התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עזרה צ׳רוקי 2001 לא מניע



Hilimia
11-10-13, 18:51
לפני כמה ימים נכבה הרכב ומאז מסרב להניע יש סטרטר נבדקו כל הפיוזים , כל השעונים לא עובדים ובלוח מופיע no bus,המחשב נלקח לבדיקה ונמצא תקין (נבדק אצל בחור בשם רוני צייג שקיבלתי עליו המלצות דרך פורומים ),יש למישהו רעיון מה יכולה להיות התקלה?
האם למישהו יש מחשב שאפשר לחבר רק בשביל לוודא ב 100 אחוז שזו לא תקלת מחשב.
אשמח לתגובתכם .

raanan
11-10-13, 19:53
לא מכיר כלל את הרכב, אבל נשמע כמו נתק אדמה .
תעבור על כול חיבורי האדמה עפ"י שרטוט (לבית הפיוזים , למחשב )

בהצלחה
רענן

IlanHadar
11-10-13, 21:18
לא נראה שהרבה נתקלו בתקלה כזו ותקבל תשובה זריזה, זה יכול להיות הרבה דברים.

המחשב נותן קוד תקלה?

shmil
11-10-13, 23:29
בדוק מתחים ברגלי המחשב הבאות:
מתח ברגל 3 בסויץ סגור ופתוח.
מתח ברגל 9 בסויץ סגור ופתוח.
רציפות אדמה ברגליים 11 ו-12.
רציפות אדמה ברגל 4 וברגל 5.
חזור ועדכן ונתקדם.

עריכה מאוחרת:
זה מחשב OBDII, ולכן מה שכתבתי אינו רלבנטי, כי מספרי רגליים ומחברים כנראה שונים.

מנסיון של צ'רוקים אחרים פה, ייתכן ששבק לך הסויץ.

Saar
12-10-13, 10:19
no bus יכול להופיע גם כתוצאה ממגע לא יציב בלוח השעונים (3 הקונקטורים שמחברים את השעונים עצמם) - רק שאז זה בד"כ לא מלווה בחוסר יכולת להניע את הרכב.
האם ניסית להתחבר לסקנר בזמן שאתה מקבל את השגיאה? האם אתה מצליח לקרוא תקלות /להתחבר אליו?

Hilimia
14-10-13, 20:06
במוסך ניסו להתחבר עם מחשב דיאגונסטיקה וטענו שיש תקלה במחשב ורצו עבור תיקונו 2500 ש״ח , הרכב נגרר משם והמחשב נלקח לבדיקה אצל בחור בשם רוני צייאג שקיבלתי עליו המלצות ולאחר בדיקה נמצא המחשב תקין. היום דיברתי עם בחור שהייתה לו תקלה דומה ולאחר שהיה בלא מעט מוסכים שאגב לא הצליחו לפתור את הבעייה אבל כל אחד מהם דאג להחליף חלק אחר ( בתשלום ) בסוף נשלחו המחשבים ולוח השעונים לבדיקה ואיפוס במקום שמתקנים לוחות שעונים ושם נאמר לו על ידי הבחור שטיפל לו בלוח שנראה לו שאולי יש קצר בלוח השעונים ,הבחור הביא לוח מחו״ל (140$ לאחר שביקשו 5000 ש בארץ)לאחר פירוק הישן והרכבת החדש הרכב מניע והתקלה נעלמה.
האם מישהו יודע אם יש צ׳רוקי לפירוק בארץ ואם כן היכן אשמח לדעת.

Saar
14-10-13, 20:21
סליחה על השאלה, מה זה "נראה לו שאולי"?
או שיש קצר, או שאין קצר.
אם המחשב תקין, האם אתה מצליח לקרוא קודי תקלות בעזרת סורק?
האם הרכב עבר טראומת טביעה או משהו בסגנון (שטיפה אגרסיבית? :) )
אני כמעט בטוח שגם אם לוח השעונים לא תקין, אתה אמור להיות מסוגל לקבל קודי שגיאה מהמחשב בעזרת סורק.
יש 2 קונקטורים גדולים (גדולים = כמעט 10 ס"מ על 10 ס"מ) בדופן לוח השעונים, אם אני זוכר נכון, שניהם בצד שמאל), הקונקטורים הללו מחברים את כל החיווט של פנים הרכב אל שאר המערכות - כלומר, גם למחשב הרכב.
NO BUS יכול להגרם כתוצאה מבעיה בקונקטורים האלו, כמו גם מבעיה ב 3 הקונקטורים שבגב לוח השעונים עצמו - זה בהנחה שהמחשב תקין וכך גם לוח השעונים.
אם יש לך קצת חוש טכני, קצת זמן פנוי והרבה אומץ - תתחיל לפרק עד שתגיע למחברים האלו, תבדוק מה מצב החיווט.
אל תרוץ לקנות לוח שעונים, נשמע לי קצת מוזר שלוח השעונים "נשרף".
סער

הערה קטנה - האם ניסית לפרק את לוח השעונים ולהרכיב אותו בחזרה?

