צפייה בגרסה מלאה : מידת צמיגית מותרת לטרופר
הי,
מה המידה שמותר להגדיל צמיגים לטרופר?
כיום על הרכב מותקנים 245/70/16 (כמו ברשיון הרכב),
האם מותר להגדיל ולהכניס לרשיון בלי קומבינות, אם כן איזה מידה?
סביון
טרופר 99+
מידה 31/10.5/15 בלי כול בעיה .
רענן
נ.ב - תתחדש ותן יותר פרטים (בנזין/דיזל)
ככה בשושו?
בלי לספר לנו?
תתחדש וסע בדרכים טובות (וגם בדרכים משובשות, וגם בדרכים בעבירות קשה, וגם במקומות שאין דרכים בכלל, איפה שמותר)...:D
לא בטוח שרשמית מותר היום 31, אבל פעם בטוח היה מותר ויש המון טרופרים עם המידה הזו, רשומה כחוק. אז לא צריכה להיות שום בעיה להעביר עם דוגמה לרשיון של מי שיש לו 31. רק תזכור שתצטרך להוסיף להוצאה הכספית גם סט ג'נטים 15.
לא בטוח שרשמית מותר היום 31, אבל פעם בטוח היה מותר ויש המון טרופרים עם המידה הזו, רשומה כחוק. אז לא צריכה להיות שום בעיה להעביר עם דוגמה לרשיון של מי שיש לו 31. רק תזכור שתצטרך להוסיף להוצאה הכספית גם סט ג'נטים 15.
פניה בפקס לקשרי לקוחות ב UMI מניבה תשובה חיובית במכסימום תוך שבוע.
מהבחינה הזאת רק מילים טובות על UMI כולל המחסן שבטלפון עוזר עם מק"ט וכו'
רענן
תודה,
מדובר על דיזל, ארוך שנת 2002 עם 300K
סה"כ נראה סבבה, נקווה לטוב...
לגבי הצמיגים,
מה התהליך? פונים ל-UMI בפקס (לאיזה מספר?) ושואלים / מבקשים מה?
או שהולכים למכון רישוי ומבקשים להחליף מידה?
סביון
תתחדש אחלה רכב למרות כל מה שאומרים!!
תחזוקה נכונה תשמור עליו וכך תמנע נזקים.
החלפת מידה לצמיגים:
התקשר לשרות לקוחות במוסך המרכזי ברשל"צ בטלפון 03-9534455.
תתבקש לצלם רישיון רכב ולשלוח בפקס( כדאי גם להוסיף מספר פלאפון על הטופס) עם בקשה לשינוי מידה ולרשום את המידה המבוקשת, במקרה שלנו 31/10.5/15 המידה המוגדלת שמאושרת, בדרך כלל חוזרים אליך די מהר.
עם האישור לגשת לעמדה מספר 1 במכון רישוי.
בהצלחה, נדב.
לי היה גם 265.75.16
אבל זה לא בדרכים הרגילות...
לי היה גם 265.75.16
אבל זה לא בדרכים הרגילות...
המקביל של 31 בלי להוציא כסף מיותר על ג'אנט 15 זה 245/75/16 קיים רשמי ושווק בטרופרים בדגמים 99+ תלחץ ותקבל אישור לזה עדיף
אודי טרופר
04-11-13, 07:36
מתוך ניסיון , אין צורך באישורים וטלפונים פשוט תיגש עם הרכב כשעליו מולבשים הצמיגים במידה 31.10.5.15 לכל מכון רישוי ובעבור 30 ש"ח ישנו לך מידה ברישיון (ישנו אצלם אישור למידות צמיגים מ-UMI) אני במקרה הנ"ל ביצעתי זאת במכון הדרום בת"א
אודי
מתוך ניסיון , אין צורך באישורים וטלפונים פשוט תיגש עם הרכב כשעליו מולבשים הצמיגים במידה 31.10.5.15 לכל מכון רישוי ובעבור 30 ש"ח ישנו לך מידה ברישיון (ישנו אצלם אישור למידות צמיגים מ-UMI) אני במקרה הנ"ל ביצעתי זאת במכון הדרום בת"א
אודי
הבעיה שלא בכל מכון טסטים ישנו אישור כזה.
הבעיה הנוספת היא שלא כל מכון טסטים מעדכן את ה auto data שברשותו, שזה נתונים כללים על כל רכב שקיים בשוק היום, תוכנה כזאת עולה להם הרבה כסף והרוב משתמש בתוכנה ישנה ולא מעודכנת.
