צפייה בגרסה מלאה : מרים חלונות הפסיק לעבוד
בוקר טוב,
מרים החלונות בויטארה שלי (97) הפסיק לעבוד הבוקר במפתיע.
אין לי מושג אם מדובר בהתקנה מקומית או לא, אני מניח שזו תוספת שהותקנה בארץ.
מאיפה להתחיל? איך המערכת הזו עובדת? איפה בד"כ נמצאים הרכיבים?
תודה, עודד.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
בצורה כללית , לא בהכרח לויטרה:
בתור התחלה , אתה יכול לבדוק אם החלון נפל מהתושבת שלו ,
תוריד את הריפוד , תסתכל על הרכיבים של המערכת ... ותבדוק אם נישבר משהו,
בנוסף לבדוק , את הממסר , החיבורים החשמליים שלו , והחוטים שבדלת - אם לא ניקרעו.
אני הייתי מתחיל מלחפש את הפיוז של המערכת, ווידוא של הזנה איכותית של מתח ואדמה. המערכת כולה הפסיקה לעבוד או רק באחת הדלתות?
קובי
לא הייתי ברור... החלונות עולים ויורדים עם הכפתור. המרים האוטומטי, זה שהיה מרים אותם עם הנעילה המרכזית, פצח בשביתה...
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
אם ככה - כל מה שאמרתי לא רלוונטי.
תלוי ברכב , אם זה בא במקור עם הרכב או התקנה מקומית (אזעקה וכו'),
אתה יכול להציץ כאן ולהבין בגדול איך מערכת כזו לא מקורית עובדת :
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=63826
יש למישהו רעיון מאיפה להתחיל? איפה נמצא האביזר המכונה "המרים"? איפה אזור ההתקנה הנפוץ?
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
הי עודד,
למיטב זכרוני מדובר על התקנה מקומית שמתחברת לאזעקה של הרכב ולמרימי החלונות (היה לי גם בויטרה שהייתה לי) - אומרים שזה מקצר את החיים של המנגנונים.
תחפש מתחת לדש בורד בצד הנהג, בטח יש לך שם סלט של חוטים ואזיקונים. זה אמור להראות כמעין קופסא כזאת (http://www.ebay.com/itm/Auto-Safety-Security-Power-Car-Window-Roll-Up-Closer-Module-For-Car-Alarm-4-Door-/130935889569?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e7c631ea1) (קניתי פעם ולא התקנתי לגרנד ויטרה..)
תראה אם אתה יכול לתת לה פלוס ישירות או שאולי התנתק אחד החוטים. לדעתי אם החלונות עולים בלחיצה מהכפתורים שלהם, הקופסא לא מקבלת את החיווי שלה מהאזעקה או מהנעילה המרכזית, לדעתי זה מהאזעקה.
אסף
אתמול שמתי לב גם שהחלון נהג נחלש משמעותית. עולה הרבה יותר לאט. אולי זה קשור? יכול להיות שהמנוע בסוף ימיו ונדרש יותר זרם ממה שהקופסה מספקת?
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
פתח דיפון דלת נהג.אם זה התקנה לא מקורית יש סיכוי שהיחידה נמצאת שם (כך היה לי במספר רכבים) תתחיל מלנתק את הפלאג שלה לנקות ולהחזיר. בדוק את המסילה נקה וגרז את המובילים.
אתמול שמתי לב גם שהחלון נהג נחלש משמעותית. עולה הרבה יותר לאט. אולי זה קשור? יכול להיות שהמנוע בסוף ימיו ונדרש יותר זרם ממה שהקופסה מספקת?
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
יכול להיות שזה רק עניין שם מגעים, נסה גם לשים ספריי סיליקון במסילות של החלון על מנת להקטין את החיכוך בין הזכוכית לגומי. יכול להיות שהמנגנון חש בהתנגדות ולא מעלה את החלון בגלל זה (מאותה סיבה שראש של ילד לא אמור להיתפס בחלון כשהוא עולה בצורה אוטומטית.
טוב. הגומיות נוקו, הכל שומן וטופל באמצעות ספריי סיליקון, והמצב השתפר פלאים. נראה לי שהמנועים בסוף דרכם, אבל כרגע הכל עובד.
מה שכן, בעיה חדשה, שנגרמה ככל הנראה מההתעסקות שלי במערכת.
