צפייה בגרסה מלאה : ג'ימני מצלצל
שלום חברים,
הג'ימני שלי עדיין מצלצל.
ג'ימני 2009 אוטומאט, 52,000 ק"מ.
עד היום לא ממש עשיתי עם זה משהו.
מצלצל בעליות וגם בהאצה מתונה במישור, או בקיצור בכל מאמץ סביר בסל"ד מתון יחסית.
הגורו ג'ימנים שהתייעצתי איתו אומר שככה כל הג'ימנים, משהו שקשור ל VVT ואין מה לעשות.
לא נראה לי שרכב במצב חדש (והצילצול היה גם ב 5000 ק"מ) יצלצל ושזה תקין.
למישהו יש דעה בנושא?
תודה.
4x1om-Israel
28-11-13, 13:29
אז למה אתה לא עונה? :-)
צלצול מתקשר לי למשהו במערכת ההצתה. האם אתה מרגיש שינוי בסחיבה? צריכת דלק?
אולי האוטו מתנהג שונה בסל"ד מסוים?
בק פיירים?
לא מרגיש כלום, שום שינוי, אבל כאמור ככה הוא התנהג גם כשהיה עם 5000 ק"מ.
עכשיו זה רק מחמיר.
קשה לפתור בעיות כאלה בהתכתבות.. השווית עם ג'ימני נוספים לוודא שזה באמת בעיה?
ואם הבעיה הייתה גם כשהרכב היה חדש, לא בדקת את זה במסגרת האחריות?
תבדוק ברגים וחיבורים מסביב למנוע. אולי משהו השתחרר ומצלצל.
יש כלים מיוחדים(בסגנון סטטוסקופ) שיעזרו לך\למוסך לעלות על מקור הרעש.
מיכאל.
אתה מתכוון אולי לצלצול מנוע בטורים גבוהים? לרוב נובע מקידום הצתה לא נכון
six 4 life
29-11-13, 00:01
תמשיך לנסוע עם צלצולים ובסוף תשבור בוכנה.
זה קורה לך באיזור ה-2700/2800 עד ה3000 סל"ד - נכון?!
אם כן זה בא מדלק מלוכלך ופיח שהצטבר על הראש בפלג.
מה שבד"כ עוזר זה תוסף דלק לניקוי
וגם ניקוי של הראש מצערת במוסך - לא יודע איך עושים לבד :(
בהצלחה
ירון
מה הם ה"צלצולים" בעצם? מה גורם לרעש?
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
זה אכן מגיע בסביבות ה 2800 סל"ד, אבל זה היה כאמור גם ב 5000 ק"מ ראשונים.
פתחתי אז שירשור (שבנתיים נעלם כנראה הודות להאקרים הטורקים שלא מחבבים ג'יפאים דוברי עברית) שתאר את הבעיה.
הלכתי למוסך המרכזי שטענו בתוקף שהכל תקין וזה יכול להיות רק בנזין דפוק. הם לקחו דגימת בנזין והבטיחו שיהיו בקשר (ונחשו, הם עמדו בהבטחתם?).
בפועל באמת יש השפעה על התופעה בהתאם לתדלוקים, וכאמור גם המוסך המרכזי וגם הגורו המרכזי טוענים שאין בעיה ואין מה לעשות,
אבל אני לא רגוע ולא יודע מה כן לעשות...
יש לי גימני 2009 עם אותה בעייה
ולפי מה שבדקתי וחקרתי זה פיח/ליכלוך שמצטבר בפלגים
אני שם תוסף דלק - K44, אתה יכול להוסיף כל תוסף אחר (אני לא משווק של אף אחד ;) )
וזה עוזר, מעלים את הבעייה לכמה חודשים.
מה שעוד עוזר זה לנקות את הראש מצערת.
מה שממליצים - אני לא בדקתי אישית, זה לתדלק פעמיים רצוף כל פעם טנק מלא בנזין 98, וזה אמור "לחתוך" את הבעייה.
