PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה עקרונית (אני בקטע של שאלות החודש) קלמיני או קיט 2" בגרנד ויטרה דור שני 5 דלתות.



gruyon
10-10-13, 18:13
אומרים שקלמיני נותר יותר מרווח גחון ויותר מהלך מתלה .
השאלה האם ניתן להגיע לאותה רמה עם קיט אחר בתנאי שמחליפים למשולשים של ויטרה
מורידים את התפוח הקידמי וכן הלאה (כל החלקים הקטנים חוץ מהבולמים והקפיצים של קלמיני) .
העניין שעלות הקיט המלא של קלמיני הוא בערך ב-2500 שח יותר יקר מקיטים אחרים וכל האקסטרה שיש בקיט הזה לא ברור אם הוא באמת שווה את זה .

אלדר
10-10-13, 20:22
לקנות את כל החלקים הקטנים מסביב יעלה לך יותר.
עם אתה בקטע של לימוד ומוכן לשלם את שכר הלימוד לך על זה.
גם לקיט של קלמיני צריך להוסיף כמה חלקים!!

ישי.פ
12-10-13, 00:03
הבולמים בקיט של קלמיני ממש על הפנים.
הקפיצים גם כנראה לא איכותיים במיוחד (הנסיון שלי הוא מהויטרה אבל זה דומה.)

יש כיום חברות שבונות זרועות קדמיות, תואמות קלמיני ומוכרות אותן בנפרד.

gruyon
12-10-13, 01:17
זאת בדיוק הסיבה לשאלה שלי . הרבה מתלוננים בעיקר על הבולמים הקדמיים ולכן תהיתי עם לא עדיף כבר לקחת קיט של 2" ולהנמיך ביצה, להחליף משולשים ועוד כמה דברים קטנים .

8ball
12-10-13, 03:13
מי אמר שבשביל להגביהה שני אינץ צריך להחליף משולשים?
הנמכות בידה ממש לא סיפור גם לא סיפור להנמיך משולש אחורי עליון. מה נשאר מכאן? להאריך בולמים ולחרוט סטראטים נורמאליים, עו סיפור של כמה גרושים אצל חרט.. לא בי גב דיל בכלל
לטעמי ברגע שאתה מחשבן את כל זה בהתחשב בביקורת על הקפיצים והבולמים של קלמיני, לא שווה בכלל בכלל.

gruyon
12-10-13, 08:11
לא אמרתי שצריך. אני פשוט חושב שזה משפר מהלך מתלה. מה זה משולש אחורי? יש משולשים מאחור חשבתי שב סרן חי אין משולשים.

OFF-RoaD
12-10-13, 08:15
יש זרוע בצורת משולש שמקשרת את השלדה לסרן. שני קודקוקים מלובקים לשלדה, השלישי פונה לאחור ומתחבר במרכז הסרן.

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk 4

raanan
12-10-13, 08:31
לא אמרתי שצריך. אני פשוט חושב שזה משפר מהלך מתלה.
כאחד שהיה בסרט השידרוגים (אומנם בויטארה אבל אין הבדל מהותי ), ממליץ לא לזרוק כספך ולהשקיע בשידרוגים !
זה מדרון ללא תחתית, הגבהה (טובה = קלמיני ), נעילות (נשלטות = ARB ), פרונטאקס מברזל, קומבינה להחלפת צמיגים לשטח מלא, מיגון (סף חובה).

בסוף מקבלים גראנד ויטארה עם צריכת דלק של 1:8 במקרה הטוב ויכולת שטח פחות או יותר זהה ל SUV סטנדרטי גדול מסוף שנות ה 90 תחילת שנות ה 2000 .
בקיצור, במחיר מחירון הגבוה של הגראנד, שווה למכור ובתוספת סכום זעום (יחסית למה שנדרש לשפר גראנד ויטארה ) לרכוש SUV גדול עם יכולת מקורית.

זאת דעתי (בפרספקטיבה לאחור) , מניח שהדיסוננס קוגניטיבי ישר יהיה לשלול דעתי, אז ממליץ "שתחשבו על זה" ....

רענן
נ.ב - אם בכול זאת "חשקה נפשך" בהגבהה, ספייסרים זאת ההגבה עם הכי תועלת לכסף.

GodsFather
12-10-13, 09:59
רענן, מה להגיון ולפורום הזה ?
ולהשקיע בסמוראי זה הגיוני ?
או סופה ?
או היילקס ?
או כל כלי רכב אחר ?

k.o.b
12-10-13, 10:05
אהיה הראשון לחלוק על רענן.
בתור אחד שעשה צעד הפוך,ממליץ על בסיס של קיט קלמיני עם אי אלו שינויים.למיטב ידיעתי בקיט לגרנד ויטרה דווקא מגיעים קפיצים איכותיים ואין צורך להחליף.
נעילות: אני עם 2 נעילות אוטומטיות ודווקא די מרוצה.לגבי פרונטאקס ברזל בקרוב תתפרסם כאן קבוצת רכישה למי שרוצה פתרון בזול.(יחסית,כן)
לויטרה/גרנד ויטרה יש יתרון עצום בתחזוקה.כל עלויות השיפורים להביא את הרכב לעבירות טובה,נניח באחזקה של 3 שנים,יהיו פחות מעלויות תחזוקה של פאג'רו/טרופר/פראדו.
אם אינך מתכוון להחזיק לתקופה את הרכב חבל על השיפורים,בהנחה שכן,אתה תהנה רבות מרכב משופר שלא דורש התעסקות בבעיות במנוע/גיר/התחממות.
ממליץ על קיט קלמיני.הקיט יתן לך מהלכי מתלה שלא תצליח להגיע עם קיטים של 2",הרכב עדיין יישאר נוח,והקיט מטפל בכל הבעיות מסביב שהגבהה יכולה לגרום.
בכל אופן,גם אם החלטת להסתפק ב2" אל תשים ספייסרים בגובה כזה.לא מזמן ראיתי ויטרה שפיתחה סדקים בשלדה בגלל הגבהה כזו לאורך מספר שנים.

raanan
12-10-13, 10:27
בכל אופן,גם אם החלטת להסתפק ב2" אל תשים ספייסרים בגובה כזה.לא מזמן ראיתי ויטרה שפיתחה סדקים בשלדה בגלל הגבהה כזו לאורך מספר שנים.
תכלס, יכולתי להתווכח ולסתור אימפירית את כול מה שכתבת בהודעה. אבל, דווקא המשפט הזה צד את עיניי.
נא הסבר ובאר מקצועית. לי זה חדש !