מערכת הנעילה המרכזית הפסיקה לעבוד. לא עם השלט, לא עם המפתח (כל דלת ננעלת בנפרד לחלוטין), ולא עם כפתור הנעילה בלוח המתגים של הנהג שלא עושה כלום. מה עשיתי? מאיפה להץחיל לבדוק?
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
רגע, אתה אומר שעכשיו כשאתה סוגר את הרכב עם השלט אז החלונות כן נסגרים בצורה אוטומטית ?
לגבי הנעילה המרכזית - תבדוק את החיווטים, הכל שם מתחבר עם מחברים ואולי אחד מנותק או שצריך לנקות מגעים, בדוק גם שכל הפיוזים תקינים, ייתכן ויש גם פיוז אי שם בים החוטים..
נסה גם לנתק מינוס לכמה דקות ולאפס את כל העסק מבחינה חשמלית, זכור לי פעם שלאחר החלפת מצבר הנעילה אצל אמא שלי לא עבדה וזה פתר את העניין..
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free (http://tapatalk.com/m?id=1)
כן. ממה שאני מבין המרים חלונות מפסיק לעבוד תחת עומס מסוים, משיקולי בטיחות. לאחר הניקוי (פירוק הגומיות המובילות וקירצופן, כנראה לראשונה מזה 16 שנים) והשימון ירד העומס והכל תקין.
אנסה מחר לאפס. ניסיתי לחפש נתקים. יש שם קילומטרים של חוטים וטונות של איזולירבנד יבש/נמס. לא מצליח להבין כלום
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
לפחות ההשערה שלי הייתה נכונה ;)
תעבור על כל החיבורים החאפריים, אני ממליץ לך לעטוף הכל מחדש עם איזולירבנד חדש ולהשתמש באזיקונים לאחר חיתוך החוטים וחיבור מחדש עם חוט ״טרי״ וללא חימצון.
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free (http://tapatalk.com/m?id=1)
תתחיל ממחברים. פתיחת איזולירבנד לבדיקת חיווט טובה למקומות שבהם ביצעו הארכות כבל - בדרך כלל מלפפים חוט על חוט בלי הלחמה ואחרי X שנים זה מתחיל להיפרד. לא נראה לי שזה המקרה כי בדרך כלל לא מאריכים חוטים שכאלה. הכיוון של קונקטור מנותק הוא היא הגיוני.
רגע, אתה אומר שעכשיו כשאתה סוגר את הרכב עם השלט אז החלונות כן נסגרים בצורה אוטומטית ?
לגבי הנעילה המרכזית - תבדוק את החיווטים, הכל שם מתחבר עם מחברים ואולי אחד מנותק או שצריך לנקות מגעים, בדוק גם שכל הפיוזים תקינים, ייתכן ויש גם פיוז אי שם בים החוטים..
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free (http://tapatalk.com/m?id=1)
אסף, תודה. שוב צדקת. פיוז סורר שהתחבא מאחרוי הדשבורד ניתק את המערכת...
כמה כיף לתקן דברים בשבת בבוקר, בלי בעלי מקצוע וחשבוניות... תודה!
אני גולש פה כבר שנים, ורק עכשיו, מאז שיש רכב על שמי, מבין את משמעות האתר הזה, ומוקיר תודה כל פעם מחדש. מקווה שאתה מגיע למפגש, ויודע להינות מגלנמורנגי לה סנטה בגרון ;-)
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
תשאיר את הקרח באילת..
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free (http://tapatalk.com/m?id=1)
סגור.
יש למישהו מושג מאיפה אני יכול להזמין שני מנועים? אני רוצה להקדים תרופה למכה כדי לקנות במחירי רשת ולא להיתקע עם מנוע מת....
באיביי אני מוצא רק מנגנון קומפלט, ואני מחפש רק את המנוע...
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
תבדוק כמה יעלה שיפוץ המנגנון הקיים אצל זגג מתמחה לפני הזמנת חלק מחו״ל. לא בטוח שזה ישתלם.
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free (http://tapatalk.com/m?id=1)
שאלה אחריי שהצלחתה גם אצלי מותקן לו מרים אבל לאחר קניית הרכב שמתי לב שלא עובד איך אני יכול לבדוק או לחילופין לחבר לאזעקה שיעלה לבד
אשמח לעשות עבודה זו לבד ואם זה אינו מסובך
תקרא את השרשור מההתחלה..
Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.