גלעד .ג.
26-11-13, 18:35
שלום אנשים,
אחרי שקניתי מקרר להיילקס עלה צורך לחבר את המקרר לפני הטיול ברכב על מנת להימנע ממצב בו ייקח למקרר זמן לרדת לטמפ' הרצויה בבוקר הטיול.
מה שעשיתי עד עכשיו היה לחבר את המקרר לפני הטיול מספר שעות באוטו וביציאה מהבית להעביר את כל המוצרים מהמקרר בבית.
אז החלטתי לבנות ממיר מתח עבור המקרר וכל צרכן 12v שארצה לחבר לרשת החשמל הבייתית.
הפתרון היה פשוט, השתמשתי בספק כוח של מחשב ישן שהיה ברשותי.
הדרך:
שלב א- מציאת ספק מתח תקין.
שלב ב- על מנת להוסיף מאוורר (בנוסף למובנה בספק) חתכתי את החלק העליון של קופסאת הספק בגודל המאוורר והברגתי אותו למקומו. לאחר מכן חיברתי אותו לפלוס ומינוס שיצאו מאחת הצמות בספק (חוט צהוב לפלוס וחוט שחור למינוס)
שלב ג-חיתוך כל החוטי חשמל הצבעונים שקיימים בצמות מלבד החוטים שצבעם- ירוק, צהוב ושחור.
שלב ד- ביצוע גישור בין הכבל הירוק (שתפקידו לתת פיקוד להדלקת הספק) למינוס (שחור). לאחר שלב ד' יש לבדוק שהספק עובד ונדלק לאחר החיבור לחשמל.
שלב ה-חיבור כלל החוטים שצבעם צהוב (בהלחמה למקפידים) וחיבור לידית קרוקודיל שצבעה אדום וזאת על מנת למנוע בלבול.
שלב ו- החיבור כלל החוטים שצבעם שחור (בהלחמה למקפידים) וחיבור לידית קרוקודיל שצבעה שחור וזאת על מנת למנוע בלבול.
שלב ז- סגירת ברגי הספק.
שלב ח- בדיקה עם פלוק שמתח המוצא יציב והינו 12v.
שלב ט ואחרון - חיבור המקרר.
עלות הפרוייקט- 3$ עבור זוג קרוקודילים שנקנו בebay.
גלעד
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
אחרי שקניתי מקרר להיילקס עלה צורך לחבר את המקרר לפני הטיול ברכב על מנת להימנע ממצב בו ייקח למקרר זמן לרדת לטמפ' הרצויה בבוקר הטיול.
מה שעשיתי עד עכשיו היה לחבר את המקרר לפני הטיול מספר שעות באוטו וביציאה מהבית להעביר את כל המוצרים מהמקרר בבית.
אז החלטתי לבנות ממיר מתח עבור המקרר וכל צרכן 12v שארצה לחבר לרשת החשמל הבייתית.
הפתרון היה פשוט, השתמשתי בספק כוח של מחשב ישן שהיה ברשותי.
הדרך:
שלב א- מציאת ספק מתח תקין.
שלב ב- על מנת להוסיף מאוורר (בנוסף למובנה בספק) חתכתי את החלק העליון של קופסאת הספק בגודל המאוורר והברגתי אותו למקומו. לאחר מכן חיברתי אותו לפלוס ומינוס שיצאו מאחת הצמות בספק (חוט צהוב לפלוס וחוט שחור למינוס)
שלב ג-חיתוך כל החוטי חשמל הצבעונים שקיימים בצמות מלבד החוטים שצבעם- ירוק, צהוב ושחור.
שלב ד- ביצוע גישור בין הכבל הירוק (שתפקידו לתת פיקוד להדלקת הספק) למינוס (שחור). לאחר שלב ד' יש לבדוק שהספק עובד ונדלק לאחר החיבור לחשמל.
שלב ה-חיבור כלל החוטים שצבעם צהוב (בהלחמה למקפידים) וחיבור לידית קרוקודיל שצבעה אדום וזאת על מנת למנוע בלבול.
שלב ו- החיבור כלל החוטים שצבעם שחור (בהלחמה למקפידים) וחיבור לידית קרוקודיל שצבעה שחור וזאת על מנת למנוע בלבול.
שלב ז- סגירת ברגי הספק.
שלב ח- בדיקה עם פלוק שמתח המוצא יציב והינו 12v.
שלב ט ואחרון - חיבור המקרר.
עלות הפרוייקט- 3$ עבור זוג קרוקודילים שנקנו בebay.
גלעד
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk