוזים, מה ההתלבטות שלך?
לשימושים שלנו אני קצת סקפט אם זה נחוץ, אבל היי - שום נזק לא יקרה, ואם הלוק של סיר ג'חנון שקוף עושה לך את זה - מה יש לך להפסיד?..........
ברכב שעובד בשטח באבק באופן קבוע - כמו טרקטורים, או להבדיל, רכבי סיור שעושים בט"ש סביב רצועת עזה, למשל - זה עוזר מאד, ומאריך את פרק הזמן שבין החלפת פילטרים וכך חוסך בעלויות.
בג'יפ טיולים, עם רוב הקילומטראז' על כביש - זניח.
ההשפעה היא בכל מקרה לא על אורך חיי המנוע - אלא על אורך חיי מסנן האויר!
היתרון הוא לא רק באורך החיים של הפילטר אלא בחיים של המנוע.
האבק/פודרה, הוא הגרגרים הקטנים ביותר, ולרוב אלו הסיליקות, החלקים הכי קשים שיש (אלא אם היה אבק יהלומים באויר).
והאבק הזה כן יודע לעבור את הפילטר אויר, ויחד עם שמן המנוע ליצור משחת שחיקה למנוע, וזה כבר מפחית משמעותי מחיי המנוע, ואת זה בא הפרה-קלינר להפחית, את האבק הדק שמגיע לאלמנט הסינון.
בטרקטורים ורכבים שעובדים יום-יום בשטח (רכבי טיולים בדרום?) רואים פיזית את הכמויות הנצברות בפרה-קלינר.
בשביל השאר, שנורקל רגיל הוא כבר שדרוג משמעותי להפחתת האבק שמגיע לאלמנט הסינון, גם בלי גרביונים צבעוניים..
אם כבר הלכת על זה, חשוב מאד להתאים את הספיקה של הפרה-קלינר למנוע, כי זה לא מוצר גנרי, אלא מול ספיקה מוגדרת, ושלא ימכרו לך משהו ש״מתאים לכל מנוע״.
במדינות מאובקות, יצרנים ״רציניים״, מציעים לך מהחברה שנורקל וגם פרה-קלינר.
הקטע הוא שאין "פר מנוע" ולמעשה היחידי שמתאים לי הינו:
http://www.ebay.com/itm/Snorkel-Head-Air-precleaner-new-Cyclonic-type-dust-collector-/261112193621?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item3ccb7fe255&vxp=mtr
וזה כבר יותר לכיוון ה-280 עם משלוח.
יש לפי ספיקה, וזה מה שצריך להנחות אותך.
וכמובן לפי קוטר הצנרת, כשכאן יש גם מתאמים.
תחפש את המוצר של קטרפילר, תראה איך הקטלוג שלהם בנוי ותבין.
טעית כלפי מטה, וחנקת את המנוע, בייחוד בנסיעת כביש.
טעית כלפי מעלה?
תיראה כאילו דפקת צלחת לווין בתור כיסוי מאולתר לארובה ניידת..
וכן,
גם כאן, בשביל מוצר טוב משלמים.
כמה תוספות , אם טעית למעלה בהתאמת ספיקת האוויר אז מהירות הסיבוב של הציקלון תהיה נמוכה מדי מה שישפיע על הכח הצנטרפוגלי של הגרגרים ובפועל האלמנט לא יהיה יעיל ...
יש בארץ מוצר של חברת donaldson האמריקאית שהיא חברה מובילה בתחום המסננים לטרקטורים מיובא על ידי זוקו שילובים ומותקן על מגוון גדול של טרקטורים
לא יודע מה להגיד לך, אבל אצלי מותקן שנורקל עם הראש הרגיל, כבר 9 חודשים כל פעם בודק את הפילטר והוא נקי , ואני עושה הרבה שטח עם אבק ,דרום צפון מעלות וכל שאר מעלי האבק,
אני באמת מופתע כל פעם, אז לא יודע אם לשימושים שלנו זה שווה.
ירון
אני אתקין את השנורקל הרגיל ונראה אם יש סיבה להשקיע עוד 300 בסנן. תודה לכולם
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.