PDA

צפייה בגרסה מלאה : קניית לאדה חדשה 2013



Berk0
22-10-13, 19:43
דבר ראשון אל תשלחו אותי לפסיכאטר, עכשיו בתור תושב ישראל שעבר לא מזמן להתגורר בלטביה, יש פה נאבות מכול הגילים ומכול הסוגים. בתור חובב שטח, חשבתי להשקיע סכום לא קטן ולקנות פה איזה סמוראי או יותר נכון g-class ישן מתחילת שנות ה90, מחיר של רכב זה יהיה סביבות ה12-15 אלף יורו. היום בזמן שיוט, ראיתי משאית מובילה 10 חתיכות של לאדות חדשות מהשקית! נטרפה דעתי עשיתי, גוגל ומצאתי כי עבור 9000 יורו בערך פלוס כמה תוספות אני יכול לרכוש חדשה! כן כן חדשה 0 ק"מ מהיצרן, http://www.vaz.lv/eng/models/niva_4x4/ מה דעתכם? האם זוהי התחלה טובה? או שעדיף לקנות סוס ותיק וישן? האם לאדה בשנתון הזה מגיעה עם נעילת דפרנציאל? האם היא תהיה רכב סביר לטיולי שטח ברמה בינונית, לזוג צעיר? אייל.

asafk
22-10-13, 19:46
בוא נאמר שאם היה אפשר, הייתי קונה אחת בישראל.

עם זאת שהייתה לי, אני מבין בדיעבד שעשינו דברים לא הגיוניים

אסף.

asafk
22-10-13, 19:48
ועוד דבר... אם תחזור ויהיה אפשר להביא אותה על זכויות של תושב חוזר- אל תהסס.

אסף.

Berk0
22-10-13, 19:52
כן, אני מבין, זה ממש מצחיק כי באתר של הסוכנות פה, יש נטו מחירון, ומחיר תוספות, מבחינת פירוט טכני לא קיים דבר שכזה, אני לא יודע אם יש פה abs,esp נעילה? סרן חי ? אני רק יודע שמדבור במנוע 1.7 עם תיבת 5 הילוכים ידנית. האם מישהו יודע?

ishc
22-10-13, 19:57
חפש משתמש LIOR B.S הוא החופר לאדות הראשי של האתר (ליאור מקווה שלא תעלב, זאת לא הכוונה) :)

Berk0
22-10-13, 19:59
?ועוד דבר, האם זה פתרון עדיף על g-class או איזה דיפנדר שחוט משנות ה80 השימושים הם לטיול של יום-יומיים ברמה קלה-בינונית אייל?

דרור ברלי
22-10-13, 20:20
שמע, מעולם לא היתה לי ניבה, אבל נהגתי לא מעט בדבר הזה... זה אוטו חמוד עם המון קסם וכל עוד אתה לא מחפש כוח או פינוקים, תגלה שיש לו יכולות לא מבוטלות. בעיקר בשטח טכני. לזוג תפרן זה יכול להיות פתרון לא רע - אבל - וזה אבל גדול - רק במחיר הנכון.

מרצדס G או דיפנדר? לא צריך להרחיב. G ישן מהדגמים המוצלחים של שנות ה-80 (בלי מחשבים, בלי אלקטרוניקה, הכל מכני) זה חלום של אוטו והוא אמור להיות אמין. מצד שני זה אוטו ישן שצריך תחזוקה ותיקונים ומחירי החלפים שלו יצננו את ההתלהבות שלך מהר מאוד.
כנ"ל דיפנדר ישן. לא יודע אם יותר או פחות אמין מ-G ישן, אני מהמר שמחירי חלפים זולים יותר ועדיין זה לא אוטו לתפרנים.

מצד שני - לשים 9000 אירו על ניבה? נראה לי טירוף וממש לא אכפת לי שהיא 2013. זו עדיין רק ניבה.
לא הייתי מהמר על אמינות של רכב חדש ברמה שאנחנו מכירים (אירופאי/יפני/קוריאני/אמריקאי) ואפילו לא משהו שמקביל לרכב בריטי חדש.
מצד שלישי מזרח אירופה/בלקן/המדינות הבלטיות מלאים ניבות. חלפים זולים בשפע, האוטו פשוט ומה שלא תוכל לעשות לבד, תמיד תמצא מוסך שמכיר את הגרוטאות האלה בעל פה.