רענן

k.o.b
12-10-13, 10:39
אני לא בטוח שיש בי את היכולת לנמק ולבאר מקצועית,זה מקרה שנתקלתי בו אישית.
ייתכן שמצב של זרועות קדמיות פתוחות יתר על המידה ולחץ שהספייסרים יוצרים גרם לתופעה הזו,ככה היה נראה.
לא רואה סיבה אחרת,בעיקר עקב היכרות עם בעל הרכב שלא התאכזר לרכב,לא לקח את הויטרה לעבירות קשה,וגם לא מדובר ברכב שנסע ביום יום.

raanan
12-10-13, 10:55
רענן, מה להגיון ולפורום הזה ?
ולהשקיע בסמוראי זה הגיוני ?
או סופה ?
או היילקס ?
או כל כלי רכב אחר ?
אכן כלכלית נטו, זה בור ללא תחתית שאין בו הגיון. אבל,
שים לב איזה רכבים אתה רשמת, רכבי הארדקור שמעוניינים עוד יותר לתגבר את יכולתם.
זה לא הדין כלפי גראנד ויטארה. כמה שלא תשפר אותה, בבסיסה היא ג'יפון עם שילדה דקה, פורנטאקס בעייתי, צמיגים קטנים ומנוע שתמיד חסר לו עוד קצת ...
הבעיה שעלות הגראנד בתוספת כול השיפורים כדיי "לדגדג" יכולת שטח של SUV מקורי (לדוגמה פאג'רו Q ), עולה כמו SUV וחצי לפחות.
קח לדוגמה את הרכב שמפורסם כאן (ואין לי כול קשר למפרסם) :
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=77432&p=539729#post539729
מסכים איתי שהוא יהיה עביר מכול גראנד עם קיט קלמיני. כנ"ל לגבי נוחות בכביש .
ואם הרכב מתוחזק ושמור, הוצאות האחזקה לא אמורות להיות גדולות משל הגראנד.

הסיבוב 180 מעלות בתפיסה שלי, נובע מירידת המחירים הדרסטית לרכבים הגדולים, ומאידך המחיר הגבוה לג'יפונים כגון גראנד ויטארה ארוכה
שסה"כ חופפים לאותם דרישות משפחתיות של רוכשים (אני לא מקצין לכיוון ג'ימני ).

הערה- את מה שאני כותב הוכיח לי חבר שהחזיק פאג'רו דיזל ארוך 2500 .

רענן

GodsFather
12-10-13, 11:18
ירידת המחירים הדרסטית היא בשל חלפים יקרים כמו קלאצ' בטרופר או אפילו עלויות טיפול "גדול" בפג'רו. מה שהיה נחלתם של אמידים, כיום לא יכול להיות אצל אנשי מעמד הביניים ומטה.
בל נשכח גם את ההתפתחויות שהיו בשנים האחרונות כמו פתרון הבעיה של מנועי הדיזל שעד לא מזמן אנשים התרחקו מהם כמו מאש ועוד ועוד.

מי שמטפל לבד ובעל חוש טכני טוב ורצוי שגם יודע להשיג חלפים במחיר שפוי (בין אם קומבינות בארץ ובין אם יבוא מאיביי ושכמותם), יכול לראות שהשד לא נורא גם בכלים הגדולים ולראיה פתרונות לתקלות שמתפרסמות כאן בפורום.
מי שאינו כזה, יכול למצוא עצמו שוקע עוד ועוד עד לכדי יאוש ומפח נפש וכמובן מכירת הרכב באכזבה גדולה ובמחיר נמוך מידי.

raanan
12-10-13, 11:29
ירידת המחירים הדרסטית היא בשל חלפים יקרים כמו קלאצ' בטרופר או אפילו עלויות טיפול "גדול" בפג'רו. מה שהיה נחלתם של אמידים, כיום לא יכול להיות אצל אנשי מעמד הביניים ומטה.
אמיר,
אם תכניס בטבלה מחירי חלקים תראה שכמעט או שאין פער בכלל.
(רפידות, צלחות, משאבת דלק (לא משאבת הזרקה), משאבת מים, וכו וכו )
עבודה במוסך גם זהה במחיר.
כשפעם הפאג'רו היה במחיר של פי 3 מהסוזוקנים, המוסכים "הרשו" לעצמם לדרוש תג מחיר על עבודתם וגם מחיר מופרך לחלקי חילוף.
היום זה כבר לא כך במרבית המקרים.

רענן

raanan
12-10-13, 12:12
אני לא בטוח שיש בי את היכולת לנמק ולבאר מקצועית,זה מקרה שנתקלתי בו אישית.
ייתכן שמצב של זרועות קדמיות פתוחות יתר על המידה ולחץ שהספייסרים יוצרים גרם לתופעה הזו,ככה היה נראה.
לא רואה סיבה אחרת,בעיקר עקב היכרות עם בעל הרכב שלא התאכזר לרכב,לא לקח את הויטרה לעבירות קשה,וגם לא מדובר ברכב שנסע ביום יום.
אז מכיוון שאתה לא יודע, אז אני אענה, אין כול קשר !
עכשיו נקווה שאמיר או כול מנהל אחר ימחק את המשפט הזה כדי שאמירה לא נכונה זאת תשתרש כקביעה מקצועית,
("התקנת ספייסרים גורמת לסדקים בשילדה") .

