PDA

צפייה בגרסה מלאה : חליצת בורג שבור



yehuda75
29-10-13, 09:54
הי,

בורג חלוד מאוד נשבר לי...באסה!
אני מודע למספר אופציות:
1. ריתוך ראש של אום.
2. קדיחה במקדח שמאלי.
3. אופציה שאינני מכיר אבל נתקלתי בה לאחרונה: מישהו מכיר? המלצות? אופציות נוספות?

http://www.amazon.com/Alden-4017P-Drill-out-Broken-Extractor/dp/B00004Z2FC/ref=pd_bxgy_hi_img_y

תודה!
יהודה

אמיר ב.א
29-10-13, 10:18
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=24474

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=6741

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=216

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=4117

איציק - 4X6ZH
29-10-13, 10:47
תעלה כמה תמונות טובות
ברזלוציה גבוה . כולל הסביבה בא נמצא הבורג
זה גוף ברזל . זה גוף אלומיניום
זה בורג שיש גישה מהחלק האחורי

להוצעת בורג שבור אין כללים ואין חוקים ואין כלים
יש עולם שלם של אפשרויות
ונדרש נסיון והרבה סבלנות
עצור . צלם .
בטוח תקבל רעיונות ופתרונות
החפזון מהשטן

איציק

zviki
29-10-13, 11:22
יש עוד שיטה ישנה נושנה,לא יודע אם זה מתאים למקרה שלך אבל אם הייתה לי אגורה על כל פעם שהצלחתי לחלץ באמצעותה-"הייתי היום".....
לצורך זה צריך להקריב פצירה שטוחה.

הכנה: לתרסס היטב עם נוזל ממיס חלודה ולהמתין.
להוריד את הידית,לשבור את הפצירה עד לאורך של 3-5 ס"מ מקצה הקונוס הרחב של הידית.
אם ניתן לקדוח חור עובר- לקדוח במידה קטנה ואח"כ במידה המתאימה לקונוס.

לדפוק את הפצירה לחור עד שקונוס הידית נתקע ונתפס היטב ואז לסובב אותה עם שוודי.
רצוי מאוד לחמם מעט[לא להגיע לטמפרטורה גבוהה]רק את סביבת הבורג התקוע- אם ניתן.

בכל מקרה: יש לי סט חילוץ יעודי 3-13 מ"מ מוזמן לקבלו [ראשל"צ]

Jacob80
29-10-13, 12:45
שיטה שעובדת לי כל פעם:

לקדוח חור בעומק של 5 ממ לפחות במרכז הבורג הגזור ובקוטר קטן יותר משל הבורג עצמו (כדי לא לפגוע בהברגה)
להכניס מפתח טורק (כוכב) לחור שקדחת - עם פטיש בדפיקות קלות - המבנה של הטורק הוא קונוס וככל שתעמיק כך הוא יתקע יותר טוב.
להבריג החוצה בעזרת הטורק.

בהצלחה

yehuda75
29-10-13, 15:20
אני אעלה תצלום של הבורג השבור.
מדובר בבורג שמחזיק את התושבת "שש" - תושבת שחוברת לשילדה של הסיקס ומחזיקה את הנדנדה של הקפיץ האחורי.
בזמן הפתיחה ושלושה הימים האחרונים הצפתי את המקום ב WD40,
בורג אחד בקושי יצא והשני כאמור נשב -מדובר בבורג פלדה כ - 8 מ"מ שתקוע ממש קשה.
יש לי רתכת בבית ואני חושב שאנסה לקדוח ואז לרתך אום לראש, אני חושש מחולצים שעלולים להישבר לי בתוך הבורג.

תודה על התגובות והעצות - אעדכן...

tooshey
29-10-13, 17:48
השאלה החשובה היא האם הבורג זז קצת ואז נשבר, או נשבר בלי לזוז כלל.

אם נשבר בלי לזוז, יתכן שהחלודה שיתכה אותו לאום והם לא יפרדו לעולם.

רעיון הריתוך הינו מצויין, יתכן והחום יגרום להתרחבות החלקים וישחרר את החלודה .
במקום לרתך אום עדיף לרתך שייבה בעובי 3 ממ ולסובב עם ג'בקה.

במידה ועדיין לא זז, קדח חור עובר במרכז הבורג וכנס עם מברז כדי ליצור הברגה חדשה.
יתכן שתפגע בול בתבריג המקורי, וגם אם לא, לא נורא, החומר של הבורג יחד עם החלודה שתופסת אותו זה מספיק חזק.

