התחברות

צפייה בגרסה מלאה : גיר תקוע בהילוך שני הטורים משחקים



דודו ארצי
16-10-13, 20:23
שלום לכל חברי השבט
יש לי בעיה לא באופן קבוע, הגיר נכנס למצב חירום נתקע בהילוך שני
לא מעלה הילוכים ולא מוריד,הטורים משחקים ובעצירה גם יכול להתכבה,
לא מאפשר לעבור את ה2800 טורים עושה ניתוק הצתה.
ברגע שאני מכבה ומניע זה מסתדר עד הפעם הבאה.
בדקנו מחשב מנוע ויצא שזה לא זה,החלפנו לניסיון חיישני מהירות וחיישן קמשפט זה לא זה.
בדקנו מינוסים רופפים אולי וגם לא זה. אמרו שאולי זה חיישן tp שיכול לשבש את הגיר ואת המנוע ביחד...
אשמח אם תתנו את דעתכם המקצועית על מנת למצוא את הבעיה.
תודה וערב מצויין
דודו

grand
17-10-13, 07:32
2 הסלונואודים שבצד הגיר ( אינפוט-אאוטפוט) החלפת?

סוזי המשתוללת
17-10-13, 08:21
תתחיל בחיישן מצב מצערת!!!
זה חיישן שמתעלמים ממנו כמעט תמיד בנוגע לבעיות גיר אוטומטי בגלל שהוא כבייכול שייך למערכת ניהול המנוע .....
אך זהו חיישן מרכזי גם בניהול הגיר !!!
אם ניתן תוציא קודי תקלה באמצעות ג'ימפור שקע הדיאגנוסטיקה , תביא קוד תקלה נוכל להתקדם
בגלל שהבעייה היא מסוג interminent (באה והולכת) אני מעריך שמדובר בבעיה חשמלית
דהיינו חיישן /צמה / מינוס לגיר / מינוס למחשב וכו'
תן קצת יותר פרטים
מתי קורה ?
רכב חם /קר
אחרי קפיצה בכביש ? כניסה לבור?
האם נבדקה טעינה ?
האם נבדק מצב השמן גיר (צבע וריח)
איזה שנתון הרכב?
כשהתקלה קורית אל תאפס אותה ותמשיך , תנסה לנהוג את הרכב באופן ידני
ז"א תוריד את הידית לראשון ותראה האם הרכב מתחיל בראשון או נשאר בשני
תעביר הילוכים ידנית ותראה אם כולם עוברים (למשל בטרופר בנזין הדיפולט בתקלת גיר הוא הילוך 3 וכשמעבירים בידני אין הילוך שני )

דודו ארצי
19-10-13, 10:46
שלום חברים תודה על התגובות
ככל הנראה חיישןtp עשה את כל הבעיה
החלפנו חיישן וכבר יומיים יש שקט
שבת שלום לכולם

asafk
19-10-13, 11:26
שיטת איתור תקלות על ידי החלפת חלקים עד שמשהו מסתדר היא לא נשהו.
יש לגיר הזה דרכים רבות לדיאגנוסטיקה
חבל לנחש ובדרך לבזבז זמן וכסף.
אמנם זמן וכסף שלך, אבל בכל זאת חבל...

אסף.

דודו ארצי
21-10-13, 07:55
תתחיל בחיישן מצב מצערת!!!
זה חיישן שמתעלמים ממנו כמעט תמיד בנוגע לבעיות גיר אוטומטי בגלל שהוא כבייכול שייך למערכת ניהול המנוע .....
אך זהו חיישן מרכזי גם בניהול הגיר !!!
אם ניתן תוציא קודי תקלה באמצעות ג'ימפור שקע הדיאגנוסטיקה , תביא קוד תקלה נוכל להתקדם
בגלל שהבעייה היא מסוג interminent (באה והולכת) אני מעריך שמדובר בבעיה חשמלית
דהיינו חיישן /צמה / מינוס לגיר / מינוס למחשב וכו'
תן קצת יותר פרטים
מתי קורה ?
רכב חם /קר
אחרי קפיצה בכביש ? כניסה לבור?
האם נבדקה טעינה ?
האם נבדק מצב השמן גיר (צבע וריח)
איזה שנתון הרכב?
כשהתקלה קורית אל תאפס אותה ותמשיך , תנסה לנהוג את הרכב באופן ידני
ז"א תוריד את הידית לראשון ותראה האם הרכב מתחיל בראשון או נשאר בשני
תעביר הילוכים ידנית ותראה אם כולם עוברים (למשל בטרופר בנזין הדיפולט בתקלת גיר הוא הילוך 3 וכשמעבירים בידני אין הילוך שני )

חשבתי שהבעיה נפתרה אבל לא...
זה יכול לקרות בבוקר שמניעים יכול תוך כדי נסיעה רגילה,אין מסננים מדויקים מתי זה מתחיל
לא נבדקה טעינה
שמן גיר תקין
שנת 2000
ניסיתי לנהוג ידני אבל המצב נשאר אותו דבר בשני
בדקנו מינוסים ברכב הכל תפוס ותקין
החלפנו חיישנים:חיישן כמות אויר,חיישן קמשפט,חיישןtp,חיישני מהירות בגיר ואפילו מחשב...הבעיה עדיין קיימת.
אשמח לשמוע רעיונות אם יש....
תודה ויום מצוין

asafk
21-10-13, 08:01
התחברת לדיאגנוסטיקה?

אסף.

Saar
21-10-13, 10:27
ראשית, לדעתי עליך להקשיב לאסף :)
שנית, כשקניתי את ה XJ, הייתה לי בעיה "דומה" - הגיר לא היה מעביר ל OD אלא רק לאחר זמן נסיעה מסויים ואז כיבוי והדלקה של המנוע.
אצלי זה הסתיים בחיבור רופף של מחשב הגיר (נמצא מעל דוושת התאוצה בצד ימין, על הדופן).
שווה לנסות לנתק ולחבר אותו (כמובן כאשר המנוע כבוי)
סער.

השועל
21-10-13, 11:24
מה שמטריד אותי במיוחד ממה שאתה מתאר זה הטורים הלא יציבים.
מצבר גמור\חלש.. יכול בהחלט לגרום לתופעה של טורים לא יציבים ועד כדי כיבוי מנוע בזמן נסיעה. תבדוק את העניין. (בדיקת טעינה לא אומרת שהמצבר תקין). כמובן ניקוי בית מצערת, ובדיקת מנוע צעדים + ניקוי.

גיר בחירום יכול לנבוע מהרבה סיבות, קשה להגיד לך מה הסיבה האמיתית, חייב להתחבר לדיאגנוסטיקה כמו שאסף וסער כבר אמרו ולבדוק שכל החיישנים בגיר נותנים את החיווי שהם אמורים.
אפילו נתק בחוט אחד (בצמה) מהגיר למחשב יכול לגרום לתופעות כאלה. אני יודע, כי אני שיפצתי את כל הגיר בגלל משהו דומה ובסוף זה היה פשוט נתק בחוט מטופש.. אני יצאתי אדיוט מושלם ושילמתי לא מעט כסף על שיפוץ מלא.. אבל לפחות עכשיו אני יכול לישון בשקט מהגיר לפחות. תמיד יש מה ללמוד, אין גאונים.. רק נסיון.

בכל אופן, אני ממליץ לך להפריד בין שני התקלות, לא מחייב קשר ביניהם. תהיה מסודר. סדר את גמגומי המנוע (טורים לא יציבים) קודם ואז תעבור לגיר.

-->