צפייה בגרסה מלאה : בקשר למכות שמורגשים בהכנסת הרוורס או שעוזבים את הגז
יוגב לנד רובר v8
12-06-05, 08:59
מהדרישפט או מהטרנפר או מאיפה שזה לא יהיה מה עושים
מה זה מישהו יכול לעזור??
אפשר להחליף שמן או אולי גומיות או משהוו כזה ...זה די משגע
תודה.
איציק - 4X6ZH
12-06-05, 09:02
בגיר רגיל חופשים בכל מערכת העברת הכח \ צלבים ציריות בוקסות תושבות ....
בגיר אוטומטי כנ"ל אבל בגיר אוטומטי יש חשיבות עליונה לכיוון כבל שילוב יורד ( קיק דאון ) .
****
איציק
יוגב לנד רובר v8
12-06-05, 09:11
מה זאת אומרת חשיבות ..
אתה יכול אולי לתאר יותר בקשר לקבל של הקי דאון...
תודה.!!
איציק - 4X6ZH
12-06-05, 09:16
אני מבין שלרכב יש ממסרה אוטמטית ?
ואיך בדיוק יש דפיקות ?
כאשר הרכב עוצר לפני רמזור
הדפיקה חזקה בזמן שילוב ל R והרכב במצב עמידה .
****
איציק
יוגב לנד רובר v8
12-06-05, 10:08
או קי אז הרכב הוא דיסקברי בנזין 94 אוטומטי...
המכה ברוורס היא מאוד חזקה. כמובן שבעמידה במקום...
( שאני יורד מתחת לאותו יש לי מישחק בדרישפט של כמעט חצי סיבוב )
מצב שני זה כשבנסיעה זורמת או שאני מאיץ כאשר אני עוזב את דבשת הגז
אני מרגיש את המכה הזאת ...
איציק - 4X6ZH
12-06-05, 11:16
לך לכיוון הממסרה
כיוון כבל שילוב יורד
כיוון מנגנון דוושת דלק \ מצערת .
תנועת המצערת חייבת להיות מסונכרנת עם שסתום לחץ הקו של הממסרה .
לחץ השמן צריך להיות נמוך כאשר לא לוחצים על דוושת הדלק .
ולחץ השמן חייב להיות גבוה כאשר לוחצים על דוושת הדלק ( יש עומס על המנוע ) .
כאשר לחץ השמן של הממסרה גבוה כל הזמן כמובן שהעברת הילוכים תיהיה לא תקינה
*********
ובשקט בשקט גם תצרוכת הדלק תיהיה יותר גבוה . :)
*********
איציק
אני דווקא הייתי הולך לכיוון מערכת ההנעה מהטרנספר והלאה.
מכיוון שאתה נוסע בלנדרובר ויש הנעה קבועה 4 על 4 יש הרבה יותר חופשים במערכת
ההנעה מאשר רכבים שלא נמצאים בהנעה 4x4 קבועה (ובנוסף, זה לנדרובר).
החופש יכול להגיע מהצלבים, ציריות וגם יש נטייה לדיפרנציאלים לפתח חופש.
אולי בכלל יש לך נעילה אחורית אוטמטית :idea: :?:
שחף.
יוגב לנד רובר v8
12-06-05, 23:07
ממ כן יש לי נעילה אחורית אוטומטית שאני מאוד מאוד שונא
מה?? יכול להיות שזה הגורם..??
חנן-ג'יפולוג
13-06-05, 00:00
כן, המחיר של שילוב של נעילה אוט' עם החופש המובנה שלה, ביחד עם גיר אוט' שמעביר כוח אל גל ההינע מיד עם שילוב ההילוך ,הוא דפיקות בשילוב הילוך.
אמחיה... אין מה לעשות תלמד לחיות עם זה. טיפול בשאר החופשים (בוקסות וציריות) יקטינו מעט את המכה אבל עדיין לא יעזור הרבה, הנעילה בעלת חופש מובנה ולכן בשילוב מ N ל R או ל D או בעזיבה פתאומית של הגז או לחיצה פתאומית תקבל מכה קטנה. לומדים לחיות עם זה.
אגב, משהו שלמדתי עם המעבר לאוטומטי:
אם אתה מבצע את המעבר בין N ל R ל D כשהרכב עדיין בתנועה מאוד מאוד קטנה (ואני מתכוון מאוד מאוד קטנה) אז אפשר להמנע מהמכה של השילוב.
