צפייה בגרסה מלאה : שאלה תיאורתית על אינטרקולר ואיוורור
במקום להגדיל את האינטרקולר- מה דעתכם על פתרון של שני מאווררים חזקים שמכסים את רוב השטח שלו?
הכוונה היא למאווררים החשמליים מהסוג שיושב על הרדיאטור של המזגן.
יעזור או לא?
לא נראה לי. משוואות החום מעריכות יותר אוויר קר בספיקה בינונית מאשר אוויר חם בספיקה גבוהה. יש לציין שזה לא כלל אצבע ותלוי מאוד במכניקה עצמה.
מה דעתך לנקות את האינטרקולר ואת הצנרת, להחליף צנרת דולפת ולהרגיש קצת יותר נמר?
איציק - 4X6ZH
06-06-05, 08:58
בתאוריה זה יכול לעבוד
גם אצל יצרני הרכב הכל עובד עד שהרכב מגיעה לשטח
תנסה ותספר לנו עד כמה זה הצליח .
********
בשביל שזה יהיה יעיל יכולת החלפת חום של המערכת צריכה להיות גבוה . ורצוי שהמערכת תעבוד \ או תיהיה מוכנה לעבודה לפני שהטורבו מתחיל לדחוס ( מחמם את האינטרקולר ) .
אז מה המאוררים יעבדו כל הזמן ?
תעשה מפסק ותפעיל ידנית ?
תתקין חישן שיפעיל מתי שצריך ?
**********
איציק
בתאוריה זה יכול לעבוד
גם אצל יצרני הרכב הכל עובד עד שהרכב מגיעה לשטח
תנסה ותספר לנו עד כמה זה הצליח .
********
בשביל שזה יהיה יעיל יכולת החלפת חום של המערכת צריכה להיות גבוה . ורצוי שהמערכת תעבוד \ או תיהיה מוכנה לעבודה לפני שהטורבו מתחיל לדחוס ( מחמם את האינטרקולר ) .
אז מה המאוררים יעבדו כל הזמן ?
תעשה מפסק ותפעיל ידנית ?
תתקין חישן שיפעיל מתי שצריך ?
**********
איציק
אני לא ממציא את הגלגל פה, הרי יש אינטרקולרים מאוורררים חשמלית בשוק,
וכל הפתרונות שציינת איציק, קיימים גם.
השאלה היא בעצם כמה זה "יזיז" - או איך אפשר לנסות לחשב את ההפרש.
ולדוגמא:
http://www.maxcooper.com/rx7/how-to/ic_fan/
(ויש עוד 40,999 תוצאות בגוגל)
אני לא ממציא את הגלגל פה, הרי יש אינטרקולרים מאוורררים חשמלית בשוק,
זה טוב לפקקי תנועה. זה לא רציני הטורים גבוהים.
היות שטמפרטורת כניסת האויר למדחס, כמעט שווה לטמפרטורת כניסת האויר למצנן הבניים, אזי כדי להוריד את חום המצנן אתה צריך מניפה בעלת הספק תאורטי השווה להספק המדחס.
זה לא ממש ריאלי.
קיד.
אני לא ממציא את הגלגל פה, הרי יש אינטרקולרים מאוורררים חשמלית בשוק,
זה טוב לפקקי תנועה. זה לא רציני הטורים גבוהים.
יש נק' נוספת, אצלי למשל האינ' מותקן בצורה הודית תיקנית כלומר איפה שנשאר מקום.
מה שלא ממש נתן לו זרימת אויר טובה, הוספתי מאורר חשמלי שאני מפעיל כשהאוטו חם
ועכשיו חוץ מעליות רציניות עם מזגן האוטו לא עובר את ה .90C
אני לא ממציא את הגלגל פה, הרי יש אינטרקולרים מאוורררים חשמלית בשוק,
זה טוב לפקקי תנועה. זה לא רציני הטורים גבוהים.
היות שטמפרטורת כניסת האויר למדחס, כמעט שווה לטמפרטורת כניסת האויר למצנן הבניים, אזי כדי להוריד את חום המצנן אתה צריך מניפה בעלת הספק תאורטי השווה להספק המדחס.
זה לא ממש ריאלי.
קיד.
קיד, אני קצת מפספס את ההגיון שלך. ובדרך כלל אתה צודק, אז אשמח להבהרה.