אם יש צילצולים בנסיעה על הטנק השני - זה לא הדלק ויש בעייה אחרת, לך למוסך לבדוק.
אם הצילצולים נעלמו - זה הדלק. ואז אין מה לעשות (חוץ מהלוסיף תוסף או לתדלק ב 98 שהוא יקר יותר),
הדלק בארץ מזוהם או שהמהנדסים של סוזוקי עשו פדיחה עם המנוע - תבחר מה מתאים לך.
סופת המדבר
07-12-13, 20:23
הצלצולים עצמם זה שהבוכנה מקבלת את הניצוץ של הפעולת עבודה
בידיוק שהיא בנקודה מתה עליונה והיא עוד לא התחילה את הירידה למטה
ואז היא בעצם במאית שנייה הזאת תקועה למעלה לא יודעת מה לעשות
אז היא מתחילה להיתנדנד לצדדים עד שהקרנק הגיע לנקודה שהיא יכולה לרדת למטה
ולבצע את פעולת העבודה
בד.כ זה קורה שיש קידום הצתה חריג ואז הבוכנה מקבל את הניצוץ מוקדם מידי
אבל ברכב חדש וממוחשב יש מחשב שאחראי לאחר הצתה בזמן צלצולים
ולזה יש חיישן נקישות "ששומע" את המנוע
סבבה, אבל אם כך מדוע ג'ימני 2009 VVT מצלצל?!
גם המוסך המרכזי, גם הגורו וגם ה ODB2 שלי שללו תקלה בחיישן.
ברכבים ישנים מנוע מצלצל בעומס היה אינדיקציה לכיוון הצתה לא נכון, במכוניות של היום אין כיוון הצתה ולכן זה נראה לי כמו משהו שאחראי על כיוון ההצתה.
יכול להיות דלק (כפי שאמרו לפני) או משהו בתיזמון מערכת ההצתה ואלו יכולים להיות רק סנסורים.
לא רואה שום דבר אחר שיכול לגרום לתופעה כזאת.
פיח בתא השריפה יכול לגרום לכך....למרות שתיאורטית, אין סיבה.
מי זה הגורו? שתף...
זה קורה כי הפיח המצטבר על ראש הפלג מצית לפני הזמן את התערובת
ואז בא הניצוץ של הערכת ההצתה - וזה הצילצול
motorica.net
16-12-13, 21:17
תבדוק את הממירים הקטליטיים שלך, זה נראה שהראשון התפרק וסתם את השני.
המנוע מתאמץ בגלל מערכת פליטה סתומה וטמפ' גבוהות בפליטה, טפל בזה במיידי אם אתה לא רוצה לשרוף שסתומי פליטה.
מקפיץ מן האוב -
תמיר - איך נפתרה התקלה? גם אצלי היום נדלקה הנורה במהלך עליה לירושלים, לאחר איפוס התקלה היא טרם חזרה.
המנוע נשמע בסדר (לדעתי) - הדבר היחידי שעשיתי לאחרונה הוא לתדלק בתחנה זולה במיוחד שאינה התחנה הקבועה שלי.
מנסיון בג'ימני הקודם, הבעיה נפתרת בשני דרכים: ביציאה לשטח למלא חצי טנק אוקטן 98, בנסיעות יום יום להשתדל למלא בסונול גולד 95. ה K44 פותר נקודתית ולתקופות קצרות.