המקביל של 31 בלי להוציא כסף מיותר על ג'אנט 15 זה 245/75/16 קיים רשמי ושווק בטרופרים בדגמים 99+ תלחץ ותקבל אישור לזה עדיף
הטרופרים היחידים שנישארו מאושרים למידה הזאת בודדים מאוד וחלקם היו בעבר ב"איסוזו צ'אלנג'".
אני אישית לא אוהב את המידה הזאת מיכוון שהיא צרה וגבוהה, תוסיף רכב מוגבהה ותקבל חוסר יציבות מוחלטת לרכב שנוסע במהירות תלת סיפרתית...
בנוסף המידה מוגבלת מאוד בהורדת לחץ אוויר מסיבי לשטח, מתחת ל 25 PSI הצמיג יפרוק מהג'נט וזה בדוק!
המידה האידיאלית(והמותרת) 31, אין קיצור דרך.
לי היה גם 265.75.16
אבל זה לא בדרכים הרגילות...
תמורת סכום סימלי אפשר גם להכניס 33'...:cool:
265 זאת מידה מקבילה ל 32' , שזה כבר עומס מסיבי על מכלולים, מידה גבולית מאוד בגודל שלה ביחס לרכב ולמיקום הצמיג בבית הגלגל וכו', ללא שינוי יחסי העברה מידה בעייתית, חברים שנוסעים איתה שוברים בכל טיול, אם זה פעמונים ואום מוטות הגה והלאה, וזה לא בגלל הנהג!
תתחדש סביון, אני משוכנע שתהנה מהרכב.
ארז גור
תתחדש !
לדעתי המידה העדיפה היא 245-75R16, אם אתה יכול לך על זה (דיברו פה על ראשון לציון - מכון הדרום).
יתרונות: לא דורש החלפת חישוקים (זכור יש 5), יש MT למשל - toyo open country 900nis לפני חצי שנה,
לא צריך להתעסק עם offset. לא ידוע לי על בעיות בהורדת אויר ומהירות- כמו שכתב נדב. זו המידה המאושרת באוסטרליה - 31 לא מאושר שם - יש המון
רכבים שם במידה זו ללא בעיה. ציינו פה שגם המסעות של UMI היו במידה זו. בדרך כלל תמצא מידה זו עם 10PLY בסוליה - יש משאיות במידה זו.
אין שינוי בתחושת ההיגוי כמו במעבר ל-31.
חסרונות: הצמיג יותר כבד ויקר ביחס ל-31 (שם זה 6PLY בסוליה) - אם כי יש הפתעות כמו ה-toyo שזה אותו מחיר.
UMI לא מוכנה לאשר היום לבקשות מידה זו. למה? כחה.
אפשר לשלוח את הבקשה ורישיון רכב לאישור 31 מ-UMI גם באימייל.
התהליך שאני מכיר: להגיעה עם האישור UMI בו מופיעה מספר הרכב + צמיגים מותקנים למכון טסטים (מבדק , דינמומטר ...).
מקבלית שינוי מידה בטופס זמני עד הטופס הקבוע שיגיע קרוב לטסט הבא - בו יופיע המידה החדשה. אפשר בטלפון למוקד רשיופון לבקש
את הטופס הרשמי מוקדם יותר.
תמורת סכום סימלי אפשר גם להכניס 33'...:cool:
265 זאת מידה מקבילה ל 32' , שזה כבר עומס מסיבי על מכלולים, מידה גבולית מאוד בגודל שלה ביחס לרכב ולמיקום הצמיג בבית הגלגל וכו', ללא שינוי יחסי העברה מידה בעייתית, חברים שנוסעים איתה שוברים בכל טיול, אם זה פעמונים ואום מוטות הגה והלאה, וזה לא בגלל הנהג!