המפרט אגב, ממש כמו פעם:
מנוע 1.7 בנזין 4 ציל' מוזרק, 80 כ"ס (רוב הניבות בישראל היו 1.6 עם 73 כ"ס וקרבורטור) גיר 5 הילוכים ידני, הנעה 4X4 קבועה, יש הילוך כוח, נעילה מכנית (ידנית) לדיפ' מרכזי (אורכי), דיפ'ים רוחביים פתוחים. סרן אחורי חי עם מהלך יפה, מתלה נפרד מלפנים, ארבעה קפיצי סליל. לא יודע אם יש כבר הגה כוח או לא (פעם לא היה) ואם מזגן הוא בסטנדרט או תוספת.

הייתי מחפש אחת בת שנתיים-שלוש במצב טוב ובחצי מהמחיר שזרקת. נראה לי יותר הגיוני.

Berk0
22-10-13, 20:27
אכן אופצייה טובה, פשוט בהתחלה נרתעתי שמא רכבים במחיר כזה יד 2-3 יהיו שחוטים כמו סופה בישראל יד 7. סתם לדוגמא ראיתי כבר g-cloass שנת 87 עם 300K תקין ועובד, קצת חלודה, אבל במחיר של 13K יורו. אז אמרתי לעצמי אם רכב שכזה מגיע לכזה מצב אחרי 2 ידים, ובזמנו הוא ההיה רכוש אוליגרכים, איך תראה לאדה שעלתה עשירית מזה אחרי 2-3 ידיים. אבל בכול מקרה רעיון מעולה, אני אחפש בלוחות מקווה למצוא איזה מציאה.

דרור ברלי
22-10-13, 20:35
זהו, שפעם זה לא היה אוטו של אוליגרכים. ה-G התחיל כאוטו צבאי. ואחר כך אוטו לעבודה.
הכל בו היה מכני ופשוט. הוא היה ספרטני ורזה, מהונדס למופת, בנוי מוצק כמו סלע ובאופן כללי רכב השטח הטוב ביותר של זמנו.
אף פעם הוא לא היה זול. לא לקניה ולא לתחזוקה. חדש או משומש.

הדגמים החדישים שהכל בהם אלקטרוני/ממוחשב, נחשבים לסיוט בכל היבט של אמינות/עלויות תחזוקה. מצד שני, מי שיכול להרשות לעצמו לרכוש אחד כזה חדש, בטח לא מתרשם מהמחירים...

Berk0
22-10-13, 20:37
מה הם השנתונים והמנועים המומלצים ל g-class מהדור הישן והטוב? ומה דעתך על רכב שכזה עם מעל ל300K בכול זאת לא מדובר במנוע של טויוטה?

דרור ברלי
22-10-13, 20:46
G280 בנזין שש בטור. 150 כ"ס, לא מטוס אבל מספיק כוח לכל צורך סביר.
G300 דיזל. חמש בטור אטמוספרי. 95 כ"ס. חלש ואיטי אבל חי כמעט לנצח.
יש גם G230 בנזין ארבע בטור, 90 כ"ס, ממש חלש. אבל פשוט ואמין.

אלה מנועים מהעידן שבו טויוטה היו מקנאים באורך החיים של מנועי מרצדס.

ymandel
22-10-13, 20:50
הבעיה העיקרית ב G ישנים היא חלודה כתוצאה מנסיעה על כבישים זרועי מלח בחורף.
ישנם גם G250 עם 125 כ"ס דיזל.
ישנם דגמים צבאיים שנמכרו כעודפים ונצבעו מחדש (WOLF), בד"כ בנזין עם ק"מ נמוך

asafk
22-10-13, 21:07
רק להיזהר מדגמי הארבעה צילינדרים- ארבעה הילוכים. 230 כמדומני. הם פשוט חלשים ואיטיים ותת הביצועים שלהם מעורר רחמים.
כלים מתחילת שנות ה80 אמורים לעלות באירופה אלפי יורו בודדים.