Hilimia
14-10-13, 20:50
פירקתי את הלוח והרכבתי אין שום שינוי.
סליחה על השאלה, מה זה "נראה לו שאולי"?
או שיש קצר, או שאין קצר.
אם המחשב תקין, האם אתה מצליח לקרוא קודי תקלות בעזרת סורק?
האם הרכב עבר טראומת טביעה או משהו בסגנון (שטיפה אגרסיבית? :) )
אני כמעט בטוח שגם אם לוח השעונים לא תקין, אתה אמור להיות מסוגל לקבל קודי שגיאה מהמחשב בעזרת סורק.
יש 2 קונקטורים גדולים (גדולים = כמעט 10 ס"מ על 10 ס"מ) בדופן לוח השעונים, אם אני זוכר נכון, שניהם בצד שמאל), הקונקטורים הללו מחברים את כל החיווט של פנים הרכב אל שאר המערכות - כלומר, גם למחשב הרכב.
NO BUS יכול להגרם כתוצאה מבעיה בקונקטורים האלו, כמו גם מבעיה ב 3 הקונקטורים שבגב לוח השעונים עצמו - זה בהנחה שהמחשב תקין וכך גם לוח השעונים.
אם יש לך קצת חוש טכני, קצת זמן פנוי והרבה אומץ - תתחיל לפרק עד שתגיע למחברים האלו, תבדוק מה מצב החיווט.
אל תרוץ לקנות לוח שעונים, נשמע לי קצת מוזר שלוח השעונים "נשרף".
סער

הערה קטנה - האם ניסית לפרק את לוח השעונים ולהרכיב אותו בחזרה?

IlanHadar
14-10-13, 20:52
שלח לי הטלפון שלך ופרטי הרכב המלאים בהודעה פרטית אחבר אותך לספק חלקים חדשים / משומשים שיכול אולי לעזור.

ytzur
14-10-13, 21:57
בג'יפ סנטר בחולון יש לוח שעונים של XJ 2000.

Saar
14-10-13, 22:10
חיפשתי קצת בגוגל...
מסתבר שמה שאתה מתאר הוא תופעת לוואי מוכרת של... חיישן קראנק לא תקין.
יש טענה שזה אפילו מוכר ע״י קרייזלר.
כישלון של חיישן הקראנק גורם לכשל של מעבר הנתונים ולכן אתה מקבל no bus.

האם החלפת חיישן?
סער

Hilimia
14-10-13, 23:55
החלפתי היום עדיין אין תגובה.

ofiredri
15-10-13, 00:56
חיפשתי קצת בגוגל...
מסתבר שמה שאתה מתאר הוא תופעת לוואי מוכרת של... חיישן קראנק לא תקין.
יש טענה שזה אפילו מוכר ע״י קרייזלר.
כישלון של חיישן הקראנק גורם לכשל של מעבר הנתונים ולכן אתה מקבל no bus.

האם החלפת חיישן?
סער
התקלה שאתה מתאר קרתה לי בדיוק כך. רנגלר TJ 2001 פתאום שווק וסירב להניע.
והפתרון שסער מציע היה הפתרון אצלי.
אני מציע שתנסה שוב במוסך קרייזלר. נסה את קובי ממוסך נשר בתל אביב.

Hilimia
15-10-13, 22:24
טוב חברים אחרי שפירקתי כמעט כל דבר אפשרי בגיפ כולל לוח שעונים, חיישן קרנק, מחשב ועוד היום סוף סוף מצאתי את התקלה שהייתה בעיית מגעים בשני התקעים האפורים הגדולים שנמצאים ליד המדיד שמן
תודה לכולם על העזרה ונפגש בשמחות.

Saar
15-10-13, 22:33
הי,

אני שמח שמצאת.
יש תמונות של הקונקטורים המדוברים?
האם חיישן הקראנק הוחלף לקודם או שנשארת עם החדש?
סער

-->