רענן

אלדר
12-10-13, 12:18
בגרנד ויטרה אין משולש על הסרן האחורי!!
הקפיצים בגרנד ויטרה טובים ואין איתם את בעית השקיעה שישי בויטרה.
לגבי הבולמים לאחוריים אין שום בעיה, לחלק הקדמי הבעיה היא לא ממש בבולם אלא בספייסר להנמכת תושבת הבולם.

+1 על מה שרענן כתב.
וזה אחרי שנה וחצי עם גרנד ויטרה משופרת.

OFF-RoaD
12-10-13, 12:40
אופס... עם כל הבעיות בבולמים/קפיצים, קפצתי ישר לויטארה...

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk 4

8ball
12-10-13, 14:52
אז איך הסרן האחורי מחובר לשלדה בגרנד ויטארה?

gruyon
12-10-13, 18:17
זה בדיוק מה שעבר לי בראש היום. שלהחליף לפג'רו שנת 2000 זה כמו להחליף לסרן ברזל + להגביה + נעילה אוטומטית .
השאלה היא למי יש כוח למצוא אוטו המצב טוב ? הגרנד שלי מדגדגת את ה-156000 קילומטרים מלמטה ואני חייב להגיד שזה רכב מעוד נוח מבחינת תחזוקה .
בכל מקרה בשנה הקרובה אני מחליט או להגביה את הרכב או למכור ולהיכנס לצייד של פג'רו .
דרך אגב רענן רציתי לבוא אליך כדי התחבר למחשב אבל היה טיול ממש חשוב בהרי ירושלים ולא יכולתי לפספס.
דרך אגב דווקא הפעם לא היה חסר גובה ולא נעלים .

ישי.פ
13-10-13, 02:59
אני בהחלט מסכים עם רענן בגישה!
העניין אצלנו לפעמים בא מהלב וגורם לבסוף להרבה עוגמת נפש וביזבוז כסף.

מצד שני זה כול הכיף!! לקחת משהו ולהוציא ממנו את המקסימום ולא להיות סטנדרטי כמו כולם.
הייתרון הגדול בסוזוקים שהם לא בהמות, הם יותר קלילים וכפיים. (כמובן שחבל שהמנועים בהתאם)

הגראנד מאחורה היא 4 לינק תצורה יותר מוצלחת מהויטרה. הבולמים האחוריים לא עושים בעיות אבל הם גם לא להיט.
בזמנו נתי מזוקיפרו הביא את הקלמיני גם ללא הבולמים במחיר מופחת שווה לבדוק.

gruyon
13-10-13, 08:29
רעיון מעניין ישי אני אבדוק את הנושא .

אלדר
13-10-13, 19:51
היום הקיט נמכר ללא הבולמים הקדמיים

gruyon
13-10-13, 20:53
במחיר של עם ;-)

motorica.net
14-10-13, 00:01
אני מאידך מאד לא מסכים עם הקביעה של רענן.
אין בכלל מה להשוות את עלויות האחזקה של GV ל SUV משנות ה-2000 שברוב המקרים הוא נבלה סרוחה ובור בלי תחתית.
ה GV שלי אצלי 3 שנים חוגגת 14 שנה ואחרי 40K אצלי מלבד קויל שגימגם והוחלף בעלות מצחיקה אפס תקלות !

דבר נוסף שאתה מקפיד לחזור עליו, אל תתגאה בגודל המכלולים בטרופר, הם יחסיים לגודל של המפלצת.
סמוראי עם סרנים בקוטר קשיות פחות שברירי מטרופר. הכל יחסי.

אני גם לא מסכים בעליל בעניין של היכולת. GV יכולה לנעול גם גומי במידות 31" בקירוב (245.75.16) ולהתסתדר נהדר אם יש לה יחסי העברה בטרנספר.
זווית הגישה והנטישה ה-ר-ב-ה יותר טובות מכל טרופר, טראנו ופאג'רו 5 דלתות ן- GV משופרת נכונה תפתיע אותך בשטח.

לפני חודש נתקלתי בסירטון של GV עם קיט קלמיני וצמיגים במידה המקורית או מידה מעל ונעילה אוט' (לא בטוח בזה) מדלגת את וורדית בקלילות !
ושוב מדובר בשיפורים מינוריים יחסית.

ואם אתה רוצה להמשיך את הקו הזה, אני מוכן לשדך אותך לחבר שמטייל בויטרה קצרה וצנועה, תצטרף לטיולים שהוא עושה ואתה מחזיר הבייתה את הטרופר שלך בחלקים.
בא לך לנסות ? אני גם אצטרף.

motorica.net
14-10-13, 00:05
בגרנד ויטרה אין שום בעיה עם איכות הקפיצים בקיט של קלמיני, אצלי כבר 3 שנים ללא שום שקיעה.
בויטרות אכן יש בעיה עם הקפיצים האחוריים בקיט והפיתרון הוא החלפתם לקפיצים שמגיעים בקיט של ה GV/XL-7
גם הבולמים מאחור בסדר גמור ועושים את העבודה, הקידמיים מזמן בפח.

raanan
14-10-13, 01:14
אני מאידך מאד לא מסכים עם הקביעה של רענן.
אין בכלל מה להשוות את עלויות האחזקה של GV ל SUV משנות ה-2000 שברוב המקרים הוא נבלה סרוחה ובור בלי תחתית.
ה GV שלי אצלי 3 שנים חוגגת 14 שנה ואחרי 40K אצלי מלבד קויל שגימגם והוחלף בעלות מצחיקה אפס תקלות !