אני לא ממציא את הגלגל פה, הרי יש אינטרקולרים מאוורררים חשמלית בשוק,
זה טוב לפקקי תנועה. זה לא רציני הטורים גבוהים.
היות שטמפרטורת כניסת האויר למדחס, כמעט שווה לטמפרטורת כניסת האויר למצנן הבניים, אזי כדי להוריד את חום המצנן אתה צריך מניפה בעלת הספק תאורטי השווה להספק המדחס.
זה לא ממש ריאלי.
קיד.
קיד, אני קצת מפספס את ההגיון שלך. ובדרך כלל אתה צודק, אז אשמח להבהרה.
מה שהצלחתי להבין מהאתרים שמצאתי בגוגל זה שהפעולה של המאוורר למעשה מונעת התחממות של האינטרקולר כשאין זרימת אויר- מה שאומר שהוא יישאר אפקטיבי ברמזורים. הם השתמשו במונח HEATSINK בכדי לתאר את האינטקולר.
נמרוד,
היות שהדחיסה הינה מהירה מאוד, חלק עצום מהספק המדחס "הולך" על ייצור חום.
תפקיד האינטרקולר הוא הפיכת אנרגיית חום, לאנרגיה פוטנצאלית של לחץ.
אבל, אנרגייה היא אנרגיה, ומדחס המגדש הוא מייצר המון אויר חם, לכן על מנת להפוך את האנרגיה מאנרגיית חום, לאנרגית פוטנציאלית של לחץ, ובהנחה שטמפרטורת האויר בתחילת הדחיסה שווה לטמפרטורת האויר שיבוא במגע עם מחליף החום (מצנן הבניים), אזי ספיקת האויר בתוך מצנן הבניים = לספיקת האויר מחוץ למצנן הבניים.
רק הבדל קטן, בתוך מחליף החום, לחץ אויר גבוה בנפח קטן, ומחוץ למחליף החום ספיקת אויר גבוהה בלחץ נמוך.
אבל האנרגיה שווה. מכאן שאם תרצה לייצר קירור מאולץ ע"י מניפה, אז הספק המניפה צריך להיות קרוב להספק המדחס.
כל זה קורה עקב שתי סיבות, דחיסה מהירה ומצנן קטן. אם היית מתקין בארגז מצנן עצום מימדים הבעיה היתה נפתרת.
קיד.
כמה דברים לא ממש מסתדרים לי עם מה שאתה אומר קיד
היות שהדחיסה הינה מהירה מאוד, חלק עצום מהספק המדחס "הולך" על ייצור חום
הסבר פרט ונמק מאחר ולפי מה שהבנתי המדחס שלי היה צריך להמיס את כל מה שמסביבו מזמן.
ספיקה= לחץXנפח ?
נפח האינטרקולר לא גדול במקצת מנפח המדחס?
תומר, קצת בשביל סדרי הגודל, בטנדר דיזל יפני חדיש, בכביש יש במהירות יציבה של 90-100 קמ"ש, טמפרטורת האויר בכניסה לסעפת (מיד לאחר מצנן הבניים) היא 85-90 מעלותC.
במרחק 20 ס"מ מהמדחס שנקרא טורבו, יושב מדחס גדול 4 בוכנתי שנקרא מנוע. מדחס זה לוקח אויר בלחץ של 1-2 אטמ' וע"י דחיסה, מחמם אותו לנקודה שבה ניתן להצית בעזרתו סולר.
אכן פעולת הדחיסה יוצרת חום רב.
רק לשם המחשה, מנוע דיזל 2.5 ליטר, 4000 סל"ד, לחץ גידוש 2 אטמ'.
2.5*4000/2*2=10000 ליטר אויר בדקה. נוסיף לזה 10% עבור איבוד אויר בזמן חפיפת שסתומים ונקבל 11 קוב אויר בדקה.
נניח שנפח מצנן הבניים שלך 10 ליטר. אזי יש לך 1100 החלפות אויר בדקה במצנן, או 18.3 החלפות אויר בשניה :!: אתה מבין שכל נפח האויר במצנן מתחלף 18.3 פעמים בשניה?
את כמות האויר שנכנסת לתא המנוע, וזורמת על המצנן, במהירות 100 קמ"ש, אף מניפה חשמלית לא תוכל לספק.
בברכה,
קיד.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.