שחף.
איציק - 4X6ZH
13-06-05, 10:09
יש לכם הסברים שאתם מעבירים אותם מדור לדור מבלי לנסות לרדת לשורש הבעיה .
ונגיד שכל מה שנכתב באמת נכון וחסר כל פתרון מעשי .
אז איך ניתן להסביר שיש שינוי בעוצמת המכה בין הילוך D ל R ???
לפי הסבר שלכם המכה צריכה להיות באותה עוצמה !
*****
איציק
חנן-ג'יפולוג
13-06-05, 10:33
איציק, יש עובדה: השילוב בין נעילה אוט' וגיר אוט' מביא לדפיקה בשילוב. אני לא מקבל את זה"מדור לדור" בצורה עיוורת, אלא אני מבין מצוין את הסיבות לכך, ואפילו נתתי הסבר קטן בתגובה שלי.
זה לא אומר שאין בעיות אחרות, וזה בסדר שאתה רוצה לאתר אותן, אבל הנתון במשפט הראשון הוא מאוד מאוד חשוב כשחושבים על מקור הבעיה ואם היא קיימת בכלל.
יתכן שהיא קיימת, יתכן שלא, אני לא מתיימר לנסות לפתור או לאתר בעיה בגיר האוט' , כי אני לא מבין בזה כלום.
לא קשור לגיר.
מנסיון שהיה לי עם 2 סוגי טרנספר שונים + נעילה אוטו'
טרנספר אחד היה שקט לחלוטין בשילוב ל R ובנסיעה. עם הנעילה האוטומטית.
הטרנספר השני דופק שמשלבים ל R וגם מרגישים דפיקות קלות לפעמים בעזיבה ולחיצה על דוושת הגז.
לא יודע למה זה אך זו עובדה קיימת לפחות ברכב שלי.
אצלי, ללא נעילה אחורית, יש בדיוק את אותה דפיקה. מנוסים ממני טוענים שהסטליטים נוטים לפתח חופש מוגזם וגם החלפה שלהם פותרת את הבעיה באופן זמני לחלוטין. עדיין לא ווידאתי ששם מקור הבעיה, אבל אם זה המצב אני אלמד לחיות עם זה.
איציק - 4X6ZH
14-06-05, 15:19
בגיר האוטומטי שמותקן בלנד רובר ZF-22-H הוא גיר אוטמטי נפוץ ומוכר בהרבה כלי רכב .
( גיר גרמני ) .
לגיר הזה יש כבל שילוב יורד ( כבל קיק דאוון ) .
הכבל עשוי במעטפת החיצונית מפלסטיק ויש לו מוביל פנימי מפלסטיק . לאורך השנים חלקי הפלסטיק מתכווצים והתוצאה היא שהכבל הפנימי ( זה מהפלדה ) יוצא מכיוון .
בנוסף מערכת מנופי המצערת \ הקרבורטור \ דוושת הדלק \ הכל .... מפתח חופשים הגורמים
למנוף סיבובי הסרק להיות יותר פתוח ממה שהוא צריך להיות במצב סרק . ( למרות שסל"ד המנוע תקין ) .
התוצאה = כבל שילוב יורד לא מכוון = למעשה מכוון למצב עומס לחץ שמן גבוה יותר ( בממסרה ) .
גיר אוטומטי שנמצא בלחץ שמן גבוה כל החלפות ההילוכים וכל שילובי ההילוכים יעשו במכות .
שילוב להילוך R תמיד יהיה במכה חזקה יותר כי מראש לחץ השמן מתוכנן להיות גבוה יותר .
************
כל מה שכתבתי לא שייך ללנד רובר !
שייך לכייצד מתחזקים ומכוונים גיר אוטומטי .
אתם יכולים להוסיף את כל התקלות הרגילות של חופשי מערכת הכח ויש לכם מכונה שדופקת ובועטת בכל העברת הילוך .
הבדיקה פשוטה והכיוון עוד יותר קל .
אז נכון אולי הדפיקה לא תפסק . אבל בטוח שהיא תיהיה יותר חלשה .
*************
אני ממליץ לעשות את הכיוון לפי הכתוב בספר .
יש תרגילי קיצור דרך אבל זה לבעלי הנסיון .
בגדול כל תזוזה במצערת חייבת להיות מקבילה לתזוזה בכבל שילוב .
