התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מנוע 5.7 - יאוש ובקשת עזרה



דני רוד
28-10-13, 17:46
שלום רב לכולם,

מבקש את עזרתכם היות ואני על סף יאוש ומרגיש כיצד אוסף של שרלטנים עם תכונות של כרישים המריחים דם מנסים לטרוף אותי.
הסיפור, בקיצור נמרץ, הוא כזה:

בבעלותי יוקון קצר 96 5.7 בנזין (כן אני יודע שקיים תת פורום לפול סייז. כתבתי גם שם אבל שאלותיי הן כלליות ולכן אני כותב גם כאן מתוך תקווה שהחשיפה הגדולה תביא איתה גם יותר תשובות).
לפני כחודשיים התחמם המנוע והלך הפקונג ראש עד כדי זליגת מים דרך המנוע והחוצה מהאגזוז (השמאלי בעיקר).
הרכב הוכנס למוסך (בלי שמות) עליו קיבלתי המלצות חמות מאוד.

בעל המוסך המליץ לעשות שיפוץ ראשים בלבד. זאת לאחר שעשה בדיקה למנוע הפתוח (באמצעות נוזל שהוכנס לצילינדרים למשך 48 שעות וללא שהיה כל איבוד מנפח הנוזל). כעבור שבוע הוזמנתי אחר כבוד להגיע לקחת את האוטו. בטלפון אמר לי בעל המוסך שהאוטו "פיקס". כמו חדש ואפילו יותר מכך היות ולאחר שיפוץ הראשים עלתה הקומפרסייה...
כשהגעתי, הספיקו לי 3 ק"מ של נסיעה על-מנת להבין שלא "פיקס" ולא נעליים. אני אחסוך מכם את שורת הבעיות הארוכה שנתגלתה ואתמקד בעיקרית שבהן: הרכב נחנק והשתנק בתאוצה (כל סוג של תאוצה - גם מהמקום וגם ביניים עדינה) וירד לטורים 0 בהילוך סרק בעמידה במקום עד כדי מנורת תקלה שנדלקה בלוח שעונים, מד לחץ שמן עצבני שנופל עד 0 והיכבות של המנוע.
הרכב חזר, אחר כבוד, למוסך. בתחילה טען בעל המוסך שמדובר בכיוון לא נכון של ההתצה. אחרי שזה לא עזר הוא התחיל לטעון שהמחשב מזהה את העלייה בקומפרסייה ומוריד טורים וכי לא ניתן להתגבר על הבעייה היות ומדובר במחשב ישן "וטיפש". כמובן שהתשובה לא סיפקה אותי והרכב נשאר אצלו למקצה שיפורים.
אחרי שבוע נוסף הוזמנתי לקחת את האוטו לאחר שנאמר לי שהאוטו "פיקס". שוב פעם - לא "פיקס" ולא נעליים. שום דבר מהריג'קטים לא תוקן.
הרכב שוב חזר ושהה שועיים אצל המוסך למקצה שיפורים שני ונוסף. במהלך אותו הזמן הודיע לי בעל המוסך שכמעט הכל נפתר לגמרי. באשר לגימגום וההשתנקות של המנוע שאלתי אותו איך נפתרה הבעיה (והרי לטענתו המדובר בבעיית מחשב שלא ניתנת לפתרון). תשובתו היתה מפתיעה: "ניקיתי את המצערת". זהו.
ביום חמישי האחרון הגעתי, מלא ציפייה לקחת את האוטו. אתם כבר יכולים לדמיין את המשך? איזה "פיקס" ואיזה נעליים? המצב, במקרה הטוב, השתפר אבל בטח שלא נפתר לגמרי. אבל עכשיו מתחילה הבעייה האמיתית.

אחרי כ- 12 ק"מ של נסיעה במהירות שיוט (90 על קרוז) התחילו לפתע דפיקות מתכתיות מכיוון המנוע שהלכו והתחזקו בקצב מטורף עד שחשבתי שהמנוע בדרך להתפרק. כמובן שמיד עצרתי בצד הדרך ודוממתי מנוע. כשהתקשרתי לבעל המוסך כמעט התעלפתי מתשובתו הבוטחת (בלי שהוא רואה או שומע את האוטו): "
בטח! הקראנק שלך דופק. הוא דפק מאז ומעולם". רציתי למות. איזה דפק ואיזה מאז ומעולם. והכי הרג אותי שהוא ידע מייד על מה מדובר בלי לראות או לשמוע...
הרכב עלה על גרר וחזר אליו. למחרת התקשרתי לשמוע בשורות טובות. האבחנה: "מיסב טלטל גמור". לדבריו, אבחנה חד משמעית ובטוחה.
והנה אני פונה אליכם:

