PDA

צפייה בגרסה מלאה : דיפנדר - בעיית חשמל



gali
15-11-13, 18:19
צריך להיות "כיוון שהמצבר חדש ואיכותי"

gali
15-11-13, 20:54
משום מה ההודעה המקורית נמחקה בשכתוב.
הרכב הוא דיפנדר 96
המצבר מתרוקן והרכב לא מניע, כיוון שהמצבר יחסית חדש ואיכותי אני מכוון לאלטרנטור שהוא פרוץ ואז מרוקן לי את המצבר במנוחה ובקיצור מתנהג כגנב מתח.
בדקתי טעינה והיא נראית תקינה ואז קרה משהו מפתיע...כאשר הרכב מדומם והסוויץ סגור יש מתח מלא על הדק האלטרנטור! האם נורמלי או שיש איזה ריליי פרוץ בין הסוויץ לאלטרנטור?
כרגע האלטרנטור בחוץ בדרך לשיפוץ, האם ישנה דרך לבדוק פריצה באלטרנטור מבלי לפרקו לגורמים?
תודה לעונים בערב שבת...חשוב לי לדעת איפה אני עומד.

opl
15-11-13, 21:01
עד כמה שאני מכיר יש קשר ישיר בן המצבר לאלטרנטור. ז"א אין ריליי בדרך.

מדדת צריכת זרם כשאר הרכב מכובה? תוך כמה זמן המצבר מתרוקן?

shmulikbg
15-11-13, 21:07
http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=1150-jeepolog-archive

gali
15-11-13, 21:50
null
הי אלירן, לא מדדתי זרם
אין לי הרבה אפשרויות לגנבי זרם אלא האלטרנטור האם אפשר לבדורנפריצה בגשר הדיודות של האלטרנטור מבלי לפרקו?

shmulikbg
15-11-13, 21:58
תקרא את הכתבה בקישור ששלחתי לך...
ואגב, כמעט כל מעגל חשמלי ברכב הוא גנב זרם בפוטנציה.

gali
15-11-13, 22:09
הי שמוליק, עיינתי והבדיקות שם דורשטת פירוק האלטרנטור...משימה שלא בא לי להיכנס אליה כיוון שאם זה האלטרנטור אני שם אותו בשיפוץ תיכף ומייד.
כרכע אני מעוניין לבודד את מקור הבעיה.

shmulikbg
15-11-13, 22:10
יודע איך לבדוק זליגת זרם באופן כללי?
יש לך אוומטר?

gali
15-11-13, 22:11
אלירן - בין אילו שתי נקודות אני בודק זליגת זרם?

gali
15-11-13, 22:12
כן שמוליק. יש מכשיר.
איפה אני בודק הנ"ל?

shmulikbg
15-11-13, 22:16
תעשה בדיקת גניבת זרם ברכב. אתה מגשר עם קטבי המכשיר, בין כבל הפלוס של המצבר למצבר.
במידה והתוצאה תהיה אפס, והאלטרנטור מחוץ לרכב, זה כנראה הוא.
במידה ויש לך זליגה, תתחיל לבודד צרכנים.

opl
16-11-13, 07:05
כמו שנכתב - פרק כבל פלוס מן המצבר וחבר את המד בין הכבל שפירקת לקוטב הפלוס של המצבר. ברוב מכשירי המדידה יש להוציא את כבל הפלוס ולהכניסו למקום שמיועד למדידת זרם - שים לב לכך.
אנחנו מחפשים ערכים שנעים בין עשרות-מאות מילי אמפר לאמפרים בודדים - ברכב טיפש ללא אזעקה או רדיו אכן תקבל 0 אבל ברכב עם אזעקה רדיו וכו כל מה שמתחת ל200-250 מילי אמפר נחשב לתקין עד כמה שאני זוכר (תקנו אותי אם לא), אם תקבל ערכים גבוהים מזה אזי הגנב שלך עדיין ברכב, השלב הבא הוא בדרך כלל להוציא פיוזים של מערכות שבהן אתה חושד ולבצע בדיקה מחדש. לא מעט פעמים האזעקה אשמה וזה קצת יותר טריקי לבודד אותה.

http://www.velleman.eu/images/products/1/dvm890.jpg

אני מצרף את התמונה בשביל להראות את חיבורי המכשיר, התנגדות ומתח מודדים בעזרת שני הטרמינלים הימניים. במדידת זרם יש להוציא את החוט האדום ולשנות את מיקומו, אני מודד זרמים כאשר האדום מחובר בנק השמאלית ביותר.

חנן-ג'יפולוג
16-11-13, 08:49
מיליוני רבי מודד מצאו את מותם בבדיקת המתח שלאחר בדיקת הזרם. שים לב שמיד לאחר בדיקת הזרם אתה מקפיד להחזיר את כבל הפרוב למקומו הרגיל אחרת במוקדם או במאוחר אתה מצטרף לסטטיסטיקה.