יש לזהות את מצב האפס של כבל הממסרה על ידי משיכה קלה .( כאשר המנוע לא עובד ) .
באותם כלי רכב שישי פלומבה ( חותמת ) על הכבל יש לקצוץ את הפלומבה לפני הכיוון .
*************
איציק
כל מה שכתבתי לא שייך ללנד רובר !
שייך לכייצד מתחזקים ומכוונים גיר אוטומטי .
אתם יכולים להוסיף את כל התקלות הרגילות של חופשי מערכת הכח ויש לכם מכונה שדופקת ובועטת בכל העברת הילוך .
הבדיקה פשוטה והכיוון עוד יותר קל .
אז נכון אולי הדפיקה לא תפסק . אבל בטוח שהיא תיהיה יותר חלשה .
עפ"י הספר מדובר על כיוון החופש של הכבל למידה הרצויה (0.25 עד 1.25 מ"מ) כאשר מחבר המצערת סגור, באמצעות מותחן פשוט, 5 דקות עבודה מתחת לרכב, ננסה !
איציק - 4X6ZH
15-06-05, 13:57
למיטב זכרוני הכיוון על מנופי המצערת בתא המנוע ( ולא בחלק התחתון של הרכב ) .
אבל אני לא הטוח .
****
איציק
קניתי את הדיסקו(94 בנזין) עם "הדפיקה" למדתי לחיות איתה כבר שנתיים.
אין לי נעילות והבנתי שכל הדיסקואים האוטומטים דופקים...לא נורא לומדים לחיות עם הכרכושים+ריצרוצים ונהנים מהרכב
אין לי נעילות והבנתי שכל הדיסקואים האוטומטים דופקים...לא נורא לומדים לחיות עם הכרכושים+ריצרוצים ונהנים מהרכב
תאר לך איזה אידיוטים יוצאים כל "המבינים" ואלו שהתרגלו לחיות עם זה, אם כל מה שצריך כדי למנוע את התופעה זה סיבוב וחצי של בורג...
אולי אני נאיבי, אבל בינתיים אני מתרשם שמדובר ברכב ככל הרכבים, דפוק כנראה יותר עקב חוסר תקציבי פיתוח וייצור, אבל לא משהו שתחזוקה אינטנסיבית יותר לא מסוגלת לפתור באופן די טוב.
איציק, דבר ראשון - אתה תותח על !!!!
ולעניין -
מותחן כבל הקיק-דאון אכן נמצא על מנופי המצערת כפי שזכרת, לוקח חצי דקה לכוון אותו בלי להתכופף ובלי להתלכלך.המרווח בין גובל הכבל לשרוול המוביל צריך להיות 0.25-1.25 מ"מ.
הממצאים אצלי- הכבל היה משוחרר לחלוטין, מתחתי אותו בערך 1.5 ס"מ !
כלומר, אם אני מבין נכון, הגיר לא "ידע" שהמצערת נפתחת, אלא רק לאחר מהלך של 3/4 דוושה בערך. התנהגות הרכב היתה עגלתית לגמרי, רק לאחר בעיטה עצבנית הוא הסכים להוריד הילוך וגם זה לשניות בודדות בלבד, החלפות ההילוכים נעשו ב 1500 סל"ד, זינוק (זחילה) מ-0 ל 100 בקצת פחות מ- 20 שניות בשימוש אוטו' בגיר. ראו שאלה קודמת שלי בעניין זה...
http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=9244
צריכת הדלק לאחר התעללות במטרה לנסות להזיז את הרכב עמדה על 1:4, אחרי שנואשתי ירדה ל-1:6.5 ק"מ לליטר.
אחרי כיוון לא סופי -
הרכב התחיל לנסוע !!!
מאיץ בפחות מ 10 שניות מ-0 ל 100, מחליף הילוכים ב 3000 סל"ד לפחות, קיק-דאון בנגיעה קלה בדוושה, גם בהאצות ביניים בתחום 100-120 קמ"ש (קודם בכלל לא הגיב במהירויות ביניים).
בקיצור עשית אותי מאושר !