עד כלי מדהים, ודי נפוץ בצפון אירופה (אני מניח שגם בבלטיות) הוא וולוו C303. החלום שלי, אישית (הייתי קרוב מאוד לסגור על אחד כזה, אבל אז המוכר החליט להעלות את המחיר מ4000 ל 5000 יורו שאחרי מיסים כאן בארץ זה כבר נהיה יותר מדי)


אסף.

nirs
22-10-13, 21:17
כג׳יפ פתיחה לזוג צעיר, די מומלץ (מניסיון עם 2 אקזמפלרים). צריך לזכור שמתנהג בכביש כמו מיני נ״נ. היתרון שלו בשטח, בעיקר טכני.

ymandel
22-10-13, 21:17
השאלה העיקרית היא האם יש לך אפשרות לגישה לשטח (קשה וצורך בנעילות) או כמו ברוב אירופה, שבילי יערות סלולים.
במחיר של G ישן ניתן לקנות מכוניות מעולות וחדישות בהרבה שיתנו לך יותר ביום יום או בעיקר בנסיעות ארוכות.

דרור ברלי
22-10-13, 21:22
ממה שאני זוכר את לטביה (2004) הרבה ביצות ושבילי יערות. והמוןןןןן נשים הכי יפות שראיתי בחיים.....:rolleyes:

ymandel
22-10-13, 21:26
והמוןןןןן נשים הכי יפות שראיתי בחיים.....

אם כך ההמלצה היא על G ארוך, עדיף בגרסת אמבולנס ע"מ לאפשר מקום למיטה גדולהה;)

דרור ברלי
22-10-13, 21:43
עזוב G ישן.
גם לא וולבו C303 שזה גם חלום שלי אבל עזוב, זה אולי הכי לא כלי למתחילים - (ממש לא נפוץ, זה כלי צבאי מאוד גס וספרטני שיצא לאזרחות רק ממכרזי הצבא השוודי, ישן מאוד - שנות ה-70 המוקדמות, דלקוהוליסט רציני (בנזין), חלקים ייחודיים לדגם וכבר לא בדיוק בשפע וכו'). בסופו של דבר - אוטו אספנות עם כל מה שמשתמע.

הבחירה ההגיונית? במחירים האלה תחפש איזו טויוטה. הכי חדשה שתמצא.

Berk0
22-10-13, 22:57
יש לנו רכב נוסף שהוא משמש ליום יום, מבחינת השטחים פה, אכן המון ביצות, ושבילים יחסית סלולים, הבעיה שיש המון בוץ וכול רכב שעובר לפניך מעניק שיפוע חדש, אז יש הצלבות. במיוחד אם יש לך צמיגים קטנים יותר. אז בגדול אני מחפש רכב שיהיה נטו לתענוג של הסופ"שים וטיולים קצרים בכול זאת 2 סטודנטים שצריכים ללמוד מתישה.. אז באמת ראיתי את הלאדות וממש נדלקתי מהרעיון של רכב ספרטני, שיהיה חדש ואני אוכל לטפל בו בעצמי ותאמת 9K יורו, זה מה שההיתי נותן בארץ על סמוראי טוב. כמובן אבל שהרעיון של רכב כמו ה g-class קוסם לי אבל באמת ראיתי כבר אקזמפלר אחד ורציתי לבכות מהחלודה, וזה רק מה שראיתי במבט חטוף, אני לא בטוח שאצליח לעלות אותו על ליפט מבלי שהוא ייחצה לשניים, ואין לי תקציב או מוסך שאני מכיר פה שיוכל לעשות טיפול עומק לחלודה כמו שצריך. וזאת בעיה גדולה מאוד פה. אתה יכול לקנות רכב משנת 2010 והוא אכול לגמרי ממתחת, חוץ מבגרמניה ששם יש מערכות חימום לכבישים, בכול צפון ומזרח אירופה הפתרון הוא מלח. העניין הוא באמת האמינות של לאדה חדשה? האם זה יהיה רומן שיסתיים בבכי? האם היא תספק אותי או שאני ארגיש שחסר לי כוח והתנהגות בהשוואה לכלי רכב שנהגתי בהם (טרופר דיזל, לנד קרוזר 150, וריינג רובר ספורט שהיה בלטביה ועבר תאונה וכבר לא איתנו) דעות חברים?

