PDA

צפייה בגרסה מלאה : נעילה אורכית (מרכזית) בדיסקו 2.



איל מ
13-10-13, 09:42
קודם כל מצטער שאני פותח נושא חדש, לא הצלחתי למצוא תשובה ספציצית בחיפוש.
הסוגיה של הדיסקו 2 עלתה כאן הרבה ובחלק מהשרשורים נכתב כי בחלק מהטרנספרים יש diff-lock (להלן יקרא dl) אך ללא ידית בתא הנהג בעוד בחלק מהם אין diff-lock כלל בטרנספר.
הייתי רוצה לדעת האם ישנה קורלציה בין הדגמים לבין סוג הטרנספר.
אפרט:
נניח באופן היפותטי שאני רוצה לקנות דיסקו 2004. לכאורה, בכולם אין ידית dl. מכיוון שאין לי אפשרות לנסוע לכל קצוות הארץ כדי לזחול מתחת לרכב ולראות אם קיים אום שיוצא מהטרנספר, ומכיוון שרוב בעלי הרכבים לא יודעים לתת תשובה בטלפון (במקרה הטוב יודעים להגיד שיש ידית שכתוב עליה high-low שהם לא בטוחים מה היא עושה...), הייתי רוצה לדעת אם מישהו, במקרה, יכול לתת סימנים אחרים מהם אפשר להסיק אם יש dl או לא.
(למשל, האם דגמי 2004 עם קפיצי סליל ולא כריות הם עם dl).
מה אתם אומרים?

אסף ד.
13-10-13, 10:35
תקרא פה, איך למה וכמה.
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/index.php?act=viewProd&productId=45

איל מ
13-10-13, 16:58
כמו שכתבתי קודם.
אם היתה לי גישה לרכבים, לא הייתי בדילמה (לזהות את הטרנספר בעין אני יכול). הבעיה היא שבעלי הרכבים בד"כ לא יודעים אפילו מה זה טרנספר, ולבקש מהם לזחול מתחת לרכב זה כמו כוסות רוח למת.
השאלה היא אם למישהו יש מידע אילו דגמים נמכרו בארץ ובאילו שנים (אם יש בכלל חוקיות בענין הזה).

itayt
13-10-13, 17:35
לפי מה שאני יודע, בין השנים 99-2002 לנדרובר לא סיפקה את האפשרות לנעול את הדיפרנציאל המרכזי, האפשרות כמובן קיימת אבל ללא הידית והכבל.
בכל מקרה, יש לזה פתרון (יותר טוב מהמקורי אפילו).
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/index.php?act=viewProd&productId=137

איל מ
13-10-13, 17:42
כן אני מכיר את הגשפט הנ"ל (למרות שאני די בטוח שניתן לייצר משהו אמין ופשוט לא פחות בבית, ולחסוך כמה מאות ליש"ט).
הבעיה היא שבעוד שיש טרנספרים עם "הכנה" לדיפ-לוק, ולהם אפשר להתאים את הקיט, הרי שיש דגמים ללא דיפ-לוק כלל (אין את היציאה של הציר מהטרנספר).

מנחם רוזנבך
13-10-13, 20:05
נוסע ב - TD5 2004 עם נעילה (אורכית) מרכזית +

קצת נתונים:

1. לעניות דעתי כל דיגמי TD5 (דיסקברי 2) הגיעו כמוצר מוגמר מהיצרן ללא נעילה אורכית (מרכזית).
2. הטרנספר זה אותו טרנספר שקיים בדיסקברי 1 (TDI 300) .

אלה ש...............

3. בדגמי 2000-2002 מבנה הטרנספר הוא כזה, שמה שנדרש כדי לישם נעילה מרכזית, היה להוסיף מנגנון חיצוני לנעילה (לדוגמא: הידית עם הכבל) כמו בדיסקו 1.
4. בדגמי 2003-2004 זה עדיין אותו טרנספר של דיסקו 1 שבמבנה החיצוני שלו (נקרא האוזינג) בוטל המנגנון של הפעלת הנעילה.
5. מה שצריך לעשות כדי ליצר את האפשרות של נעילה מרכזית....זה להחליף את ההאוזינג של הטרנספר לזה של דיסקו 1,
או לחילופין מי שיודע, מיצרים את השינויים בהאוזינג המקורי.

בגדול לשאלות אל בעלי TD5 סביר להניח שמי שלא יודע מה להגיד לך, אז אין לו נעילה.
ומי שיש לו נעילה מרכזית בטוח שידע לספר לך על כך מאחר והמוצר הוא מוצר אפטר-מרקט.

הערות נוספות:
1. ידית הנעילה היא אותה ידית של Hi/Low שנעה על שני צירים נפרדים שאינם תלויים אחד בשני.
2. אין חשיבות לסוג הקפיצים לצורך זיהוי עם יש נעילה מרכזית או לא.
3. בדיסקו שמותקנת עליו נעילה מרכזית מלאה אז ניתן להזיז את הידית של Hi/Low גם שמאלה/ימינה.

מנחם

אסף ד.
14-10-13, 14:22
המוצר לחלוטין לא אפטרמרקט
עד שנת 2001 כולל, עד אמצע שנה זו הרכב בא עם הנעילה על הטרספר, אך ללא ידית תפעולית בתא הנהג.
שנתון מחצית שניה 2001 דרך 2002 ודרך 2003 לא היתה תוספת של נעילה מרכזית על הטרנספר.
יכולת לרכוש את מנגנון הנעילה על הטרנספר ולהרכיבו עצמאית ובתוספת ידית תפעול לתא הנהג.
בשנת 2004 החזירו את הכל לשליטת הנהג, גם נעילה מרכזית אורכית שבאה מהמפעל ובתוספת ידית תפעול לנושא.



Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free (http://tapatalk.com/m?id=1)

איל מ
12-12-13, 10:02
אוקיי, עדכון (הגבתי גם בפוסט על הבדלים בין דגמים).
ב-2004, בדגמים בארץ (לפחות ברמת הגימור הפשוטה ללא ACE וללא קפיצי אוויר), אין נעילה וגם לא את היציאה על הטרנספר.
מי שיש לו הוסיף בעצמו.

לא ווידאתי לגבי כל הרכבים שיובאו מול היבואן אבל עברתי על הרכבים שפורסמו ביד2 והתייעצתי עם אחד הגורואים המוכרים שאישר את חששותי.

(כמובן שזה לא מנע ממני לקנות דיסקו כזה, תגידו תתחדש/משתתפים בצערך, לפי הפורום אליו אתם משתייכים ;)).
אסף, כמו שכתבתי בפוסט השני, אם יש לך מידע אחר אשמח אם תעדכן אותי (ועל מה התבססת).

-->