שים לב, הבורג אינו מוברג לתוך השלדה אלא לתוך אום המרותך בתוך השלדה.
אתה ממש לא רוצה שהאום ישתחרר מהפיקים בהם הוא תפוס ויסתובב חופשי בתוך השלדה.

תזהר מכל החולצים למיניהם, הם מיועדים לשחרר ברגים שבורים אבל לא תקועים מחלודה.

בברכה,טושי

baga
29-10-13, 17:54
מברג רוסי .
או פטיש שזה אותו הדבר .
1000 עד 1532 נקישות ( אם אתה לא מגיע , אז עם דורן ) , פטיש 250 גרם .
המכה יוצרת רעידה עדינה מאוד אך טורדנית + שמשחררת את ההיתוך ביו ההברגה|אום לבורג .
ואז גש לשיטה עם הקידוח ונעיצת מפתח הטורקס .
(תודה על המידע שהטורקס קוני ).
:) בהצלחה ,בז.

yehuda75
29-10-13, 18:04
הבורג זז בקושי רב, לפני שנשבר הצלחתי לסובב חצי ממנו. אני אתחיל עם פתרון הריתוך היות ואני מאמין שהריתוך ישחרר את החלודה. לא יעבוד, אתחיל בקדיחה. הקטע המבאס שיש לי שניים כאלה: אחד שאני שברתי ואחד שהיה שבור (בתושבת השניה).

Sent from my Nexus 4 using Forum Fiend v1.0.2.2.

tooshey
29-10-13, 19:11
דרך אגב, במכוניות נורמליות (טויוטה למשל), תושבת הקפיץ מרותכת לשלדה.
תחשוב על זה...

בברכה,טושי

yehuda75
29-10-13, 19:34
אני מודע לכך ולמעשה שתיים מארבע התושבות שלי מרותכות (אני צריך להחליף אותן). לא מת על זה...אבל אני מודע לעובדה שזה מוצא אחרון. גם בסופה זה חלק מהשילדה.

Sent from my Nexus 4 using Forum Fiend v1.0.2.2.

n_jony
29-10-13, 20:02
הי יהודה
אני הייתי בסרט הזה עוד לא לגמרי יצאתי
האופציה הבטוחה לאחר ניסיון ריתוך היא קידוח לאט עם קרור למקדח תדיר ובהדרגה להגדיל את החור הכי חשוב לא למהר. אני מיהרתי ונישבר לי חולץ בקידוח. אני מניח שיכול לקרות עם כל אופצציה אחרת כמו מברג טורקס לדוגמה וזה סוגר את האופציות כי אי אפשר לקדוח בהם. לכן מציע לקדוח ללקדוח עד ממש כמעט קוטר הבורג ורק אז להתחכםם עם חולצים או בטוח יותר לקדוח לגמרי ולהשחיל אום מבפנים אם ישבר לך חולץ בבורג תאלץ לעשות מה שקרה לי לדפוק עליו עד שתתנתק ההלחמה של האום הפנימי ושוב להשחיל אום מבפנים (דרך אגב זה הפשוט)
יוני

סופת המדבר
31-10-13, 18:48
איי איי חבל אם הבורג זז טיפה ההית צריך לשחק עם הבורג
סגור.. פתח..סגור..פתח עד שלאט לאט הוא היה משתחרר
אני לי יותר מה להציע יותר ממה שהציעו פה רק שיפור קטן
אם אתה מרתך שייבה על הבורג אז לא צריך לפתות עם גבקה
אתה יכול לרתך לשייבה בורג עבה וקצר ואז לפתוח עם ידית
כמובן שהבורג יהיה קר ואפשרי לחמם מסביב לבורג זה יעזור

yehuda75
01-11-13, 01:39
(שיחקתי עם הבורג לפני שבירתו - פתוח, סגור יותר מ 100 פעם...)
בכל מקרה קדחתי את הבורג במרכז, קניתי מקדח 8.5 מ"מ + מברז מתאים + בורג M10.
שעה עבודה והעסק נגמר.

בכל מקרה החלטתי לקנות פטיש אוויר - עבודה על קפיץ אחד הוציאה לי את הנשמה!