דבר נוסף שאתה מקפיד לחזור עליו, אל תתגאה בגודל המכלולים בטרופר, הם יחסיים לגודל של המפלצת.
סמוראי עם סרנים בקוטר קשיות פחות שברירי מטרופר. הכל יחסי.

אני גם לא מסכים בעליל בעניין של היכולת. GV יכולה לנעול גם גומי במידות 31" בקירוב (245.75.16) ולהתסתדר נהדר אם יש לה יחסי העברה בטרנספר.
זווית הגישה והנטישה ה-ר-ב-ה יותר טובות מכל טרופר, טראנו ופאג'רו 5 דלתות ן- GV משופרת נכונה תפתיע אותך בשטח.

לפני חודש נתקלתי בסירטון של GV עם קיט קלמיני וצמיגים במידה המקורית או מידה מעל ונעילה אוט' (לא בטוח בזה) מדלגת את וורדית בקלילות !
ושוב מדובר בשיפורים מינוריים יחסית.

ואם אתה רוצה להמשיך את הקו הזה, אני מוכן לשדך אותך לחבר שמטייל בויטרה קצרה וצנועה, תצטרף לטיולים שהוא עושה ואתה מחזיר הבייתה את הטרופר שלך בחלקים.
בא לך לנסות ? אני גם אצטרף.
נתחיל מהסוף, "במקום" שאתה נמצא היום, אני הייתי.
גם אני הגנתי "בחירוף נפש" על ההשקעה (אולי דווקא שקיעה) בסט קלמיני (מהראשונים בארץ) ובזוג נעילות הARB וביחסי העברה ומיגון וכו וכו ...
גם אני אהבתי להפתיע את "הגדולים" ביכולת העבירות (אפרופו החבר שלך). אבל יש לזה מחיר !
סדקים בשלדת פח (כן זה אומנם שילדת סולם אבל מפח דק), פרונטאקס שמחזיר נשמתו לבורא בכול סחרור גלגלים ונחיתה לא רכה.
ציריות אחוריות שמתעוותות כמו ספגטי וגם נגזרות .
וזה עוד בלי להזכיר את הסתימות שעפות מהשיניים והחוליות שנפרדות מהסחוס ...

עכשיו נחזור למהות,
קח את מחיר הגראנד שלך + קיט קלמיני + זוג נעילות ARB + קיט בטרנספר + עלות עבודה במוסך (ותן תחשיב ריאלי למרות שאתה עבדת).
כמה יצא ? כמו לקנות פראדו !

בזמנו פער המחירים בין ויטארה/גראנד ויטארה לטרופר היה גבוה מאד, כך שאולי שיפור הויטארה היה הגיוני (מבחינה כלכלית). היום בוודאות לא !!

רענן
נ.ב - בעניין חוסן המכלולים בטרופר, אכן הכול יחסי ואני משווה מול מקבילים לנדקרוזר, פאג'רו שבעלי נתוני משקל דומים אבל עם מכלולים פחות חסונים
(בפראדו ידוע על נקישה בטרנספר, לנדקרוזר 120 דפרנצייאל קידמי "שנטחן" , פאג'רו Q בנזין גזירת צירייה אחורית גם קרה לחברים).

motorica.net
14-10-13, 07:25
זהו רענן , פה בדיוק אתה טועה.
אתה לא היית במקום הזה והויטרה שלך ממש לא דומה לגרנד ויטרה שאני מדבר עליה.

לא היה לך סרן קידמי מברזל
לא היה לך מנוע 2 ליטר
לא היו לך ציריות כמו בגרנד ויטרה - עבות יותר בשני הסרנים
לא הייתה לך את השילדה שיש לגרנד ויטרה - חסונה מהויטרה בכל החלק הקידמי.
לא היו לך יחסי העברה בטרנספר 4.24
לא היו לך צמיגים במידות של הגרנד
לא היה לך סרן אחורי עם 4 לינקים ומוט פנהרד
לא הייתה לך את הנוחות של ה GV - כן היא מגהצת גם עם בולמים זבל.

ואפשר להמשיך את הרשימה אבל זה ככה בשלוף. הויטרה שהייתה לך עם כל הזכרונות שלך ממנה לא ממש רלוונטית.

עכשיו לגבי העלויות. אני מכיר פרויקט של פרדו מאד מקרוב ואת כל העלויות , מדובר בעלויות אחרות לגמרי !
נתחיל מסכום הרכישה, פרדו 5 דלתות עם 1/4 מיליון ק"מ יבקשו עליו לא פחות מ 80-90 וזה לפני שיפורים שבטוח הייתי עושה.

* פרדו זה רכב טוב יותר אבל גם יקר יותר.

פאג'רו Q וטרופר בחינם לא הייתי לוקח.

יש לך נטיה כל הזמן להשחיר כלים אחרים, אתה עושה את זה אפילו בשירשור הזה
שים לב מה כתבת על הל"ק 120 והפאג'רו Q

אף מילה על המוטות היגוי השברירים של הטרופר, על פעמוני הציריה שהוא טוחן , אולי זה קורה רק באגדות.
אצלי ה GV עושה שימוש יומיומי , היא לא מפסיקה לנסוע כל יום. השטח זה בונוס.
לא רואה איך אני יכול להחזיק SUV באותן תנאים ובאותם עלויות.

ולגבי היכולת בשטח, ההזמנה שלי עדיין בתוקף :)

raanan
14-10-13, 08:53
זהו רענן , פה בדיוק אתה טועה.
אתה לא היית במקום הזה והויטרה שלך ממש לא דומה לגרנד ויטרה שאני מדבר עליה.

