PDA

צפייה בגרסה מלאה : כזה "חילוץ" עוד לא ראיתי....



KOOKE
28-11-13, 09:21
https://www.youtube.com/watch?v=HJA3J--g_yI

raanan
28-11-13, 09:54
אחת ממגבלות השלדה האחודה, אין נקודות גרירה מסיביות.

רענן

sos4u
28-11-13, 11:42
אחת ממגבלות ה"הכנה למוח", יש כאלה שנולדים רק עם התושבת למוח. בלי העיקר.
יש פה דוגמא לחיוץ מפגר, בלי מחשבה, בלי תכנון בלי הבנה של התוצאות האפשריות, והכי חשוב, הנזק גדול מהתועלת של החילוץ.

ורענן, מה הקשר ? לא ראיתי שנקודות הריתום נקרעו, ראיתי חילוץ בזווית לא נכונה שהייתה מפרקת כל רכב.
ולרכבים עם שלדה אחודה יש פתרונות ריתום. לא חסר. ודווקא בפגרו נתקלתי בבעיה אוזן הריתום שנראית מסיבית מאד, נתלשה ממקומה.

raanan
28-11-13, 11:57
ורענן, מה הקשר ? לא ראיתי שנקודות הריתום נקרעו, ראיתי חילוץ בזווית לא נכונה שהייתה מפרקת כל רכב.
ולרכבים עם שלדה אחודה יש פתרונות ריתום. לא חסר. ודווקא בפגרו נתקלתי בבעיה אוזן הריתום שנראית מסיבית מאד, נתלשה ממקומה.

אין ספק שצריך להיות לא חכם גדול כדיי להיכנס לעיסה הטובענית הזאת (זה ממש לא בוץ שאנו מכירים).
כנראה שזאת גם הסיבה למשיכה מכיוון לא ראוי (הגורר לא רצה לטבוע בעצמו).
לדעתי תלשו את אוזן הגרירה המקורית בנסיון חילוץ ראשוני. אח"כ החליטו על משיכה מהסרן אך מול בוץ כזה כנראה אין הרבה סיכוי.

תכלס, מנופי אבי זה הפיתרון ....;)

רענן

ori abr
28-11-13, 11:58
רענן המגבלה היחידה שאני רואה פה זה "השכל" של החבורה הזו...

kobiarava
28-11-13, 13:21
אני לא חושב שהמשיכה היתה מהסרן, יותר מזה, לדעתי משיכה מהסרן במקרה הזה היה הרבה פחות מזיקה אם בכלל. הנזק, בכל מקרה, הוא ללא ספק אדיר, ואם הרכב הושמש בחזרה נדרשה עליו הרבה מאוד עבודה וגם השקעה לא מבוטלת. ללא ספק, טיפשות וקלות דעת, גם בבחירת המכשול וגם בחילוץ עצמו.






קובי

baSS4
28-11-13, 14:34
המשיכה לא הייתה מהסרן, הוא נתלש כי הבוץ תפס אותו והרכב נמשך בכיוון לא נכון.
יכול להיות באמת שמשיכה מהסרן הייתה יותר נכונה,
כי הוא זה שנתקע ולא הרכב.


נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

raanan
28-11-13, 15:58
המשיכה לא הייתה מהסרן, הוא נתלש כי הבוץ תפס אותו והרכב נמשך בכיוון לא נכון.
נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

99% שהמשיכה הייתה מהסרן והוא נשבר. זה נראה לי מה שמסביר מדוע הגלגל הקידמי שמאלי (מחוץ לבוץ) התנתק .

רענן

baSS4
28-11-13, 16:00
אם המשיכה הייתה מהסרן, אז איך הוא נגרר אחרי הרכב ולא נמשך לפניו?


נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

ori abr
28-11-13, 16:11
דעתי כן נגרר מהסרן, הגלגל הימני הקדמי היה שקוע בבוץ וכאשר הרכב נמשך החלק השמאלי שלא היה שקוע בבוץ נמשך והגלגל הימני קדמי היה תקוע בבוץ, זה מסביר את זה שהגלגל הימני קדמי הלך אחורה ולא קדימה..

raanan
28-11-13, 16:13
אם המשיכה הייתה מהסרן, אז איך הוא נגרר אחרי הרכב ולא נמשך לפניו?


נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
אני חושב שבמשיכה הקטלנית החיבור היה מהצד השמאלי של הביצה.
חוץ מזה, לא רואה מהיכן עוד אפשרי לחבר. נחכה לבעלי הצירוקי שמכירים טוב יותר את נקודות העיגון ברכב.

רענן

ori abr
28-11-13, 16:30
רענן...הייתי בעלים של אינדיאני כמעט שנתיים...אני כמעט במאה אחוז בטוח שהחבורה הזו חיברה את הרצועה לצד שמאל של הסרן. מבחינת הביצה, יש מצב שהם חבקו את הרצועה על הביצה. בכל מקרה זה בצד שמאל של הסרן. מדובר על ארה"ב. כל הצירוקי ההזה שווה אולי 3000$ דולר...או שהם מטומטמים ( לפי הדיבור, מדובר על מה שנקרא REDNECK מאחד שגר 10 שנים בארה"ב, הם לא הכי חכמים...) האפשרות השניה היא שהם הרסו את הצירוקי הזה בשביל הכיף...

