PDA

צפייה בגרסה מלאה : בניית ממיר מתח 220v to 12v



גלעד .ג.
26-11-13, 18:35
שלום אנשים,
אחרי שקניתי מקרר להיילקס עלה צורך לחבר את המקרר לפני הטיול ברכב על מנת להימנע ממצב בו ייקח למקרר זמן לרדת לטמפ' הרצויה בבוקר הטיול.
מה שעשיתי עד עכשיו היה לחבר את המקרר לפני הטיול מספר שעות באוטו וביציאה מהבית להעביר את כל המוצרים מהמקרר בבית.

אז החלטתי לבנות ממיר מתח עבור המקרר וכל צרכן 12v שארצה לחבר לרשת החשמל הבייתית.
הפתרון היה פשוט, השתמשתי בספק כוח של מחשב ישן שהיה ברשותי.



הדרך:
שלב א- מציאת ספק מתח תקין.

שלב ב- על מנת להוסיף מאוורר (בנוסף למובנה בספק) חתכתי את החלק העליון של קופסאת הספק בגודל המאוורר והברגתי אותו למקומו. לאחר מכן חיברתי אותו לפלוס ומינוס שיצאו מאחת הצמות בספק (חוט צהוב לפלוס וחוט שחור למינוס)

שלב ג-חיתוך כל החוטי חשמל הצבעונים שקיימים בצמות מלבד החוטים שצבעם- ירוק, צהוב ושחור.

שלב ד- ביצוע גישור בין הכבל הירוק (שתפקידו לתת פיקוד להדלקת הספק) למינוס (שחור). לאחר שלב ד' יש לבדוק שהספק עובד ונדלק לאחר החיבור לחשמל.

שלב ה-חיבור כלל החוטים שצבעם צהוב (בהלחמה למקפידים) וחיבור לידית קרוקודיל שצבעה אדום וזאת על מנת למנוע בלבול.

שלב ו- החיבור כלל החוטים שצבעם שחור (בהלחמה למקפידים) וחיבור לידית קרוקודיל שצבעה שחור וזאת על מנת למנוע בלבול.

שלב ז- סגירת ברגי הספק.

שלב ח- בדיקה עם פלוק שמתח המוצא יציב והינו 12v.

שלב ט ואחרון - חיבור המקרר.

עלות הפרוייקט- 3$ עבור זוג קרוקודילים שנקנו בebay.



גלעד


Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

erezgur
26-11-13, 21:08
יפה מאד!

בעזרת חבר ייצרתי אצלי לפני מספר שנים פרוייקט דומה עם שקע מצית במקום ההדקים שאצלך...

ארז גור

baSS4
27-11-13, 12:52
נראה מעולה.
אולי אפשר להטעין ככה מצברים?
צריך רק נגד משתנה ושעון אמפר לא?
לכמה אמפר מגיע הספק הזה?


נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

yes1952
27-11-13, 14:13
לפני שנים רבות היתה לי מעבדת מחשבים,ושמרתי כמה ספקי כח-שיהיה
לאחרונה בעקבות ניסיון לעשות סדר בחדר העבודה שלי,זוגתי רצתה לזרוק את הספקים ואמרתי שתעזוב אותם בשקט פעם אני אשתמש בהם למשהו
ובכן עכשיו מצאתי את המשהו
תודה גלעד

נימי
27-11-13, 17:02
פיתרון יפה מאוד!



אולי אפשר להטעין ככה מצברים?



היה לי מצבר (ישן מאוד) שניפרק ולא הצלחתי להטעין אותו בנסיעה רגילה, הבנתי שרצוי להטעין אותו בטעינה איטית, הייתי אופטימי וחיברתי אותו לספק של מחשב למשך 6 שעות (בזמנו עשיתי כל מיני חישובים וחשמל זה הצד החלש שלי), שחיברתי את המצבר לג'יפ הייתי מאוד מופתע שהוא הניע בלי בעיות, המצבר עבד עוד כשנה +- אחרי זה עד שמת סופית

גלעד .ג.
27-11-13, 18:20
אני מאמין שהוא מגיע לאזור ה5 אמפר...
מחזק את דבריו של נימי בנוגע לטעינה איטית, לי אמנם יש מטען חכם של ctek אבל בהיעדר מטען אתה יכול להשתמש בספק (יש יותר חזקים מהספק שבו אני השתמשתי).

חג שמח
גלעד

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

raanan
27-11-13, 18:37
מצבר "מת" אי אפשר להטעין בזרם נמוך (טעינה "איטית" ). נהפוך הוא, צריך לתת לו שוק מתח ואח"כ טעינה בזרם נמוך.

רענן

גלעד .ג.
27-11-13, 19:19
כנראה שהוא היה 'גוסס'

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

-->