הרכב לא נשמע חריג, הנורה פשוט נדלקה היום בזמן מאמץ (עליה לירושלים עם מזגן)
הקודים שנרשמו:
Current Fault Log
------------------
P0327: Knock Sensor 1 Circuit Low Input (Bank 1 or Single Sensor)
P0012: "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)
Pending Fault Log
------------------
P0011: "A" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1)
Sent from my iPhone using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
11-10-15, 22:04
זה יכול לנבוע ממספר גורמים, אך לאור הקילומטראז' של המנוע שלך ותיאור מצב הנסיעה בזמן התגלות התקלה, הייתי מתחיל בלהרים מכסה שסתומים ולהרים כמה קסוות של גל הזיזים. אם הן שרוטות, המנוע שלך שחוק ומאבד לחץ שמן.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
הרכב לא נשמע חריג, הנורה פשוט נדלקה היום בזמן מאמץ (עליה לירושלים עם מזגן)
הקודים שנרשמו:
Current Fault Log
------------------
P0327: Knock Sensor 1 Circuit Low Input (Bank 1 or Single Sensor)
P0012: "A" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)
Pending Fault Log
------------------
P0011: "A" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1)
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש לי חיישן קאמשפט אם בסוף זו תתגלה הבעיה..
חנן תודה, הרכב לא מעשן באופן חריג. לא מרעיש או חסר כח.
צריכת שמן - ככה ככה. (מאז שהחלפתי שמן לפני כמעט 10K מילאתי 2 ליטר בערך, אולי פחות)
נוסע בסדר מלבד הנורה שדלקה היום לראשונה, מה שקרה לאחרונה:
1.תידלקתי בתחנה של הבזוקר ולא הקבועה.
2. הוספתי כחצי ליטר שמן בשבת .
3. המצבר היה מנותק כשבועיים כשהייתי בחו״ל.
4. הרכב עדיין מאבד מים, למרות החלפת המשאבה.
להתחיל לחפש מנוע?
Sent from my iPhone using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
11-10-15, 23:14
מיסבי קרנק וגל"ז שחוקים לא קשורים לצריכת שמן או עישון, וגם לא לרעש (אלא אם כן מדובר בקטסטרופה ממש) או חוסר כח.
אני לא קובע כלום בינתיים. רק מציע את כיוון הבדיקה הסביר ביותר לטעמי.
מעשרות הפעמים שפגשתי בתקלה הזו, רובן המכריע הגיע עם מיסבי מנוע שחוקים, וזה נגמר כמעט תמיד בהחלפת מנוע, או לפחות בהחלפת ראש, גלי זיזים, משאבת שמן, מיסבי קרנק וחריטה שלו. אם יש גלי איזון אז הם גם בחגיגה הנ"ל.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
מקפיץ מן האוב -
תמיר - איך נפתרה התקלה? גם אצלי היום נדלקה הנורה במהלך עליה לירושלים, לאחר איפוס התקלה היא טרם חזרה.
המנוע נשמע בסדר (לדעתי) - הדבר היחידי שעשיתי לאחרונה הוא לתדלק בתחנה זולה במיוחד שאינה התחנה הקבועה שלי.
לא נפתרה.
מדי פעם ובעיקר בימים חמים ובמאמץ, הצילצול חוזר.
חיישן הנקישות של התוכנה Torue מעולם לא מצא נקישות וגם מורי טוען שהרכב בסדר גמור (כן בטח, ברגע שמתקרבים למוסך שלו כל הרעשים נעלמים והרכב פתאום נוסע כמו חדש, מפחד ממנו :cool:) וגם זרק משהו על ה VVT שידו במעל.
k44 אכן פותר את הבעיה לזמן מסויים וכנראה (לא סגור על זה עדיין ב 100%) גם אוקטן 98.
כשמופיע צילצול, והוא מופיע רק מדי פעם, אני משתדל להוריד גז או להעלות טורים עד שנעלם.
האם נדלקה לך נורת check engine ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
אם אתה מגיע לשיפוץ וחריטה אז כדאי לך לבדוק את האופציה לחרוט את הבלוק שיתאים לצילינדרים של סוויפט 1500.
קראתי פעם בפורום בחו"ל שעשו את זה.
מנוע של סוויפט 1500 זהה למנוע של ג'ימני פרט לבלוק ואולי מחשב.