אתה רוצה למדוד פחות מ100 מיליאמפר. ברכב מודרני אופייני שמצויד באזעקה\שלט רחוק לנ"מ בהתקנה מקומית נמדדים בד"כ כ40 מ"א.

shlomomos1
16-11-13, 10:19
יש לי בעייה זהה.
דיפנדר tdi200, המצבר היה מחזיק גם שלושה שבועות ומניע בנגיעה, פתאום אחרי טיול , המצבר נגמר תוך יומיים, מצבר חדש.
בדקתי כשהרכב כבוי יש זליגה של כ 3.5 אמפר. דבר ראשון בדקתי אם יש זרם בחוט של האלטרנטור, ואין.
בינתיים ניתקתי את המצבר, ושמתי לב כשאני מחבר אותו מחדש (הסוויץ סגור) אני שומע קול של ממסר מתחבר. מישהו יודע מה זה?
במשך הזמן שפלגי החימום עובדים, הזרם עולה בעוד אמפר אחד ואחר כך שוב יורד ל 3.5A.
יש מצב שזה הסטרטר?בינתיים עוד לא מצאתי את הגנב.

שלמה

opl
16-11-13, 12:41
מה זה רעש של ממסר מתחבר? טיק בודד או טיקים רצופים שלא מפסיקים או רעש עמום אחר?

למען הכנות - בעבודה יש לנו TD5 שיש עליו המון צרכנים חשמליים לא מקוריים. המצבר נגמר תוך ייומייים. כפתרון זמני התקנתי ברז חשמלי

http://www.ebay.com/itm/ENGINE-BATTERY-ISOLATION-CUT-OUT-SWITCH-12V-TO-24V-/290630365484?pt=UK_CarsParts_Vehicles_Ca rParts_SM&hash=item43aaeb712c

שלחנו את הרכב לחברת המזרח שם החשמלאי אמר משהו בסגנון של - עזוב, תישאר עם הברז וזהו :-) חשמל זה כאב ראש ברכב הזה.

shlomomos1
16-11-13, 13:41
רעש של טיק בודד.
גם לי יש ״ברז״ , חוסך פירוק והרכבת כיסא נהג כל עצירה.
זה פשוט קרה לפתע. אני אמשיך בחקירה ואעדכן בסוף.

shachar
16-11-13, 14:40
אם יש לך אפשרות לנתק ולחבר את המצבר בקלות. ויש לך חשד מריליי. תנסה לזהות אותו דבר ראשון

Sent from my GT-I9100T using Tapatalk

gali
16-11-13, 20:05
לדעתי חייב להיות ריליי ראשי
לא נשמע נורמלי שכאשר הרכב מדומם יש מתח על ההדק הראשי של האלטרנטור

חנן-ג'יפולוג
16-11-13, 20:13
זה לגמרי נורמלי.

gali
16-11-13, 20:34
תודה חנן
עוד שאלה, מצבר לוחות עופרת שנפרק עד תום מספר פעמים...האם יחזור לעצמו בטעינת לילה איטית? או שאולי צריך התערבות כירורגית של מומחה?

חנן-ג'יפולוג
16-11-13, 20:44
שווה לנסות ולראות. ההצלחה של זה תלויה במצבו הכללי של המצבר.

gali
17-11-13, 13:37
האלטרנטור יצא וחזר משיפוץ בשבת
המצבר הוטען חיצונית
הכל הורכב והרכב מניע
לא זוהו עד כה גנבים אחרים
מחכה לראות אם המצבר יחזיק מים...תחזיקו אצבעות

gali
17-11-13, 14:43
עוד עדכון...המצבר לא מחזיק שעתיים...אין לו כוח לסובב את הסטרטר.
חבל לי לא לנסות ולהציל אותו, מצבר וורטה כחול תוצרת חוץ בן כשנה וחצי, אין לו פקקי ביקורת אבל יש שני מכסי פלסטיק
האם לקחת לחשמלאי למילוי אלקטרוליט או מים מזוקקים יעשו את העבודה?

מוני אורבך
17-11-13, 14:49
אם מצבר רגיל (לא פריקה עמוקה) יורד ממתח מסוים (כמדומני 10.5 וולט) נוצר נזק בלתי הפיך.
תחמוצת מצטברת על לוחות המצבר. בכדי לסדר זאת צריך לפרק את המצבר ולנקות את הלוחות (הלתי אפשרי במצבר אטום)
המצבר הוא זה שגם חיסל לך את האלטרנטור (טען אותו כל הזמן).

opl
17-11-13, 21:05
מה מצאו בשיפוץ? מה ז"א לא זוהו גנבים אחרים? מדדת ואין זרם מעל לערכים שחנן כתב?

gali
17-11-13, 23:39
הוחלף וסת, מיסבים ודיודות

shlomomos1
24-11-13, 07:53
טוב, הבעיה שלי נפתרה.

ה"גנב" הוא הקלאץ של מדחס המזגן (התקנה מקומית). המזגן מחובר ישירות למצבר ולא רק כאשר הסוויץ מופעל.
בגלל שנגד המהירויות שרוף, כבר הרבה זמן, והמפוח הפנימי עובד רק במהירות הגבוהה, לא ראיתי שהמפסק של המזגן לא על "0".

שלמה

gali
24-11-13, 23:50
אני על 110 פתוח
המזגן פורק אחר כבוד והונח במחסן

-->