התחברות

צפייה בגרסה מלאה : בולמי מונרו אדוונצר\ קוני\ מקוריים



oferziv1
25-10-13, 16:59
שלום,

ברשותי פראדו 2002 שנדרש לבצע החלפת בולמים,
אשמח לעצותיכם איזה בולמים להחליף.

חדש לגמרי בעסק.

תודה רבה,

עופר זיו

opl
25-10-13, 17:43
מבחינתך אין בעיה של תקציב? כשעמדתי מול השאלה הזו בחרתי במונרו אדוונצר, בעיקר בגלל המחיר. אם אין בעיה שכזו ומתוך ההיצע שכתבת (יש עוד בולמים בשוק) הייתי הולך על הקוני.

oferziv1
25-10-13, 19:20
היי תודה, לא ציינתי שברשותי פראדו קצרה.
כמו כן, אם מישהו יוכל לתת לי קצת פרטים על מחירים, הבדלים עיקריים בין הדגמים אני אשמח מאוד.

תודה רבה,

עופר



מבחינתך אין בעיה של תקציב? כשעמדתי מול השאלה הזו בחרתי במונרו אדוונצר, בעיקר בגלל המחיר. אם אין בעיה שכזו ומתוך ההיצע שכתבת (יש עוד בולמים בשוק) הייתי הולך על הקוני.

ishc
25-10-13, 20:02
למה ההתלבטות דווקא במונרו/קוני? מה לגבי אולדמן למשל או כל הפירמות האחרות בשוק?

oferziv1
25-10-13, 20:19
אהלן תודה,

לא ציינתי בתחילה כי המחיר הוא כן מהווה פקטור.
רק עכשיו קניתי את הרכב ככה שאני עדיין בהוצאות עליו.
קוני/ מונרו/ אולד מן, הם כולם תחליפיים או בולמים משופרים מהבולמים המקוריים?

תודה,

עופר


למה ההתלבטות דווקא במונרו/קוני? מה לגבי אולדמן למשל או כל הפירמות האחרות בשוק?

ishc
25-10-13, 22:51
יש באתר כתבה מצויינת על בולמים שיכולה לעשות לך הרבה סדר בראש אז אני מציע שתקרא אותה (מהנייד אז לא יכול לצרף לינק)

oferziv1
26-10-13, 09:29
יש באתר כתבה מצויינת על בולמים שיכולה לעשות לך הרבה סדר בראש אז אני מציע שתקרא אותה (מהנייד אז לא יכול לצרף לינק)


היי,

את האמת שקראתי את הכתבה הזאת כמה וכמה פעמים,
מספר דברים שעדיין לא הצלחתי להבין ממנה הם:

1. בולמים מקוריים של טויוטה חדשים איך הם ביחס לשאר הבולמים?
2. כאשר התקשרתי לגתוס נאמר לי ע״י הנציגה של שאך ורק אולדמן מתאימים לפראדו קצר, האם זה נכון?
3. אם הבנתי נכון האולמדן והקוני הם משופרים והמונרו הם תחליפיים?

אשמח לעזרתכם,

תודה,
עופר

Asaf-a
26-10-13, 12:47
לאחר 4 שנים עם פראדו קצר וקיט אולדמן בהן נהנתי מאוד מהרכב, שלושה ארבעה טיולים גדולים בשנה ומספר טיולי יום
לא הגעתי למצב שהייתי מרוצה מהתנהגות החלק האחורי, ביום יום קופצני מדי וגם בשטח כאשר הרכב עמוס בציוד לטיול ארוך עם 5 נוסעים עדיין לא ברמה המזכירה את החלק הקדמי
התעסקתי עם זאת רבות ללא תוצאות.

כיום עם אולדמן על פאגרו ארוך עובד יפה מאוד, לדעתי יעבוד יפה גם על פראדו ארוך.