לא היה לך סרן קידמי מברזל
לא היה לך מנוע 2 ליטר
לא היו לך ציריות כמו בגרנד ויטרה - עבות יותר בשני הסרנים
לא הייתה לך את השילדה שיש לגרנד ויטרה - חסונה מהויטרה בכל החלק הקידמי.
לא היו לך יחסי העברה בטרנספר 4.24
לא היו לך צמיגים במידות של הגרנד
לא היה לך סרן אחורי עם 4 לינקים ומוט פנהרד
לא הייתה לך את הנוחות של ה GV - כן היא מגהצת גם עם בולמים זבל.

ואפשר להמשיך את הרשימה אבל זה ככה בשלוף. הויטרה שהייתה לך עם כל הזכרונות שלך ממנה לא ממש רלוונטית.

עכשיו לגבי העלויות. אני מכיר פרויקט של פרדו מאד מקרוב ואת כל העלויות , מדובר בעלויות אחרות לגמרי !
נתחיל מסכום הרכישה, פרדו 5 דלתות עם 1/4 מיליון ק"מ יבקשו עליו לא פחות מ 80-90 וזה לפני שיפורים שבטוח הייתי עושה.
אתה מתחמק מלתת תשובה אימפרית !
כמה עלה להביא את הגראנד שלך לתצורה זאת :
סט קלמיני 2.5" (ובטוח בולמים אחרים)
זוג נעילות ARB
קיט הפחתת LOW בטרנספר
החלפת הפורנטאקס לברזל
הערה - עלות עבודה אני אחשב לך ...


* פרדו זה רכב טוב יותר אבל גם יקר יותר.
תענה על התשובה למעלה ואז נראה מי צודק.


פאג'רו Q וטרופר בחינם לא הייתי לוקח.
זכותך לחשוב כך. למרות שבפועל זאת אמירה שלא מחזיקה מים ...


יש לך נטיה כל הזמן להשחיר כלים אחרים, אתה עושה את זה אפילו בשירשור הזה
שים לב מה כתבת על הל"ק 120 והפאג'רו Q

אף מילה על המוטות היגוי השברירים של הטרופר, על פעמוני הציריה שהוא טוחן , אולי זה קורה רק באגדות.
אני ממליץ שתבחן שוב אמירה זאת שלך .
אני לא מסתיר את בעית מוטות ההיגוי המקוריים (פתיר בכמה מאות שקלים), וכמובן לא מסתיר את הגיר זבלה ששידכו לטרופר בנזין.
אם קשה לך, תגיד אני אוסיף קישורים וסימוכין לכך.
כול מה שכתבתי על כלים אחרים הם למיטב ראיתי (כן ראיתי) וידעתי ועומד בהגדרה המשפטית , "אמת דיברתי" ...

חוץ מזה, אין אף כלי מושלם ! לכולם יש יתרונות וחסרונות וכול אחד מחליט על מה הוא מוכן להתפשר בהתאם לאילוצים שלו (כולל תקציב).
בכול מקרה, לנדקרוזר 80 וג'יפ רנג'לר רוביקון עוד לא "השחרתי" ....


אצלי ה GV עושה שימוש יומיומי , היא לא מפסיקה לנסוע כל יום. השטח זה בונוס.
לא רואה איך אני יכול להחזיק SUV באותן תנאים ובאותם עלויות.
זה היתרון של הסוזוקונים והאמת דיי מתגעגע למונה הליטרים בתחנת הדלק ....
אבל, אם נבחן גם את זה אימפרית, ההבדל לא כזה ענק.
למען הדיון אני אציג נתונים כלליים :
אגרת טסט 1450 ש"ח
ביטוח חובה + מקיף 5000 ש"ח (ארוך שנת 2003 דגם LS)
צריחת דלק 1:6
טיפול קצת יותר יקר משלך עבור שמן סינטטי מלא ועוד זוג פלגים אירודיום.
חלקי חילוף שגרתיים, כמעט ב 100% באותו מחיר.

עכשיו תציג אתה נתונים


ולגבי היכולת בשטח, ההזמנה שלי עדיין בתוקף :)
את הגיל הזה עברתי מזמן ...

יום טוב
רענן

gruyon
14-10-13, 11:33
אצלי אגרת טסט 1400
ביטוח חובה + מקיף 3800 ש"ח
צריכת דלק 1:9 + (בבין עירוני גם יותר טוב) .
גם משתמש בשמן סיטטי .

דיויד יש לך קורה תקלות במחשב רכב אתה יותר קרוב לי מרענן .

gruyon
14-10-13, 11:40
דרך אגב אני אשמח אם מישהו עם הגבהה 2" סטנדרטית של אחת החברות האחרות ( iron man / old man / sponge man ) יגיב כדי שתיהיה לי פרופורציה .

raanan
14-10-13, 11:43
צריכת דלק 1:9 + (בבין עירוני גם יותר טוב) .
הגבהה, צמיגים גדולים יותר, מיגון מלא, הגראנד ויטארה תצרוך 1:8 ביום הכי טוב ועוד בנהיגה הכי חסכונית ...

רענן

gruyon
14-10-13, 11:51
אל תגזים , מיגון מלא כבר יש .

ועדיין זה לא 1:6 .

GodsFather
14-10-13, 11:53
מלחמת הפרטים הקטנים.

benza
14-10-13, 12:07
רענן,
א. אתה כל הזמן משווה ג'יפונים משופרים לSUV סטנדרטיים, מתי בפעם האחרונה טיילת עם ג'יפונים משופרים כדי להשוות?
ב. להגיד שטרופר סטנדרטי ופרדו סטנדרטי נותנים אותן יכולות ?
ג. לשפר פרדו וטרופר בקטנה יעלה משמעותית יותר מאשר סוזוקי
ד. ירידת המחירים היתה גם לGV והיום אתה קונה במחיר של הטרופר 96 (שעם כל הכבוד גם אתה לא היית קונה אותו) GV 2000

אז נכון שלכל רכב יש נקודות חוזק וחולשה, אבל לשפר ולהחזיק SUV לעומת "ג'יפונים"? סדרי גודל אחרים
ואיך שלא תסובב את זה חוץ מARB שהמחירים כמעט זהים שיפורים לסוזוקי משמעותית יותר זולים

raanan
14-10-13, 12:07
אל תגזים , מיגון מלא כבר יש .