נקודה למחשבה
מנוע של ליאנה M16A מתאים יותר ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
נדלקה פעם אחת ויחידה כשהרכב היה באחריות.
במוסך איפסו ומאז לא נדלק שום דבר אף פעם.
אפשר בבקשה הסבר מעט יותר מפורט על התקלה? אני חושש שגם אני חווה את אותם צלצולים, נשמע כאילו מגיעים מאזור תיבת ההילוכים , שלי ג׳ימני 2005 ידני, נשמע כאילו הרעש מגיע משתי מתכות של מתחככות אחת בשנייה, האם זאת התופעה עליה אתם מדברים כאן?
אם כן לא הצלחתי להבין האם ישנו פתרון למעט תדלוק 98, ועד כמה הנזק הנגרם למנוע חמור.
תודה
חנן-ג'יפולוג
12-10-15, 07:25
מבהיר: אני לא התייחסתי לתקלה הראשונה, של חיישן הנקישות, כי היא נשמעת כמו תקלת מעגל חשמלי פשוטה, אלא לתקלות האחרות, של הvvt, שהן תקלות עם משמעות כבדה בד"כ.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
מבהיר: אני לא התייחסתי לתקלה הראשונה, של חיישן הנקישות, כי היא נשמעת כמו תקלת מעגל חשמלי פשוטה, אלא לתקלות האחרות, של הvvt, שהן תקלות עם משמעות כבדה בד"כ.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
משהו שאולי שכחתי לציין - 3 הקודים הופיעו בו זמנית. יכול להיות שחיישן הנקישות (אם תקול) גורם לשני הקודים הקשורים לVVT?
Sent from my iPhone using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
12-10-15, 08:03
לא רואה קשר.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
בקיצור מה עושים? מה הפתרון?
בקיצור מה עושים? מה הפתרון?
נשמע שמה שאתה מתאר לא קשור, הצלצולים שפותח השרשור תיאר מגיעים מהמנוע, אתה מדבר על רעש של חיכוך מהגיר. אצלי זה כנראה משהו שקשור לתזמון השסתומים או בעיה חשמלית. סלט שלם..
כשאתה בעמידה בניוטרל ומעלה סל״ד, יש רעש חריג? הרכב נשמע ומגיב תקין? נדלקו נורות מנוע?
Sent from my iPhone using Tapatalk
מעולם לא נדלקו נורות מנוע, אבל הרעשים מגיעים לרוב בסל״ד נמוך ובהילוך נמוך, וברגע שהסל״ד גובר הצלול גם כן מפסיק.
אני לא יודע לדייק על המיקום ממנו מגיע הרעש, אבל עושה רושם שמגיע מאזור הגיר, בגלל שצוין כאן בתחילת השרשור על רעשים שמופעים בתנאים זהים חשבתי שאולי השמיע שלי לא משהו ואולי הצלצול אכן מגיע מאזור המנוע.
מעולם לא נדלקו נורות מנוע, אבל הרעשים מגיעים לרוב בסל״ד נמוך ובהילוך נמוך, וברגע שהסל״ד גובר הצלול גם כן מפסיק.
אני לא יודע לדייק על המיקום ממנו מגיע הרעש, אבל עושה רושם שמגיע מאזור הגיר, בגלל שצוין כאן בתחילת השרשור על רעשים שמופעים בתנאים זהים חשבתי שאולי השמיע שלי לא משהו ואולי הצלצול אכן מגיע מאזור המנוע.
בניוטרל (או כשהקלאץ׳ לחוץ בנסיעה) יש רעש? יכול להיות שזה מהגיר או מהמיסב לחץ. הסל״ד משחק או שזה רק רעש?
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא בניוטרל, וללא קלאץ לחוץ, בגז קבוע לאחר מעבר הילוך במהירות וסלד נמוכים לרוב, לא זכור לי שזיהיתי קפיצות בסל״ד.
