PDA

צפייה בגרסה מלאה : כדאי לקנות ג'יפ מליסינג?



landY
06-11-13, 21:10
זו בטח שאלה שחוקה, כי הרי ידוע שרכב ליסינג זה הג'יפ הכי טוב שיש...
אבל ברגע של רצינות- הייתם קונים ג'יפ/ג'יפון מליסינג?

אני מכיר מקרה אחד מוצלח של ג'ימני שנקנה באלדן או אלבר (לא מצליח להבחין בינהן) ובראיה של כמה שנים אחורה בהחלט קנייה מוצלחת.

יש לעוד מישהו ניסיון?

asafk
06-11-13, 21:57
מאוד מאוד תלוי בחברה ובקילומטרז'.
חלק מהחברות מטפלות בכלי הרכב בצורה מזעזעת. אני מדבר על זה שמחיר הטיפול התקופתי שהן מכתיבות למוסך לא מכסה אפילו את הפילטרים והחומרים. אז המוסכים משתמשים בהכי זול שיש והעבודה גם היא בהתאם.
חברות אחרות מקפידות על שימוש בחומרים וחלפים איכותיים.
איך אפשר לדעת? לפי הסטוריית טיפולים. אמור להיות כתוב שם הכל. אין הסטוריית טיפולים? עזוב.
כאן נכנס למשוואה הקילומטרז'. כשקניתי רכב שהיה ביד הראשונה של חברת הליסינג והשניה של האיש שקנה את הרכב מחברת הליסינג, הקילומטרז' היה כל כך נמוך שהוא לא הספיק לעבור יותר מטיפול אחד. הערכתי שהנזק שנגרם, אם נגרם, הוא מינורי. (במאמר מוסגר - ההערכה שלי התבררה כשגויה. הנזק לא היה גדול אבל בהחלט מורגש... למשל זה שכל מגיני הרפש חסרים או כל מיני דברים קטנים אחרים)

השוק בעייתי. יותר מדי מכוניות שייכות לחברות הליסינג, והן יודעות להסוות היטב את הבעיות במכוניות. קשה לבדוק גם בהסטוריית הטיפולים, כי אם, למשל, רכב עבר תיקון פחחות משמעותי אבל הוא לא היה במוסך הרגיל, לא תראה את זה בהסטוריית הטיפולים שיוציאו מהמוסך. בקיצור בעיה.

אסף.

shmil
06-11-13, 22:52
ומצד שלישי, נכון להיום כדאי לקנות רכב פרטי מליסינג. הם מחוייבים בגילוי, יש שנת אחריות כמעט על כל דבר, והמחיר גמיש יותר ממוכרים פרטיים.
קניתי שבוע שעבר מאלבר, אמנם פוקוסטיישן, ואני מרוצה.

אגב, הרמתי אותו על ליפט, הוא לא היה "רכב שטח ליסינג".....

האם אני BOT פרסום? :)

ליאור מ
10-11-13, 21:24
מבחינת הבעלים/ נהגים- ממה שאני מכיר, ג'יפים בליסינג משמש רכב של בכירים, שרובם מפעיל שיקול דעת.
גם בגלל הניראות, וגם בגלל העלות של נזקים או הזנחה.
ליסינג של ג'יפים בשנת 2013 הוא לא הליסינג הפרוע של 2003.
מבחינת הטיפולים (להם אחראית חברת הליסינג)- אכן צריך לבדוק את הרכב הספציפי ולהתעמק בהיסטורית הטיפולים.

cgp
11-11-13, 08:19
לא הייתי קונה בורג מליסינג, בחייכם אפשר לעשות סדרה של אלפי פרקים ,על נהיגה מופרעת וקיצונית אם רק הייתם מצלמים את רב נהגי הליסינג.
מספיק לראות מה קורה כל בוקר ,בין חוף הצוק למרינה בהרצליה,שם מקצרים רב ההיטקיסטים לעבודה , תאמינו לי בפאריז דאקאר לא נוהגים ככה ,
מהירות תלת ספרתית זו לא מילה גסה,קפיצות גלגלים באוויר נחיתות אלימות מיליון אבנים שעפות לכל עבר על מכלולים שונים , ועוד.
,גם עם הגיפ הסופר משופר שלכם לא הייתם מעיזים לנהוג ככה, ואני בטוח שעם רכב פרטי אף אחד לא היה נוהג ככה אז תעשה את החשבון....

דרור ברלי
11-11-13, 09:36
זו הכללה די מכלילה, הייתי אומר. יש בה משהו אם מדברים על שנות הליסינג הראשונות, לפני עשר שנים ויותר.
היום חברות הליסינג בבעיה. הן הציפו את השוק במכוניות למכירה, שמתייבשות במשך חודשים במגרשים וקשה מאוד למכור אותן.
המחירים נחתכים באגרסיביות, ולקונה אין שום לחץ - יש לו אפשרות לבחור ולברור את המכונית הטובה ביותר.
כב עם ק"מ גבוה, או שלא במצב טוב ולמעלה מזה אנשים פשוט לא יקחו.

bel1bel
11-11-13, 20:13
חברים
למי שטרם הפנים, חברות הליסינג הם הרעה החולה של שוק הרכב הישראלי.
כל מי שמבצע איתם עסקה כולשהי תורם להתנהגות של חולירות על הכביש, זלזול ברכוש של אחרים, קריסת מחירון המשומשות, קומבינות שלא לומר קרטל ביחד עם היבואנים (בחלק גדול מהמקרים הם בעצם היבואנים) עוד ועוד.
לחברות האלה אין שום תרומה לתעשייה ולכלכלה הישראלית. לוליינות פיננסית, זה הכל.