??????????????? עובדות - כבר 3 שנים + עם סט מיקי T 265/75/16 ג'אנט אורגינלי טרופר ואין בעיות להיפך פצצה של צמיג לא הצריך מעולם איזון חוזר ,אל אף שממוגן ע''י ריינוטייר ! משקל כפול מצמיג 31 ועמיד בצורה מדהימה גם בהורדת אויר ל10 PSA בדיונות לא פרק ! ובשטח אין בעיה כנ''ל . ואין בעיות יציבות והתאמה . בנוסף סט 245/75/16 על ג'נט דגם ישן ,יצור של קופר כנ''ל שטח מלא בני 6 שנים !!! ועדין לא פרקו ואני ידוע כבעל רגל כבדה ...... ולמהירויות שרק רשומות אצלך על הספידומטר הם רגילים . עזוב אגדות אורבניות לטרופר כל צמיג שתשים מתאים ,רק צריך להתאים גם את הנהג ולהזכיר לו את המיגבלות והמישקל ,לגבי השבירות ?,מיגבלות? מיקום צמיג בבית הגלגל ? אנחנו מדברים על אותו רכב ? מהיכן המצאת את זה ? לבנזין יש עודף כוח וכל מה שהוא צריך זה דלק ואם תתחיל עם הגיר ,אז גם לזה פתרון פשוט ובדוק בפחות מ1 K שקלים !!! מה שנסעתי ברוורס עם הנ''ל כלשון האמרה עוד לא נסעת בלי קדימה .....זה לא אישי פשוט מי שלא ניסה לא צריך לחרוץ דין , להתראות בטיולים (ושוב איך מעבירים שורות ? )
הטרופרים היחידים שנישארו מאושרים למידה הזאת בודדים מאוד וחלקם היו בעבר ב"איסוזו צ'אלנג'".
אני אישית לא אוהב את המידה הזאת מיכוון שהיא צרה וגבוהה, תוסיף רכב מוגבהה ותקבל חוסר יציבות מוחלטת לרכב שנוסע במהירות תלת סיפרתית...
בנוסף המידה מוגבלת מאוד בהורדת לחץ אוויר מסיבי לשטח, מתחת ל 25 PSI הצמיג יפרוק מהג'נט וזה בדוק!
המידה האידיאלית(והמותרת) 31, אין קיצור דרך.
למיטב זכרוני 245 זה בדיוק עשרה אינצ'. הבדל של חצי אינצ' ברוחב הופך את הצמיג להיות צר וגבוה?
245x75r16 מקבילה כמעט לחלוטין ל 31x10.5x15
??????????????? עובדות - כבר 3 שנים + עם סט מיקי T 265/75/16 ג'אנט אורגינלי טרופר ואין בעיות להיפך פצצה של צמיג לא הצריך מעולם איזון חוזר ,אל אף שממוגן ע''י ריינוטייר ! משקל כפול מצמיג 31 ועמיד בצורה מדהימה גם בהורדת אויר ל10 PSA בדיונות לא פרק ! ובשטח אין בעיה כנ''ל . ואין בעיות יציבות והתאמה . בנוסף סט 245/75/16 על ג'נט דגם ישן ,יצור של קופר כנ''ל שטח מלא בני 6 שנים !!! ועדין לא פרקו ואני ידוע כבעל רגל כבדה ...... ולמהירויות שרק רשומות אצלך על הספידומטר הם רגילים . עזוב אגדות אורבניות לטרופר כל צמיג שתשים מתאים ,רק צריך להתאים גם את הנהג ולהזכיר לו את המיגבלות והמישקל ,לגבי השבירות ?,מיגבלות? מיקום צמיג בבית הגלגל ? אנחנו מדברים על אותו רכב ? מהיכן המצאת את זה ? לבנזין יש עודף כוח וכל מה שהוא צריך זה דלק ואם תתחיל עם הגיר ,אז גם לזה פתרון פשוט ובדוק בפחות מ1 K שקלים !!! מה שנסעתי ברוורס עם הנ''ל כלשון האמרה עוד לא נסעת בלי קדימה .....זה לא אישי פשוט מי שלא ניסה לא צריך לחרוץ דין , להתראות בטיולים (ושוב איך מעבירים שורות ? )
אפי....ידוע שאתה יחיד ומיוחד...
למיטב זכרוני 245 זה בדיוק עשרה אינצ'. הבדל של חצי אינצ' ברוחב הופך את הצמיג להיות צר וגבוה?
245x75r16 מקבילה כמעט לחלוטין ל 31x10.5x15
245=רוחב, 75=גובה, המידה המקורית 245/70/16 מקבילה ל 29" , וראיתי מספיק פריקות צמיג וקרעים בדפנות בגלל הורדת אויר מסיבית.
אם כבר אז 265/75 זה גם רחב וגם גבוה, וכן זה תלוי הרבה בג'נט אם הצמיג ישפשף בבית הגלגל או לא.
למיטב זכרוני 245 זה בדיוק עשרה אינצ'. הבדל של חצי אינצ' ברוחב הופך את הצמיג להיות צר וגבוה?
245x75r16 מקבילה כמעט לחלוטין ל 31x10.5x15
254 אתה מתכוון...