Tourist
22-10-13, 23:18
ניבה 5 דלתות ולהביא לארץ....

דרור ברלי
22-10-13, 23:33
ניבה זה אוטו מהסבנטיז. והוא מתנהג בהתאם.
מישהו כאן אמר שהניבה מתנהגת "כמו נ"נ", אז לא צריך להגזים, אני באמת לא מכיר שום כלי רכב שמתנהג רע כמו נ"נ.... אולי משאיות רוסיות ישנות שתוכננו בערך באותו עידן של הנ"נ - תנהג פעם בזיל (בטח נשארו הרבה כאלה אצלכם) ותבין... אבל הכיוון ברור.

יש לניבה כמה בעיות:
1. רעש. מהמנוע ומהתמסורות. בידוד רעשים מינימלי, מנוע מחוספס ורועש, יבבה קבועה שכזו מהגיר ומהטרנספר. מתרגלים, או שלא.
2. אין כוח. 80 כ"ס זה לא הרבה גם על אוטו קטן כמו הניבה, והם מתבזבזים בהנעה הכפולה הקבועה.
3. צריכת דלק. כאמור - מערכת הנעה שגוזלת המון כוח + משקל לא קטן + מנוע מיושן וחלש + אוירודינמיקה לא משהו = צריכת דלק גבוהה
4. איכות. איכות הרכבה וחומרים מעולם לא היתה יתרון גדול של תעשיית הרכב הרוסית. לפני 20 שנה בישראל הניבות החלידו במהירות. בלטביה עם כל המלח על הכבישים, אני מהמר שהן מחלידות אפילו יותר מהר.
5. אמינות - לך תדע. אחד הפיצ'רים הנפוצים ביותר במכוניות כאלה הוא שאין שתיים זהות. אתה יכול ליפול על כלי שימרר את חייך, או על אחד שיהיה אמין ונאמן שנים ארוכות. כעיקרון לא הייתי בונה על אמינות מופתית לאורך שנים ארוכות. כמו בסיקס ובסופה - אל תיסע לשום מקום בלי ארגז כלים... מצד שני זה אוטו פשוט. קל וזול לטפל בו ולתקן אותו.

ובאמת אל תנסה להשוות ניבה לכלים שהזכרת כי תתאכזב ובענק. הניבה קטנה, צפופה, חלשה, איטית, גסה, רועשת ומיושנת בסדרי גודל בלתי נתפסים מולם.
אבל מה? בשטח טכני סבוך היא מסתכלת להם בלי בושה בלבן של העיניים - רגע לפני שהיא לועסת ויורקת אותם...


ומי משלם 9,000 אירו על סמוראי? תן 9,000 אירו וקח את הסופה שלי. כמות שהיא. לא מוריד ממנה כלום. איך?

Berk0
22-10-13, 23:40
9K = 43K בשקלים לפי שער של 4.8, סמוראי משנתון גבוהה עם רמת אחזקה גבוהה ובלי חלטורות יקבל מחיר כזה, יקח זמן אבל יקבל. אז שורה תחונה מה אתה ההיתה עושה במקומי? הרכבים שנכנסים לי לתקציב הם משנות ה80 תחילת 90, אני ממש מקווה שאצליח למצוא משהו שעדיין לא נאכל על ידי החלודה, נראה לך שאצליח או שנלך עם האינטוציה הראשונית, כי אני פה רואה אחת שנתון 2012 עם 20K שרוצים עליה 7K אני יכול להתמקח ולקחת אותה ב6.5לפי דעתי, או לחכות לאיזה מציאה אחרת?

דרור ברלי
22-10-13, 23:54
אם היא טובה (תבדוק!) תספור לו 6K מול העיניים והוא ייתן אותה. לדעתי כלכלי יותר מאשר לשלם 50% יותר על אותו רכב בדיוק.

Berk0
23-10-13, 00:16
קיבלתי! תודה רבה, יעלו תמונות בהמשך

nirs
23-10-13, 09:33
אין מה להשוות ניבה לSUV שהזכרת בכלום...

ishc
23-10-13, 10:05
אגב סמוראים, באירופה מסתובבים סמוראים ארוכים תוצרת סנטנה עם מנוע דיזל עד שנת 2003 (נדמה לי), לא שווה לחפש כזה?