ועדיין זה לא 1:6 .
תקרא טוב את מה שכתבתי

הגבהה, צמיגים גדולים יותר, מיגון מלא, הגראנד ויטארה תצרוך 1:8 ביום הכי טוב ועוד בנהיגה הכי חסכונית ...

רענן
וצריכה חזויה של 1:8 לא רחוקה מ 1:6 שלי. אך זהה ללוגמי הסולר הגדולים. אותו פראדו מדובר ....


מלחמת הפרטים הקטנים.
אמיר,
זה לא פרטים קטנים. אלא הכסף הגדול שבורח מהכיס ...
נחכה בסבלנות לתמחור של דיויד ....

רענן

motorica.net
14-10-13, 12:21
הרכב שלי לא רלוונטי ואני לא מעונין לפרט את ההוצאות עליו או מה יש בו. בטח לא בפורום ציבורי זה עניין שלי בלבד והשיקולים אני מקווה שברורים.

אבל אני מוכן לפרט מה נדרש בשביל לבנות GV שיכולה להתמודד בקלות עם מעלות כמו ורדית ולמעשה כל המסלולים בדרום בלי לעשות מעקפים.

נעילה אוט' אחורית - 1500-1800 כולל התקנה
קיט קלמיני 6500 - 7000 כולל התקנה. אפשר גם כאן לחסוך ולקנות קפיצים בלבד , בולמים אחוריים ותושבות לסרן הקידמי.
צמיגים ומיגונים כמו בכל רכב , תגדיל תתקין חדשים, כרצונך.

זה מספיק לעשות את כל מה שהטרופר שלך יכול לעשות בהרבה פחות דלק ובשבריר מעלויות האחזקה.
אם רוצים יותר אפשר להמשיך והשיפורים הם כיד הדמיון וכעומק הכיס.
בשביל לטייל לא צריך יותר מזה.

raanan
14-10-13, 12:28
רענן,
א. אתה כל הזמן משווה ג'יפונים משופרים לSUV סטנדרטיים, מתי בפעם האחרונה טיילת עם ג'יפונים משופרים כדי להשוות?
סוכות לפני כמה שבועות מספיק קרוב ? אם כן, רוביקון 2012 משודרג, הטרופר שלי, הויטארה לשעבר שלי (ששודרגה גם מעבר למה ששידרגתי בזמנו).
8086680867

ב. להגיד שטרופר סטנדרטי ופרדו סטנדרטי נותנים אותן יכולות ?
כן ! ואם לא, אז "בים" כסף של שידרוג הסוזוקי תקבל טיפלה יותר עבירות (על חשבון נוחות).

ג. לשפר פרדו וטרופר בקטנה יעלה משמעותית יותר מאשר סוזוקי
זה לב עניין הדיון, שאין כמעט צורך לשדרג אותם !


אז נכון שלכל רכב יש נקודות חוזק וחולשה, אבל לשפר ולהחזיק SUV לעומת "ג'יפונים"? סדרי גודל אחרים
ואיך שלא תסובב את זה חוץ מARB שהמחירים כמעט זהים שיפורים לסוזוקי משמעותית יותר זולים
שוב פעם אני חוזר, לא צריך לשדרג כול כך את ה SUV ולכן גם לא תמצא אין סוף אתרי מכירות לשידרוגים כמו הסוזוקי.
לגבי אחזקת SUV, הפער לא כזה גדול. בפרט שאלמנט הרכישה הראשונית הצטמצם מאד.

עוד פעם, מי שרוכש גראנד ויטארה זה אחלה רכב שטח !
הבעיה מתחילה כאשר נכנסים למדרון החלקלק של השיפורים והוצאת הכסף.
אני טוען, מינימום שבמינימום להוציא. לא מספקת העבירות, למכור ולרכוש רכב שבבסיסו המקורי עביר וטוב יותר.
זאת דעתי שהתגבשה במהלך השנים ובחינת עלויות ההשקעה.

רענן

ירוןש
14-10-13, 13:10
סוף סוף נדב בפורום,כל כך חסר בפורום ;)יוחזר לאלתר!!!

raanan
14-10-13, 13:27
הרכב שלי לא רלוונטי ואני לא מעונין לפרט את ההוצאות עליו או מה יש בו. בטח לא בפורום ציבורי זה עניין שלי בלבד והשיקולים אני מקווה שברורים.
זכותך ! מאד מובן לי ! מצד שני, אתה זה שרומז/מעדכן מה יש לך .
דווקא זה עוד נושא שכדאי לפתח,
בעל פאג'רו סטנדרטי לא חרד למקרה טוטאל לוסט או גניבה. הוא יקבל את עלות הרכב (שלעיתים גבוה ממחיר השוק). מצד שני,
בעל הסוזוקי העמוס בשיפורים (בהשקעה כספית לא מבוטלת), חי בחרדה ! (כן גם אני הייתי מחסיר פעימות לב עד שהייתי רואה הויטארה מחלון הרכבת ...)


אבל אני מוכן לפרט מה נדרש בשביל לבנות GV שיכולה להתמודד בקלות עם מעלות כמו ורדית ולמעשה כל המסלולים בדרום בלי לעשות מעקפים.
זה לא הדיון ! זה יכול להיות אחלה דיון בפני עצמו.