245 זה קצת פחות... 9.6 אינצ' בערך וזה בהחלט משפיע על הגובה כיוון שצמיג הוא חתך 75 - שאומר שגובה הגומי הוא 75% מהרוחב של הסוליה.
סה"כ הקוטר החיצוני של הצמיג הוא פעמיים 75% מ-245 ועוד קוטר הג'נט שזה 16" (גומי - ברזל - גומי)
החישוב הוא תיאורטי.
בפועל צריך להסתכל בדף הנתונים של היצרן.
צמיגים 31 הם בקוטר אמיתי בין 30 ל 31.5 אינצ'. תלוי ביצרן.
גם צמיגים 245 קיימים בכמה גדלים אמיתיים.
אסף.
אם אני מבין נכון,
הרב הולך לכיוון 31/10.5/15, נכון?
יש ג'נטים "15 של רכבים מסויימים שמתאימים שאפשר לשנורר או שצריך לקנות חדש?
סביון
הבנת נכון מאוד.
ג'נטים של רוב היפניות אמורים להתאים, מגנום, פאג'רו, טראנו וכו'.
לא רק לאופסט, גם לקוטר החור בטבור הגלגל.
אז מה מתאים בדיוק?
קוטר 15"
רוחב 8"
מעגל חלוקה 6 ברגים
אופסט שלילי 19 ממ'רענן
קוטר 15"
רוחב 8"
מעגל חלוקה 6 ברגים
אופסט שלילי 19 ממ'
רענן
וואו.... (תודה)
יש רכב ספציפי שהג'נטים שלו מתאימים פיקס כדי לחפש בפרוקיות?
סביון
זה ג'אנט ממש נפוץ ביפניות (היילקס, פאג'רו Q )
מידיי פעם צץ פה סט למכירה. ממליץ על ג'אנטים ברזל
רענן
נ.ב - אם תרצה, יש לי ג'אנט להשאלה שתוכל להשוות אליו במסעותיך בפרוקיות ....
סביון,
אל תתעלם ממה שברלי כתב, יש הרבה ג׳אנטים במידות שרענן ציין שהטבור לא מתאים.
סביון,
אל תתעלם ממה שברלי כתב, יש הרבה ג׳אנטים במידות שרענן ציין שהטבור לא מתאים.
ברור!
תבדוק גם ג'נטים 15 ברזל עם 6 ברגים של סנגיונג/דייהו קוראנדו ומוסו מהמודלים הגבוהים.
ותבדוק גם שהקליפר הקדמי לא נוגע בג'אנט, מניסיון...
בקיצור אל תתעצל לפרק גלגל (קדמי, כי הקליפר יותר גדול), להכניס את הג'אנט, להבריג אותו ולסובב כדי לראות שאין מגע.
ליאור
טוב,
אתמול נקרע צמיג אז מה שהיה רצון הפך להיות הכרח...
לא בא לי להוציא (מעמד הביניים של יהיר) והשאלה היא האם ללכת על 245/75/16
או שבכל זאת להשקיע וללכת על 31/10.5/15 וג'נטים חדשים?
כמה ה"צר וגבוהה" בעייתי?
תודה,
סביון
boaz avrahami
07-12-13, 15:48
ההבדל במידה הוא לא ממש גדול.
ה 245 אינו.גבוה מה 31 אלא להיפך. יש הבדל של כמה ממ לרעתו גם בגובה וגם ברוחב.
אני בחרתי ב 245 בגרנד משלוש סיבות:
נשאר עם גאנט 16
מקבל אותו גובה
הצמיג לא מושך תשומת לב כמו צמיג בלון
ובסוף גם המחיר והמבחר כמעט כמו 31
JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex
לא בא לי להוציא (מעמד הביניים של יהיר) והשאלה היא האם ללכת על 245/75/16
או שבכל זאת להשקיע וללכת על 31/10.5/15 וג'נטים חדשים?
אם זו לא פליטת קולמוס - המידה המקורית הינה 245/70/16 ולא 245/75/16 (אינה מאושרת ע"י היבואן כיום לרכב שלך).
ארז גור
בסוף תגיע לצמיגים 31/10.5/15 ! השאלה כמה כסף תבזבז בדרך עד לתובנה זאת ...
חוקית אין אישור ל 245/75/16 שגם אינם נפוצים.
בקיצור, ג'אנטים 15 וצמיגי שטח מלא 31
רענן
אז 15' מתאים לטרופר ?
יש לי 31/10.5/15 להחליף הטרופר מ-245.70.16 .
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.