לעניין הדפיקה-
מכיוון שהכבל שלי היה רפוי לגמרי, לא ניתן כנראה לשפר את המצב בכוון זה, זה יועיל אם הכבל מתוח יותר מהרצוי. כרגע לפני כיונון סופי כנראה שמתחתי קצת מעבר לרצוי (בגלל הפרש בין המוביל הפנימי לשרוול החיצוני) ומה שקורה הוא שהחופש מורגש גם בשילוב קדימה וגם בשילוב אחורה, תגובה מהירה יותר לשילוב ההילוך עקב העלאת הלחץ, במקום השעייה שהייתה קודם.
בכל מקרה, אם אני יכול לחיות עם משהו זה עם חופשים מהסוג הזה, לעומת זאת העגלתיות של הרכב כמעט הטריפה אותי... אם לא היה לי אותו פחות משבועיים הייתי מתבייש לספר...
גם לי הייתה הדפיקה הנ"ל בשילוב לרוורס (דיסקו 97 EDC).
אחרי התקנת הנעילה האחורית (ARB) הדפיקה נעלמה כליל.....
ירון
גם לי הייתה הדפיקה הנ"ל בשילוב לרוורס (דיסקו 97 EDC).
אחרי התקנת הנעילה האחורית (ARB) הדפיקה נעלמה כליל.....
ירון
הגיוני מאד, אם החופש העיקרי הוא בסטליטים, נעילת ARB מבטלת אותו, להבדיל מנעילה אוטו' שעשויה אף להחמיר אותו.
גם לי הייתה הדפיקה הנ"ל בשילוב לרוורס (דיסקו 97 EDC).
אחרי התקנת הנעילה האחורית (ARB) הדפיקה נעלמה כליל.....
ירון
הגיוני מאד, אם החופש העיקרי הוא בסטליטים, נעילת ARB מבטלת אותו, להבדיל מנעילה אוטו' שעשויה אף להחמיר אותו.
זה היה נכון, אלמלא בדיסקברי, הנעילה האוטומטית היחידה הקיימת הייתה דטרויט, שמחליפה את כל הקייס.
חנן-ג'יפולוג
16-06-05, 16:09
דטרויט מחליפה את הקייס אבל מביאה איתה חופש מובנה גדול מאוד.
עמי,
יש גם לוקרייט לדיסקברי (מותקן אצל יותר מאחד שאני מכיר)
משתמש בבית הסאטליטים המקורי (כן החלש).
אצלי יש ARB גם אחורה וגם קדימה ועדיין יש חופש.
לדעתי יש חופש יתר בתוך הנעילה, אבל אני חי עם ז ה יפה מאוד, פשוט מתרגלים.
רון.
אם אני זוכר נכון יש לך בלם יד (בלם עזר) על הדריבשפט
לעניות דעתי שילוב ל R עם בלם יד מופעל ושחרור איתי של בלם היד יעלימו את הדפיקה - את החופשים בוודאי שלא
המרווח בין גובל הכבל לשרוול המוביל צריך להיות 0.25-1.25 מ"מ.
ראשית,
ברוכים הנמצאים (חדש בפורום) :wink:
שנית, האם התכוונת למרווחים בכיוון כבל kickdown כי בספר זה מופיע קצת אחרת?
http://img191.echo.cx/img191/8180/kickdown9nx.th.jpg (http://img191.echo.cx/my.php?image=kickdown9nx.jpg)
הדף הזה לקוח מספר היצרן, יכול להיות שמדובר בהתקנת כבל חדש, אני לא הצלחתי להבין את הרעיון שמאחורי ההסבר הזה, כיוון שאם אתה מקבע את המוליך לפי מידות נתונות ואח"כ מכוון את מרווח הכבל מהמוליך ע"י משחק עם כבל המצערת, אתה עלול לקבל שבמצב 0 של כבל הקיק- דאון, המצערת פתוחה ובכלל המצערת תהיה פתוחה יתר על המידה במצב סרק.
בכל אופן המרווח הוא מימד C באיור, תמשיך לדפדף לע"מ 13 באותו פרק ותמצא הסבר אחר לאותו כיוון.
הערה - המצב שאיציק תיאר הוא מדוייק ביותר - יש מוביל פלסטיק פנימי שבמשך הזמן משתנה הפרופורציה בינו לבין המוביל החיצוני, סביר שלא תצליח לכוון את המרווח בצורה המתוארת, כי הפנימי יפריע לך. מה שחשוב הוא שבמצב 0 של המצערת, כבל הקיק יהיה משוחרר במינימום האפשרי באופן שפתיחה של המצערת תביא למתיחה מיידית ככל האפשר של הכבל.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.