Berk0
23-10-13, 17:51
לגבי השוואות לרכבים שהזכרתי, הבעיה הכי גדולה איתם הייתה החשש שמא משהו יישבר באמצע הטיול ולא שאני מזלזל בחוסן הכלים, אני פשוט מפחד מעלות התיקונים,
הקנייה הזאת נועדה לרכב שכהגדרתי "אוכל להכנס איתו בסלע ולא להרגיע רע על הרכב"

לאדה יד שנייה במצב טוב זה פתרון מושלם, עלות הרכב זולה מאוד יחסית, דיי חסון, פשוט לטיפול חלפים זולים, וייספק הנאה שצריך.
מקווה לא להתאכזב

דרך אגב זאת הכלה המיודעת.
http://en.autoplius.lv/ads/lada-niva-1-7-l-suv-off-road-2013-petrol-912653.html

שבוא הבא אני הולך לבדוק מה המצב שלה, האם המדריך לבדיקת לאדה עדיין עדכני להיום?
יש מחלות חדשות?

lior_b.s
26-10-13, 21:32
חפש משתמש LIOR B.S הוא החופר לאדות הראשי של האתר (ליאור מקווה שלא תעלב, זאת לא הכוונה) :)

צחי הכל בסדר, כל אחד והשריטה שלו :D (בכל זאת מעל 15 שנה עם הניבה שלי :cool: )

גם אני כמו אסף הייתי קונה אחת חדשה אם היה אפשר..
לגבי הניבה , זה כבר לא אותו מנוע ולא אותו גיר שאנחנו מכירים מהניבות שנמכרו פה, גם מערכת ההזרקה שונה לגמרי, המנוע יותר חלק ונושם ממה שהיה בעבר, אין רעידות, יש בידוד יותר טוב, זה ממש לא הניבה שהכרנו ולטובה , את זה אני כותב משיחות עם בעלי ניבות מעבר לים, יש שיפורים ותוספות בדיוק כמו לכל רכב שטח אחר ואולי אפילו יותר..(נעילות, יחסי העברה, הגבהות, וכו')

וכן ניבה חדשה תהיה יותר אמינה מכל סמוראי משנות ה-90 בלי לחשוב בכלל.
הניבה הכי חדשה בארץ היא משנת 96 , עם טיפול נכון ומסור בדיוק כמו שמטפלים ברכבים אחרים אין בעיות אמינות מיוחדות, מלבד חלודה שגם זה טופל כבר בסוף שנות ה-90, כל המרכב עובר גילוון ומחזיק מעמד יופי , הניבות החדשות זה לא מה שהכרנו פה בארץ.
לגבי המדריך בדיקה אז הוא לא ממש רלוונטי כי אתה הולך לראות רכב חדש לא? מה כבר יש לך לבדוק? תעשה סיבוב, מתאים לך תקנה, לא מתאים נגמרה הדילמה..
אם אתה שואל אותי אישית, אני הייתי קונה, ואם אתה חוזר עם אחת אני קונה אותה ממך (אם אסף לא יגיע לפני)..
לטיולי שטח בינוניים , לזוג הניבה בהחלט מספיקה וקצת מעבר, מבחינת מרווח, הרבה יותר מרווחת מסמוראי אלא אם תקנה ארוך..

את זה בטח כבר ראית

http://www.youtube.com/watch?v=IFx5b...e_gdata_player

ליאור

moriseven
09-11-13, 20:24
81626

איל מ
08-06-14, 22:44
אם הם שיפרו את הגיר אז בכיף כי אני אכלתי מרורים משלושה גירים שונים עם קילומטראז' לא גבוה במיוחד.
כנ"ל לגבי מע' החשמל שהיתה קטסטרופלית (למרות שלכאורה רכב לא מחושמל).

רמי גלבוע
09-06-14, 09:10
בתור בעלים לשעבר של לאדה אדמונית, הניבה היא בהחלט רכב שטח חביב, למתחילים ותפרנים.
לא הייתי קונה חדשה, לא הייתי קונה שום רכב חדש. לאדה בת שנתיים תהיה עיסקה טובה יותר.