ועכשיו בפן האישי, מה בדיוק מושך בעסקאות האלה? אתה קונה בזול ומוכר בזול (קשה יותר) מאשר לקנות ביוקר ולמכור ביוקר (קל יותר).
לא מבין את זה, כאילו בועטים לכם בפרצוף ואתם עוד מתלבטים.

bel1bel
11-11-13, 20:29
עוד חולירע באשמתם - הצפת השוק הישראלי ברכבים משעממים ונחותים על חשבון המעניינים.

landY
11-11-13, 21:24
מה לעשות, לרוב השוק מתאים רכבים משעממים.
גם לאלו שלוקחים רכב בליסינג וגם לאלו שקונים את השאריות אחרי 3 שנים.

השאלה שלי הייתה ספציפית על ניסיון שיש לאנשים עם ג'יפים שנקנו מליסינג. לא על המשפחתומטיות.

bel1bel
11-11-13, 21:31
לרוב השוק מתאים רכבים משעממים?
מישהו בכלל מתחשב ב״רוב השוק״?
לקחת פעם ליסיניג? איזה אפשרויות נתנו לך?

שים לב שכמות המסירות הולכת וקטנה בשנים האחרונות, אבל השוק הפרטי גדל.

שיהיה לך בהצלחה עם השאריות...

ג'ק וריאנס
11-11-13, 21:42
אני קניתי טויוטה לנדקרוזר מליסינג לפני כ-5 חודשים עם 58 אלף ק"מ אבל עם ידיעה ברורה מי היה הנהג היחיד ומי הקצין רכב. אני מאוד מאוד מבסוט. הקצין רכב עבד מול חברת הליסינג ודאג לי, אם בצמיגים שאני רוצה קצת לפני המכירה או מו"מ (מינורי, גם בליסינג ללנד קרוזר עם ק"מ לא גבוה יש שוק חזק).
אחרת, אין סיכוי שהייתי נוגע.

landY
11-11-13, 21:43
לקחתי. חצי שנה שלמה פוקוס שהיתה הרע במיעוטו.
לקרוא לרכבים שאני בוחר לעצמי משעממים זה משעשע.
אבל אני לא רוב השוק. ובליסינג... יש גם רכבים פחות משעממים לפעמים.
לא הכל מזדה3טומט

shahav
12-11-13, 20:12
אני מציע לך לא לפסול אף רכב על בסיס קריטריון של משוייכות לסקטור מסויים. ההצע של רכבי שטח הוא לא גדול, כנל הביקוש. ככל שתיראה יותר רכבים הבחירה הסופית שלך תהיה שקולה ותואמת את צפיותך יותר.
ממלץ לך להיכנס גם למיגרשיי מכוניות ולהתרשם.
רבין

חנן-ג'יפולוג
13-11-13, 07:23
81765מצורפת תמונה של מסנן תחליפי ממנוע שנהרס בדמי ימיו עקב בעיית שימון ברכב ליסינג.
אחד הדברים שכדאי להבין זה אם חברת הליסינג מטפלת ברכב במוסך הפרטי שלה ואז איכות הטיפול ברכב היא נטו שיקול כלכלי קר של קצין הרכב, ללא שום מחשבה על הטווח הארוך וגם לפעמים ללא מחשבה על הטווח הקצר, כי יש אחריות יבואן.
בחברות ליסינג שמטפלות במוסכים מורשי יבואן הבעיה חמורה פחות בד"כ או לא קיימת.

חנן-ג'יפולוג
13-11-13, 07:32
והנה עוד תמונה של רכב השכרה שסיים את הירידות לטבריה. הנהג שמע צפצופים מהבלמים ונכנס למוסך. קצין הרכב של חברת ההשכרה לא הסכים להחליף דיסקים ורפידות והורה לנהג לצאת מהמוסך בנסיעה, ללא החלפת המכלולים.

Tsafrir
13-11-13, 07:42
והנה עוד תמונה של רכב השכרה שסיים את הירידות לטבריה. הנהג שמע צפצופים מהבלמים ונכנס למוסך. קצין הרכב של חברת ההשכרה לא הסכים להחליף דיסקים ורפידות והורה לנהג לצאת מהמוסך בנסיעה, ללא החלפת המכלולים.

לפרסם את השם של אותו קצין בטיחות ולהעביר אותו לגורם שמקנה לו את הרישוי.
שיתלו לו את הרישיון.

landY
13-11-13, 08:20
חנן, אין איזה נוהל שמחייב לדווח ו/או להחתים את הנהג על יציאתו מהמוסך כשהוא נוהג ברכב לא בטיחותי?

asafk
13-11-13, 08:26
החובה היא של מנהל המוסך, והוא נושא באחריות במקרה הזה. הוא זה שמורשה מטעם משרד התחבורה, ובכל מקרה אסור לו לשחרר רכב עם ליקוי בטיחותי, יבקש הלקוח מה שיבקש.


אסף.

חנן-ג'יפולוג
13-11-13, 08:46
קטונתי מלחלוק על אסף אבל למיטב ידיעתי למנהל המוסך אין זכות חוקית לעכב רכב. או שהרכב יוצא על גרר או שהרכב יוצא בנסיעה ואז מנהל המוסך מחויב בדיווח בפקס למשרד התחבורה.

-->