ואם בכול זאת, נעבור על מה שכתבת

נעילה אוט' אחורית - 1500-1800 כולל התקנה
קיט קלמיני 6500 - 7000 כולל התקנה. אפשר גם כאן לחסוך ולקנות קפיצים בלבד , בולמים אחוריים ותושבות לסרן הקידמי.
צמיגים ומיגונים כמו בכל רכב , תגדיל תתקין חדשים, כרצונך.
א. המספרים שלך מעט אופטימיים.
ב. איך פתאום אתה ממליץ על נעילה אוטומטית ? זה לא יהפוך אותו "לפח אשפה" ?

לא הייתי מתקין נעילה אוטומטית ב GV ידנית, זה יהפוך לך את הרכב לפח אשפה.
ג. היכן נעלם פרונטאקס מברזל ? שזה השיפור מהראשונים שהייתי מבצע.
ד. לא יודע איך סוחב מנוע ה 2000 , אבל ל 1600 נגמר האויר במעלות וקיט LOW כמעט הכרחי.


זה מספיק לעשות את כל מה שהטרופר שלך יכול לעשות בהרבה פחות דלק ובשבריר מעלויות האחזקה.
אם רוצים יותר אפשר להמשיך והשיפורים הם כיד הדמיון וכעומק הכיס.
בשביל לטייל לא צריך יותר מזה.
זה נכון. ויתרה מכך, בשביל לטייל אפשר גם בלי מה שהצעת ....

עכשיו תסתכל שוב על מה שהצעת,
נעילה אחורית אוטמטית (פחות סמפטית בכביש מנעילה נשלטת), הגבהה הכי טובה שאפשר למצוא לסוזוקי.
כל זה ולא תתקרב לקשיחות ולעבירות של SUV סטנדרטי !!
בשביל לראות להם את "הלבן שבעיניים", אתה חייב פרונטאקס מברזל + נעילה קידמית (אני מאמין שלא תגזים ותמליץ על אוטומטית קידמית).
אולי גם קיט LOW . אבל נשאיר זאת כספק .

אני חושב שהטיעונים שלי כבר חוזרים על עצמי ...
תמיד הייתה ותישאר לי פינה חמה לסוזוקנים, בזמנו לא הפעלתי רציונאל בהשקעה שביצעתי. אני מניח שלזמנו זה היה הגיוני.
כיום כשמחיר הרכבים הגדולים בפער לא גדול מהג'יפונים, שווה לבחון כדאיות השקעה גדולה בשיפור הסוזוקי.
את זה אני כותב כחף מאינטרסים. אלא רק רוצה לחלוק תובנות וידע (ממה שנשאר ולא פרח מזכרוני) "כזקן השבט" ....

רענן

motorica.net
14-10-13, 13:37
תשמע, אין לי כח לקלדנות. אני באמצע יום עבודה והתשת אותי.
אני אתיחס למספר דברים

GV *ידנית* שמותקן בה נעילה אוט' בעיניי היא פח אשפה. גיר ידני ולא אוט'.
פרונטאקס מברזל לא היה גם בויטרה ה"מהוללת והמשופצרת" שהייתה לך, אבל כמובן אז כשזה היה שלך זה היה מושלם. ממש עז סלעים כהגדרתך..

אני פורש.
היה לי חשוב להעמיד דברים על דיוקם ואני סומך על האינטלגנציה והנסיון של מי שקורא את השירשור הזה להבין מי פה האלוף בקלדנות ומי מסתמך על פרקטיקה ומציאות.
אם תרצה לבחון את הכלים בשטח רציני, תפדל. וכן אני עדיין ילד רק שהצעצועים שלי היום יותר יקרים.

gruyon
14-10-13, 13:49
רענן זה לא יפה , הרי ברור שבנעילה אוטומטית הוא התכוון שברכב ידני הנעילה האוטומטית בעייתית .

דרך אגב לגרנד ויטרה סטנדרטית יש 130 כ"ס ולאיסוזו טרופר 160 כ"ס(דגם דיזל נכון) ולנד קרוזר 166 כ"ס .
יחס משקל לכח לטובת הגרנד ויטרה (אתה לימדת אותי ) נכון שלך יש את הבנזין אני לא עושה תחרות ביננו פשוט משחק של שווי כספי בעד תמורה ונצילות.
בנוסף (עוד משהו שלימדת אותי ) עלות רכב מצביע על האיכות שלו אז טרופר דיזל זה בריצפה ולכן נמחק אותו, מנגד פאג'רו שנת 99 שווה בידיוק כמו הגרנד ויטרה שלי , תבדקו במחירון.
אז מה שאני מסיק זה שאנשים מעדיפים לקנות גרנד ויטרה על פאג'רו למרות שבהתחלה ההפרש במחיר בינהם היה פי 3 או 2 בגלל איכות , אמינות ופוטנציאל .

אני העליתי את הנושא כדי לחקור מה עדיף הגבהה של 2" או הגבהה של 2.5 " קלמיני .
אני לקחתי את דעתך שעדיף כבר להחליף לגמרי רכב, אני מתייחס גם לדעה של דיויד שלדעתו כדאי לי לשים קלמיני .

בואו נקח בחשבון שיהיה פחות מסובך להגביה את הרכב בכל מיקרה על מכירת הרכב וקניית רכב אחר.
ובכל מקרה רענן אני אשמח לשמוע בלי הוספת יותר מידי כסף על איזה רכב ממליץ לי כדי לשפר עבירות ולשמור על רף הוצאות סביר (כאשר הגרנד ויטרה זה סביר ביותר) .
ואני הצצתי קצת במחירונים ובאופציות , הקילוטרז של הרכבים למכירה נראה מטורף ! לי יש 155 אלף וחשוב לי רכב עם קילומטרז נמוך (גם אם זה יחסית לדיזל , לדוגמה 200 אלף).