ב- 4 הימים האחרונים עשיתי עשרות טלפונים וקראתי עשרות עמודי פורומים. כל רגע נוסף אני מרגיש שאני טובע בים של שרלטנים שמחפשים כל דרל לז.. אותי ולעשות סיבוב על טרף קל.
אני אומנם איני מבין גדול במכניקה ובטח שאיני מכונאי אבל אני מחזיק מעצמי בן אדם די אינטיליגנט. אם לא הצלחתי לגבש עמדה אחרי 4 הימים האחרונים זה רק בגלל שכל אחד מנסה למכור את המוצר שלו מבלי להתחשב בכלל בטובת הלקוח ובלא כל קשר אמיתי לאינטרס המכני הטהור והאמיתי.

ועכשיו, הנה סידרת שאלות. כל תשובה שיהיה בה להאיר את עיני תתקבל בברכה. כמובן שהכל בהתאם לנתונים עליהם סיפרתי למעלה:
1. המלצות על בעלי מקצוע מעולים ואמינים שיכולים לבצע שיפוץ למנוע שלי.
2. מה אני צריך לדרוש/לוודא שיכלל בשיפוץ. בצורה מפורטת ככל האפשר בבקשה.
3. מה משמעות העובדה שהראשים עברו שיפוץ לפני כחודש. כיצד זה אמור לבוא לידי ביטוי, אם בכלל, בשיפוץ?
4. האם במקרה שלי שיפוץ המנוע הוא אכן הכרח המציאות או שאולי ישנם פתרונות פשוטים יותר. תיקון?
5. מהו מחיר סביר והוגן לשיפוץ מנוע (עם/בלי ראשים)? מהו מחיר סביר והוגן עבור העבודה?
6. המלצה על יבואן מקצועי ואמין של מנועים בארגז?
7. מהו מחיר סביר והוגן למנוע בארגז?
8. כיצד ניתן לדעת מה מצבו של מנוע מארגז?
9. האם ניתן למצוא מנוע חדש לרכב שלי ואם כן מהו מחיר סביר למנוע כזה?

זהו, אני יודע שכתבתי מגילה אבל הכל מתוך תסכול ובניסיון נואש למצוא תשובות מאנשים הוגנים, מקצועיים ונטולי אינטרסים (אני מקווה).

המון המון תודה מראש.

נ.ב.
אם מישהו מהמקצוענים הרבים שמסתובבים פה בפורום היה כותב מדריך מרוכז לנושא "שיפוץ/החלפה" וכולל בו סוג של "פרוטוקול" של מה שאמור לכלול כל הליך, כולל רשימת מחירים סבירים והוגנים, אני מניח שהמגילה שלי ועוד עשרות ומאות שאלות בפורומים השונים, היו נחסכות. על המתנדב היקר תבוא הברכה.

yariv79
30-10-13, 08:57
ראיתי GMC ראלי. מנוע 5.7 עם פחות מ200,000 ק"מ. נמצא ליד השעון ביפו. מנוע עובד כמו שעון. רצה על כל הרכב 4,000 ש"ח.
נראה לי יהיה לך שווה

ukiuki
30-10-13, 09:48
הי דני
אני לא מומחה, והכלי היחיד שעומד לרשותי זה הגיון בסיסי.
ממה שנראה לי המנוע שלך עבר טראומה רצינית של התחממות.
מה שלדעתי המוסך המשפץ נמנע מלהגיד לך הוא שבדיעבד כנראה שהנזקים למנוע היו יותר ממה שאובחן בהתחלה ובעצם השיפוץ נכשל.
זה לא מרמז על חוסר מקצועיות של המוסך, לדעתי היה צריך לציין בפניך את הסיכון שבשיפוץ מלכתחילה ולא לנסות להתחמק אחר כך בתירוצים והסברים תלושים.
לפעמים עדיף לבצע המתת חסד למנוע אחרת אתה תותש כלכלית ונפשית.
לדעתי האופציה הטובה היא להחליף מנוע. ממש לא ממליץ לך להכנס למרתון שיפוצים.
מבחינת מנוע מיבוא, מומלץ לדעתי לרכוש אותו מיבואן בארץ ולא להביא לבד אלא אם כן יש לך מישהו אמין בחו"ל שמסוגל לבצע בדיקה למנוע.
בארץ תקבל אחריות של 3 חודשים למנוע ואם היבואן מספק גם שירותי החלפה למנוע תהיה מכוסה גם מול זה.
בהצלחה.

-->