כל השיטות (מלבד שימוש בחולץ או פצירה) לא עבדו.
הריתוך שלי היה כלפי מעלה ועם רתכת MIG (חסרון במקרה הנ"ל - מכיוון שעם אלקטרודה אתה דוחף פנימה וב MIG אתה יוצא מטה).
גם אחרי 4 אומים לא הצלחתי להגיע לריתוך מספיק חזק על מנת לשלוף את הנבXXX.

אשמח לשמוע על שיטות לשליפת הבורג שמחזיק את התושבת של קפיץ העלים (באזור ללא הנדנדה).
את האום פתחתי אותו יחסית בקלות אבל הבורג מסרב לצאת (טרם התחלתי במכות פטיש חזקות), אני חושש שהוא תפוס בבושינגים.

תודה!
יהודה

tooshey
01-11-13, 07:42
כתבתי לך לרתך שייבה עבה, לא אום.
אום עמוק מידי וקשה לרתך בתוכו. גם הגובה של האום גורם לו להתלש מהריתוך.
דיסקה שטוחה בעובי 3 ממ + ג'בקה.
עשרות ברגים חלודים ושבורים נחלצו בשלום עד היום.

העיקר שהתאמנת ולמדת.

בברכה,טושי

n_jony
01-11-13, 16:30
הי יהודה
אני היום סיימתי מאבק עם האום בתושבת 6 הקידמית. כמו שכתבתי לך ניתקתי את ההלחמה של האום הפנימי בדפיקה היה הרבה יותר קל משחשבתי. ריתכתי אום לפלך ( היה הרבה יותר קשה משחשבתי בחיים לא ריתכתי ובקושי הצלחתי) הכנסתי את הפלח עם האום למיקום והברגתי הכל מורכב. בסה"כ לא מסובך לא דורש קדיחות מסובכות(ניתקעתי כמה שבועות כי לא היה לי איך לרתך אבל אתה כבר רתך מוסמך עם ריתוכי הפח המוטרפים שלך) בהצלחה
יוני

yehuda75
03-11-13, 18:10
הי טושי ! את האום האחרון שלי חתכתי באמצע, (4 ממ עומק). גם אז זה לא עזר... בכל מקרה היום קניתי כמה שייבות 3 מ"מ על מנת לנסות את הטריק שלך על הבורג הבא בתור (צד שני).
הי יוני! תודה על האינפורמציה, אכן מקדימה ישנה נגישות לאום וככל הנראה העדיף את השיטה שלך. על הדרך אני אושיב את האומים על פלח חזק מאוד בעובי של 4 מ"מ.
למה ריתוכים מטורפים?? הייתי אומר נועזים :).

ביי!

דרור ברלי
03-11-13, 22:59
תהרגו אותי מה ההגיון העקום שמאחורי תושבת ה-"6" הזו, שתמיד נשברת (בשטח כמובן, תמיד באיזור נידח), ואז לפתוח את הברגים שלה זה סיוט כי הם תמיד חלודים ובד"כ נשברים...
למה לא לבנות פעם אחת ולתמיד תושבת קבועה חזקה בסגנון התושבת הקדמית בסופה?...

yehuda75
03-11-13, 23:32
דרור - תסתכל בשירשור של השיפוץ שאני עושה - תראה את התושבות שאני מתקין. זה לא ישבר לעולם!
חיזוק משולשים, ברזל עבה ויותר וקשיח יותר והכי חשוב תושבת קפיץ מצינור סגור - בניגוד לשש המצו'קמק הזה.
כאשר אסיים להתקין את הקפיצים ואבצע איפוס של כל המערכת, אני מתכונן לרתך את התושבות לשילדה - בנוסף לברגים.
כמו שאמרת - אחת ולתמיד.

n_jony
04-11-13, 17:37
הי יהודה
הבנתי שאתה בונה קיט אולדמן להסבה cj לyj תן איזו סקירה מה היתרון ואילו חלקים למה וכמה ואיך- מה שאתה עושה שם מדהים בהצלחה

yehuda75
05-11-13, 09:35
הי יוני,
תן לי קצת זמן ואז אכתוב מדריך מפורט (חלקים, עלויות וכ"ו), לטעמי לא ניתן לנצח את האיכות הזו ובמחיר הזה.

GodsFather
06-11-13, 09:22
אני הצעה -

למה לא לקדוח את הבורג עד למ"מ האחרון (מקדחי יהלום קטנים בתחילה ואח"כ מקדחי בהמה) ואז להבריז לו מסלול חדש ?

מנסיון זה הולך לא רע גם במקומות הרבה יותר פעילים.

-->