איני משוכנע שהקיטים עבור רכבים קצרים הנמכרים כאן אכן מיועדים לקצרים או אילתור, ברכבים קצרים חלוקת המשקל שונה משמעותית מרכב ארוך ולכן נדרשת התנהגות אחרת של הבולם בעקומת הכיווץ, או שליטה בין מצב שטח למצב כביש מתא הנהג
להבנתי באוסטרליה נמכריםבעיקר הרכבים הארוכים ולכן הייתי מחפש פתרון לרכב קצר מיצרן שאינו אוסטרלי

Sent from my ME301T using Tapatalk 2

oferziv1
26-10-13, 12:57
היי אסף, ניסיתי לרדת לסוף דעתך, האם אינך ממליץ על בולמי אולדמן לפראדו קצר או שאינך ממליץ כלל על בולמים אוסטרליים לפראדו קצר?
מה האלטרנטיבות לבולמים אוסטרליים?

תודה,

עופר

ד ו ר ו ן
26-10-13, 18:43
רכבים קצרים בהגדרה יהיו קופצניים יותר ביחס לרכב ארוך יותר, בגלל בסיס גלגלים קצר.
כנ״ל לגבי רכב קל ביחס לכבד יותר.
פשוט יותר ליצור רכב כבד ונוח מאשר קל ונוח.

אם הוא נשאר קופצני גם כשהיה עמוס, אז אולי הדגם בולם שקיבלת לא מתאים.

בשביל זה יש בולמים מתכווננים, עולה יותר, אבל מאפשר כיול לתחת הספציפי של הלקוח, ולא ממוצע שוק כמו קיט סטנדרטי.
אולדמן=ARB ומזמן לא יצרן ״מותאם״ לשוק האוסטרלי.

Asaf-a
26-10-13, 19:59
הותקן אצלי הבולם והקפיץ הנכון מאלו שיש לאולדמן להציע, נבדק ואומת.
התוצאה הייתה בינונית ועדיין טובה לעומת המקורי הרופס
איני יכול לתת חוות על בולמים אחרים.
להערכתי ברכב קצר עם בולם קבוע אשר לא ניתן לשינוי קשה יותר להגיע לתוצאה טובה מאחור בהשוואה לארוכים, בקצרים הדרישות הטכניות קשות יותר מהבולמים האחורים

אגב ההתייחסות צריכה להיות למכלול בולם וקפיץ ולא רק בולם.
לסיכום, הפידבק שלי היא תאום ציפיות, שלא תחשוב שלאחר השדרוג הרכב יהיה מושלם בכביש ובשטח, הוא יהיה טוב יותר מהמקור

Sent from my ME301T using Tapatalk 2

raanan
26-10-13, 20:25
ראשית, תתחדש ! (שכחת לעדכן לאחר כול שרשורי ההתלבטות שלך ....)

ברשותי פראדו 2002 שנדרש לבצע החלפת בולמים,

חדש לגמרי בעסק.
שנית, מי קבע שנדרש החלפה ומדוע ? (בפרט שאתה "חדש בעסק" )


לא ציינתי בתחילה כי המחיר הוא כן מהווה פקטור.
רק עכשיו קניתי את הרכב ככה שאני עדיין בהוצאות עליו.
קבל עצת זהב, תתחיל ללמוד הרכב (ויש לך הרבה בפרט עפ"י השאלה שלך על מצבי ידית הטרנספר בג'יפטריפ),
תכירו אחד את השני ... תטייל תטייל בשטח

אל "תשפוך" כסף עכשיו בכול הסדנאות, תאמין לי זה יגיע אף אחד לא בורח לשום מקום !
אחרי שתתנסה תדע יותר טוב מה אתה צריך ותוכל לברר ולחקור בשקט מה עדיף ולברר מחירים.

סע בדרכים טובות
רענן

ד ו ר ו ן
26-10-13, 21:02
קבל עצת זהב, תתחיל ללמוד הרכב (ויש לך הרבה בפרט עפ"י השאלה שלך על מצבי ידית הטרנספר בג'יפטריפ),
תכירו אחד את השני ... תטייל תטייל בשטח
אל "תשפוך" כסף עכשיו בכול הסדנאות, תאמין לי זה יגיע אף אחד לא בורח לשום מקום !
אחרי שתתנסה תדע יותר טוב מה אתה צריך ותוכל לברר ולחקור בשקט מה עדיף ולברר מחירים.
סע בדרכים טובות
רענן
+1.
תדע גם להעריך הרבה יותר את השיפור, אם וכאשר תחליט לבצע אותו.