דיויוד הייתי שמח אם תוכל לעזור לי מבחינת המחירים למצוא את המחירים שציינת כי זה בנתיים לא מה שהוצע לי גם במקומות הפחות יקרים .
.

GodsFather
14-10-13, 16:01
מחירונים רשמיים נועדו למי שלא מכיר את השוק. נכון שהם סוג של עוגן, אבל בעיקר פסיכולוגי ולא תמיד לחיוב.

ג'יפ קונים עם הבנה של מצבו, טכני ופח. כאשר את הברירה איזה דגם עושים בהתאם לצרכים הרצויים. כמובן שיש את עניין הרגש, אבל על זה אני לא מדבר כרגע.

gruyon
14-10-13, 17:52
לא הבנתי מה הקשר.
מחירון נותן את הבסיס לעלות רכב. אם רכב אחד יותר יקר מאחר אז כניראה שתשלם עליו יותר אלה שמדובר במצב מדהים ואז תשלם מעל המחירון או נבלה שחוטה ואז תשלם פחות . ההשוואה שלי הייתה מבחינה רעיונית האם להגביה על ידי X או Y ,ואז בא רענן ואומר יש אופציה נוספת (נראה לי שזה היה הוא) שהיא Z , קניית רכב אחר.

אז על מה אתה באמת מדבר כרגע ?

Ranster
14-10-13, 18:35
כנראה שבכל שרשור רענן יקפוץ עם האג'נדה שלו - סוזוקי זה פרייבט עם הנעה כפולה וציריות ביסלי גריל, טרופר בנוי על אותו פס יצור של מרכבה סימן 5 ופראדו קונים פראיירים שמיחצנים את הרכב בשביל לשמור על מחירו השערורייתי.

בעולם הפוך אולי כל זה היה מתקיים...

GodsFather
14-10-13, 18:37
אמרת שהצצת במחירונים ושזה השפיע עליך. אז ציינתי שמחירון אינו דבר מחייב בתחום הזה ולפעמים הוא אפילו מזיק. לראיה מחירון רכבי סוזוקי למינהו שנראה לרוב תלוש מהמציאות.

אלדר
14-10-13, 21:39
יונתן, לדעתי חבל לבזבז כסף על הגבה של 2״ .
הרכב שלך ממוגן, השלב הבא נעילה אחורית לוקרייט, שדרך אגב בגרנד אוטומטית ממש לא מורגשת.
אחר כך קיט קלמיני צמיגים ולטייל.

*רק תסגר על זה שאתה נשאר עם הרכב

GodsFather
14-10-13, 22:09
תשתדל לטייל בין לבין גם: )

gruyon
14-10-13, 22:56
בניגוד לרוב פה אני חושב אלך על ה-2" . ההצעה מסלמן לגבי ה2" זולה בהרבה מקלמיני. אני יודע שהגובה ומהלך המתלה יהיו קטנים יותר מקלמיני אבל נראה לי שאם בהמשך אני אשים גם נעילה אני לא אצטרך יותר מזה לטיולים שלי.

בקיצור שיגעתי את כולם ובסוף אני הולך עם האופציה הכלכלית. אך חבר עם רוביקון אמר לי " עד עכשיו לא נתקעת בשום מקום והעברת הכל מה אתה צריך הרפתקאות חדשות ". לפעמים אתה מחפש כל כך הרבה ולא מוצא כלום ולפעמים אתה מוצא בלי לחפש. והפעם מסתבר שמישהי מאוד מאוד חמודה הזמינה לי מתנה מדהימה ליום הולדת.

Ranster
14-10-13, 23:01
בניגוד לרוב פה אני חושב אלך על ה-2" . ההצעה מסלמן לגבי ה2" זולה בהרבה מקלמיני. אני יודע שהגובה ומהלך המתלה יהיו קטנים יותר מקלמיני אבל נראה לי שאם בהמשך אני אשים גם נעילה אני לא אצטרך יותר מזה לטיולים שלי.

בקיצור שיגעתי את כולם ובסוף אני הולך עם האופציה הכלכלית. אך חבר עם רוביקון אמר לי " עד עכשיו לא נתקעת בשום מקום והעברת הכל מה אתה צריך הרפתקאות חדשות ". לפעמים אתה מחפש כל כך הרבה ולא מוצא כלום ולפעמים אתה מוצא בלי לחפש. והפעם מסתבר שמישהי מאוד מאוד חמודה הזמינה לי מתנה מדהימה ליום הולדת.

מקדימה גם אם תעמוד על הראש לא תשיג מהלך מתלה טוב יותר במקור ולא משנה במה תבחר, קלמיני או בולם וקפיץ מקורי (במידה והכל מנגן כמו שצריך כמובן).
מאחור מהלך המתלה יהיה תלוי באורך הבולם בו תבחר, בלי שום קשר לסוג ההגבהה.

הדבר היחיד ששווה משהו בסט של קלמיני זה המשולשים, הבולמים זבל וגם הקפיצים לא להיט כך שעם מעט יצירתיות אפשר להגיע לתוצאה טובה ואף טובה יותר גם בלי זה.

ישי.פ
11-11-13, 01:35
פורום נוסף בחו"ל שגם צריך להמתמודד עם בעיות הבולמים של "calmini"
http://www.cardomain.com/ride/3161345/2001-suzuki-vitara/page-3/

motorica.net
11-11-13, 12:56
תמונה ישנה.
זה ברור לכולם שחבל על המאמץ להתקין את הבולמים הקידמיים שמגיעים בקיט, כיוון פרונט עולה יותר.
אי אפשר לקבל בקיט מקיף בעלות של 1000$ גם בולמים איכותיים.

זאת טעות של קלמיני למכור את הבולמים הקידמיים עם הקיט, זה רק פגע בהם ויפה עשה המשווק באר. שהחליט שהוא לא מוכר את הקיט עם הבולמים הקידמיים.

-->