וחוץ מזה, הייתי מחפש איזה SUV יפני מבוגר יותר - למה לא פג'רו Q, קינג או קרוזר ישנים וטובים?
זה עשוי להיות רכב הרבה יותר מתגמל מהניבה, עם כל הכבוד לקולחוז הסיבירי.

Redoren
09-06-14, 09:13
http://img.tapatalk.com/d/14/06/09/duryda4u.jpg
הנה אחת שראיתי במוסקבה לפני שבועיים.
כמובן שמדובר בשברולט ניבה, שזה בעצם דייהו ניבה,
שדווקא נראה ממש מגניב.
מבפנים אגב, נראה בדיוק כמו כל משפחתומטית רגילה מאמצע שנות ה2000.
לגבי האמינות, אני הייתי מחלק את זה ל2:מנוע ותמסורות+אלקטרוניקה ושלדה. לגבי השלדה אני כבר ממש לא בטוח שזה כמו פעם. זכור לי טיול אחד שבו המתלה האחורי פשוט נתלש מהמקום, אך עם זאת בריתוך של 10 דק המשכנו לנסוע כמו כלום.
כמו כל דבר, אני מניח שגם פה כבר התחילו לחסוך ולכן זה בטח פחות מסיבי.
לגבי המנוע והתמסורת, כתב כאן למעלה ליאור..



נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk

Berk0
09-06-14, 10:13
אכן לאחר נסיעה קצרה ומבט שני מעמיק, ירדנו מהרומן הרוסי. והחלטתי לחפש לנד קרוזר, ידני, דיזל, שנת 2005 ומעלה.
מצאתי כמה אקזמפלרים שעל פניהם במודעה נראים מעולה, קילומטרז נמוך, חלקם בצורה מחשידה.

אבל כנראה שהקומבינות של ישראל לא נשארו בתחומה בלבד, בכול אחד שבדקתי, ראיתי עבודת של חאפרים במכסה מנוע, חוטים חשופים, קומבינות עם אזיקונים, שמן במים, אני יכול להסיק שרוב האנשים שקנו את הרכבים לאחר הירידת ערך, לא היו בעלי מספיק אמצעים לתחזק אותם כנדרש וחסכו כול אגורה באחזקה וזה מה שרואים בפועל, חוץ מזה בחורף פה מפזרים מלח על הכבישים, ורואים את זה היטב ברגע שמסתכלים מתחת לרכב, נקודות יפות ועסיסיות של חלודה כבר נראות, אני לא רוצה לדעת אני לא רואה.

ובנוסף לכך הק'"מ הנמוך, הבנתי שיש פה הרבה קומבינות באיחוד, כמעט כול הרכבים עוברים תהליך "השבחה" על מנת להוריד להם כמה אלפי ק"מ מהממד לפני המכירה.

וזאת בנוסף שמישהו כאן הזהיר אותי שפה צריך לבדוק עשר פעמיים למי באמת שייך הרכב, ומה קרה לו, בגלל החופש תנועה בין מדינות, לא חסרים כלי רכב שנגבנו במדינה אחת, הגיעו לפה, החליפו מספרים, והטביעו מספרים חדשים בשלדה ובמנוע, ונמכרים כאילו כלום לא קרה, הבעיה שאחרי שנתיים עוצר אותך שוטר מבלי שידעתה בכלל.

אותו הדבר לגבי תאונות, לא חסרים רכבים שקיבלו טוטאלוס, נסחבו לרומניה,הונגריה וכול מדינה אחרת במזרח, עברו שיפוץ איכותי כמו בקלקיליה, ונמכרות לך בתור הרכב של הסבתא שנפטרה ולא נסעה בו כבר חצי שנה.

קיצור אין מציאות ואין מתנות חינם, כפי שאמר מישהו פעם אני לא מספיק עשיר בשביל לקנות בזול.
נכון שבעתיים במכוניות משומשות.

רמי גלבוע
10-06-14, 10:46
אהבתי, "רומן רוסי"!...

BrownSugar
14-06-14, 02:59
אני ממליץ בחום על ניבה
האם יש חנות לחלקי לאדה איפה שאתה נמצא שאני יכול להזמין דרכם חלקים לשדרוג הלאדה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

-->