tooshey
27-10-13, 06:53
העצות שקיבלת טובות. סע, תכיר את הרכב, תתרשם מכלים דומים , קרא בפורום. תלמד. הים לא בורח...
לגבי הבולמים.
קודם כל תתייחס למכלול הבולם והקפיץ כמקשה אחת.
נכון שאינם מתבלים יחד (אורך חיי קפיץ גדול גדול יותר מאורך חיי בולם - בדרך כלל), אבל הם תלויים ומשפיעים אחד על השני.
מקורי ? הכי נחות שהיצרן יכול למכור עם הרכב בלי שיואשם בביזיון...
אפילו המונרו הפשוט טוב יותר ממקורי.
התכונה הטובה היחידה בבולמים מקוריים זה מחירם הנמוך.

ככל שתשלם יותר תקבל יותר.

תזכור שמערכת המתלים עובדת כל הזמן ומשפיעה על התנהגות הרכב כל הזמן - בשטח ובכביש.
מעבר לתרומה לנוחות יש לקחת בחשבון את הבטיחות. עם מערכת מתלים טובה הרכב יציב יותר, פונה ובולם טוב יותר.
כאשר משווים בולמים צריך להתייחס ליכולתו של הבולם לעבוד בעומס לאורך זמן.
בולם זול יתחמם מהר ולפתע יפסיק לתפקד, עד שיתקרר וירגע, במקום שבולם איכותי ימשיך לתפקד לאורך כל הנסיעה.
בולם זול בדרך כלל אורך חייו יהיה קצר יותר מבולם איכותי, וכך תמצא את עצמך מחליף בולמים בתדירות גבוהה יותר.

לסיכום
לדעתי, עליך לנהל את ההשקעה בתבונה.
שאף להתקין את הבולמים הטובים ביותר שתוכל לרכוש.
אם אין לך כסף עכשיו, תחסוך ותקנה בחודש הבא. קנה בתשלומים. קח הלוואה .לא משנה... אל תתפשר.

המלצתי כיום היא על בולמי פוקס.
על האיכות שלהם אין צורך לכתוב.
היתרון שלהם הוא ביכולת השיפוץ והכוונון שלהם.
אם מסתכלים לטווח הארוך, בהנחה שתחליף סט בולמים כל 3 שנים, בולם פוקס תוכל לשלוח לשיפוץ ואחרי שלושה סבבים (קניה+שיפוץ+שיפוץ) תראה שפוקס יוצא זול יותר מבולמים איכותיים נפוצים כמו טאף דוג, קוני וכו', אבל כל התקופה נסעת על פוקס שהינו לפחות ברמה אחת מעליהם.
בנוסף תוכל להנות מיכולת כוונון לפי צרכיך ולפתור בעיות האופייניות לרכב קצר, כמו שצויין בתחילת השרשור.

בלי קשר לכלום, בדיוק עכשיו גתוס מפרסמים מבצעים על בולמי פוקס. שווה לבדוק.

בברכה ,טושי

oferziv1
27-10-13, 09:02
ראשית תודה לכולם!

יכול להיות שאני מתבלבל אבל החלפת בולמים בזמן זה כבר עניין של בטיחות?!
אני אכן בתהליכי למידת הרכב, רענן לגבי השאלה בג׳יפ טריפ ( צודק לאחר למידה עצמית הגעתי לתשובות בעצמי 😀)
הממצאים אודות הצורך בהחלפת הבולמים נקבעו ע״י חבר שלי (המומחה פראדו) שאמר שכבר נדרשים החלפה, פחות זוכר כיצד ניתן לראות זאת.
אשמח אם תוכלו להנחות אותו כיצד בעצמי ניתן לראות את מצב הבולמים.
בנוסף קיים צורך בהחלפת 4 גלגלים ( זה אני כבר יודע לזהות לבד) אז אם יש למישהו המלצות סבירות אני אודה לכם.

עוד שאלה קטנה בקשר לבולמים והקפיצים, ציינתם שנדרש להסתכל על זה כמקשה אחת, אפשר קצת יותר הסבר לגבי זה? האם החלפת בולם חדש עם קפיץ ישן זה מיותר?