KOOKE
28-11-13, 17:03
החיבור לא היה לסרן. אפשר לראות בבירור שבעת שהסרן יצא ממקומו פינת הרכב הימנית המשיכה קדימה והחלק הימני של הסרן נתלש לאחור.

זה קרה בגלל כוח המשיכה העצום שהופעל על הרכב בעת שהסרן נתקל בהתנגדות לא פחות חזקה של ערימת הבוץ שהצטברה בצד הימני.

גם בהמשך הגרירה מבלי ששינו את נקודת העיגון הרכב נמשך קדימה והסרן שנתלש ממקומו נגרר לאחור.

Saar
28-11-13, 18:12
המשיכה לא הייתה מהסרן. תסתכלו על 2:18, רואים בבירור שהמשיכה היא מהשאקל שעל הפגוש הקדמי.
חוץ מזה, רואים בבירור שהרכב המשיך קדימה בלי הסרן, כך שברור שלא הסרן היה קשור אלא הרכב עצמו.

יקיר גרין
28-11-13, 18:39
מדובר על ארה"ב. כל הצירוקי ההזה שווה אולי 3000$ דולר...

זו הנקודה המרכזית ... זה צעצוע, ואם נשבר, לא נורא, זורקים למחזור ברזל, וקונים אחר.
בכל מקרה, אני לא רואה הרבה ברירות שלא עולות יותר מהג'יפ.

raanan
28-11-13, 18:41
המשיכה לא הייתה מהסרן. תסתכלו על 2:18, רואים בבירור שהמשיכה היא מהשאקל שעל הפגוש הקדמי.
חוץ מזה, רואים בבירור שהרכב המשיך קדימה בלי הסרן, כך שברור שלא הסרן היה קשור אלא הרכב עצמו.
מה פתאום מהפגוש ! רואים שהרצועה מתחת ובגלל זוית הרצועה (כלפי מעלה) הפגוש התעוות או שחיבורי העיגון שלו נגזרו.
לדעתי אם היית צודק ואכן המשיכה הייתה מהפגוש, הוא היה נעקר לחלוטין .

אם לא משכו מהסרן אז אולי משכו ממוט הרדיוס בנקודת החיבור לסרן.
בכול מקרה, לא בדיוק מובן מדוע גם הגלגל השמאלי קדמי נעקר (הוא לא היה שקוע בבוץ).

מה שכן, בדיוק מחזק את מה שכתבתי בעבר ...

תוריד את הסרן החי מקדימה מהצ'ירוקי/גראנד צ'ירוקי וקיבלת פרייבט.
איך יודעים, פשוט, שילדה אחודה, סרנים עם יתירות לא גדולה. צמיגים מקוריים של פרייבט ...

רענן

דרור ברלי
28-11-13, 18:58
לא משכו מהסרן, וזו היתה הטעות שלהם.
גלגל ימין היה יצוק כל כך טוב בתוך הבוץ, והם משכו את הבודי, עד שהזרוע הימנית פשוט נקרעה ממקומו וכל הסרן ברח החוצה.
דווקא משיכה מהסרן היתה מרימה את כל הרכב מעל לבוץ = הרבה פחות התנגדות.
פעם גם אני התפלאתי למה לקשור לסרן, אבל מסתבר שזה א'-ב' בקורס חילוץ רציני.

Saar
28-11-13, 19:22
רענן,

לא שיכנעת אותי :)
תסתכל טוב על הסרטון במסך מלא. החיבור הוא לפגוש.
(הפגוש מעוות כלפי מעלה כיוון שהחילוץ בוצע מלמעלה...)
ד"א, אני יכול להעיד ממקור ראשון, שגם אם מושכים סופה מהפגוש עלולים להגיע למצב כזה (או דומה) - מהי תקופת ההתיישנות על חילוצים לא מוצלחים מימי הצבא?
סער

raanan
28-11-13, 19:38
רענן,

לא שיכנעת אותי :)
תסתכל טוב על הסרטון במסך מלא. החיבור הוא לפגוש.
(הפגוש מעוות כלפי מעלה כיוון שהחילוץ בוצע מלמעלה...)

צודק צודק !!!
אכן חיבור לפגוש !
מדהים איך בוץ מהווה מכשול שווה ערך למדרגת סלע.

אגב, איזה בהמה משכה את הצירוקי ?

רענן

דרור ברלי
28-11-13, 19:53
נושא היתרונות של המשיכה מהסרן היה אחד השיעורים החשובים שקיבלנו בביקור בקורס חילוץ של בה"ד 20. (http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=1921-jeepolog-archive)

tzagi
29-11-13, 06:07
זה לא בוץ שאתם מכירים, זה BLACK MUD וולקני, שווה ערך לאפוקסי משובח(מבחינת דביקות)

ד ו ר ו ן
29-11-13, 08:22
זה לא בוץ שאתם מכירים, זה BLACK MUD וולקני, שווה ערך לאפוקסי משובח(מבחינת דביקות)
ומה אתה חושב המקור לבוץ השחור ברמה״ג?

והבוץ הסילטי המלוח של ים המלח גם לא פרייאר בכלל..

-->