נשמע כמו קלאץ׳/מיסב לחץ/חופש בציר בגיר אבל מה אני מבין.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני מקווה שזה משהו באזור הזה ולא באזור המנוע, אשמח לדעת למה אתה חושב שלא מדובר באותה תקלה כמו בתחילת השרשור?
אמרת שזה לא קורה בניוטרל (כשהגיר מנותק מהמנוע) אמרת שאין שינוי בסל״ד, מנוע מצלצל זה לא רעש של מתכת מתחרקשת. והיה לי רעש דומה מתכתי ברכב ידני שהיה לי שהגיע מהקלאץ בסוף דרכו. שוב, לנחש זה קל. גש למוסך שמכיר את הרכב אם זה משהו שנשמע חריג..
Sent from my iPhone using Tapatalk
טוב אז בדקתי את הצלצולים שהיו אצלי במוסך, נאמר לי שמדובר בממיר קטליטי שאינו תקין. והוא שגורם לצלצול והרעשים. כמה אמור לעלות ממיר כזה חדש? האם הורדת עלויות על ידי רכישת ממיר לא מקורי היא קמצנות או המעשה הנכון?
נדלקה לך נורת check engine? כי יש קוד לממיר שדורש החלפה..
עלות חליפי סביב 1000₪, מקורי? פי 3 בערך - הייתי בודק עם אגזוזיסט מה הסיפור שם אם לא נדלקה נורה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מעניין מה שאתה אומר מעלה השערה - מה הסיכוי יש בעיה בחיווט ובמקום נורית מנוע נדלקה לי abs? כי היא כבר נדלקה בשני מקרים תלושי מציאות.
לגבי החלפת ממיר, יש בעיה מסוימת עם חליפי? או שמומלץ באופן מיוחד מקורי?
אני שמתי חליפי בויטרה - ללא בעיות.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ולגבי הנורית? מה אתה חושב?
לדעתי תיגש למוסך, בטח שלפני החורף. לגבי ההשערה שלך בנוגע לחיווט - לא נשמע הגיוני. אלא אם אתה אשכרה קורא קוד של ממיר קטליטי ממחשב הרכב פ, מאפס אותו ואז נורת הABS נעלמת לה. תשיג קורא OBD2 ותגלה לבד. לגבי הממיר, אמרת שבניוטרל אין רעשים - האם בניוטרל בסל״ד גבוה יש? כי אם לא - לדעתי זה לא הממיר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מקפיץ, 3 שנים ו15 אלף ק״מ (בערך) עברו -
אתמול במהלך נסיעה מהירה בכביש החוף ושוב נדלקה לי נורה, קוד p0012 בלבד הפעם.
מה עשיתי מ2015:
2-3 החלפות שמן ופילטרים
החלפתי את השסתום vvt לאחד מפירוק (הייתה נזילה של שמן, רכשתי את האטם בכמה שקלים - כבר לא זוכר למה החלפנו את כל החלק לבסוף, יכול להיות שנסדק בפירוק)
האוטו נוסע פיקס סהכ, 240 אלף ק״מ על השעון.
לבינתיים אופסה התקלה, נראה אם תחזור.
קראתי קצת שזה גם יכול לנבוע משרשרת טיימינג שהתארכה או משסתום vvt סתום, או בוצה במנוע.
מעדכן:
לאחר פירוק שסתום הvvt- על הדרך הורדנו פאן קלאץ, רדיאטור. הוא שוב היה סתום חלקית ברשתית שלו. מה שמסביר את הופעת התקלה הלא עקבית.
הוחלף לאחד נקי עם אטם חדש.
כנראה שנוריד קרטר בהחלפת השמן הקרובה, וננקה את מה שיש לנקות ע״פ המדריך הבא.
https://www.manualslib.com/manual/816683/Suzuki-Jimny.html?page=505
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.