שוב תודה לכולם על הסבלנות, באמת שאני לומד מכם ככ הרבה.
תודה

עופר

light12
27-10-13, 11:51
אני עוקב בענין אחרי שרשור הבולמים מאחר וגם אני מתענין בבולמים ליוקון שברשותי ( כרגע עם ראנצ'ו ).
לגבי צמיגים אינני בר נסיון להמליץ על צמיג כזה או אחר , אני יכול לציין שהחלפתי צמיגים וג'אנטים ביום חמישי האחרון אצל צפריר בצמיגי שטארק והשירות היה מעולה שבמעולים ( בשרות בניגוד לצמיגים אני מבין גדול :-) ).
שבוע נפלא לכולם.
איתן

raanan
27-10-13, 12:32
יכול להיות שאני מתבלבל אבל החלפת בולמים בזמן זה כבר עניין של בטיחות?!
אכן כשצריך להחליף מרסנים (דגש על כשצריך !) , יש אספקט בטיחותי לאי החלפתם.


הממצאים אודות הצורך בהחלפת הבולמים נקבעו ע״י חבר שלי (המומחה פראדו) שאמר שכבר נדרשים החלפה, פחות זוכר כיצד ניתן לראות זאת.
אשמח אם תוכלו להנחות אותו כיצד בעצמי ניתן לראות את מצב הבולמים.
במחילה מהחבר, אני הייתי מבקש חוות דעת נוספת.
מספיק שלחבר פראדו עם קפיצים/מרסנים שונים (איכותיים יותר או מכוונים אחרת), אז בהשוואה לפראדו שלך (סטנדרטי) הוא מעריך שנדרש החלפה.
כמובן, שיכול להיות שהוא צודק ונדרשת החלפה !

לעצם העניין כיצד בודקים,
א. ויזואלית - וודא שאין שברים מעיכות מהותיות. שאין סימני נזילה מהם !
ב. בנסיעה - שאין התנדנדות מוגזמת בהאצה בלימה (מעין אדם מתפלל ...) ע"י העברת משקל.
ג. בחנייה - נענוע בכול פינה ולראות שאין התנדנדות מעבר לשתי פעמים מרגע שהפסקת הנדנוד.

בהצלחה
רענן

oferziv1
27-10-13, 12:49
רענן תודה רבה,

בכל אופן אשמח לשמוע חוות דעת על מחיר שקיבלתי עבור 4 בולמי מונרו אדוונצ'ר במחיר של 1500 ש"ח, לא כולל התקנה כמובן (כמה עולה בערך התקנה של בולמים?)
לגבי הבדיקה, מבחינת סעיף א נראה לי שתקין, סעיפים ב, ג אני חושב שאני עדיין לא בקיא מספיק בשביל להרגיש את זה, כך שקשה לי להעריך האם זה תקין או לא.

תודה,

עופר

opl
28-10-13, 06:21
זוג מונרו אדוונצר אחורי לפגארו שלי עלה לי 600. נשמע לי קצת יקר ההצעה שלך

tooshey
28-10-13, 06:38
זוג מונרו אדוונצר אחורי לפגארו שלי עלה לי 600. נשמע לי קצת יקר ההצעה שלך

למה לבלבל את הבחור ?
בפראדו הבולם הקדמי נושא עליו את הקפיץ (strut,coilover), ולכן יקר יותר מבולם רגיל.

גם ההתקנה של בולם קדמי מסובכת יותר, צריך להשתמש במכווץ קפיצים או מכבש כדי לנעול את הקפיץ לבולם לפני הרכבתו על הרכב.

בברכה,טושי

oferziv1
28-10-13, 06:48
זוג מונרו אדוונצר אחורי לפגארו שלי עלה לי 600. נשמע לי קצת יקר ההצעה שלך


קפיץ אחורי זול משמעותית מהקדמי זה כבר הבנתי, בכל אופן ההצעה שקיבלתי היא בעבור 4 בולמים,
2 אחוריים ו2 קדמיים.

אשמח בכל אופן אם תוכל לשתף אותי היכן רכשת.

תודה, עופר

opl
28-10-13, 19:18
מתנצל על הבלבול חשבתי שהמתלים זהים. הקפיצים נקנו בסאני חלקי חילוף בראשון לציון.

opl
29-10-13, 01:31
קפיצים = בולמים כמובן...

-->